R10.net

R10.net (https://www.r10.net/index.php)
-   Off-Topic (https://www.r10.net/off-topic/)
-   -   Tanrının Varlığının Kanıtı? (https://www.r10.net/off-topic/1271361-tanrinin-varliginin-kaniti.html)

Nesin 09-06-2014 01:18:52

Alıntı:

netadam Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069146488)
Hocam ben sana şunu sorayım


1. Sen nasıl bu vücuda girdin, yani bu vucudu dilediğin gibi hareket ettirme, konuşma keyfine göre kolunu kaldırıp indirme gibi hareketleri bilincin dahilinde yapabiliyorsun? Eğer Allah bize can vermeseydi herkes kurulu bir saat kordonu gibi davranmaz mıydı ?
2. Bu ruhu bize veren birisi olmasaydı sen nasıl hareket edecektin?
3. İlk canlı nasıl ortaya çıktı?
4. Evren gazlardan oluşuyorsa gazları kim yarattı? İlk gaz nasıl oluştu?
5. Uzay boşluğu zaten var olsaydı nasıl olabilir de kendiliğinden uzay boşluğu olabilirdi?


Bunların hepsine beynimizin cevabı bir yaratıcının var olduğu şeklindedir ki eğer tövbe haşa diyelim ki uzay boşluğu önceden vardı peki bu kadar kimyasal maddeler birbirini nasıl tamamladıda demirden tutun kroma kadar her şey nasıl oluşabildi?

Bunlar bir tesadüf olabilir mi? Kesinlikle değil. Bu dünyada her şeyin farkındayoz 3 günlük dünyada yaptığımız iyilik ve kötülüklerle sınanıyoruz. Önemli olan bu süreyi doğru kullanmamız ve ibadet etmemizdir. Kaldıki her an her şey olabilir.

cosmos belgeselini oneriyorum hocam size. herkese.

-telefondan gönderildi-

protos78 09-06-2014 01:19:26

Alıntı:

Ekpyrosis Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069146527)
La de get nasi sordun googleda ariyom yarim saattir :D

Sadece o degil, insanda kuyruk genleri var. Bazi insanlar kuyruklu doguyor, insanda kuyrugun nasil bir faydasi var, merak ediyor insan.

Alıntı:

netadam Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069146488)
Hocam ben sana şunu sorayım

Sanirim, bana sormadin, ama cevabini vereyim. Muslumanlar cevabi bilim tarafindan verilmis sorulari tekrar tekrar sanki cevabi yokmus gibi soruyor. Sizede anlatalim.

Alıntı:

netadam Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069146488)
1. Sen nasıl bu vücuda girdin, yani bu vucudu dilediğin gibi hareket ettirme, konuşma keyfine göre kolunu kaldırıp indirme gibi hareketleri bilincin dahilinde yapabiliyorsun? Eğer Allah bize can vermeseydi herkes kurulu bir saat kordonu gibi davranmaz mıydı ?

Birincisi senin bilincin yani seni olusturan sey beyninin on lobu. Onu aldigimizda ne senin bilincin kaliyor, ne baska bisey. Dedigin gibi vucudundan bagimsiz bir sen olsan, o parca alindiginda bilincinin mantiken devam etmesi gerekiyor, ama etmiyor.

Mesela senin kolun kzara kopsa, yasamaya devam edersin, cunku sen kolun degilsin. Ama beyninin on lobu zarar gordugunde sen sen olmazsin. :))

Ayrica vucudunun her yerini kontrol edemezsin. Evrim sureci sonunda islemlerin cogu otomatige baglanmistir. Istemesen bile kalbin atar, nefes almaya devam edersin.
Alıntı:

netadam Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069146488)
2. Bu ruhu bize veren birisi olmasaydı sen nasıl hareket edecektin?

Birincisi ruhun oldugunu bu soruyu sormadan once ispatlaman gerekiyor. Ikincisi islamda hayvanlarda ruh yoktur. Anlat bakalim hayvanlar nasil hareket ediyor, ruhsuz?

Alıntı:

netadam Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069146488)

3. İlk canlı nasıl ortaya çıktı?

Google'da abiyogenez diye aratiyorsun, cevabini aliyorsun.

