R10.net

R10.net (https://www.r10.net/index.php)
-   Off-Topic (https://www.r10.net/off-topic/)
-   -   Amerika'ya Taşındım / Houston, TX (https://www.r10.net/off-topic/2956021-amerikaya-tasindim-houston-tx.html)

TCM 22-09-2021 23:59:31

Alıntı:

Prostavaryo Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1081021849)
Suriye'den ülkemize gelen insanları, ben de dahil olmak üzere, birçoğumuz kınıyoruz fakat ülkemizin yarısı ülkeden gitmeye çalışıyor. Daha iyi şartlarda yaşamak için ülkesini terk eden suriyelileri kınayıp da daha iyi şartlarda yaşamak için yurtdışına gidenlerden olup olmadığını öğrenmek için sordum sadece.

Suriye'den göç eden insanları daha iyi yaşam koşullarına sahip olmak istedikleri için eleştirmiyorum. Ülkemizde işsizlik oranı had safhadayken ve vatandaşlarımız iş bulamazken vasıfsız bir grup göçmen az ücret ile çalışarak, işsizlik oranının daha da artmasına yol açtıkları için; tüm eğitimli vatandaşlarının "beyin göçü" ile Avrupa ülkelerine giderken sadece suç oranının artmasına sebebiyet verecek nitelikte adli sicil kaydı bulunanlarının ülkemize kabul edilmesini eleştiriyorum.

Ülkesinde gereken imkanlara sahip olamayan, yanlış politikalar ile yönetilerek heba olacak tüm insanların imkanı olduğu müddetçe daha iyi olanaklara sahip ülkelere gitmeyi tercih etmesinde eleştirilecek bir yan yok. İnsanlık bu şekilde gelişip, ilerleyebilir. Umarım zaman içerisinde ülkemiz de oy için ayrıcaklıklı muamele uyguladığı vasıfsız göçmenleri kabul eden bir ülke olmaktan çıkıp, eğitimli insanların göç etmeyi tercih ettiği bir ülke haline gelir. Fakat 20 yıldır aynı politikalar ile yönetilen bir ülkede biz sistemin kurbanı olmamayı tercih ettik.

gryrgn 23-09-2021 00:57:56

Hayırlı uğurlu olsun dostum. Kurtarmışsın kendini.

Konu siyasete kaymadan birkaç yorumu reportladım 😳

MiqeZeLLa 23-09-2021 09:15:35

Alıntı:

MucahitOZER Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1081016864)
Club house‘ta bir çok arkadaş var hatta Teksas’tan ben birkaç kişiyi görmüştüm orada takılabilirsin aslında

dipnot: 2 ekimde bende orlandoya yerleşiyorum

Gitmeden önce burada sağlık sigortası yaptırdınız mı?
Şu an sağlık sigortası yaptırmayı düşünüyorum bir yıllık sizin fikrinizi almak benim için önemli. Eğer yaptırdıysanız nereden yaptırdınız

Dostum sana da teşekkür ederim youtube'da yayınladığın videolar çok bilgilendirici. Dün akşam keşfettim ve izledim. Umarım 6 - 7 ay sonra ben de hayalime kavuşurum :).

Alıntı:

Single Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1081016104)
Herkese merhaba, Türkiye'de aktif avukatlığı bırakarak 10 Eylül tarihinde Houston, Teksas'a taşındım. Türkiye'deki ofisimi kapamadim. Mevcut danışmanlık verdiğim kişiler ile çalışmaya devam edeceğim.

Amerika'ya ilk gelişim. Şuan için ev işleri, mobilya vs uğraşıyorum. Daha önce deneyimleyen ve buralarda olan arkadaşların fikirlerini merak ediyorum. R10'da Houston'dan birileri var mıdır acaba?

Edit: Vakit geçtikçe deneyimlerimi konudan aktaracağım.

