R10.net

R10.net (https://www.r10.net/index.php)
-   Off-Topic (https://www.r10.net/off-topic/)
-   -   17 bin TL'ye bedelli askerlik! (https://www.r10.net/off-topic/1317143-17-bin-tlye-bedelli-askerlik.html)

Exwore 25-08-2014 10:30:20

Sınır yaş 25 olarak çıksın, para 17, 27, 30 farketmez... Şuan hayatta ki tek beklentim bu. :)

WhiteDay 25-08-2014 10:43:21

askerlik yapmayana kız vermezler tabusunu yıkın artık. evet vatan görevidir, kutsaldır deriz. ama öyle değildir bu fikir zamanla değişir aklınızda. askere giderken vatan millet sakarya diye gidenlere dönüşte sorun bakalım vatan millet sakarya diye birşeye nasıl bir cevap verecekler.

askerde tuvalet temizleyerek bence vatana hizmet edilmez. bence askerlik profesyonele geçirilmeli ve herkes 3 aylığına ya da 6 aylığına askere alınmalı. bu askerlik sürecinde ise gerçekten faydalı işler yapmalı. bilgi, becerisine göre işler yapmalı. mesela boyacılar. okullarda boya yaparak gerçekten bir hizmet sunabilir. bunun gibi çeşitlilik artırılır.

beni de vatan millet sakarya diye büyüttüler ama imkanım olursa bedelli tercih edeceğim. çünkü hayattan kaybettiğim 3 yılım var eğitim döneminde. askerlik için tecil bozayım, askere gidip geliyim, sonra kendimi toplayım desem bu bana 1 yıl daha kaybettirecek.

ücret düzeyine gelince ben yüksek olduğunu düşünmekteyim. mesela benim kısa dönem. 5 ay için 17.000 lira çok yüksek. aylık 3400 liraya denk geliyor. benim ayda en az 6000 kazanmam gerekir ki 3400'ünü aylık oraya ayırdığıma değsin. fiyat biraz daha aşağı çekilmeli. 10.000 olabilir mesela.

CND 25-08-2014 10:52:10

Askerlik kadar saçma bir şey yok şu memlekette.

Profesyonel ordu sistemine geçilene kadar bedelli vs hikaye...

abcgrup 25-08-2014 11:11:35

Alıntı:

WhiteDay Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069507289)
askerlik yapmayana kız vermezler tabusunu yıkın artık. evet vatan görevidir, kutsaldır deriz. ama öyle değildir bu fikir zamanla değişir aklınızda. askere giderken vatan millet sakarya diye gidenlere dönüşte sorun bakalım vatan millet sakarya diye birşeye nasıl bir cevap verecekler.

askerde tuvalet temizleyerek bence vatana hizmet edilmez. bence askerlik profesyonele geçirilmeli ve herkes 3 aylığına ya da 6 aylığına askere alınmalı. bu askerlik sürecinde ise gerçekten faydalı işler yapmalı. bilgi, becerisine göre işler yapmalı. mesela boyacılar. okullarda boya yaparak gerçekten bir hizmet sunabilir. bunun gibi çeşitlilik artırılır.

beni de vatan millet sakarya diye büyüttüler ama imkanım olursa bedelli tercih edeceğim. çünkü hayattan kaybettiğim 3 yılım var eğitim döneminde. askerlik için tecil bozayım, askere gidip geliyim, sonra kendimi toplayım desem bu bana 1 yıl daha kaybettirecek.

ücret düzeyine gelince ben yüksek olduğunu düşünmekteyim. mesela benim kısa dönem. 5 ay için 17.000 lira çok yüksek. aylık 3400 liraya denk geliyor. benim ayda en az 6000 kazanmam gerekir ki 3400'ünü aylık oraya ayırdığıma değsin. fiyat biraz daha aşağı çekilmeli. 10.000 olabilir mesela.

Vatan Millet Sakarya zaten palavradan ibarettir, daha ilkokulda okuduğumuz marş da öyle! Zaten Kürt vatandaşlara sorsan hiç birisi askerlik yapmak istemiyor, ayrı bir ordu kurmak istiyor. Askerlik saçma tümden kalkmalı, paralı da değil gönüllü olmalı. Senin işin var benim işim var Ermeniler yapar herhalde bu askerliği. Evde de tuvaleti zaten hanımlar temizliyor. Hayatımızdan 1 sene kayıp olacak, o bir seneyi kazanırsak eğer bilim üretiriz, bilim insanları yetiştiririz. Aslında insanların her saniyesi zaten boşa geçmekte mezara kadar bir yarış içindesin yapmak istediklerini yapsan da yapmasan da nafile. Hayatta ne yaptığının pek bir önemi yoktur, ne anladığın önemlidir. Söylediklerine kısmen katılmakla beraber bende böyle bir bakış açısı ile baktım.

