• 30-06-2005, 02:53:29
    #1
    Üyeliği durduruldu
    "Basic Indicator Width" ne olduğunu bilen dünyada yok daha anlaşılan..

    google da parametre sistemi. google a görebrowser genişliğiniz.
    1016, 851, 778, 1004, 772, 780, 1003, 780, 1024, 839, 995, 1007, 1005, 995, 993, 759, 740, 1004 .... diye gidiyor.

    ve bunlar için optimize yapmak gerekiyormuş..

    arkadaşlar birisi çevirsin bunu imanım gevredi.. terimleri anlamıyorum

    http://www.webmasterworld.com/forum30/30130.htm
  • 30-06-2005, 03:22:21
    #2
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Bence "biw", o konuda geçen "browser inner width" kısaltmasıdır. Peki soracaksınız bu nedir? "browser inner width", sizin tarayıcınızın iç genişliğidir. Daha genel bir tabir ile, google sayfasını gösterecek olan pencerenin genişliğidir.

    Google bu değeri alarak ne yapmaktadır? Google bu değer aracılığı ile, sayfasını düzenlemektedir. Bu değerin arama sonuçlarına hiç bir etkisi yoktur. 2 link vereceğim, bu linklerdeki biw değerleri farklı. Bu sayfada siz de göreceksiniz ki, arama sonuçları aynı, fakat yandaki reklam yerleşimi farklıdır.
    http://www.google.com/search?biw=101...=Google+Search
    http://www.google.com/search?biw=200...=Google+Search

    Korkulacak bir şey yok
  • 30-06-2005, 03:29:55
    #3
    Üyeliği durduruldu
    biraz daha açıklarsanız sevinirim..
    mesela bu urllerden gelen hitler var. 2 si arasında ki fark nedir? yani kullanıcının penceresinin genişliğini mi gösteriyor? neden böyle birşeye ihtiyaç duymuşlar ki!

    http://www.google.com.tr/search?biw=1003 - 63 kişi
    http://www.google.com.tr/search?biw=1004 - 31 kişi
  • 30-06-2005, 03:41:05
    #4
    Evet, sitene gelen 63 kişinin penceresinin genişliği 1003px, 31 kişinin ise 1004px. Referer kısmında sadece bu kadarının gözükmesi, tracker servisi ile ilgili bir sorun. Yani referans sayfanın tüm URL'sini gösterseydi, hangi aramadan dolayı geldiğini de söyleyebilirdik. Aslında bu ikisi arasında pek bir fark yok. Ama apache raw logları gösterebilirseniz, hangi kelimeleri aratıp siteye geldiklerini de söyleyebiliriz.

    Google, belki de sayfalarını yeniden tasarlayacaktır. Bunun için yavaş yavaş hazırlık yapıyor olabilirler.

    Ya da ilk örnekte verdiğim reklam yerleşimlerinden dolayı böyle bir şeye ihtiyaç duymuş olabilirler.