Alıntı:

netadam Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069146488)
4. Evren gazlardan oluşuyorsa gazları kim yarattı? İlk gaz nasıl oluştu?

Bing bang teoremi diye aratiyorsun, evrenin ve icindekilerin nasil olustiugunu ogreniyorsun.
Alıntı:

netadam Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069146488)

5. Uzay boşluğu zaten var olsaydı nasıl olabilir de kendiliğinden uzay boşluğu olabilirdi?

Uzay boslugu varolsaydi diye bi laf olmaz, zaten var. Kendiliginden uzay boslugu oldugunu iddia eden zaten yok. Bing bang sonucu olustu.



Alıntı:

netadam Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069146488)
uzay boşluğu önceden vardı peki bu kadar kimyasal maddeler birbirini nasıl tamamladıda demirden tutun kroma kadar her şey nasıl oluşabildi?

Yldizlarin icinde yuksek isida elementler olustu. Bunu zaten herkes biliyor.


Yani bunlari bu kadar kurcalayacagina, ac biraz Kurani oku. Cevabi bilinen seyleri soruyorsun, bunlari sorman bile hic sorgulamadiginin gostergesi. Ac Kurani oku, Kurana gore hersey 6 gunde yaratilmistir. 4 gunde dunya, kalan 2 gunde butun evren. Dunya evrenin milyarda biri bile degildir, evrenin 2 kati zamanda anca bitiyor. Burdaki arizayi gormuyorsunuz, bilimsel olarak kanitlanmis seylere kafayi takiyorsunuz.

netadam 09-06-2014 01:24:49

Alıntı:

Nesin Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069146625)
cosmos belgeselini oneriyorum hocam size. herkese.

-telefondan gönderildi-

İlk madde nasıl oluştu hocam o zaman?

--R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 01:24:49 -->-> Daha önceki mesaj 01:20:03 --

Alıntı:

protos78 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069146629)
Sadece o degil, insanda kuyruk genleri var. Bazi insanlar kuyruklu doguyor, insanda kuyrugun nasil bir faydasi var, merak ediyor insan.



Sanirim, bana sormadin, ama cevabini vereyim. Muslumanlar cevabi bilim tarafindan verilmis sorulari tekrar tekrar sanki cevabi yokmus gibi soruyor. Sizede anlatalim.


Birincisi senin bilincin yani seni olusturan sey beyninin on lobu. Onu aldigimizda ne senin bilincin kaliyor, ne baska bisey. Dedigin gibi vucudundan bagimsiz bir sen olsan, o parca alindiginda bilincinin mantiken devam etmesi gerekiyor, ama etmiyor.

Mesela senin kolun kzara kopsa, yasamaya devam edersin, cunku sen kolun degilsin. Ama beyninin on lobu zarar gordugunde sen sen olmazsin. :))

Ayrica vucudunun her yerini kontrol edemezsin. Evrim sureci sonunda islemlerin cogu otomatige baglanmistir. Istemesen bile kalbin atar, nefes almaya devam edersin.


Birincisi ruhun oldugunu bu soruyu sormadan once ispatlaman gerekiyor. Ikincisi islamda hayvanlarda ruh yoktur. Anlat bakalim hayvanlar nasil hareket ediyor, ruhsuz?



Google'da abiyogenez diye aratiyorsun, cevabini aliyorsun.


Bing bang teoremi diye aratiyorsun, evrenin ve icindekilerin nasil olustiugunu ogreniyorsun.


Uzay boslugu varolsaydi diye bi laf olmaz, zaten var. Kendiliginden uzay boslugu oldugunu iddia eden zaten yok. Bing bang sonucu olustu.





Yldizlarin icinde yuksek isida elementler olustu. Bunu zaten herkes biliyor.


Yani bunlari bu kadar kurcalayacagina, ac biraz Kurani oku. Cevabi bilinen seyleri soruyorsun, bunlari sorman bile hic sorgulamadiginin gostergesi. Ac Kurani oku, Kurana gore hersey 6 gunde yaratilmistir. 4 gunde dunya, kalan 2 gunde butun evren. Dunya evrenin milyarda biri bile degildir, evrenin 2 kati zamanda anca bitiyor. Burdaki arizayi gormuyorsunuz, bilimsel olarak kanitlanmis seylere kafayi takiyorsunuz.

