R10.net

R10.net (https://www.r10.net/index.php)
-   Off-Topic (https://www.r10.net/off-topic/)
-   -   Elveda yurtdışı alışveriş.. (https://www.r10.net/off-topic/4663109-elveda-yurtdisi-alisveris.html)

borelphiyazilim 07-01-2026 07:52:26

Elveda yurtdışı alışveriş..
 
Resmi Gazete’de yayımlanan yeni düzenlemeyle, yurt dışı alışverişlerde uygulanan 30 Euro’luk gümrük muafiyeti kaldırıldı.

• 1 Euro’luk bir üründe bile binlerce lira vergi çıkabilir.



:r52:

Vulcanist 07-01-2026 07:53:21

Olsun, ben hep hep 50 liralık alıyorum.

OsmanPa 07-01-2026 07:56:47

İsabet olmuş saçma sapan kanserojen içeren ne kadar plastik varsa 30€ altı diye ithal ediyorlardı, özellikle çocuk oyuncakları büyük tehlikeydi.

Belki 5€ için vergi ödemeye kızacaksınız ama gelecek nesillerimiz kurtulacak.

SEOKOZ 07-01-2026 07:59:52

Gitti benim Temu aktivitesi :(

Watere 07-01-2026 08:01:10

artık temu battı desenize

Sakuragi 07-01-2026 08:03:15

Alıntı:

OsmanPa Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090368788)
İsabet olmuş saçma sapan kanserojen içeren ne kadar plastik varsa 30€ altı diye ithal ediyorlardı, özellikle çocuk oyuncakları büyük tehlikeydi.

Belki 5€ için vergi ödemeye kızacaksınız ama gelecek nesillerimiz kurtulacak.



Şu arkadaşın bu yorumu yapma sebebi bu :D

Kardeş sen Türkiye'de satılan meyve suyunun, meyve suyu olduğuna inan diyeceğim ama Türkiye'de yaşamıyorsun ki :D

Forumda böyle insanların olması garip ya, hemfikir olabilecek konularımız olmasın da bir yorum yaparken en azından dolu bir yorumunuz olsun arkadaşım.


Edit: Asıl bomba BES'e geldi. Devlet katkısı %30'dan %20'ye düştü.

ilyasutkum 07-01-2026 08:03:48

Alıntı:

OsmanPa Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090368788)
İsabet olmuş saçma sapan kanserojen içeren ne kadar plastik varsa 30€ altı diye ithal ediyorlardı, özellikle çocuk oyuncakları büyük tehlikeydi.

Belki 5€ için vergi ödemeye kızacaksınız ama gelecek nesillerimiz kurtulacak.

O ürünler yine bir şekilde ülkeye sokulur sokaklara yayılır hocam burada olan yine bize oldu

ReTRoBoT 07-01-2026 08:04:18

Alıntı:

OsmanPa Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090368788)
İsabet olmuş saçma sapan kanserojen içeren ne kadar plastik varsa 30€ altı diye ithal ediyorlardı, özellikle çocuk oyuncakları büyük tehlikeydi.

Belki 5€ için vergi ödemeye kızacaksınız ama gelecek nesillerimiz kurtulacak.

konu plastik vs değilki asıl konu Türkiye'nin Çin'de üretilen 1 dolarlık dandik ürünlerle bile rekabet edecek güçte olamaması gerçeği . Keşke olay plastikle kalsa .

ismoz 07-01-2026 08:05:28

Kuzey Kore den farkımız kalmayacak yakında.

EpikSunucum 07-01-2026 08:06:28

Alıntı:

OsmanPa Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090368788)
İsabet olmuş saçma sapan kanserojen içeren ne kadar plastik varsa 30€ altı diye ithal ediyorlardı, özellikle çocuk oyuncakları büyük tehlikeydi.

Belki 5€ için vergi ödemeye kızacaksınız ama gelecek nesillerimiz kurtulacak.