Armageddon 25-08-2014 11:14:21

Alıntı:

iGrand Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069504530)
Kız istemeye gidince adama sorarlar askerlik yaptın mı ? diye. O zaman derler babamın parası çoktu yapmadım diye.

Sizene hocam :) başkalarının derdi sizi mi gerdi ? :o

LordHaseky 25-08-2014 11:17:39

Askere giden arkadaşlardan dinlediğim kadarıyla askerlik uşaklıktan-hizmetçilikten başka birşey değil.Askerlik yapmayı düşünmüyorum, 'askere gitmeyene kız vermezler' gibi saçma tabularınızı da yıkın.

WhiteDay 25-08-2014 11:22:15

Alıntı:

abcgrup Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069507383)
Vatan Millet Sakarya zaten palavradan ibarettir, daha ilkokulda okuduğumuz marş da öyle! Zaten Kürt vatandaşlara sorsan hiç birisi askerlik yapmak istemiyor, ayrı bir ordu kurmak istiyor. Askerlik saçma tümden kalkmalı, paralı da değil gönüllü olmalı. Senin işin var benim işim var Ermeniler yapar herhalde bu askerliği. Evde de tuvaleti zaten hanımlar temizliyor. Hayatımızdan 1 sene kayıp olacak, o bir seneyi kazanırsak eğer bilim üretiriz, bilim insanları yetiştiririz. Aslında insanların her saniyesi zaten boşa geçmekte mezara kadar bir yarış içindesin yapmak istediklerini yapsan da yapmasan da nafile. Hayatta ne yaptığının pek bir önemi yoktur, ne anladığın önemlidir. Söylediklerine kısmen katılmakla beraber bende böyle bir bakış açısı ile baktım.

baştan aşağı sistematik bir yanlış olduğunu düşünüyorum zaten ben. profesyonel askerlerin var fakat bunları kullanmıyorsun bu çok garip birşey işte.

mesela şuna çok sinir olurum ben. 20 yaşında 3 tane mermi atış talimi yapmış bir gencin terörist kovalaması çok saçmadır. daha 20 yaşında. bakmayın siz 20 yaşın olgunluğu vs muhabbetlerine. eline yeni silah almış bu genç öyle gözünü karartıp takır takır sıkamaz teröriste.

yanından geçen bir merminin sesini hissettikten sonra biter o asker. çünkü düşünecek çok şeyi vardır. hayalleri, geleceği, annesi, babası belki eşi ve çocuğu vardır. geride bırakacak bu kadar şeyi varken ondan bir şey beklemek hiçte doğru değil.

iGrand 25-08-2014 11:47:57

Alıntı:

Armageddon Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069507397)
Sizene hocam :) başkalarının derdi sizi mi gerdi ? :o

Peki ya benim derdim sizi mi gerdi ?

abcgrup 25-08-2014 12:05:14

Alıntı:

WhiteDay Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069507429)
baştan aşağı sistematik bir yanlış olduğunu düşünüyorum zaten ben. profesyonel askerlerin var fakat bunları kullanmıyorsun bu çok garip birşey işte.

mesela şuna çok sinir olurum ben. 20 yaşında 3 tane mermi atış talimi yapmış bir gencin terörist kovalaması çok saçmadır. daha 20 yaşında. bakmayın siz 20 yaşın olgunluğu vs muhabbetlerine. eline yeni silah almış bu genç öyle gözünü karartıp takır takır sıkamaz teröriste.

yanından geçen bir merminin sesini hissettikten sonra biter o asker. çünkü düşünecek çok şeyi vardır. hayalleri, geleceği, annesi, babası belki eşi ve çocuğu vardır. geride bırakacak bu kadar şeyi varken ondan bir şey beklemek hiçte doğru değil.

Haklısın haklı olmasına da dedelerimizin suçu neydi o halde. Hoş bazılarına soruyorum onlarda boşa savaşmış diyorlar, İngiltere'nin himayesine girseydik daha iyi olurdu diyorlar. Bu ülkede askerliğin amacı zaten şuanda askerlik değil, doğudakileri batıya batıdakileri doğuya gönderiyorlar genellikle. Çoğu insan ilk kez orada başka memleketin insanı ile tanışıyor kaynaşıyor. Orada tek başınasın yanında ne annen var nede baban.

