R10.net

R10.net (https://www.r10.net/index.php)
-   Off-Topic (https://www.r10.net/off-topic/)
-   -   Elveda yurtdışı alışveriş.. (https://www.r10.net/off-topic/4663109-elveda-yurtdisi-alisveris.html)

digitalwebly 07-01-2026 09:25:00

Alıntı:

Asimmim Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090368978)
herhangi bir değişiklik yok
şu anda değişen olay şu
30 euro'luk sınır kalktı önceden 30 euro'ya kadar olan ürünlerin gümrüklemesini kargo şirketi toptan yapıyordu
ancak artık herhangi bir şekilde böyle bir durum yok

ücret tablosu çıkartır isek
alacağın ürün fiyatı 1000tl
%60 gümrük vergisinden 600tl
bunlar zaten önceden ödediğimiz şeyler yeni gelenler sırası ile
gümrük sunum ücreti 100tl(ortalama değer)
damga vergisi 20tl
ve en büyüğü GÜMRÜK MÜŞAVİRİ 8000-9000₺ ya da daha fazla

yani kısaca yeni gelen tek şey gümrük müşaviri zorunluluğu ve asgari tabloya göre 8000tl'den aşağı değil gibi belki de daha fazla da olabilir

Gümrük müşavirleri bayram etmiştir.

mrwoox 07-01-2026 09:26:11

Yani şöyle söyleyeyim yakında evde soyunup yüz üstü uzanacağız gelecekler tahsilat yapacaklar.
Artık bu işlerin bir sonra ki evresi bu gibi geliyor bana.

Asimmim 07-01-2026 09:28:52

Alıntı:

digitalwebly Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090368981)
Gümrük müşavirleri bayram etmiştir.

aşağı yukarı çok şey değişmeyecek hocam :)
birisinin kişisel olarak 10.000tl'lik gümrük müşaviri parası ödeyeceğini çok sanmıyorum

burada gıcık olan durum şu
konteyner ile ürün getiren kişi ile kalem alan kişinin aynı süreçten geçmesi gerekiyor

coguzmetin 07-01-2026 09:33:55

Aslında konu tamamen şu sen yurtdışında mal alma canım kardeşim ,ben zaten Tekeli olusturmuşum ne gerek var vergini öde al ürününü diyor Mehmet abimiz.

Velhasıl kelam;

Fıstık benim olacak, binicem üstüne vurucam kırbacı, vurucam kırbacı....

SeFfAh 07-01-2026 09:38:06

Ohhh Ohhh %52 ile yola devam

Drei 07-01-2026 10:33:41

Türkiye de satılmayan ürünler için milletin eline bakacağız desenize

princeoyko 07-01-2026 10:35:20

Alıntı:

OsmanPa Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090368865)
Sabah sabah bu kadar boş cümleyi nasıl kurabildin? Tebrik ediyorum. Üyeliğim yeni hani bununla mı dalga geçmeye çalışıyorsun.
Resmen kamu spotu gibi olmuşsun, işte çocuklarınız böyle olmasın diye o pis eşyaları vatanımıza getirtmeyin.

Yurtdışın da yaşayabilirim ama ben vatanımı çok seviyorum canımı dahi düşünmeden veririm. Yurtdışında yaşayan biri Vatanperver olamaz mı?



Hocam şimdi arabaya o kadar vergi ödüyorsunuz, telefona o kadar vergi ödüyorsunuz ona bir şey denmiyor da 5€ olan şeyin vergisi ne olabilir? Böyle şeylere takılmayın, gelecek nesillere katkımız olsun. Unutmayalım bu dünya dedelerimizin mirası değil çocuklarımızın emaneti. :) Pozitif olalım.



Senin yaptığın düpedüz Tarım ve Orman Bakanlığı'na itibar suikasti lütfen görevini yapan insanları zan altında bırakmayın.

Sen alışmışsın elden teslim falan vergi ödememeye bu konuya en son yorum yapacak kişisin elden ödemelerle yaptığın iş belli bari 5€ ödediğin ürüne vergi ver. Berketli Anadolu topraklarına ve Aziz, necip Türk milletine katkın olsun.