Hocam yazdığınız şey mantıklı gibi duruyor ama bir o kadar mantıksız, sizce konu sağlıksız plastikler mi :D zaten bilinçli bir tüketicinin işi olmayan bir konu bunlar. Teknolojik/Elektronik ürünler konusunda zaten can sıkıcı bir hal varken böyle bir durum ile ambargodan farksız farkederseniz :)

sezgin 07-01-2026 08:06:45

Az önce personel servisinde yoldayken okudum haberi, bayağıda küfrettim, yazık bize gerçekten. Yurt dışı ihtiyaçlarınız olursa sürekli gidip geliyoruz bilginiz olsun.
https://www.r10.net/alisveris-bolumu...en-teslim.html

kertenkele01 07-01-2026 08:07:45

Zaten öyle değil miydi? Bu kalkalı çok olmuştu.

deeprock2 07-01-2026 08:11:57

D. Trump'ın en sevdiği şeylerden olmuş. "Vergi, vergi, vergi ...

Zenuti 07-01-2026 08:14:40

Yani bu şu anlama mı geliyor ? Örneğin gemi üzerinden 500 TL'lik ürün alınsa bile vergi mi eklenecek ?

Zenith Capital 07-01-2026 08:28:15

Alıntı:

OsmanPa Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090368788)
İsabet olmuş saçma sapan kanserojen içeren ne kadar plastik varsa 30€ altı diye ithal ediyorlardı, özellikle çocuk oyuncakları büyük tehlikeydi. Belki 5€ için vergi ödemeye kızacaksınız ama gelecek nesillerimiz kurtulacak.

Yurt dışına ihraç edilen ve geriye gönderilen tüm kansorejenli gıdaları Türk milletine yedirdiler bir şey olmadı da 5 euro vergi ödeyince gelecek nesil kurtarılacaksa kurtarılmasın birader!

OsmanPa 07-01-2026 08:35:46

Alıntı:

Sakuragi Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090368795)



Şu arkadaşın bu yorumu yapma sebebi bu :D

Kardeş sen Türkiye'de satılan meyve suyunun, meyve suyu olduğuna inan diyeceğim ama Türkiye'de yaşamıyorsun ki :D

Forumda böyle insanların olması garip ya, hemfikir olabilecek konularımız olmasın da bir yorum yaparken en azından dolu bir yorumunuz olsun arkadaşım.


Edit: Asıl bomba BES'e geldi. Devlet katkısı %30'dan %20'ye düştü.

Sabah sabah bu kadar boş cümleyi nasıl kurabildin? Tebrik ediyorum. Üyeliğim yeni hani bununla mı dalga geçmeye çalışıyorsun.
Resmen kamu spotu gibi olmuşsun, işte çocuklarınız böyle olmasın diye o pis eşyaları vatanımıza getirtmeyin.

Yurtdışın da yaşayabilirim ama ben vatanımı çok seviyorum canımı dahi düşünmeden veririm. Yurtdışında yaşayan biri Vatanperver olamaz mı?

Alıntı:

EpikSunucum Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090368804)
Hocam yazdığınız şey mantıklı gibi duruyor ama bir o kadar mantıksız, sizce konu sağlıksız plastikler mi :D zaten bilinçli bir tüketicinin işi olmayan bir konu bunlar. Teknolojik/Elektronik ürünler konusunda zaten can sıkıcı bir hal varken böyle bir durum ile ambargodan farksız farkederseniz :)

Hocam şimdi arabaya o kadar vergi ödüyorsunuz, telefona o kadar vergi ödüyorsunuz ona bir şey denmiyor da 5€ olan şeyin vergisi ne olabilir? Böyle şeylere takılmayın, gelecek nesillere katkımız olsun. Unutmayalım bu dünya dedelerimizin mirası değil çocuklarımızın emaneti. :) Pozitif olalım.

Alıntı:

Zenith Capital Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090368849)
Yurt dışına ihraç edilen ve geriye gönderilen tüm kansorejenli gıdaları Türk milletine yedirdiler bir şey olmadı da 5 euro vergi ödeyince gelecek nesil kurtarılacaksa kurtarılmasın birader!

Senin yaptığın düpedüz Tarım ve Orman Bakanlığı'na itibar suikasti lütfen görevini yapan insanları zan altında bırakmayın.

Sen alışmışsın elden teslim falan vergi ödememeye bu konuya en son yorum yapacak kişisin elden ödemelerle yaptığın iş belli bari 5€ ödediğin ürüne vergi ver. Berketli Anadolu topraklarına ve Aziz, necip Türk milletine katkın olsun.