Eğitim düzeyinin düşük olduğu ülkede bir nebze bile olsa insanlara bir görüş aşılıyorsun. Şuan bu memlekette profesyonel askerlik olmuş olsaydı emin ol parçalanması birkaç sene sürmezdi. Senin için boş belki hatta benim içinde fazla gerekli değil, peki kimin için gerekli olduğunu nasıl ayırt edeceğiz, paralı yapalım yada profesyonel peki kimse yine asker olmak istemezse ne olacak. Bu hayatta istemediğimiz o kadar çok şeyi yaparız ve öğreniriz ki, sadece askerlik değil. Korkmak kaçmak, işimize geleni yapmak istemek, işte hayat bize bunların dersini verir. Mantıksız gördüğün bir şeyi yapmaya çalışmadıkça zaten mantığı hiç anlayamazsın.

Üstünüze alınmayın, Şuan askere gitmeyip ayrı olarak forumda ki her konuda kendisini vatansever olarak göstermeye çalışanları da görmüş olduk. Git askerliğini yap gene gel eleştirini de yap, adam daha askere gitmemiş gitmemek içinde, korktuğu için türlü bahaneler üretiyor sonra geliyor burada vatan şöyle kurtulur böyle kurtulur diye dert yanıyor. Askerlik saçma da olsa, kız veriyor da olsalar gidin bu borcunuzu çekinmeden ödeyin. Askerlik size bir şey veremez belki ama emin olun siz bir şeyler veriyorsunuz orada insanlara. Ben askere gittim çokta çektim, görmediğim hak etmediğim eziyetler çektim ama şuan zerre pişman değilim yada kinde beslemiyorum çünkü kendimi sınamış oldum. Zorluğa haksızlığa karşı ne yapabildiğimi ispatladım kendime.

Gittim tuvalette temizledim, aklıma hiç kaçmak gelmedi. O tuvalete ben yapıyorsam bende temizlerim sonuçta. Okul okumamla bunun bir bağlantısı yoktur. Şuan ben evde rahatça oturuyorsam şuan bu görevi yapanlar sayesindedir. Şuan sonuç itibari ile profesyonel askerlik yoktur ancak birliklerinde nöbet tutanlar sayesinde evimde huzur içindeyim. Peki profesyonel askerlik çıksın, bende gitmeyeyim kaçabildiğim kadar kaçacağım, böyle bir mantık işleyiş bakımından doğru değildir. Şuan önümüzde sadece bir tercih var ve neden korkuyoruz ki. He doğruya doğru hepimiz zamanında korkmuşuzdur ama erkek gibi yaptık mı yaptık. Askerden geldim senelerce rüya gördüm, rüyamda askerliğim bitmiyor yahu ben yaptım arkadaş bırakın beni diyorum. :) Askerlik gerçekten bitmiyor çünkü her daim bu vatanı düşünüyoruz, yaptığımız iş ne olursa olsun.

--R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 12:05:14 -->-> Daha önceki mesaj 11:54:06 --

Ayrıca konuyu nereden nereye getirdiniz, paralı askerlik çıkıyor askerden kaçın, paranız ile bu bedeli ödeyin demiyor ki kimse. O yüzden zaten sürekli bir bedelli askerlik yoktur. İleride elbet kolaylaşacak, zaten daha önce 18 aydı şuan 12 ay uzun dönem askerlik. Ama şuan gitmeniz gerekiyorsa gidin. Çeşitli zorluklardan dolayı gitmeyip onlara bir fırsat sunuluyor diye o halde kimse gitmesin, ben neden yaptım diye ağlayayım o halde. Bu mantıkta doğru değil, yine olsa yine giderim. Askerliğim bitti seferberlik kağıdım çıktı, komutan sordu bana ne yapayım dedi, gereken neyse onu yap dedim. Başkalarına bakarak mı şekillendireceğim kendi hayatımı, ne gerekiyorsa onu yaparım.

Armageddon 25-08-2014 12:22:36

Alıntı:

iGrand Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069507532)
Peki ya benim derdim sizi mi gerdi ?

Banane sizin derdinizden canım :) beni zerre ilgilendirmez :) ama baskalarının derdide sizi zerre ilgilendirmez :) ona göre

iGrand 25-08-2014 12:26:15

Alıntı:

Armageddon Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069507662)
Banane sizin derdinizden canım :) beni zerre ilgilendirmez :) ama baskalarının derdide sizi zerre ilgilendirmez :) ona göre


Ne ara canım cicim olduk ? seni şu zerre ilgilendirmeyen derdimle ilgilenme, dokunuyor ise yukarıda report tuşu var bas ilgilensinler.