Tebrik ederim. İçimizden birinin kurtulması mutluluk verici. Umarım ben de hayalime kavuşabilirim.

reprimond 23-09-2021 11:34:42

1 Ekimde Green Card başvuracağım inşallah.
Nasip olurda çıkarsa aklımda houstan,dallas ve austin var. Çıkarsa green card adresine sizin adresi verebilir miyiz hocam :)


Yeni hayatınızda başarılar

siirvehikaye 23-09-2021 11:47:59

Alıntı:

Single Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1081021926)
Suriye'den göç eden insanları daha iyi yaşam koşullarına sahip olmak istedikleri için eleştirmiyorum. Ülkemizde işsizlik oranı had safhadayken ve vatandaşlarımız iş bulamazken vasıfsız bir grup göçmen az ücret ile çalışarak, işsizlik oranının daha da artmasına yol açtıkları için; tüm eğitimli vatandaşlarının "beyin göçü" ile Avrupa ülkelerine giderken sadece suç oranının artmasına sebebiyet verecek nitelikte adli sicil kaydı bulunanlarının ülkemize kabul edilmesini eleştiriyorum.

Ülkesinde gereken imkanlara sahip olamayan, yanlış politikalar ile yönetilerek heba olacak tüm insanların imkanı olduğu müddetçe daha iyi olanaklara sahip ülkelere gitmeyi tercih etmesinde eleştirilecek bir yan yok. İnsanlık bu şekilde gelişip, ilerleyebilir. Umarım zaman içerisinde ülkemiz de oy için ayrıcaklıklı muamele uyguladığı vasıfsız göçmenleri kabul eden bir ülke olmaktan çıkıp, eğitimli insanların göç etmeyi tercih ettiği bir ülke haline gelir. Fakat 20 yıldır aynı politikalar ile yönetilen bir ülkede biz sistemin kurbanı olmamayı tercih ettik.

Anladığım kadarıyla okumuş belli yerlere gelmişsiniz...bir şeyi merak ediyorum. Hükümet, suriyelileri ve diğer göçmenleri alarak nasıl bir oy avcılığı yapıyor olabilir? kendi tabanınından bile göçmen politikasından dolayı oy kaybediyorken inatla mevcut politikasını devam ettirmesi hükümete nasıl oy kazandırıyor olabilir de oy için yapıyor diyorsunuz...inşallah suriyelilere oy kullandırıyor diyen cahil insanlardan değilsinizdir...

Asariel 23-09-2021 11:52:38

Alıntı:

Prostavaryo Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1081021849)
Suriye'den ülkemize gelen insanları, ben de dahil olmak üzere, birçoğumuz kınıyoruz fakat ülkemizin yarısı ülkeden gitmeye çalışıyor. Daha iyi şartlarda yaşamak için ülkesini terk eden suriyelileri kınayıp da daha iyi şartlarda yaşamak için yurtdışına gidenlerden olup olmadığını öğrenmek için sordum sadece.

Alıntı:

Single Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1081021926)
Suriye'den göç eden insanları daha iyi yaşam koşullarına sahip olmak istedikleri için eleştirmiyorum. Ülkemizde işsizlik oranı had safhadayken ve vatandaşlarımız iş bulamazken vasıfsız bir grup göçmen az ücret ile çalışarak, işsizlik oranının daha da artmasına yol açtıkları için; tüm eğitimli vatandaşlarının "beyin göçü" ile Avrupa ülkelerine giderken sadece suç oranının artmasına sebebiyet verecek nitelikte adli sicil kaydı bulunanlarının ülkemize kabul edilmesini eleştiriyorum.

Ülkesinde gereken imkanlara sahip olamayan, yanlış politikalar ile yönetilerek heba olacak tüm insanların imkanı olduğu müddetçe daha iyi olanaklara sahip ülkelere gitmeyi tercih etmesinde eleştirilecek bir yan yok. İnsanlık bu şekilde gelişip, ilerleyebilir. Umarım zaman içerisinde ülkemiz de oy için ayrıcaklıklı muamele uyguladığı vasıfsız göçmenleri kabul eden bir ülke olmaktan çıkıp, eğitimli insanların göç etmeyi tercih ettiği bir ülke haline gelir. Fakat 20 yıldır aynı politikalar ile yönetilen bir ülkede biz sistemin kurbanı olmamayı tercih ettik.