Sakuragi 07-01-2026 08:38:59

Alıntı:

Zenuti Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090368831)
Yani bu şu anlama mı geliyor ? Örneğin gemi üzerinden 500 TL'lik ürün alınsa bile vergi mi eklenecek ?

Hocam verginin tanımında Gemi Ayrı, Uçak Ayrı, Karayolu ayrı ibaresi mi var ?

Yurtdışından alınan ürünlerde tutarını verir ürünü alırdın gümrükle de uğraşmazdın. Şimdiyse (6 Şubat) adamlar alacağı verginin üzerine beyanname için de hizmet bedeli çakacaklar. Kısacası Ürün + KDV'ye ek olarak Hizmet bedeli geldi.

FiKRAL 07-01-2026 08:41:31

Alıntı:

OsmanPa Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090368788)
İsabet olmuş saçma sapan kanserojen içeren ne kadar plastik varsa 30€ altı diye ithal ediyorlardı, özellikle çocuk oyuncakları büyük tehlikeydi.

Belki 5€ için vergi ödemeye kızacaksınız ama gelecek nesillerimiz kurtulacak.

Yurt dışında yaşadığınız için kendinizce 5€ için vergi ödemeyi kolay bir şey sanıyorsunuz. Türkiye'de yaşayan insanlar için bu hiç kolay değil.
Ya gelin Türkiye'de yaşayın, ya da maddi konulara yorum yapmayın.

muzrek 07-01-2026 08:41:36

Yine yurtdışında bal kaymak yaşayan burada sürünen adına ahkam kesiyor... evet en milliyetçi sizsiniz .. evet kurulu düzeniniz olmasa ne işiniz var orada değil mi?? ya bırakın bu işleri...!

bilgicinitr 07-01-2026 08:44:17

Alıntı:

OsmanPa Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090368788)
İsabet olmuş saçma sapan kanserojen içeren ne kadar plastik varsa 30€ altı diye ithal ediyorlardı, özellikle çocuk oyuncakları büyük tehlikeydi.

Belki 5€ için vergi ödemeye kızacaksınız ama gelecek nesillerimiz kurtulacak.

Senin aldığın herşey çinden geliyor sadece bireysel alışveriş yapanlar zorlancak

OsmanPa 07-01-2026 08:45:27

Alıntı:

FiKRAL Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090368871)
Yurt dışında yaşadığınız için kendinizce 5€ için vergi ödemeyi kolay bir şey sanıyorsunuz. Türkiye'de yaşayan insanlar için bu hiç kolay değil.
Ya gelin Türkiye'de yaşayın, ya da maddi konulara yorum yapmayın.

10 liraya ekmek alırken de vergi ödüyorsunuz değil mi? Ona laf etmezsiniz neden öz sermaye burada çinden getirilen saçma sapan plastiklere vergi gelince yaygara koparın.
Yerli sermayeyi destekleyin arkadaşlar, bırakın bu çin ve amerikan menşei olan ürünlerin sevdasını..

Gerçi burada amaç üzüm yemek değil burada ki amaç bağcıyı dövmek.
Olaya siyasi bakmayalım yerli ve milli ürünlere yönelim sağlayalım.

bilgicinitr 07-01-2026 08:46:46

Alıntı:

Zenuti Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090368831)
Yani bu şu anlama mı geliyor ? Örneğin gemi üzerinden 500 TL'lik ürün alınsa bile vergi mi eklenecek ?

Avrupadan geliyorsa %30 diğer ülkeler %60 vergi uygulancakmış

OsmanPa 07-01-2026 08:53:40

Alıntı:

muzrek Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090368872)
Yine yurtdışında bal kaymak yaşayan burada sürünen adına ahkam kesiyor... evet en milliyetçi sizsiniz .. evet kurulu düzeniniz olmasa ne işiniz var orada değil mi?? ya bırakın bu işleri...!

Ben size İzmir'den Diyarbakır'a taşının desem evi taşımanız orada iş bulmanız hayatınızı stabile getirebilmek için en az 2 yıl harcarsınız. Siz şehir değiştiremezken biz nasıl ülke değiştirelim?
Ayrıca hiçte bal ve kaymak bir hayat yok. En basiti yaptığınız bes için devlet %30 katkıdan, %20 ye düşürdü diye üzülen var. Hatırlatayım dolar cinsinden bes katkısı %10.. Öyle kimsenin bal kaymak yaşadığı yok. Ne ağır şartlar altında saatlerce çalışıyoruz bunu bilmezsiniz klavyenizin tuşları yumuşak ya basın basabildiğiniz kadar maddi değeri geçtim Vatan toprağından ayrı kalmak ne kadar zor siz biliyor musunuz? Değer bilmek önemli.