Big bang nasıl oluştu ? İlk madde nasıl oluştu? Gazlar nasıl oluştu?


BEN BU VÜCUDA NASIL GİRMİŞİM? NASIL OLUYOR DA DİLEDİĞİM GİBİ HAREKET EDİYORUM. O ZAMAN DEDİĞİNİZE GÖRE ÖLDÜKTEN SONRA BAŞKA BİR AİLEDEN TEKRAR MI DOĞACAĞIM BAŞKA BİR VÜCUTTAN YANİ BENİM ÖZGÜRCE HAREKET ETMEMİN KAYNAĞI NEDİR?

protos78 09-06-2014 01:25:49

Alıntı:

_ottomanempire_ Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069146621)
Şu lafından sonra anladım ki gerçekten bazı insanlar bazı şeylerini boş yere taşıyıp, boş yere ağırlık yapıyorlarmış.. Mesela beyin gibi..

Hocam,

Şunu unutma; Rabb'im kimseye lazım olmayan birşey vermemiştir diyen sizsiniz. Dolayisiyla bu aciklamanizdan sonra erkek memesinin ne ise yaradigini anlatmak size duser.

Cevap veremeyince, gereksiz yere atarlanip, hakaret ediyorsunuz, yanlis isler bunlar. Sadece erkek memesi degil, mesela 20. yas disleride bir ise yaramaz, cogu zaman sorun yaratir. Hayvanlar uzerinde ise yaramayan diger organlarda var. Bunlarin hepsinin aciklamasini bilim zaten yapiyor. Bilime kulak vermek yerine dogmalara inanmanin bence mantikli bir aciklamasi yok. Daha once dedigim gibi cevap veremeyincede karsinizdaki insana hakaret etmeniz olgun bir insanin yapacagi davranis degil.

Hunper 09-06-2014 01:27:50

Alıntı:

Kalavun Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069146602)
Aynen hocam :)



Bana dediniz herhalde? Kader kavramını iyi anladığımı düşünüyorum. Ayrıca, eğer benden bahsediyorsanız, ben karşı tarafı asla küçümseyici bir şey yazmadım, siz küçümseyen bir tavırla konuya giriş yapmışsınız. İnanmayan insanların %80'in de gördüğüm tavrı sizde de görüyorum, biz inanmıyoruz, çünkü düşünüyoruz, daha zekiyiz tavırları.



Aleykum selam.

ben uzunca bir süre islam dininin içinde bulunup islam diniyle ilgili öğrendiğim birşeyi sizin yanlış bildiğinizi söyledim burada sadece, sizinle ilgili olan kısım bu kısımdı ve evet malesef yanlış biliyorsunuz. küçümsemek ile iğnelemek biraz farklı şeyler. ben iğneleyici bir tavırla konuştum çünkü siz islam dini ile ilgili birşeyi yanlış anlamışsınız. bende bunun doğrusunu yazdım sadece. bunun küçümsemekle bir ilgisi yok.

Nesin 09-06-2014 01:28:10

Alıntı:

netadam Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069146630)
İlk madde nasıl oluştu hocam o zaman?

bilim buna net bir cevap veremese bile deney ve gozlemlerden çıkarımlar yapilabiliyor ve bu inanctan da öte bir sey. ayrica size cosmosu onerdim, mutlaka izleyin. trdub 13 bolumu var su an. filmifullizle com dan bulabilirsiniz belgeseli.

bundan 100 yil once cebinden elin kadar bir sey cikarip dunyanin obur ucundaki bir kisiyle es zamanli görüşeceksin deseydi birisi, gulerlerdi. ama bilim bunu yaptı. bu bir ornek, daha cok sey yapti. ve yapacak.

din? allah ol dedi ve oldu mu bunlarin cevabi?

-telefondan gönderildi-

protos78 09-06-2014 01:33:17

Alıntı:

netadam Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069146630)
Big bang nasıl oluştu ?

Bu konu uzun. Bununda teorileri var. Dilerseniz arastirin, ogrenin. Ayrica bu soruya cevap verilmese bile Kuranin dogru oldugu, Allahin bunlari yarattigi anlami cikmaz. Bunlar deist argumani. Muslumanlar genelde diger inanclar hakkinda bilgileri olmadigi icin deist argumanlari ile Allahin varligini ispatlayacagini dusunuyor.