Hocam vatanseverlik konusunda hiç bir problem yok istediğiniz kadar vatansever olabilirainiz tabi, ama türkiye’de yaşamıyorsanız türkiye içi ekonomik geçim hakkında yorum yapma hakkına sahip görmüyorum Türkiye sınırları dışında yaşayanlar için, örneğin ben apartmanda yaşıyorum ve karşı apartmanın yönetimi hakkında veya işleyişi hakkında yorum yapıyorum bana demezler mi “ Sanane kardeşim sen bu apartmanda mı yaşıyorsun? “ o yüzden kendi oturduğum apartman hakkında sallıyorum yöneticiyi, görevliyi komşuları ve en önemlisi bu apartmanda yaşıyorum ve yorumumu dile getirebiliyorum. Madem yerli ve milli savunuyorsun gel ülkene ekonomide seninde katkım olsun ☺

baymobile 07-01-2026 10:38:02

Temu üzgün

Zenuti 07-01-2026 10:41:12

Alıntı:

Sakuragi Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090368869)
Hocam verginin tanımında Gemi Ayrı, Uçak Ayrı, Karayolu ayrı ibaresi mi var ?

Yurtdışından alınan ürünlerde tutarını verir ürünü alırdın gümrükle de uğraşmazdın. Şimdiyse (6 Şubat) adamlar alacağı verginin üzerine beyanname için de hizmet bedeli çakacaklar. Kısacası Ürün + KDV'ye ek olarak Hizmet bedeli geldi.

Temu örneği yerine klavye gemi yazmış ve konu hiç alakası olmayan bir yere gitmiş. Neyse sorun değil.

birsevda 07-01-2026 10:46:21

Dünya her zamanki gibi bizi kıskanıyor.

alastyr 07-01-2026 10:53:53

Şuan transfer aşamasındaki ürünler içine ne olacak acaba https://cdn.r10.net/gifs/1.gif

Sakuragi 07-01-2026 10:57:25

Alıntı:

alastyr Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090369288)
Şuan transfer aşamasındaki ürünler içine ne olacak acaba https://cdn.r10.net/gifs/1.gif

6 Şubattan sonra gelirse sıkıntı gelmezse problem yok hocam,

androidoyuncusu 07-01-2026 11:04:12

Alıntı:

Sakuragi Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090368869)
Hocam verginin tanımında Gemi Ayrı, Uçak Ayrı, Karayolu ayrı ibaresi mi var ?

Yurtdışından alınan ürünlerde tutarını verir ürünü alırdın gümrükle de uğraşmazdın. Şimdiyse (6 Şubat) adamlar alacağı verginin üzerine beyanname için de hizmet bedeli çakacaklar. Kısacası Ürün + KDV'ye ek olarak Hizmet bedeli geldi.

üretmeyen sürekli tüketen ülkeden ne bekliyordunuz ?
Veya devletten hibe alıp ithal ederek yerli üretici ezen toptancılardan
Ülkede zaten 1 kişi çalışıyorsa 10 kişi sırtından otlanıyor. Birde havadan para kazananlar bedava alışveriş mi yapacaklar.
Geçin o günleri o günler bitiyor. Artık kasa kurtarmıyor kurtarmıyor
O küfür ettiğiniz kötülediğiniz turizm bile bitti artık bırak çinden oyuncağı vida alamayacaksınız vida

Şunu ekleyim bir plastikçi olarak evet hepsi kanserojen ürünlerdir. Adamlar kırma mal bile kullanmıyorlar. Standart yok erit bas sat. Avrupa bile kabul etmiyor. Şunu fark ettim forumun yarısı gerçekten cahiliye dönemini yaşıyor.

SrdL 07-01-2026 11:04:23

Temudan ürün alsak şuanda gelince mi esktra vergi ödeyeceğiz yoksa vergili mi alıyoruz tek u dan direkt

Asimmim 07-01-2026 11:12:25

Alıntı:

SrdL Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090369336)
Temudan ürün alsak şuanda gelince mi esktra vergi ödeyeceğiz yoksa vergili mi alıyoruz tek u dan direkt

6 şubata kadar vakit var 6 şubattan önce gümrüğe girmesi lazım ben şimdiden sipariş ettim edeceğimi bakalım gelecek mi

SrdL 07-01-2026 11:18:45

Alıntı:

Asimmim Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090369367)
6 şubata kadar vakit var 6 şubattan önce gümrüğe girmesi lazım ben şimdiden sipariş ettim edeceğimi bakalım gelecek mi

Bende edeyim gelir sanirim

peerless 07-01-2026 11:20:57

Alıntı:

Sakuragi Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090368795)


Şu arkadaşın bu yorumu yapma sebebi bu :D

Kardeş sen Türkiye'de satılan meyve suyunun, meyve suyu olduğuna inan diyeceğim ama Türkiye'de yaşamıyorsun ki :D

Forumda böyle insanların olması garip ya, hemfikir olabilecek konularımız olmasın da bir yorum yaparken en azından dolu bir yorumunuz olsun arkadaşım.


