![]() |
Alıntı:
yine de tşk |
Alıntı:
Gözle görülmeyeni kanıtlamak kolaydır,bunun marifetlik yanı yok,bizde görmüyoruz zaten,senden farkımız yok,sadece kalben inanıyoruz gönülden.Ben ateist olsam inan senden iyi savunurdum,ateistlerin yaptıgını ilkokuldaki cocukta yapıyo,Allah nerede göremiyoruz vs vs ne yaptığımız kaderde belli değil,ne yapacağımız kaderde belli,iyi okursanız anlarsınız Altta da biri neden bizi dünya ile aynı anda yaratmamış,neden dünya var olduktan sonra yaratmış diye sormuş.Allah akıl versin,o zaman oda gitsin babasına baba beni niye o yıl doğurdun daha erken doğurmadın diye babasına inanmasın,güvenmesin.Babasını sorgulasın |
Alıntı:
Kendini bir sınıfta düşün. Sınıfta ki öğretmen sensin ve ders anlatıyorsun. Okulun kuralı nedir? Ders işlenirken sınıfta sessiz olunmalı, derse katılmalı ve terbiye sınırları içerisinde durulmalı. Bütün bu kurallar öğretmenin elinde ve bu kurallara uymayanı cezalandırabilir. Şimdi ben sınıfta sen yokmuş gibi davransam. Kalksam bir sigara yaksam. Ne yaparsın? Tutar benim kulağımdam müdüre götürürsün değil mi? Sanane sigara içmemden? Ben kendi irademi kullandım da sigara yaktım. Seni yok görüyorum? Ama kuralları işletiyorsun değil mi? Allah'ta böyle. Nasıl kendisine iman edenleri, inananları ödüllendiyorsa aynı orantıda kendisine iman etmeyenleri, inanmayanları cezalandırmalıdır. Hak olan budur değil mi? Böyle birşey olmasa kimse Allah'a inanmazdı. Ayrıca biz nasıl sizin kararınıza saygı göstererek seviyeli konuşuyorsak sizlerde bizim inandığımız dine ve yaratacısına saygılı olun. Seviyeli konuşun lütfen. |
Müslümanım Diyen Bir Kişi. Rabbine, ALLAHA TANRI ASLA DEMEZ ! ALLAH İNANMAYAN HERKESİ İSLAH ETSİN ... TEZ VAKİTTE HİDAYETE KAVUŞTURSUN. Konuştuğunuz konu okadar inceki ? tek bir yanlış sözünüz sizi dinden çıkarıp cehennemlik yapabilir. bu konunun yeri burası değildir. İlim ilim bilmektir İlim kendin bilmektir Sen kendin bilmezsin Ya nice okumaktır Okumaktan murat ne Kişi Hak'kı bilmektir Çün okudun bilmezsin Ha bir kuru ekmektir Okudum bildim deme Çok taat kıldım deme Eğer Hak bilmez isen Abes yere gelmektir Dört kitabın mânâsı Bellidir bir elifte Sen elifi bilmezsin Bu nice okumaktır Yiğirmi dokuz hece Okursun uçtan uca Sen elif dersin hoca Mânâsı ne demektir Yunus Emre der hoca Gerekse bin var hacca Hepisinden iyice Bir gönüle girmektir |
Alıntı:
|
Alıntı:
Verdiginiz ornek yanlis. Cunku okuldaki bir ogretmen ile ogrenci ayni seviyede. Ikiside insan. Ogretmen ogrencileri yaratmiyor, ogretmenlerin varligindan bagimsiz ogrenciler var. Ayrica okula gelen ogrenci okulun kurallarini kabul etmis sayilir, yani ogrenci uyacagi kurala uymuyorsa, ceza verilmesi normaldir. Allahin kendisine inanmayan insanlara ceza vermesi ile sizn ornek arasinda en ufak alaka yoktur. Siz yetiskin bir insansiniz. Birgun yolda yururken 2-3 yasindaki cocugun biri camdan cikip size nanik yapsa, ne yaparsiniz. Eger ciddi sorununuz yoksa, gulup gecmeniz lazim. Cunku o cocuk, bilmiyor, size gore cok daha zayif bir canli, bilinci, akli, zekasi sizinkisiyle kiyaslanmayacak derecede zayif. Sizin cocuga bir tokat patlatma hakkiniz yoktur, ceza verme hakkiniz yoktur, cunku cocuk sizinle ayni seviyede degil. Sizinle ayni frekansta degil. Simdi bir insan ile Tanriyi karsilastiralim. Tanri herseyin