R10.net

R10.net (https://www.r10.net/index.php)
-   Off-Topic (https://www.r10.net/off-topic/)
-   -   Elveda yurtdışı alışveriş.. (https://www.r10.net/off-topic/4663109-elveda-yurtdisi-alisveris.html)

OsmanPa 07-01-2026 20:41:09

Alıntı:

Saitama Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090372133)
Bu kadar destekliyorsan neden gelmiyorsun

Şimdi saba Gaziantep'ten İstanbu'a taşın desem, nasıl her şeyi bırakıp taşınabilirsin? Ev bulma derdi, iş bulma derdi vs vs yani öyle neden gelmiyorsun yazmak basit bu süreci yaşamak zor.

Gelemesem de ülkemi seviyorum, oy kullanacağım zaman sabah erkenden kalkıp giderim. Her fırsatta ülkemi, insanlarımızı savunurum.
Türk markası almaya özen gösteririm. Elimden geldiğince destekliyorum ülkemi.

Saitama 07-01-2026 20:42:22

Alıntı:

OsmanPa Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090372144)
Şimdi saba Gaziantep'ten İstanbu'a taşın desem, nasıl her şeyi bırakıp taşınabilirsin? Ev bulma derdi, iş bulma derdi vs vs yani öyle neden gelmiyorsun yazmak basit bu süreci yaşamak zor.

Gelemesem de ülkemi seviyorum, oy kullanacağım zaman sabah erkenden kalkıp giderim. Her fırsatta ülkemi, insanlarımızı savunurum.
Türk markası almaya özen gösteririm. Elimden geldiğince destekliyorum ülkemi.

masal herkesde var sonuç önemli seviyorsan gelirsin o kadar

OsmanPa 07-01-2026 20:44:39

Alıntı:

Saitama Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090372153)
masal herkesde var sonuç önemli seviyorsan gelirsin o kadar

Her sene ülkeme geliyorum zaten hatta burada çalışıp ülkeme gelip parayı orada harcıyorum. Ülkeye döviz getirip katkı sağlıyorum.
Herkes üzerine düşeni yapmaya çalışsa zaten hiç bir dış bağımlılığımız kalmaz.

SeydiErol 07-01-2026 20:52:36

Alıntı:

Sakuragi Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090368795)


Şu arkadaşın bu yorumu yapma sebebi bu :D

Kardeş sen Türkiye'de satılan meyve suyunun, meyve suyu olduğuna inan diyeceğim ama Türkiye'de yaşamıyorsun ki :D

Forumda böyle insanların olması garip ya, hemfikir olabilecek konularımız olmasın da bir yorum yaparken en azından dolu bir yorumunuz olsun arkadaşım.


Edit: Asıl bomba BES'e geldi. Devlet katkısı %30'dan %20'ye düştü.


Hocam, BES poliçesi eski olanları etkilemiyor diyen de var, etkiliyor diyen de. Bir bilgin var mı bu konuda?

EfeTG 07-01-2026 21:05:42

Alıntı:

Coşkun Çetin Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090369590)
Çok yanlış bir karar. Bunun yerine yurtdışında 10$ 20$ 30$ olarak satılan ürünlerin türkiye'de neden 3-5 bin TL ye satıldığını soruşturup sebebini bulup düzeltmek için hamleler yapsalar daha mantıklı ve sağlıklı olurdu.

Yok hocam öyle olmaz soruştururlarsa altından kötü şeyler çıkar bundan yarar sağlayan insanlar zarar görür öyle olmaz yapmazlar soruşturmazlar.

EfeTG 07-01-2026 21:08:49

Alıntı:

bilimokur Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090370853)
Bence olumlu bir gelişme gibi. Bilen bir aydınlatırsa iyi olur.

30€ yu geçen ürünleri alamıyorduk. Şimdi vergili de olsa alabileceğiz. Ama bu beyanname ne kadar olacak o önemli… Aldığımız şeyin aslı astarını geçerse sıkıntı.

Yok busefer kökünden kaldırdılar sence olumlu birşey olabilme ihtimali varmı?

bim 07-01-2026 21:09:30

Alıntı:

Karar, 6 Şubat 2026 tarihinde yürürlüğe girecek.
Almak istedikleriniz varsa bence alın arkadaşlar.

EfeTG 07-01-2026 21:09:35

Alıntı:

Aliburaak Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090371852)
ithalatçı firmayız, ithalat vergileri de arttı. ürünler artık çok daha yüksek maliyet ile türkiyeye gelecek.

Artık ithalatçılara meydan oldu biraz daha rahat kitlerler hocam maalesef bireysel alıcı olarak elimizden birşey gelmiyor...

Aliburaak 07-01-2026 21:20:41

Alıntı:

EfeTG Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090372327)
Artık ithalatçılara meydan oldu biraz daha rahat kitlerler hocam maalesef bireysel alıcı olarak elimizden birşey gelmiyor...

hocam mutfak ürünleri satıyorum hiç kitleme falan yok aralık ayında 100tlye malolan ürün ocak ayında 130tlye geliyor türkiyeye, ben satış fiyatımı düşürerek satabiliyorum ürün o kadar etmiyor.

ithalatçılarda kitleyen sadece kaçakçılardır onlar da vergi vermedikleri için iyi kazanır

EfeTG 07-01-2026 21:23:01

Alıntı:

Aliburaak Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090372403)
hocam mutfak ürünleri satıyorum hiç kitleme falan yok aralık ayında 100tlye malolan ürün ocak ayında 130tlye geliyor türkiyeye, ben satış fiyatımı düşürerek satabiliyorum ürün o kadar etmiyor.

ithalatçılarda kitleyen sadece kaçakçılardır onlar da vergi vermedikleri için iyi kazanır

hocam size yine iyi %30 koymuş sizin alışveriş hacminiz aylık kaç TL(belki arkadaşlarla toplanıp şirket açıp kendi ihtiyaçlarımızı alırız diiye dedim)? Bide mesela kitlemeden kasıt bir örnek umarım dediğimi anlamışsınızdır bide bireysel alışverişin önüne geçiyorlar artık çoğu üründe aşağıdaki manzarayı göreceğimizi düşünüyorum...