Haymac 25-08-2014 12:29:09

Arkadaş ben şunu anlamıyorum ya, tuvalet temizlemek niye bu kadar zorunuza gidiyor :)

senin yaptığını ben temizlerken sorun yokta benim yaptığımı sen temizlerkenmi sorun var !

WhiteDay 25-08-2014 12:41:36

Alıntı:

abcgrup Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069507545)
Haklısın haklı olmasına da dedelerimizin suçu neydi o halde. Hoş bazılarına soruyorum onlarda boşa savaşmış diyorlar, İngiltere'nin himayesine girseydik daha iyi olurdu diyorlar. Bu ülkede askerliğin amacı zaten şuanda askerlik değil, doğudakileri batıya batıdakileri doğuya gönderiyorlar genellikle. Çoğu insan ilk kez orada başka memleketin insanı ile tanışıyor kaynaşıyor. Orada tek başınasın yanında ne annen var nede baban.

uzun bir yazı olduğu için sadece ilk paragrafı aldım, hepsini okudum.

evet dedelerimizin suçu neydi? onlar bir suçun cezasını ödemediler. dönem gerekçeleri vardı. 15-16 yaşında şehit olanlar vardı. mezun veremeyen liseler vardı. çünkü o dönemde savaş vardı ve eli silah tutan herkes gitmek zorundaydı çağrılınca.

milliyetçilik anlayışımız gereğince askere gidenin şehit olması bize çok normal geliyor çoğu ülkeye göre. ama bence çok yanlış. şehitlik mertebesinin yüceliği ile karıştırmayalım bunu. şehit olmak her insana nasip olmaz. şehit olmak içinde illa asker olmak gerekmez zaten.

memlekette şöyle bir anlayış var. biz gittik yaptık bizden sonrakilerde yapsın. ya gerekmiyorsa neden yapsın ki? böyle gelmiş, böyle gidecek zihniyetini değiştirmemiz gerekir. aslında askerliğin kısalması da belki bunun bir sebebidir. 3-4 yıl askerden dönemeyen insanlar vardı dedelerimiz. bizler de onlar gibi gidelim o zaman askere. giden 3-4 yıl askerlik yapsın. ne gerek var buna? değişen şartlara göre herşey yeniden planlanmalı yeniden düzenlenmeli.

bence profesyonel askerlik durumunda ülke parçalanması değil de teröre daha ağır darbeler vurulurdu. tabi bunun için çözüm süreci, barış elçileri gibi saçmasapan şeylerle vakit kaybetmememiz gerekiyor.

vatana ihanetin bedeli hem modern hukukta hem de islam hukukunda açık ve nettir. devlet otoritesini sağlamak için ihanet edenleri öldürür. fakat biz de sistem biraz daha garip değil mi? ihanet edeni öldürmeye giden kişi doğru düzgün silah kullanmayı bilmeyen bir kişi. benim dikkat çekmek istediğim nokta burası işte.

tamam askerlik tamamen kalkmasın ama çatışmaya da bu işin üstadı gitsin. biz yine gidelim askere. ama gerçekten hizmet için gidelim. insanlara faydalı işler yapalım. gerekirse çatışmaya da biz gidelim ama eğitim alalım da gidelim.

gece 1-3 nöbetiyle, sürünmeyle, ağaca selam vermekle, çukur kazıp geri kapatmakla bunlarla bir asker yetiştiremezsiniz. resmen ölüme gönderiyoruz insanları. dönerse bizimdir dönmezse vatan sağolsun deyip kenara çekiliyoruz. neden böyle bir sisteme boyun eğelim ki?

Lone 25-08-2014 14:14:47

gitmek istemeyen varsa parayı bana versin ben gider yaparım yerine :)

CoRcH 25-08-2014 14:20:37

Bedelli büyük kolaylık fakat askerlikte de bu yapilmamali bence. Askerligi en az 5 ayda olsa herkes yapmali. Nasip olursa bizde gidecegiz inş.

