![]() |
Alıntı:
|
Alıntı:
Amazon'da satıcı ile iletişime geçmenize gerek yok, siparişlerim bölümünden ürünün Amazon faturasına ulaşabilirsiniz, aynı şekilde sizden bir ürün alan müşteride buradan faturasına ulaşabilir. |
Selam güzel bir konu olmuş. Ben de 2 hafta önce açtım hesabı ama bu klasik drop yapmamak için bekliyorum ve öğreniyorum. Tavsiyen olur mu benim için bu arada fba de başladım Amerika'da. |
Alıntı:
Amazon fba nedir? Amazon Dropshiping nedir? Bu ikisi aynı şey mi? Farklı bir şeyler mi? 5000 TL gibi bir bütçe ile ne önerirsiniz ufak ufak olsun damlaya damlaya göl olsun. Şirket kurmam gerekir mi? Şahıs şirketi ile olur mu? Google reklamı vb reklam vermem gerekiyor mu? Bu konuda yardımcı olursanız çok memnun olurum. |
Alıntı:
Şu önemli; amazon hesabımı kapatmayacak hiçbir sorun olmayacak değil elbette yukarıda belirtiğim şekilde nasıl istiyorlarsa öyle yaptım; 1,5 ay amazon hesabımı kapalı tuttu bu süreçte elimdeki depo sözleşmesi,depo faturaları,amazon faturaları,kargo etiketlerini ve kargo takip numaraları ile onlara nasıl bir iş modeli ile satış yaptığımı anlattım kendi politikalarından refarans verdim incelediler hesabı tekrar açtılar tekrar kapatılabilir. Ama elimde benim o belgeler olmasaydı, hesap tekrar açılmayacaktı ara deponun avantajı bu. Bu süreçte hesabımda yaklaşık 25 bin TL para bloke oldu ve alamadım. Amazonda bu normal bir şey sizi zaman zaman kontrol ediyorlar, bu kadar satış yapılıyor haliyle ne sattığınızı bilmek onlarında hakkı :) FBA ayrı bir konu, tavsiye değilde detaylı sorunuz varsa bilgim dahilinde cevaplamaya çalışırım. Alıntı:
Dropshipping ise stok tutmazsınız, satıldıkça ürünü başka bir satıcıdan satın alırsınız.Stok maliyeti yoktur, bilgi ister yanlış bir işlem büyük zarara yol açar,risklidir. 5000 TL Türkiye ortalamasında güzel bir para gibi dursa da, Dropshipping dolar bazında satışlar oluyor bir sipariş ort. 500-1000 TL civarında oluyor. Eğer bir kredi kartınız yoksa, bu bütçe ile Dropshipping önermem ama FBA olarak Türkiye'den ürün alıp gönderim yapabilirsiniz, tabi bunun içinde Amerika satıcı hesabı açmanız gerek oda ayrı bir meslek diyelim :) Şöyle satıcı hesapları 5bin'den başlıyor ne kadar zor olduğunu siz düşünün. Dropshipping Amerika pazarında yapmıyoruz orada hesap açma problemi yok; Amerika'dan B.A.E,Singapur,Avusturalya gibi ülkelere satış yapıyoruz. |
aracı depo görevini sellerruning yazılım mı yapıyor hocam? ve ilk başlarda ne kadar ürün girilmeli hesaba + BAE de hesap açtık ve üstüne amerikada da hesap açtık bae de ki hesap suspend yerse amerikada kapanır mı hocam |
Alıntı:
Başlangıçta mümkün oldukça yavaş gidilmeli, satış geldikçe ürün sayınızı artırırsınız. İlk başta haftalık 50 ürünün üstüne çıkmayın, hepsini birden yükleyip,silmeyin |
Alıntı:
peki BAE de hesap açtık ve üstüne amerikada da hesap açtık bae de ki hesap suspend yerse amerikada kapanır mı? bir ürün kaç günde müşteriye ulaşıyor? |
Alıntı:
Entegrasyon yapmasının sebebi, milyonlarca ürün var hepsinin desi,ağırlığı farklı yazılımlar bunların kargo fiyatlarını belirler sizde buna göre bir satış fiyatı oluşturursunuz sürpriz bir maliyet oluşmaz. Ayrıca sizin sipariş bilgilerinize ulaşırlar siz bir tıkla siparişi verirsiniz ve gerisini yazılım arka planda halleder gerçi buda otomatik yapılıyor artık sipariş gelince yazılım her şeyi hallediyor. Örnek vererek açıklayalım, size sipariş geldiğinde yazılım size özel bir kod veriyor siz sipariş veriyorsunuz.Depo bu özel kod ile sizin bilgileriniz, müşteri adresi gibi her şeye ulaşıyor onlara sipariş geldiğinde ürünü kontrol eder,sizin adınıza kargo etiketlemesini yapar, sizin sattığınız fiyattan faturasını ekler, feedback kartınızı koyar gibi gibi işlemleri arka planda yaparlar ve siz hiçbir şeye karışmadan sipariş müşteriye kargolanır yazılım ekranında da siz bu süreci takip edersiniz. Birden fazla depo ile çalışabilirsiniz, sipariş geldiğinde depoların fiyatları yazar hangisi daha uygunsa onunla çalışırsınız. Pazaryerleri birbirinden bağımsız olsada siz sahtecilik yaparsanız Türkiye'de bile aynı kimlik bilgisi ile satış yaptırmaz diye düşünüyorum net bir cevabı yok Amazon büyük bir yapı ve işlerin büyük bir kısmı yapay zeka ile yürütülüyor Amazonda net bir şey konuşmak yanlış, konuşanlara da itibar etmemenizi öneririm. Özelden FBA yaptığınızı söylediniz şunu da belirteyim, FBA risksiz bir model değil sizden de fatura isteyebilirler eğer geçerli bir fatura sağlayamazsanız da hesabınız açılmaz.Buda ek bilgi olsun. |
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Alıntı:
|
hiç geri iade aldınız mı? geri iade edilen ürünler için çözümler var mı? sonuçta depodan gidiyor ürün |
Alıntı:
|
Alıntı:
millet bazı yorumlar yapmış yok iade yok depo vsvs onlar biraz korkuttu ama araştırıyorum :) |
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Alıntı:
Otomatik gerçekleşen işlem belli metrikleri var tetiklendiği zaman suspend yapıp belge istiyor benim ikinci suspend sebebi çok fazla ürün yüklememden kaynaklandı |
Alıntı:
|
Alıntı:
95% oranın müşteri memnuniyeti olan bir firma sahte ürün satmaya asla müsade etmez. |
Hocam böyle birşey demişsiniz - Ayrıca bunu yaptığıma dair depo ile aramızda resmi sözleşme var bu bile yeterli - Dropshipping stoksuz yapılmıyormuydu? Depo mu kiralıyorsunuz siz? @Prowess; |
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Hocam tüm konuyu inceledim, Öğrenci imkanlarıyla yeni yeni gireceğim amazon camiasına hata yapmamak adına özel eğitim yada hesap açımında yardımcı oluyor musunuz? @Prowess |
Eğitim öyle 2-3 saatlik bir video serisi ile olacak bir iş değil en baştan en sona kadar bütün detayların olduğu eğitim olmalı ki kişiye fayda sağlasın. Konu açtım fırsat buldukça buraya bakıyorum soru gelirse yanıtlıyorum. |
Ürün iade konusunda sıkıntı yaşıyor musun. Yada böyle bişey yaşadıysan ne gibi bir işlem gerçekleştirdin. 3Asın suspend ile karşılaştın mı. Sanırım arap emirlikleri mağazanda satış yapıyorsun. Kuzey amerika mağazan var mı kanada yada meksikada drop yapıyor musun. |
Alıntı:
Kargo ücretini hem Amazondan hemde depodan iade alıyorum. Evet iki kere anlattık şükür :) AE,SG,AU,CA,MX hesaplarım var hesapların geçmişine göre aktiflikleri değişiyor önümüzde ki ay Avrupayı da aktif edeceğim. |