sahibi, insan 2-3 dakika nefesini bile tutamayacak kadar aciz. Al insani, evrenin herhangi bir yerine birak, atmosfer basinci olmadigi icin bir anda butun damarlarin patlar, olmen 1 saniye bile surmez. Tanri evrenin sahibi. Dunya evrenin milyarda biri bile degil. Evrenin milyarda biri bile olmayan dunyanin milyarda biri bile olmayan bir canlisi cikip Tanriya bisey soylediginde, Tanri niye sinirlenip, sonsuz cehenneme atiyor birini, bunun mantikli bir aciklamasi yok. Bir insan "Tanri yoktur" dese bile cezalandirilmasinin bir mantigi yok, cunku zaten Tanriya gore insan bildigin ultra mega zayif yasam formu. Siz etrafta gordugunuz insanlardaki bazi ozellikleri, kizma, sevinme, odullendirme vs, tanrida oldugunu dusunuyorsuuz, bana gore Tanriya en buyuk hakareti yapiyorsunuz. Tanrinin bir insani kendisine karsi yaptigi, yada yapmadigi bisey icin cezalandiracagini dusunmeniz bile basli basina sorun, hak olan budur demeniz tamamen akla mantiga aykiri bir durum. Bunlarin disinda Tanriin insanlarin inancina ihtiyaci yoktur. Yani dunya ustunde bir kisi bile Tanriya inanmazsa, Tanridan bisey eksilmez, yada artmaz. Ama insanlarin birbirine ihtiyaci vardir, yani bir insanin digerine kotuluk yapmasi durumunda ortaya sorun cikar. Tanri belki bu gibi durumlarda cezayi onayan merci olabilir. Bu acidan bakarsan dunya ustundeki en sorunlu yerler Muslumanlarin yasadigi yerlerdir, kadin haklarindan terore, ensestten hirsizliga, kolelige kadar neredeyse her alanda insanlara eziyet edilen yerlerin basinda musluman ulkeler gelir. Bunlarin yaninda kutsal kitaplardaki tanri profili bayagi insana benziyor. Yani kiziyor, hakaret ediyor, odul veriyor, cezalandiriyor vs... Kuranda esek sesi seslerin en cirkinidir yazar, yani Tanrinin boyle bisey deme ihtimali var mi? Biraz dusunun. :confused: Bana kutsal kitaplardaki tanrinin karakteri daha cok o kitabi yazan peygamberin yada insanin karakteri gibi geliyor. En basitinden her kutsal kitapta o inanca inananlarin cennete, digerlerinin cehenneme gidecegi soylenir. Bu basbayagi insanin yazdigi bisey, cunku Tanrinin mantiken iyiler cennete, kotuler cehenneme tarzinda bisey soylemesi lazim. En basitinden Bill Gates'i dusun, adam kurdugu sirketle milyarlarca insanin hayatini olumlu yonde degistirdi, kurdugu vakifla milyonlarca afrikalinin hayatini kurtardi, ama cehennemlik. Oteki taraftan her turlu yamuk isi yap, tovbe ettim de, musluman ol, arkasindan cennet. Yani kutsal kitaplardaki cennete girme kriteri bile bayagi insan yapimi. |
Alıntı:
Gereksiz atarlanıp hakaret etme meselesine gelince; Edebinle sorarsan edebinle cevap alırsın. "ANLAT BAKALIM" gibi saçma bir emri vaki cümle ile sen giriş yaparsan ve dalga geçermiş gibi davranırsan bu şekilde cevap alırsın. Ve bu konuda son mesajım. Tövbe haşa bazı insanlar o kadar tuhaf şeyler yazmış ki.. |
Zemzem suyu yuzyillardir bir kaynaktan geliyor.Kaynagi hala cozulemedi hadi Ateistler bunuda aciklayin :) |
Arkadaşlar işiniz gücünüz kalmadı bu konuyumu tartışıyorsunuz sizi bizi tüm herkezi yaratan kim buna inanmıyorsanız neden sorguluyorsunuz allahın tokadı büyüktür kapatın konuyu uğraşmayın günaha giriyorsunuz lütfen yapmayalım arkadaşlar :( |
| Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 13:02:02. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.