Birde hep bir şükürsüzlük hep bir veryansın.. Somali'de insanlar açlıktan ölüyor.

abdlkrm 07-01-2026 08:54:00

Alıntı:

OsmanPa Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090368788)
İsabet olmuş saçma sapan kanserojen içeren ne kadar plastik varsa 30€ altı diye ithal ediyorlardı, özellikle çocuk oyuncakları büyük tehlikeydi.

Belki 5€ için vergi ödemeye kızacaksınız ama gelecek nesillerimiz kurtulacak.

Cidden bunun vatandaş için yapıldığını düşünenler var ya .
Ürünler gene geliyor yandaş şirketler sayesinde. Adamların kazancı düşmesin diye yaptılar .

ahmettokmak 07-01-2026 08:54:52

Alıntı:

vulcanist Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090368780)
olsun, ben hep hep 50 liralık alıyorum.

😅😅😅😅😅

OsmanPa 07-01-2026 08:55:52

Alıntı:

abdlkrm Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090368896)
Cidden bunun vatandaş için yapıldığını düşünenler var ya .
Ürünler gene geliyor yandaş şirketler sayesinde. Adamların kazancı düşmesin diye yaptılar .

Alma neden alıyorsun? Çin'e karşı bir bağın mı var?
Yerli ve milli üretim ürünlere yönel bu kadar basit.
İlle de alacam dersen buyur al 2€ vergi vermemek için sızlanma.

Tek çare yerli ve milli ürünler.

CavitUcaa 07-01-2026 08:58:58

Alıntı:

OsmanPa Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090368788)
İsabet olmuş saçma sapan kanserojen içeren ne kadar plastik varsa 30€ altı diye ithal ediyorlardı, özellikle çocuk oyuncakları büyük tehlikeydi.

Belki 5€ için vergi ödemeye kızacaksınız ama gelecek nesillerimiz kurtulacak.

Oksijeni boşa tüketiyorsun,

OsmanPa 07-01-2026 09:02:11

Alıntı:

CavitUcaa Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090368910)
Oksijeni boşa tüketiyorsun,

Yerli ve milli ürünleri desteklemem neden seni bu kadar rahatsız etti?

CavitUcaa 07-01-2026 09:03:01

Alıntı:

OsmanPa Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090368914)
Yerli ve milli ürünleri desteklemem neden seni bu kadar rahatsız etti?

Senin yerli ve milli üretim anlayışın Sarıyer koladır 😂😂😂

Şayet aksini düşünebilecek nitelikte olduğunu düşünmüyorum,

emreviaa 07-01-2026 09:10:46

İyice kuzey koreye dönüyoruz hayırlısı

Wagner Creative 07-01-2026 09:12:33

Alıntı:

OsmanPa Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090368788)
İsabet olmuş saçma sapan kanserojen içeren ne kadar plastik varsa 30€ altı diye ithal ediyorlardı, özellikle çocuk oyuncakları büyük tehlikeydi.

Belki 5€ için vergi ödemeye kızacaksınız ama gelecek nesillerimiz kurtulacak.

Bu ne sığ bir zihniyet

Asimmim 07-01-2026 09:13:22

Alıntı:

OsmanPa Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090368895)
Ben size İzmir'den Diyarbakır'a taşının desem evi taşımanız orada iş bulmanız hayatınızı stabile getirebilmek için en az 2 yıl harcarsınız. Siz şehir değiştiremezken biz nasıl ülke değiştirelim?
Ayrıca hiçte bal ve kaymak bir hayat yok. En basiti yaptığınız bes için devlet %30 katkıdan, %20 ye düşürdü diye üzülen var. Hatırlatayım dolar cinsinden bes katkısı %10.. Öyle kimsenin bal kaymak yaşadığı yok. Ne ağır şartlar altında saatlerce çalışıyoruz bunu bilmezsiniz klavyenizin tuşları yumuşak ya basın basabildiğiniz kadar maddi değeri geçtim Vatan toprağından ayrı kalmak ne kadar zor siz biliyor musunuz? Değer bilmek önemli.

