R10.net

R10.net (https://www.r10.net/index.php)
-   Off-Topic (https://www.r10.net/off-topic/)
-   -   Tanrının Varlığının Kanıtı? (https://www.r10.net/off-topic/1271361-tanrinin-varliginin-kaniti.html)

Kalavun 09-06-2014 00:27:31

Alıntı:

Heleysa Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069146364)
Şimdi hocam söylediklerinde tezatlık var. Allah yapacaklarımızı ve yapmayacaklrımızı biliyor diyorsun. İlerde benim nasıl bı ınsan olcagımı neler yapacagımı Allah biliyorsa, senin tabirinle bugün inanan bir insanken yarın inanmayan bir insan olcagımı Allah biliyorsa benim bu dünyadaki yaşama amacım nedir ?

Bugün inanan bir insan olman veya inanmayan bir insan olman senin elinde. Allah c.c herşeyi yaratan ve bilen olduğu için her insanın yapacaklarını ve yapmayacaklarını önceden biliyor. Durumun bundan ibaret olduğunu düşünüyorum.

Temajet 09-06-2014 00:29:16

Alıntı:

Heleysa Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069146364)
Şimdi hocam söylediklerinde tezatlık var. Allah yapacaklarımızı ve yapmayacaklrımızı biliyor diyorsun. İlerde benim nasıl bı ınsan olcagımı neler yapacagımı Allah biliyorsa, senin tabirinle bugün inanan bir insanken yarın inanmayan bir insan olcagımı Allah biliyorsa benim bu dünyadaki yaşama amacım nedir ?

Güneş doğudan doğar bunu herkes biliyor fakat biz bildiğimiz için doğudan doğmuyor.Aynı şekilde ALLAH bildiği için de biz yapmıyoruz.İraden var sonuç olarak.

--R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 00:29:16 -->-> Daha önceki mesaj 00:28:35 --

Alıntı:

monami Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069146388)
Tövbe de Hocam Cüzi İrade Bizdeki.

Karıştı artık :D

zulte 09-06-2014 00:29:32

Alıntı:

Kalavun Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069146360)
Hocam tuşa basıp çıkman senin elinde sen parmağını tuşa götürdün de tuşa bastın da çıkmamazlık mı yaptı :) Allah c.c herşeyi bilen ve gören olduğu için senin o tuşa basıp basmayacağını önceden biliyor. Verdiğiniz ayetin konumuzla ilgisi olabilir fakat benim anlattığım olay oldukça sade ve anlaşılır bir durum.

Islam dinine göre yasaklanan birçok şey vardır fakat insan bunları yapmadığında cennetle mükafatlandırılır. Dediğim gibi Dünya bir imtihan sahası ve insanlar yaptıklarından ve yapmadıklarından sorumlular. Benden çok ayet biliyorsunuz fakat ben konuya geldiğimden beri ayetler örnekler vermedim, gayet sade ve anlaşılır olaylarla örnekler veriyorum, inanan bir insan olarak ayet bilgim oldukça sınırlı. Zaten her şey bir sistem, bence sistemi çözseniz, sorun da ortadan kalkar.

ben inanan bir insanım..

ama şunu bende merak etmiyor değilim;

biz bu dünyaya imtihana geldik derken,neden imtihan var,niye olsunki,bu hayata bir defa geliyorsun güzelce yaşamak varken imtihanda neyin nesi,zaten biliyorsunuzki islam dini hoşgörü dinidir..insanlara neden imtihan yapılıyorki,imtihan a hiç gerek yok..bunlar bunlar var bunları yaparsan bu olur bunları yapmazsan şu olur..islam dini hoşgörü dini olduğuna göre yapanlarada yapmayanlarada aynı ölçüde bakılması gerekmiyormu?yada yapmayanı neden hep kendi tarafına çekme uğraşı vardırki,imtihan falan vs olması isteyen istediğini yapsın ve sonucunada bilerek katlansın

protos78 09-06-2014 00:31:13

Alıntı:

Kalavun Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069146360)
Hocam tuşa basıp çıkman senin elinde sen parmağını tuşa götürdün de tuşa bastın da çıkmamazlık mı yaptı :) Allah c.c herşeyi bilen ve gören olduğu için senin o tuşa basıp basmayacağını önceden biliyor. Verdiğiniz ayetin konumuzla ilgisi olabilir fakat benim anlattığım olay oldukça sade ve anlaşılır bir durum.

Ben zaten sizin ne dediginizi anladim. Bana gorede su yukaridaki cumlelerde haklisiniz. Yani yaptiginiz seylre icin ozgur iradeniz var, ama Kuranda ve Islamda ozgur irade yoktur. Kader vardir. Sizin soyledikleriniz Kuranla celisiyor. Yani dilediginiz zaman istediginizi yapamazsiniz. r10 basindan dahi kalkma zamaniniz onceden bellidir, sizin iradenize bagli bisey Kurana gore degildir.