Edit: Asıl bomba BES'e geldi. Devlet katkısı %30'dan %20'ye düştü.

Hocam BES olayı eski sözleşmeleri etkilemiyor, ilgili tarihten itibaren yapılacak yeni sözleşmeler %20 devlet katkısı ile devam edecek

Suikast 07-01-2026 11:39:25

Alıntı:

Vulcanist Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090368780)
Olsun, ben hep hep 50 liralık alıyorum.

:r57:

BuraqTr 07-01-2026 11:44:31

Hiç yurtdışı alışverişim olmadı, bundan sonra da hiç olmaz sanırım :D

Coşkun Çetin 07-01-2026 12:00:22

Çok yanlış bir karar. Bunun yerine yurtdışında 10$ 20$ 30$ olarak satılan ürünlerin türkiye'de neden 3-5 bin TL ye satıldığını soruşturup sebebini bulup düzeltmek için hamleler yapsalar daha mantıklı ve sağlıklı olurdu.

ozizimx 07-01-2026 12:21:34

FNIRSI marka Multimetre alacaktım araştırıyordum. Resmi sitesinde fiyatı 35 dolar fakat Türkiye fiyatı nedense 118 dolar. Gümrüğe takılsan bu kadar olmaz farkı buradan anlayın. Bence bunları araştırmak yerine uğraşılan şeylere bak. Kimler zengin edilecek görelim bakalım.

Sakuragi 07-01-2026 12:28:16

Alıntı:

peerless Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090369420)
Hocam BES olayı eski sözleşmeleri etkilemiyor, ilgili tarihten itibaren yapılacak yeni sözleşmeler %20 devlet katkısı ile devam edecek

Hocam kaynak nedir ?

Sabah acil nakit ihtiyacım var diye BES hesabımı kapatacaktım. Agesadaki Müşteri Temsilcisi Bu sene yapacağınız her ödemeden %20 destek alacaksınız. Öncesi %30 olarak kalmaya devam edecek dedi.

ertunc23 07-01-2026 12:31:34

Alıntı:

Sakuragi Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090368795)


Şu arkadaşın bu yorumu yapma sebebi bu :D

Kardeş sen Türkiye'de satılan meyve suyunun, meyve suyu olduğuna inan diyeceğim ama Türkiye'de yaşamıyorsun ki :D

Forumda böyle insanların olması garip ya, hemfikir olabilecek konularımız olmasın da bir yorum yaparken en azından dolu bir yorumunuz olsun arkadaşım.


Edit: Asıl bomba BES'e geldi. Devlet katkısı %30'dan %20'ye düştü.

Çıkarken de %15 vergi kesintisi yapılıyor.Asıl mesele anlaşılmış oldu herhalde.BES güvenim vardı ama fiziki altın alırım daha iyi.YTD...

peerless 07-01-2026 12:41:12

Alıntı:

ertunc23 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090369769)
Çıkarken de %15 vergi kesintisi yapılıyor.Asıl mesele anlaşılmış oldu herhalde.BES güvenim vardı ama fiziki altın alırım daha iyi.YTD...

BES’te bu kesintiler sistemin uygulanmaya başladığı günden beri var. 10 yıldan önce çıkarsanız %15, 10 yılı doldurup 55 yaşından önce ayrılırsanız %10 kesinti uygulanıyor idi yanlış hatırlamıyorsam; yani bu yeni bir durum değil. Güncel olarak değişen tek şey, yeni sözleşmelerde devlet katkısının %20 olması. Ayrıca fon yönetimi serbestliği sayesinde doğrudan altın fonu seçerek hem altındaki yükselişten hem de devlet katkısından faydalanmak mümkün tabi yatırım tavsiye değil bilgi amaçlı yazıyorum

Sakuragi 07-01-2026 12:44:17

Alıntı:

ertunc23 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090369769)
Çıkarken de %15 vergi kesintisi yapılıyor.Asıl mesele anlaşılmış oldu herhalde.BES güvenim vardı ama fiziki altın alırım daha iyi.YTD...