Aliburaak 07-01-2026 21:26:35

tersine mühendislik yapın hocam. 399'dan geriye kdv komisyon kargo hizmet bedeli çıkın. kalan paradan gümrük vergileri navlun ve çin masraflarını çıkın, kalan paraya da brüt kar gözüyle bakın. türkiyede kazanan satıcılar değil ticaret bakanlığı ve pazaryerleridir.

Alıntı:

EfeTG Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090372424)
hocam size yine iyi %30 koymuş sizin alışveriş hacminiz aylık kaç TL(belki arkadaşlarla toplanıp şirket açıp kendi ihtiyaçlarımızı alırız diiye dedim)? Bide mesela kitlemeden kasıt bir örnek umarım dediğimi anlamışsınızdır bide bireysel alışverişin önüne geçiyorlar artık çoğu üründe aşağıdaki manzarayı göreceğimizi düşünüyorum...


EfeTG 07-01-2026 21:29:36

Alıntı:

Aliburaak Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090372452)
tersine mühendislik yapın hocam. 399'dan geriye kdv komisyon kargo hizmet bedeli çıkın. kalan paradan gümrük vergileri navlun ve çin masraflarını çıkın, kalan paraya da brüt kar gözüyle bakın. türkiyede kazanan satıcılar değil ticaret bakanlığı ve pazaryerleridir.

Şimdi bu resimdeki görseli savunuyormusunuz yanlışmı anladım? Bunu 30TL(toplu alıyor) den fazlaya ithal ettiğini sanmıyorum üstelik küçük ebatlı kargo masrafıda absürt çıkacağını sanmıyorum şimdi temudan 20 TL ye alabildiğim şeyi 400TL ye bana hakmı gördünüz??

Aliburaak 07-01-2026 21:43:28

Alıntı:

EfeTG Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090372467)
Şimdi bu resimdeki görseli savunuyormusunuz yanlışmı anladım? Bunu 30TL(toplu alıyor) den fazlaya ithal ettiğini sanmıyorum üstelik küçük ebatlı kargo masrafıda absürt çıkacağını sanmıyorum şimdi temudan 20 TL ye alabildiğim şeyi 400TL ye bana hakmı gördünüz??

ben ne anlatıyorum ?

Sakuragi 07-01-2026 21:57:27

Alıntı:

SeydiErol Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090372210)
Hocam, BES poliçesi eski olanları etkilemiyor diyen de var, etkiliyor diyen de. Bir bilgin var mı bu konuda?

Hocam bu yıl itibariyle yapacağınız her ödemede devlet desteği %20 olacak, önceki ödemelerde ise %30 değişmiyor.

alisengul 09-01-2026 06:19:43

Konuyu kimse anlamamış sanırım artık basit beyan bitti yani anlayacağınız artık tc kimlik numaramı verdim vergiimi ödedim ürünüm gelsin değil 1 euro dahi olsa o ürün gümrük müşaviri tutmanız gerekiyor. yani bir müşavir 10-20 bin civarında olduğunu düşünürsek paranızı alacak ve siz ürünü 1 euro + 60% vergi + gümrük müşaviri ücreti ve diğer kalem ücretler ( 20 000 tl) = şeklinde olacak
benim anladığım ve anlamak istemediğim budur çok üzücü bir durum kesinlikle.

https://youtu.be/Wvg2WSJN2tU?si=BTo5MEnZJ6qC-Kpb

MonsterMMORPG 09-01-2026 20:44:09

kesinlikle hiçbir haklılık yanı bulunmayan karar

4000 dolara kadar izin verilmesi lazımken sıfıra çektiler

şu anda 1 dolarlık üründe alsanız size masrafı 15000 TL+ olacak en iyi ihtimalle

aligultekin34 11-01-2026 12:39:23

En son Lenovo notebook için Flex HDD kablo aradım burada adam 750 TL fiyat çekti. 216 TL ye aliexpressten aldım. Gerisini siz düşünün. Ürünün fiyatı 95 TL gerisi vergi şeklinde. Yani ne yapılmak isteniyor anlamıyorum.

AzveNET 25-02-2026 13:03:52

Memlekette çok ihraç ürün varmış, çok üretim varmış gibi yerli üretime yönlendirdik demiyorlarmı birde.. 20 yılda tüm üretimi bitir sonra yerliye yönlendirmek için de. tamam üretim olsa karar gayet yerinde olabilir. ama burası türkiye. öncelikle yurtiçi fiyatlara bir artış limiti koyacaksınki işe yarasın.
bu kararın değişeceğini sanıyorum.. yani insanlar bırak yurtdışını yurtiçindeki fiyatların bile katlandığını görüyor. ben dahil herkes elindeki yurtdışı ürüne fiyat koydu çünkü devamı yok. millet ucuza kullansın ekonomi dönsün o arada üretime yönlendirelim yok... et ithal eder hepsini köfteciye verirsin, başka şey ithal eder başkasına tek kalem verirsin.. gerçekten canım memleketim anlamsız bi hal aldı..
öyle güzel bir ticaret bakanlığımız var öyle güzel işini yapıyorki sık sorulan soruları 1 sene öncesinin :) o derecede güncel, o derecede takipteler yani :)


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 23:45:32.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.