selam aklıma takılan bir nokta var. siz amazon to amazon şeklinde mi yapıyorsunuz. yani amazon abd sitesindeki ürünü diğer amazon sitelerinde listeliyorsunuz galiba |
Alıntı:
|
hocam selamlar , Öncelikle mesaj kutunuzu işgal etmemek adına ve belki diğer arkadaşlarında kafasında bu soru işaretleri vardır diye düşünürekten burdan yazmaya karar verdim.Bu değerli paylaşımın için öncelikle teşekkür ederim. Benim şuanlık üç-dört sorum var bu konu hakkında bana yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. 1-) Hocam şimdi ara depo felan belirtmişsiniz . Bu ara depolardan tam olarak kastınız nedir? yani bir ara depo derken bu yurtiçi bir depo mu oluyor, nasıl oluyor bilgi verebilir misiniz? 2-) Nakliye için hangi firmayı önerirsiniz ? 3-) Konu açıklamasında belirtmiş olduğunuz yazılımı ben nacizane inceledim fakat bu yazılım farz-ı misal : Aliexpressden mi ürünleri çekiyor. Yani aliexpressden bizim belirlemiş olduğumuz ürünleri alıp kendi amazon mağazımızda mı listeliyor kar marjı vs.. ayarladıktan sonra. Yoksa amazon avustralyada farzı misal mağazamız var . Amazon amerikadan bir ürün grubunu alıp bunu amazon avustralda ki mağazamızdan mı listeliyor. veya amazon kanada vs... 4-) Hocam şimdi fbm modelinde kargo vs... gibi durumlar bize ait diye biliyorum.Yani biz gönderiyoruz. Fbm modelinde malum program ile ürünlerimizi mağazamıza yerleştirdik. Herşeyi kurduk . Fakat bizim yüklediğimiz ürünler buradan yani Türkiyeden tedariki sıkıntısı var. Birçok yurtdışındaki ürünler TR'de olmayabiliyor.Ki yoktur diye düşünüyorum.Çünkü ürünleri program amazondan usa dan çekip mesela amazon canada mağazamıza atıyor.Burada bize yazılımın ne gibi faydası oluyor o zaman ? Yani hem bahsi geçen ürünleri tedarik edemiyoruz. Çünkü tedarikçisi yok. E kargoyuda biz göndereceğiz.Hemde yazılım kullanıp ürünleri mağazamıza yüklüyoruz. Bu konu içinde beni bigilendirebilirseniz çok sevinirim. İnşallah kafamda ki problemi sizlere aktarabilmişimdir. Bir de son olarak hocam dropshipping için ara depo olsun, nakliye olsun bunlara neden gerek duyuyoruz. Dropshipping de biz tedarikçi ile müşteri arasında bir aracı görevini görüyoruz diye biliyorum . Beni bu konu hakkında aydınlatabilirseniz gerçekten çok sevinirim hocam. Not : Biraz karışmış veya karıştırmış olabilirim. O yüzden kusura bakma hocam, ama dediğim gibi beni bu konuda aydınlatmanıza ihtiyacım var. |
Hocam merhabalar, Facebook üzerinden avrupalılara ürün satışı yapıyorum fakat en büyük problem bir güvenli ödeme altyapısı ve ürün ulaşmadığı taktirde parasını geri çekebilmeli müşteri. PayPal ile bu mümkün fakat PayPal'ın yıllık 2.500 limitinden sonra business hesap için şirket belgesi istemesi gibi sıkıntılar var. En sağlıklı yöntem amazon üzerinden dükkan açıp ürünlere ait linki oluşturmak mı acaba? Bana lütfen yol gösterir misiniz? Saygılarımla. |
Alıntı:
PM ve whatsapptan sürekli sorular geliyor ve hemen hemen aynı sorular... 1-Aradeponun amacı şu; amazon 3.kişiden direk müşteriye ürün gönderimini istemiyor.Paketin içinde başka satıcıların bilgileri olabilir veya ürün yanlış olabilir, eksik olabilir gibi gibi haklı nedenlerden dolayı yani tedarikçiye müşterinin adresini vermek amazonda büyük bir kumar :) Depo konumu amerikada, ürünü amazon.com dan alıyorum ve depoya teslim ediyor.Depo benim adıma fatura,mağaza bilgileri ve ürün kontrolunu yaptıktan sonra kargoya teslim ediliyor. Bu işlemler otomatik gerçekleşiyor ben sadece bir tık ile sipariş ver diyorum. 2-Depo ile çalıştığımız için deponun anlaşmasına bağlı kullandığım depolar DDP,DAP gönderimi mevcut kargolar var fiyatlarında ara ara indirime gidiyor ama sık kullandığım firma Fedex ayrıca sipariş vermeden önce bunları değiştirebiliyorum aynı şekilde yazılım iki farklı depo ile entegre çalışıyor istediğim zaman tek tıkla depoyuda değiştiriyorum bunun avantajı sürekli rekabet içindeler hem hizmet hemde fiyat konusunda depolar sürekli yenilik yapıyorlar mesela bu hafta deponun bir tanesi müşteri hizmetleri personeli aldı geç kargolar için bizim müşterilerimiz ile iletişime geçiyor gerekirse depo tarafından müşteriye amazon giftcard hediye ediliyor, kargo kaybolursa bütün maliyet iade alınıyor vs vs bir çok avantaj 3-Bu yazılım dahil amazon için çalışan bütün yazılımların kaynak mağazası amazon.com bunun sebepleri var detayları var yine 4-Bunu tam anlamadım ama, dediğiniz şey dropshipping modeline uygun değil yani Türkiye ile bir işimiz yok ürünü görmüyoruz biz amazon.com en büyük pazar ve ne ararsanız orada var.Sizde demişiniz her ürün Türkiye de yok evet bizim satış yaptığımız singapur,arabistan,avusturalya gibi parası bol ülkelerde de o ürünler yok tam burda da biz devreye giriyoruz işte :)) En son soruyu bir numarada açıkladım, depo şart değil direk amazon.com global kargosu ilede müşteriye gönderebilirsiniz en yaygın sistem bu hatta 3-4 aya kadar bende bu şekilde yapıyordum ama tavsiyem hatta bu tüm mesajda ki en önemli şey; çok pişman olursun Umarım açıklayabilmişimdir sorularınız olursa yazabilirsiniz Alıntı:
Eğer siz ürünü teslim ediyorsanız bu bir problem değil bende shopify üzerinden satış yapıyorum geçerli bir tracking kodunuz varsa ödemenizi alırsınız. Güvenli ödeme altyapısı ise stripe,paypal Ürün ulaşmazsa zaten müşteri parasını alamazsa ödeme altyapısından alır hatta sizin ödeme altyapınızı bile kapatmaya kadar gider bu iş Paypal için en sağlıklısı şirketgerisi riskli. En sağlıklı yöntem size bağlı hepsinin kendine göre avantajı ve dezavantajı var en basiti amazonda milyonlarca hazır müşteri var ama patron amazon kendi sitenizde patron sizsiniz ama müşteri yok. Ben yerinizde olsam, eğer güvendiğim bir ürünüm varsa amazonda kesinlikle yerimi alırdım ama amazon hakim olmak kaydıyla yoksa amazon gerçekten pişmanlık oluyor Tavsiyem iyice araştırmadan öğrenmeden amazonda satışa başlamayın amazonu ciddiye alın |
Alıntı:
Kargo konusu nasıl halledebiliriz hocam?Ben TNT ve DHL ile çalışıyorum ürünüm onlarla çıkıyor.. Amazon'da kendi özel kargo şirketimizi tanımlayabiliriz değil mi? Ya da onların anlaşması var mı TNT ya da DHL ile? |
Alıntı:
|
Alıntı:
Kaydımı oluşturduğum ekran; https://i.hizliresim.com/XBt1Hx.png Planı değiştiremiyorum bir türlü.. Zaten ben bu profesyonel planı nerde seçtim onu da anlamadım. |
| Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 18:36:53. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.