Kuyumculara da düzenleme geliyormuş Artık fiziki olarak Para karşılığı verilmeyecekmiş, İban veya kredi kartı :D

İşin komik tarafı Doların paritesini düşürmek için MB tonla 200 lira basıyor. J Harfine kadar bastılar bakalım. K Harfine ne zaman gelecekler

kaynak bu arada: https://www.t24.com.tr/haber/kuyumcu...eliyor,1288909

omurcan 07-01-2026 13:37:37

Bir yandan çin e vizeyi kaldırıyor bir yandanda çinden alınacak ufak ürünlerede vergi getiriyor.Hem amerikayı mutlu ediyor, hem çin'i.Sonuç ezilen Türk Halkı.Küfür bile değmez bunlar için.

inaN33 07-01-2026 13:53:50

bu olayın mantıklı bir açıklaması var mı merak ediyorum, varsa şu yüzden yapıldı böyle yararlı olacak diyen açıklasın bana, meraklar içerisindeyim.

abdlkrm 07-01-2026 14:14:44

Alıntı:

OsmanPa Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090368902)
Alma neden alıyorsun? Çin'e karşı bir bağın mı var?
Yerli ve milli üretim ürünlere yönel bu kadar basit.
İlle de alacam dersen buyur al 2€ vergi vermemek için sızlanma.

Tek çare yerli ve milli ürünler.

Sizin kafatasınızın içinde acaba yeterli seviyede oksijen yada düşünme yetisi özelliğine sebep olan organda yetersizlik mi var?

Saitama 07-01-2026 14:25:58

Alıntı:

OsmanPa Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090368788)
İsabet olmuş saçma sapan kanserojen içeren ne kadar plastik varsa 30€ altı diye ithal ediyorlardı, özellikle çocuk oyuncakları büyük tehlikeydi.

Belki 5€ için vergi ödemeye kızacaksınız ama gelecek nesillerimiz kurtulacak.

O kadar iyise ülkene dönsene

dev 07-01-2026 14:36:22

Alıntı:

OsmanPa Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090368865)

Yurtdışın da yaşayabilirim ama ben vatanımı çok seviyorum canımı dahi düşünmeden veririm. Yurtdışında yaşayan biri Vatanperver olamaz mı?

Hayir olamaz.

hakan79 07-01-2026 14:46:57

Alıntı:

digitalwebly Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090368981)
Gümrük müşavirleri bayram etmiştir.

Gümrük müşavirleri senin 10-20 euron ile uğraşmaz. Hatta git ben ürün getireceğim de, seni elinde fazla iş olmayan gümrükçülere yönlendirirler. Günde birden fazla konteyner ithalatını yapan müşavir bununla uğraşmaz.

10 euro için ithalat yapacak bi gerizekalıda yoktur umarım ülkede.

MilRH 07-01-2026 15:16:49

Alıntı:

OsmanPa Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090368895)
Ben size İzmir'den Diyarbakır'a taşının desem evi taşımanız orada iş bulmanız hayatınızı stabile getirebilmek için en az 2 yıl harcarsınız. Siz şehir değiştiremezken biz nasıl ülke değiştirelim?
Ayrıca hiçte bal ve kaymak bir hayat yok. En basiti yaptığınız bes için devlet %30 katkıdan, %20 ye düşürdü diye üzülen var. Hatırlatayım dolar cinsinden bes katkısı %10.. Öyle kimsenin bal kaymak yaşadığı yok. Ne ağır şartlar altında saatlerce çalışıyoruz bunu bilmezsiniz klavyenizin tuşları yumuşak ya basın basabildiğiniz kadar maddi değeri geçtim Vatan toprağından ayrı kalmak ne kadar zor siz biliyor musunuz? Değer bilmek önemli.

Birde hep bir şükürsüzlük hep bir veryansın.. Somali'de insanlar açlıktan ölüyor.