OzanErsin 25-08-2014 14:34:47

valla çeker krediyi veririm bende çıkarsa ve yaş tutarsa o zaman

zeynelkoc 25-08-2014 15:04:33

aylık 5-10 bin tl geliri olan bi insanın gitmesi saçma zaten

kardeşim biz bu ülkeye katma değer sağlıyoruz. canı isteyen gider yapar istemeyen de bedelini öder bedelli yapar.

tashift00 25-08-2014 15:04:33

İstersem dünyanın en zengini olayım, trilyoner olayım yinede giderim.

FZaman 25-08-2014 15:33:46

Maddi olarak basit bir hesaplama yapacak olursak aylık 2 bin gelirimiz var, 12 ayda 24 bin. Bu parayı direk çöpemi atmak isteriz yoksa bir şekilde bir kısmını kurtarmaya mı bakarız ? Askerden gelince iş bulamamak, belki askerdeyken terfi alacaksındır bununda yanması cabası..

abcgrup 25-08-2014 17:41:48

Alıntı:

WhiteDay Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069507751)
uzun bir yazı olduğu için sadece ilk paragrafı aldım, hepsini okudum.

evet dedelerimizin suçu neydi? onlar bir suçun cezasını ödemediler. dönem gerekçeleri vardı. 15-16 yaşında şehit olanlar vardı. mezun veremeyen liseler vardı. çünkü o dönemde savaş vardı ve eli silah tutan herkes gitmek zorundaydı çağrılınca.

milliyetçilik anlayışımız gereğince askere gidenin şehit olması bize çok normal geliyor çoğu ülkeye göre. ama bence çok yanlış. şehitlik mertebesinin yüceliği ile karıştırmayalım bunu. şehit olmak her insana nasip olmaz. şehit olmak içinde illa asker olmak gerekmez zaten.

memlekette şöyle bir anlayış var. biz gittik yaptık bizden sonrakilerde yapsın. ya gerekmiyorsa neden yapsın ki? böyle gelmiş, böyle gidecek zihniyetini değiştirmemiz gerekir. aslında askerliğin kısalması da belki bunun bir sebebidir. 3-4 yıl askerden dönemeyen insanlar vardı dedelerimiz. bizler de onlar gibi gidelim o zaman askere. giden 3-4 yıl askerlik yapsın. ne gerek var buna? değişen şartlara göre herşey yeniden planlanmalı yeniden düzenlenmeli.

bence profesyonel askerlik durumunda ülke parçalanması değil de teröre daha ağır darbeler vurulurdu. tabi bunun için çözüm süreci, barış elçileri gibi saçmasapan şeylerle vakit kaybetmememiz gerekiyor.

vatana ihanetin bedeli hem modern hukukta hem de islam hukukunda açık ve nettir. devlet otoritesini sağlamak için ihanet edenleri öldürür. fakat biz de sistem biraz daha garip değil mi? ihanet edeni öldürmeye giden kişi doğru düzgün silah kullanmayı bilmeyen bir kişi. benim dikkat çekmek istediğim nokta burası işte.

tamam askerlik tamamen kalkmasın ama çatışmaya da bu işin üstadı gitsin. biz yine gidelim askere. ama gerçekten hizmet için gidelim. insanlara faydalı işler yapalım. gerekirse çatışmaya da biz gidelim ama eğitim alalım da gidelim.

gece 1-3 nöbetiyle, sürünmeyle, ağaca selam vermekle, çukur kazıp geri kapatmakla bunlarla bir asker yetiştiremezsiniz. resmen ölüme gönderiyoruz insanları. dönerse bizimdir dönmezse vatan sağolsun deyip kenara çekiliyoruz. neden böyle bir sisteme boyun eğelim ki?

Nöbetle askerliği ayrı tutmuşsun ya helal olsun. Ben hiç ağaca selam vereni görmedim. Süründüğüm de bir kaçı geçmez. Silah kullanma konusunda haklısın, bir çok eksiklik var zaten bende karar veremedim savaşta herhalde erleri piyon olarak kullanacaklar. Sıktığım kurşun sayısı toplasan 50 değildir, ama sağımı solumu bir türlü öğretemediler. Askerlik şuan subaylara keyifli onlar yapıyor askerliği askerde bir nevi onlara hizmet ediyor. Şuan süresinin çok olduğunu düşünüyorum ancak yinede boş değil, az şey öğrenmiyorsunuz.

Bir çok askeri cihazı öğretiyorlar, hizmette yapıyorsun zaten ben subaylara hizmet ettim sayılır. Onlar tatbikat yapardı bende sistemlerini kurardım abartıldığı kadar boş işler yoktur. Örneğin haber merkezi var kriptolu mesajları çözüyorsun yada haberi gerekli yerlere ulaştırıyorsun. Savaş sadece cephede verilmiyor sadece bir savaş çıksa sen gidip eline silah mı alacaksın ki hemen, senin bilgin dahilinde bir görev verirler ve sen daha önce hiç görmediğin şeyleri ilk defa gördüğünde nasıl destek olabilirsin.