Birde hep bir şükürsüzlük hep bir veryansın.. Somali'de insanlar açlıktan ölüyor.

geldik yine şükürsüzlük konusuna
şükür şükür diyelim o zaman sadece yarın öbür gün biz somali olunca bu sefer de iyi ki filistin olmadık diye şükredelim öbür gün filistin olunca iyi ki .... diye şükredelim bunun sonu yok
Türkiye'de yaşamıyorsan Türkiye hakkında yaptığın yorumların doğruluğunu sence Türkiye'de yaşayanlar mı bilecek? yoksa sen mi?
kimse kimsenin durumunu bilemez ancak umarım en kısa sürede Türkiye'ye yerleşebilirsiniz

dünya bizi kıskanıyor yeğen
dünyada ekonomik griz var yiğen

bu arada
"Senin yaptığın düpedüz Tarım ve Orman Bakanlığı'na itibar suikasti lütfen görevini yapan insanları zan altında bırakmayın."
demişsin
https://www.dogrulukpayi.com/bulten/...ihrac-urunleri
şansa bak ki 2. sırada antep fıstığı var ve yine şansa bak ki tam da o dönem dubai çikolatası çok ünlü oldu :DD hatta o kadar ünlü oldu ki dubai'ye gitsen sorsan dubai çikolatası ne derler ama türkiye üzerinde herkes biliyor

siz yurt dışındasınız o yasaklardan etkilenmiyorsunuz ama Türkiye'de yaşayanlar etkileniyor bu konu hakkında sizin çok söz hakkınızın olduğunu düşünmüyorum

Zenith Capital 07-01-2026 09:15:50

Alıntı:

OsmanPa Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090368865)
Senin yaptığın düpedüz Tarım ve Orman Bakanlığı'na itibar suikasti lütfen görevini yapan insanları zan altında bırakmayın. Sen alışmışsın elden teslim falan vergi ödememeye bu konuya en son yorum yapacak kişisin elden ödemelerle yaptığın iş belli bari 5€ ödediğin ürüne vergi ver. Berketli Anadolu topraklarına ve Aziz, necip Türk milletine katkın olsun.

Sabah sabah laf salatası hiç çekilmiyor be!
https://www.dogrulukpayi.com/bulten/...ihrac-urunleri

digitalwebly 07-01-2026 09:16:54

Sevinsek mi üzülsek mi bilemedim. Sanırım limit kalkmış ama vergi oranı artmış.

30 EURO ya sadece 2 tişört alabiliyorduk zaten. Yurt dışında muadili olup TR'deki dist. veya aracı kurumlar olmadan getiremediğimiz ürünleri tek başımıza getirebilecek olmamız güzel.

Ancak ucuz alışverişlerde (30 euro altı) ekstradan vergi ödeyebilecek olmamız kötü olmuş.

Yurtdışında 500 euroya ürün beğendiniz diyelim ve KUR+vergi ile gelecek olan fiyattan 2x fiyatına zaten TR pazarında anca bulabiliyorduk bazı ürünleri.

Bu da küçük esnaf, hobiseverler ve günlük kullanıcılar için zulüm gibi bişeydi. Bir nevi iyi bir nevi kötü. En azından limit kalksın ben istediğimi getirebileyim vergisini verdikten sonra diyordum.

Ancak tabii bir de hizmet bedeli ve eğer depoda bekletme gibi durumlara ekstra para verecek isek, durum gerçekten kötü olmuş.

Syndra 07-01-2026 09:17:12

Alıntı:

OsmanPa Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090368788)
İsabet olmuş saçma sapan kanserojen içeren ne kadar plastik varsa 30€ altı diye ithal ediyorlardı, özellikle çocuk oyuncakları büyük tehlikeydi.

Belki 5€ için vergi ödemeye kızacaksınız ama gelecek nesillerimiz kurtulacak.

Laf olsun kilometrelerce uzaktan öyle yaz çiz, bir tane entegre alıcaz TR de yok dünyanın vergisini ödüyorum.Öyle konuşuyorsunuz tuzu kurular konuş bakalım bekara karı boşamak kolay

aglooka 07-01-2026 09:18:24

Alıntı:

OsmanPa Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090368788)
İsabet olmuş saçma sapan kanserojen içeren ne kadar plastik varsa 30€ altı diye ithal ediyorlardı, özellikle çocuk oyuncakları büyük tehlikeydi.