Milletin aklı ile alay etme.sana yazılacak düzinelerce satır var ama neyse.

digitalwebly 07-01-2026 15:21:35

Alıntı:

hakan79 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090370433)
Gümrük müşavirleri senin 10-20 euron ile uğraşmaz. Hatta git ben ürün getireceğim de, seni elinde fazla iş olmayan gümrükçülere yönlendirirler. Günde birden fazla konteyner ithalatını yapan müşavir bununla uğraşmaz.

10 euro için ithalat yapacak bi gerizekalıda yoktur umarım ülkede.

Nasıl uğraşmaz dostum dalga mı geçiyorsun. Konteynerdan örnek vermişsin de 200 dolarlık çizim tableti için o zamanın parasıyla 3 sene önce 500 dolar ödediğimi biliyorum. Depo ve danışmanlık ücreti ile birlikte.

Ayrıca 10 dolara ithal ürün alacak çok “gerizekalı” var maalesef. Sen sanırım her gördüğün ürünü Türkiye’de bulabilen yetkin birine benziyorsun. İrili ufaklı her şey etkilendi şu an. Tek farkı limit kalktı, tekli ürün getiren kullanıcının mağdur olmayacağını bilsek zaten bu insanlar bu kadar tepki göstermez. Aliexpress de olup da Türkiyede olmayan bir ton ürün sayarım sana.

Sanırım ben de o “gerizekalılardan” biriyim

hakan79 07-01-2026 15:39:34

Alıntı:

digitalwebly Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090370606)
Nasıl uğraşmaz dostum dalga mı geçiyorsun. Konteynerdan örnek vermişsin de 200 dolarlık çizim tableti için o zamanın parasıyla 3 sene önce 500 dolar ödediğimi biliyorum. Depo ve danışmanlık ücreti ile birlikte.

Ayrıca 10 dolara ithal ürün alacak çok “gerizekalı” var maalesef. Sen sanırım her gördüğün ürünü Türkiye’de bulabilen yetkin birine benziyorsun. İrili ufaklı her şey etkilendi şu an. Tek farkı limit kalktı, tekli ürün getiren kullanıcının mağdur olmayacağını bilsek zaten bu insanlar bu kadar tepki göstermez. Aliexpress de olup da Türkiyede olmayan bir ton ürün sayarım sana.

Sanırım ben de o “gerizekalılardan” biriyim

15 yıl gümrük müşaviri ile evli kaldım ve 25 yıl işinde çeşitli zamanlarda çalıştım. 200 dolarla insanların 3-5 euroluk aldığı şeyler farklı şeyler. Elbette zorunda olduğun şeyleri vergisini öder getirtirsin. Ben gümrük müşavirleri sevinir kısmı için diyorum. 10-20 euroluk ithattan kaç lira kazanacakki. Senin depo vs dediğin ücretler gümrükçünün cebinemi giriyor sanki. Normal işleri olan gümrükçük gibi böyle tek tek şahıslarla uğraşmazlar. Mesleğe yeni başlamış veya iş verilmeyen gümrükçüler uğraşır.

bilimokur 07-01-2026 15:59:03

Bence olumlu bir gelişme gibi. Bilen bir aydınlatırsa iyi olur.

30€ yu geçen ürünleri alamıyorduk. Şimdi vergili de olsa alabileceğiz. Ama bu beyanname ne kadar olacak o önemli… Aldığımız şeyin aslı astarını geçerse sıkıntı.

fixeL 07-01-2026 16:19:49

en son ne zaman vatandaşın hayrına bir şey yapıldı acaba

EfeMedya 07-01-2026 18:20:32

bence bunlar daha iyi günlerimiz sonucta parayı verip alabiliyorsun vergisini ödesen bile alamayacağımız bir zaman bizi bekliyor bence

Aliburaak 07-01-2026 19:34:05

ithalatçı firmayız, ithalat vergileri de arttı. ürünler artık çok daha yüksek maliyet ile türkiyeye gelecek.

Saitama 07-01-2026 20:37:57

Alıntı:

OsmanPa Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1090368914)
Yerli ve milli ürünleri desteklemem neden seni bu kadar rahatsız etti?

Bu kadar destekliyorsan neden gelmiyorsun

Jonezz 07-01-2026 20:38:38

Yurt dışı alışverişler artık çok daha maliyetli olacak. Üzücü bir durum.:(


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 20:09:37.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.