Askere gittiğinde zaten soruyorlar sivildeki mesleğini ona göre karar veriliyor. Bilgisiz isen okul eğitimin yoksa o zaman mutfak bahçe gibi işlere veriyorlar. En önemlisi birlikte hareket etme mekanizması gelişiyor, koordinasyon gelişiyor. Ben bu işten uzak durayım diyerek sisteme karşı gelinmez. Düşüncene saygılıyım bunları çoğumuz düşünüyoruz ama dediğim gibi bir şeyin doğrusunu bilmek için bile yanlışları iyice öğrenmemiz gerekiyor.

musakka 25-08-2014 18:37:37

Acı ama hayatın her yerinde olduğu gibi; işi gücü olmayan, eğitimi olmayan insanlarla diğerleri bir değildir. Bedelli uygulaması, yıllarını eğitime işe vermiş insanlar için pozitif ayrımcılıktır. Yapacak bir şey yok. Param olsa bende giderdim. 4 ay boş boş duracağıma oturur çalışırım.

PcMaKeR 25-08-2014 22:09:59

Millete dert oluyor askere gitmeyip parayla gitmek.

İş kurmuştur, eline çok iyi fırsat geçmiştir askere gitmeden değerlendirmiştir. Çok iyi kazanıyordur askerlik sekteye uğratacaktır işini. Öder parasını alır belgesini devam eder işine.

Ailesi zengindir gitmez askere.

Kendisi bir işte çalışıyordur parasal olarak orta düzeydir, gitmez askere...

Elalemin derdi milleti neden geriyor anlamadım... Size ne elin parasından askerliğinden.

Bu olayı sindiremeyenler genelde askere gidip gelen adamlar oluyor nedense...

Çıksın kredi çekip bende gitmeyeceğim. Yok çıkmazsa 29 yaşına kadar devam, sonra izne çıkmadan 5 ay gider gelirim... Bu beni ilgilendirir başkalarını değil...

MyKaBuS 27-08-2014 01:07:36

Arkadaşlar Meclis Dilekçe Komisyonuna Online Dilekçe Yazıp Gönderelim...

Ne Kadar Çok Kamuoyu Oluşturursak O Kadar İyidir.

Allah'ın İzniyle Bedelli Askerlik Çıkacak.

...

mavikorku 27-08-2014 10:05:46

Benim merak ettiğim soru şu: Ben 90'lıyım yasa olursa nasıl bir uygulama olur yani artık parası olan gitmeyecek mi yoksa 5 10 yılda 1 mi çıkacak gene ?

Yorumcu 27-08-2014 10:26:38

Herkes iş mazeretini gösterip bunun arkasına sığınarak bedelliyi meşrulaştırmaya çalışıyor ama bunu geçin.

Geçen bir gazetede yazdım; arkadaşlar arasında, kahvelerde ve sosyal paylaşım mecralarında taş üstünde taş bırakmayanlara bir bakıyorum bedelli askerlik konusunda neredeyse ihtisas yapmışcasına savunuyorlar.

100 yıllık bir ülkede yaşıyoruz, bugünün zenginleri dünün askere gidenleriydi, kimse askere gittiği için ne yerlerde sürünüyor nede iş kuramadığı için asgari ücrete çalışıyor.

Kısmetinde varsa zaten o iş senindir ki günümüzde binde birlik bir oranda kendi işinin başında tek ortak olanlar, gerisi en azı 2 ortak yada aile şirketleri, gerçekten bu olaya ticari bakılıyorsa 17.000 tl şuan her sektörde yatırım için kullanılabilecek para koy kenara yada ver ortağına işletsin.

Bu yorumlarım konuda yorum yazan hiç kimseye atledilmedi, her zaman yazıp söylediklerimi konusu açıldığı için söylemek istedim.

WhiteDay 27-08-2014 11:20:46

Alıntı:

abcgrup Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069509233)
Nöbetle askerliği ayrı tutmuşsun ya helal olsun. Ben hiç ağaca selam vereni görmedim. Süründüğüm de bir kaçı geçmez. Silah kullanma konusunda haklısın, bir çok eksiklik var zaten bende karar veremedim savaşta herhalde erleri piyon olarak kullanacaklar. Sıktığım kurşun sayısı toplasan 50 değildir, ama sağımı solumu bir türlü öğretemediler. Askerlik şuan subaylara keyifli onlar yapıyor askerliği askerde bir nevi onlara hizmet ediyor. Şuan süresinin çok olduğunu düşünüyorum ancak yinede boş değil, az şey öğrenmiyorsunuz.