Şunu da ekleyebilirsin, Türkiye'den Avrupa'ya yada Amerika'ya Kanada'ya gidenler binbir sınavdan kriterden geçip gidebiliyor, sınırda telden atlayıp girmiyorlar.

siirvehikaye 23-09-2021 11:56:55

Alıntı:

Cancomertler Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1081023592)
Şunu da ekleyebilirsin, Türkiye'den Avrupa'ya yada Amerika'ya Kanada'ya gidenler binbir sınavdan kriterden geçip gidebiliyor, sınırda telden atlayıp girmiyorlar.

bombalardan kaçarak gelene, daha iyi şartlarda yaşamak için başka ülkeye göç edenin laf etme lüksü var mıdır hocam?? biri bombalardan kaçıp geliyor, biri de daha lüks ve rahat yaşamak için gidiyor. ama daha lüks yaşamak için giden bombalardan kaçarak gelene neden geldin, neden kahvede, kafede oturuyorsun demesi, 4 milyonun içindeki azınlıkta kalan yanlış yapana bakıp hepsini suçlu ilan etmesi normal bir durum mudur?

Asariel 23-09-2021 12:00:23

Alıntı:

siirvehikaye Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1081023611)
bombalardan kaçarak gelene, daha iyi şartlarda yaşamak için başka ülkeye göç edenin laf etme lüksü var mıdır hocam?? biri bombalardan kaçıp geliyor, biri de daha lüks ve rahat yaşamak için gidiyor. ama daha lüks yaşamak için giden bombalardan kaçarak gelene neden geldin, neden kahvede, kafede oturuyorsun demesi, 4 milyonun içindeki azınlıkta kalan yanlış yapana bakıp hepsini suçlu ilan etmesi normal bir durum mudur?

Adliyede çalışıyorum, 25 dosyadan günde duruşmaya çıkıyor isek 15'i nin sanığı Suriye'li göçmen politikası böyle olmaz. Başımızın üstünde yeri vardır sınır bölgelerine konteyner kent çadır kur yerleştir, yemeğini ver eğitimini sağlığını sağla her türlü ihtiyacını gör bu kadar. Adam hırsızlık yapıyor, cinayet işliyor kimliği yok kaydı yok parmak izi yok ne yapacağız peki bu şekilde göçmen politikası olmaz.

siirvehikaye 23-09-2021 12:10:51

Alıntı:

Cancomertler Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1081023626)
Adliyede çalışıyorum, 25 dosyadan günde duruşmaya çıkıyor isek 15'i nin sanığı Suriye'li göçmen politikası böyle olmaz. Başımızın üstünde yeri vardır sınır bölgelerine konteyner kent çadır kur yerleştir, yemeğini ver eğitimini sağlığını sağla her türlü ihtiyacını gör bu kadar. Adam hırsızlık yapıyor, cinayet işliyor kimliği yok kaydı yok parmak izi yok ne yapacağız peki bu şekilde göçmen politikası olmaz.

Göçmen politikasının eleştirilecek (sizin bu mesajınızda olduğu gibi ve hepsine katılıyorum) birçok yönü olabilir. olmalı da. ama suç işlyenlere bakıp ya da hiç bakmayıp hepsini suçlu ilan etmek, gitsinler demek, nefret kusmak yanlış değil mi? (hem de bu nefret kusmayı koca koca vekillerin, belediye başkanlarının oy uğruna yapması daha vahim)

ve daha vahimi, ilk fırsatta ülkesini terkeden terkedece, terketmeyi seve seve yapacak insanların bombalardan kaçıp gelenlere bu sözleri söylemesi hem ironik hem de acıklı bir durum...


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 05:18:01.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.