Bunun yaninda Kuranda dunyanin nasil olustugunu biliyor musunuz? Bilimsel olarakta Kurandaki dunya modelinin imkansiz oldugunu biliyor musunuz? Keske bu kadar atarli sorularin bir kismini din alimlerine sorsaniz?

Mesela butun insanlar esitse, Kuran niye koleligi kaldirmadi diye sorabilirsiniz?

Koleligi gectim, cariyeye tecavuz serbesttir. Bu iste bir yanlislik sence yok mu? Yani bir insanin digerine tecavuz hakki niye var? Al bak:

Nur 33: "Cariyelerinizden iffetli kalmak isteyenler varsa/fuhus yapmak istemiyorlarsa, o zaman onlari dunya cikari icin zinaya zorlamayin. Her kim ki onlari zinaya zorlarsa, Allah bagislayici ve merhametlidir."

zulte 09-06-2014 01:35:16

Alıntı:

KRMVC Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069146619)
---işkencede yapsan çocuk bildiğini istediğini yapacaktır,beynine hükmedemezsin sonuçta..---demişsiniz;

evet. o çocuk bildiğini yapacak ama o çocuğa akıl nimeti verilmiş. ergenliğe girdikten sonra çevresinde olanları tam anlamıyla kavramaya başlar. herşeyi düşünmeye başlar. doğruyu bulmaya çalışır. artık Allah ın ona verdiği nimetleri kavrayabilir. ya nimetleri görüp şükredecek yada görmesine rağmen nankörlük yolunu seçecek. peki şükreden ile nankörlük edenin mükafatı aynımı olacak? aynımı olur? kendine bir sor. zaten varolma nimeti gibi büyük bir nimetle başlıyorsun.

---sınav olunduğunda ne olacakki?---demişsiniz;
dışarıya çık ve bir bak. tüm insanlar bu dünyada tek bir şeyi arıyorlar: MUTLU OLMAK. herkes bu amaç için farklı araçlar kullanıyor.

Allah ise sana şükrünü yaptığın taktirde SONSUZ MUTLULUĞU vaad ediyor. hemde sıkılmanın olmadığı bir mutluluk. Bizzat seni yaratan kişiyle buluşabileceğin bir ortam.

hayır anlatamadım galiba;

yaratan allahtır..

bu sınav neden vardır,allahın bu sınava ihtiyacı neden vardır,sınav yaparsa elıne ne gececektır?

allah kullarına;kulum seni ben yarattım herşeyine hükmedebilirim.ancak ben senin kendi iraden ile yaşamanı istiyorum.bunları yaparsan seni cennet ile mükafatlandırırım,bunları yapmazsan cehenneme gidersin diyorsa..bu yöntemi seçmesinin amacı ne olabilir acaba..herkesi kendine ibadet eder vaziyette yaratsa idi daha iyi olmazmıydı,bu sınavda nedir?

herşeye hükmeden allah beynimizemi hükmedemeyecek,sınav olmadan olmazmıydı bu bunu merak ediyorum

Nesin 09-06-2014 01:35:21

Alıntı:

netadam Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069146630)
İlk madde nasıl oluştu hocam o zaman?

--R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 01:24:49 -->-> Daha önceki mesaj 01:20:03 --



Big bang nasıl oluştu ? İlk madde nasıl oluştu? Gazlar nasıl oluştu?


BEN BU VÜCUDA NASIL GİRMİŞİM? NASIL OLUYOR DA DİLEDİĞİM GİBİ HAREKET EDİYORUM. O ZAMAN DEDİĞİNİZE GÖRE ÖLDÜKTEN SONRA BAŞKA BİR AİLEDEN TEKRAR MI DOĞACAĞIM BAŞKA BİR VÜCUTTAN YANİ BENİM ÖZGÜRCE HAREKET ETMEMİN KAYNAĞI NEDİR?

Allah yapti hocam hepsini, Allah :) ölünce de vakia da bahsettigi gibi cennette üff... :D ya da cehennemde kaynar sular katranlar filan. Durum bundan ibaret.

-telefondan gönderildi-


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 16:38:53.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.