Belki 5€ için vergi ödemeye kızacaksınız ama gelecek nesillerimiz kurtulacak.

yakın zamanda bu profilde bir kullanıcı banlanmıştı ne tesadüf hemen yenisi türemiş.

pantegra 07-01-2026 09:19:34

Alıntı:

OsmanPa Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090368902)
Tek çare yerli ve milli ürünler.

dedi ülkesindeki kazancı beğenmeyip, yurt dışına gidip orada yaşayan adam.

Cycl0ne 07-01-2026 09:20:10

Alıntı:

OsmanPa Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090368788)
İsabet olmuş saçma sapan kanserojen içeren ne kadar plastik varsa 30€ altı diye ithal ediyorlardı, özellikle çocuk oyuncakları büyük tehlikeydi.

Belki 5€ için vergi ödemeye kızacaksınız ama gelecek nesillerimiz kurtulacak.


Bu nasıl bir bakış açısı? Bireysel olarak alınamayacak ama satılan oyuncakların %99.99'u çinden geliyor. Ve en ucuzu hangisiyse onlar geliyor yani kanserojen olanlar.

Asimmim 07-01-2026 09:24:06

Alıntı:

digitalwebly Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090368955)
Sevinsek mi üzülsek mi bilemedim. Sanırım limit kalkmış ama vergi oranı artmış.

30 EURO ya sadece 2 tişört alabiliyorduk zaten. Yurt dışında muadili olup TR'deki dist. veya aracı kurumlar olmadan getiremediğimiz ürünleri tek başımıza getirebilecek olmamız güzel.

Ancak ucuz alışverişlerde (30 euro altı) ekstradan vergi ödeyebilecek olmamız kötü olmuş.

Yurtdışında 500 euroya ürün beğendiniz diyelim ve KUR+vergi ile gelecek olan fiyattan 2x fiyatına zaten TR pazarında anca bulabiliyorduk bazı ürünleri.

Bu da küçük esnaf, hobiseverler ve günlük kullanıcılar için zulüm gibi bişeydi. Bir nevi iyi bir nevi kötü. En azından limit kalksın ben istediğimi getirebileyim vergisini verdikten sonra diyordum.

Ancak tabii bir de hizmet bedeli ve eğer depoda bekletme gibi durumlara ekstra para verecek isek, durum gerçekten kötü olmuş.

herhangi bir değişiklik yok
şu anda değişen olay şu
30 euro'luk sınır kalktı önceden 30 euro'ya kadar olan ürünlerin gümrüklemesini kargo şirketi toptan yapıyordu
ancak artık herhangi bir şekilde böyle bir durum yok

ücret tablosu çıkartır isek
alacağın ürün fiyatı 1000tl
%60 gümrük vergisinden 600tl
bunlar zaten önceden ödediğimiz şeyler yeni gelenler sırası ile
gümrük sunum ücreti 100tl(ortalama değer)
damga vergisi 20tl
ve en büyüğü GÜMRÜK MÜŞAVİRİ 8000-9000₺ ya da daha fazla

yani kısaca yeni gelen tek şey gümrük müşaviri zorunluluğu ve asgari tabloya göre 8000tl'den aşağı değil gibi belki de daha fazla da olabilir

Syndra 07-01-2026 09:24:28

Alıntı:

OsmanPa Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090368902)
Alma neden alıyorsun? Çin'e karşı bir bağın mı var?
Yerli ve milli üretim ürünlere yönel bu kadar basit.
İlle de alacam dersen buyur al 2€ vergi vermemek için sızlanma.

Tek çare yerli ve milli ürünler.

Ne kadar inanarak boş kunuşuyorsun tebrik ederim.Yerli milli dediğinde benim alacağım parça yok, 2.si yerli yabancıdan çoğu zaman pahalı, 3. istediğim yerden alırım kimse karışamaz kalite, ucuzluk onca fark varken, boş konuşmayı bırakın artık, bir insan vergi çıkıp alışveriş kotasına nasıl sevinir ya herşeyi ürettik oldu o kaldı.


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 19:01:19.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.