Nesin 09-06-2014 00:32:44

Alıntı:

Kalavun Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069146387)
Hocam yazdığım şeylerden ibadetlerden kaçıyorsunuz gibi bir anlam nasıl çıkardınız anlamadım. Objektif bakmakla objektif bakmamak arasında ki farklı anlattım sadece.

Ben o konudan bahsediyordum ve siz de o mesajimi alintilayip o mesajinizi yazınca oyle dusunenlerden oldugunuzu dusundum sadece. Objektiflik konusu nereden acildi? Diyecegim de o konu hakkinda da sunu diyeyim, inanc temelli değil de, akil mantik temelli dusununce objektif dusunmus olursunuz zaten, yoksa ben mi yanlis dusunuyorum :/

-telefondan gönderildi-

Kalavun 09-06-2014 00:33:07

Alıntı:

zulte Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069146401)
ben inanan bir insanım..

ama şunu bende merak etmiyor değilim;

biz bu dünyaya imtihana geldik derken,neden imtihan var,niye olsunki,bu hayata bir defa geliyorsun güzelce yaşamak varken imtihanda neyin nesi,zaten biliyorsunuzki islam dini hoşgörü dinidir..insanlara neden imtihan yapılıyorki,imtihan a hiç gerek yok..bunlar bunlar var bunları yaparsan bu olur bunları yapmazsan şu olur..islam dini hoşgörü dini olduğuna göre yapanlarada yapmayanlarada aynı ölçüde bakılması gerekmiyormu?yada yapmayanı neden hep kendi tarafına çekme uğraşı vardırki,imtihan falan vs olması isteyen istediğini yapsın ve sonucunada bilerek katlansın

Hocam yaşam Cennet ve Cehennemde başlar. Sonsuzluk buradadır. Dünya geçicidir ve imtihan için kurulmuştur. Sen güzel şeyler yaparsan, mükafatlandırılırsın, kötü şeyler yaparsan da cezalandırılırsın.

Din konusunda bilgili bir insan değilim, hata yapmış da olabilirim, arkadaşlar araştırmışlar, öğrenmişler, bizden daha iyi biliyorlar. Umarım R10'da bilgili arkadaşlar çıkar da arkadaşlara daha iyi cevaplar verebilirler. Güzel bir ortam oldu, kırdığım biri varsa, affola. Hayırlı geceler :)

Temajet 09-06-2014 00:34:59

Alıntı:

monami Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069146388)
Tövbe de Hocam Cüzi İrade Bizdeki.

Yanılmamışım hocam insanda da külli irade varmış yıllar öncesinden öğrenmiştim bir an yanıldım sanmıştım

Kalavun 09-06-2014 00:36:48

Alıntı:

protos78 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069146406)
Ben zaten sizin ne dediginizi anladim. Bana gorede su yukaridaki cumlelerde haklisiniz. Yani yaptiginiz seylre icin ozgur iradeniz var, ama Kuranda ve Islamda ozgur irade yoktur. Kader vardir. Sizin soyledikleriniz Kuranla celisiyor. Yani dilediginiz zaman istediginizi yapamazsiniz. r10 basindan dahi kalkma zamaniniz onceden bellidir, sizin iradenize bagli bisey Kurana gore degildir.

Son olarak şu ayeti paylaşayım ve gideyim;

Kehf Sûresinin 29 . Ayet;
"De ki: Hak, Rabbinizdendir. Artık dileyen iman etsin, dileyen inkar etsin? Başlayıp giden bir ayet. Bu ayetten çıkardığım sonuç inanmak veya inanmamak insanın elinde ve özgür irade var, sadece yapacaklarımız Allah c.c tarafından önceden biliyor ve bu kavramın adı da Kader.

GrafiKod 09-06-2014 00:39:32

Alıntı:

_ottomanempire_ Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069138478)
Her insanın başında milyonlarca saç var neden?
Bir sürü organ var neden?
Tek bir organın çalışmasa ne olur biliyor musun? Her birinin birbiriyl bağlantılı çalıştığını biliyor musun?
Sorgulamak güzeldir, ama fazla sorgularsan kafayı yersin dostum :)

Yalnış!

Tek bir organ çalışmazsa diğerleri çalışabilir. Bazı organlar arasında bağlantı yok, hatta bazı organlar zamanla insan vücudunda körelmiş, hiçbir işe yaramamaktadır.
(Mesela apandist bugün hiçbir işe yaramıyor. Hani o patlayan şey varya :) Eskiden ise ilkel insanlar eti çiğ yedikleri zaman bu organ bir sıvı salgılıyor ve etin kolay parçalanmasını sağlıyormuş. İnsanlar git gide eti daha uygun tükettikleri için bu organ geçerliliğini kaybetmiş)

Sorgulamak güzeldir de harbiden gidiyor kafa bir süre sonra :)


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 14:14:32.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.