Bir çok askeri cihazı öğretiyorlar, hizmette yapıyorsun zaten ben subaylara hizmet ettim sayılır. Onlar tatbikat yapardı bende sistemlerini kurardım abartıldığı kadar boş işler yoktur. Örneğin haber merkezi var kriptolu mesajları çözüyorsun yada haberi gerekli yerlere ulaştırıyorsun. Savaş sadece cephede verilmiyor sadece bir savaş çıksa sen gidip eline silah mı alacaksın ki hemen, senin bilgin dahilinde bir görev verirler ve sen daha önce hiç görmediğin şeyleri ilk defa gördüğünde nasıl destek olabilirsin.

Askere gittiğinde zaten soruyorlar sivildeki mesleğini ona göre karar veriliyor. Bilgisiz isen okul eğitimin yoksa o zaman mutfak bahçe gibi işlere veriyorlar. En önemlisi birlikte hareket etme mekanizması gelişiyor, koordinasyon gelişiyor. Ben bu işten uzak durayım diyerek sisteme karşı gelinmez. Düşüncene saygılıyım bunları çoğumuz düşünüyoruz ama dediğim gibi bir şeyin doğrusunu bilmek için bile yanlışları iyice öğrenmemiz gerekiyor.

1-3 ya da 3-5 nöbetinin bir askere olumlu taraflarını düşünüyorum da pek birşey bulamıyorum açıkcası. ne gibi olumlu bir katkısı olur acaba?

elinde bi silah çoğu yerde içinde mermi bile olmuyor. boş silahla bekliyosun. yerine göre plastik mermi veriyorlar gerçek mermi veriyolar mı onu bilmiyorum. hatta asker kendini vurmasın diye vermediklerini de çok duydum ama ne kadar doğru bilmiyorum.

elbette cihaz veriyorlar öğretiyorlar. bunlar stratejik işleri yapan kişiler için. benim söylediğim eline silah alan askerin işi. elma soymayı bilmeyen adamın eline bıçak verip bu elmayı soy desen gider elini keser, doğru düzgün atış yapmamış adama da silah verirsen neler olur düşünün artık.

elinde silah atış taliminde sabit duran nesneyi vuramayan adam çatışmada nasıl terörist vuracak ben onu anlamıyorum.

abcgrup 27-08-2014 11:47:03

Alıntı:

WhiteDay Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069516065)
1-3 ya da 3-5 nöbetinin bir askere olumlu taraflarını düşünüyorum da pek birşey bulamıyorum açıkcası. ne gibi olumlu bir katkısı olur acaba?

elinde bi silah çoğu yerde içinde mermi bile olmuyor. boş silahla bekliyosun. yerine göre plastik mermi veriyorlar gerçek mermi veriyolar mı onu bilmiyorum. hatta asker kendini vurmasın diye vermediklerini de çok duydum ama ne kadar doğru bilmiyorum.

elbette cihaz veriyorlar öğretiyorlar. bunlar stratejik işleri yapan kişiler için. benim söylediğim eline silah alan askerin işi. elma soymayı bilmeyen adamın eline bıçak verip bu elmayı soy desen gider elini keser, doğru düzgün atış yapmamış adama da silah verirsen neler olur düşünün artık.

elinde silah atış taliminde sabit duran nesneyi vuramayan adam çatışmada nasıl terörist vuracak ben onu anlamıyorum.

Eksikliklerin hataların olduğu bariz, eğitim sorunu her yerde var ülkemizde. Ben gece nöbeti tutuyorum bir kere yanımda karadenizli birisi vardı, telleri kesmişler bende alarm veriyordum. Teller kesilmiş belkide içeriye sızmışlar arkadaş sakın alarm verme başımızı belaya sokma askerliğimiz yanar falan diyordu :D Yani ne alaka düşünsene, asıl düğmeye basmadık diye başımız ağrıyacak üstelik belkide içeri sızma varsa ilk bizim kellemizi alacaklar. Yani bırakalım askerliği aklı kıt adamlar yapsın, o yüzden zaten dengeyi korumak için çoğu yerde 2 kişi nöbete veriliyor. Senin dediğin genelde acemi askerler içindir, bir alışma dönemi oluyor, ilk askere gittiğinde eline hemen silah verip nöbete göndermiyorlar önce koğuş nöbeti gibi yerlere veriliyorsun. Nöbet çok önemlidir askerler yatarken sen onları koruyorsun. Aslında temel eğitimler veriliyor ama insanımızda istek yoktur beceri desen az. Tek tek milyonlarca kişiyi profesyonel olarak eğitmek imkansız, okullarda da böyle değil mi. Aynı eğitim veriliyor ama kimisi çalışkan oluyor kimisi tembel. Profesyonel askerlik gerekli ancak temel eğitiminde herkesin almasından yanayım.

