![]() |
Alıntı:
|
Alıntı:
İnsanları korku ve şiddetle biyere kadar sınırlayabilirsiniz. Ama dinler ortaya çıkınca , insanlar hep liderlerinden hemde dinden korkar hale geldi. Şuan ki zamanı düşünürsek hırsız gidip hırsızlık yaparsa , polis yakalar vs hapse girer. Ama herkes hırsız olursa ne polis yeter ne hapishaneler . Bu durumda liderler , hakını yönetemez. İşte tam buarada din devreye giriyor. İnsanlara bakın bunu yaparsanız cennete gidemezsiniz diyor. insanları yola sokmanın en kolay yolu dindir. Din oldukça güçlüler daha fazla güçlenir . Güçsüzler ezilmeye devam eder. Dün madoda çay içiyordum . Önüme son model porsche yanaştı . İçinden 4 kişi çıktı . Adamın sakalları dizine kadar uzamış , eşinin sadece burnu gözüküyor ufak kızları kapalı. Bu nasıl müslümanlıkdır. Başkaları fakirken son model arabayla gezip , ben dindarım demek . porsche yerine neden en dandik arabayla gezmiyorsun.. Bu adamla cenette gidiceksem ateist olurum daha iyi |
Alıntı:
Senin düşündüğün gibi düşünürsek; O zaman okullarda gereksiz. Kapatalım gitsin? Çünkü okullar bir yere kadar eğitim veriyor sonrası yok. |
Hocam ben sana şunu sorayım 1. Sen nasıl bu vücuda girdin, yani bu vucudu dilediğin gibi hareket ettirme, konuşma keyfine göre kolunu kaldırıp indirme gibi hareketleri bilincin dahilinde yapabiliyorsun? Eğer Allah bize can vermeseydi herkes kurulu bir saat kordonu gibi davranmaz mıydı ? 2. Bu ruhu bize veren birisi olmasaydı sen nasıl hareket edecektin? 3. İlk canlı nasıl ortaya çıktı? 4. Evren gazlardan oluşuyorsa gazları kim yarattı? İlk gaz nasıl oluştu? 5. Uzay boşluğu zaten var olsaydı nasıl olabilir de kendiliğinden uzay boşluğu olabilirdi? Bunların hepsine beynimizin cevabı bir yaratıcının var olduğu şeklindedir ki eğer tövbe haşa diyelim ki uzay boşluğu önceden vardı peki bu kadar kimyasal maddeler birbirini nasıl tamamladıda demirden tutun kroma kadar her şey nasıl oluşabildi? Bunlar bir tesadüf olabilir mi? Kesinlikle değil. Bu dünyada her şeyin farkındayoz 3 günlük dünyada yaptığımız iyilik ve kötülüklerle sınanıyoruz. Önemli olan bu süreyi doğru kullanmamız ve ibadet etmemizdir. Kaldıki her an her şey olabilir. |
Alıntı:
|
Alıntı:
rabbiniz kimseye lazim olmayan bir sey vermediyse, down sendromlulara lazim miymis o +1 kromozom? o kromozomu vermese olmaz miymis misal? ya da kimisine 6. parmagi? ve sizin gibi dusunursek, hepimiz intihar edelim, cunku bu dunyada en fazla 150 yil daha variz, sonrasi yok :D alemsiniz... -telefondan gönderildi- |
Alıntı:
bu olaya bir misal getirecek olursak; sen ve eşin bir çocuk sahibi oldunuz. Onu büyütmeniz için çok emek sarfettiniz, onu doyurmak için akşamlara kadar çalıştınız, geceleri onun ağlamasıyla uyku uyuyamadınız ama sabrettiniz. ve daha binlerce sorun. sizin çocuğunuzdan beklediğiniz ise bu kadar iyiliğin karşısında onunda size itaatkar olması. nankörlük yapmaması. peki bu çocuk bu kadar iyiliğin karşısında büyüdüğünde sizi yok sayarsa? eziyet ederse? HİÇ YOKMUŞSUNUZ GİBİ davranızsa? kısaca nankörlük yaparsa? |
Alıntı:
Telefondan gonderilmistir. Yazim hatalari olabilir. |
islam dininde kaderin ne manaya geldiğini anlamadan , ayetler vererek kaderimizin yazılı olduğunu anlatmaya çalışmış biri :) önceden yazılmış olsa ne manası var bahsettiğiniz sınavın. allah zaten özgür iradenizle yapacağınız her seçimi bildiği için yazdığını anlatıyor kuranda. henüz bunu kavrayamamış insanlar var. öte yandan kitaplara ve dinlere inanmayan biri olarak, burada çoğunluk islam dininden olduğu için kuran-ı kerim üzerinden fikirlerimi söylüyorum. diğer kitaplarıda az çok okumuşluğum var ve hepsinde kuran-ı kerime benzer şeyler yazıyor. birilerini sınava sokacağınız zaman, aynı sınıfta aynı soruları vererek eşit şartlarda sınava sokarsınız. çünkü onları derecelendirirken bu gereklidir. aksi durumda derecelendiremezsiniz. dünyada insanlar hiçte eşit şartlarda değil bunu herkes biliyor zaten. bizleri yaratan sınırsız bilgiye sahip bir varlığın bizi böyle saçma bir sebeple yarışmaya sokması inanılacak gibi değil. o halde hepimiz durup dururken evimize kedi köpek alalım. itaat etmeyenlere eziyet edip yakalım. böyle saçma sebeplerin çok daha üstünde birşeyler olacağına inanıyorum. cennet cehennem mevzusu zaten bir karmaşa. sadece ölenlerin görebildiği ve öldükten sonra sonsuzluğun başladığı farklı bir boyut. benim sonsuza kadar canım sıkılırdı açıkçası. sonu olmayan bir zamanda değişmeden dümdüz devam edecek olsa insanlar kafasına sıkıp ölmeye çalışırdı. bütün bunların yanında kitaplara inanacak olursak tanrı da bir ateisttir. ne de olsa yaratıcısının olduğuna inanmıyor öyle değil mi ? aynı dünyadaki ateistler gibi. evrenin kendi kendine oluştuğuna inanmak ne kadar tuhafsa, yaratılış amacımızın sınav olduğuna ve koskoca evreni yaratan bir varlığın bize kitapla kural yollamasına inanmakta o kadar tuhaftır. tanrıya inanın o var. bir sınav varsada iyilik ve kötülük arasındaki bir sınavdır bu. |
| Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 10:35:40. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.