karacoder 27-08-2014 11:49:05

Bireyler devlet için ölmek yada hizmet etmek zorundamı ? Toplumumuz birey olmanın değerini anlamalı ve bireyler devlete değil, devlet bireylere hizmet etmelidir.

abcgrup 27-08-2014 12:30:38

Alıntı:

karacoder Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069516170)
Bireyler devlet için ölmek yada hizmet etmek zorundamı ? Toplumumuz birey olmanın değerini anlamalı ve bireyler devlete değil, devlet bireylere hizmet etmelidir.

Örneğin nasıl olmalı?

project42 27-08-2014 12:48:35

sakaryada şehit olan asker evin tek ogluydu ve elektrik faturası yatırılmadığı için elektrikleri kesikti.Olay devlet erkanına başbakana kadar gitti açtılar.Benden aldıkları parayla bu aileye aylık 1000 tl yardım etsinler.Arkada çocugumu var kolejde okutsunlar.Zenginin çocugu değil,şehidin çocugu bir yere gelsin.Olayı duygularından arındırın.g3 ile dosta güven,düşmana korku veremezsin.Elin oğlu parayla senin iş başvurusu yaptıgın firmanın %51 ini alıyor senide sisteme kul köle yapıyor adına da" çalışmak diyorlar.Savaşlar siber hale geldi,ruslar artislik yapan ve sanal para kullanan estonyaya saldırı yaptı trafik ışıkları bile çalışmadı koca ülkede hayat durdu.Tankla tüfekle savaş yapan orduya ben ordu demem, israilin yaptığı bir kurşun yüz tanıma sistemiyle bir filistinliyi vurmuştu.Türkiyeden telsizliğe merak salan bir kadın.israilin tatbikatına yalnışlıkla girmiş ve görevliler istifa etmişti.Dünya farklı dönüyor.Sen fransadaki göçmenleri ayaga kaldıracak psikolojik harekat yapamıyorsan,eta örgütünü tekrar ispanyada metro istasyonu patlatamıyorsan koca bir hiçsin.Koskoca ülkenin psikolojik harekat bakanlığı yok,94 yılında çocuk akılla dediğim kürtçe çalsa dediğimde yemediğim azar kalmamıştı.Sonra ordaki herkes çanak anteni aldı propogandaya maruz kaldı.Devlet bunu 2007 de farkında vardı.Aynısını soyvetler birliğinde de gördük.Çanak anteni alan böylede hayat varmış dedi isyanlar oldu.Yani işin özeti senin tuttugun nöbetle vatan felan kurtarılmaz.bölücü başı apoyuyu yakalamak için afyonda tünel kazma eğitimi alan özel harekat,suriyede apoya ulaşamadı bile, italyada çocuk katili aponun olduğu evi bombayla hava uçuracakken abdye haber eden ve operasyonu başarısızlıkla bitiren istihbaratın olduğu yerde ben askerlik yapmam kimi kimden koruyorsun çakcugu kurmuşlar kaymağı yiyen bölücüler ve vatanseverler.

WhiteDay 27-08-2014 19:33:43

Alıntı:

abcgrup Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069516335)
Örneğin nasıl olmalı?

karacoder'ın dediğine ben de katılmaktayım. babamın yetiştirme tarzıyla devlet benim için tek kutsal şeydi eskiden. fakat oturup düşündüğümde bence kutsal olan insandır demeye başladım. neden?

devletle hükümet arasında bir fark vardır. hükümet bulunduğu dönem için devleti yöneten organdır ve geçicidir. bugün a partisi hükümettedir yarın b partisi.

hangi parti olursa olsun mesela ben vergi ödüyorum. bu basit birşey değil arkadaşlar. neredeyse aldığımız nefese kadar vergi ödüyoruz. mesela işçiler ve devlet memurları. bu insanların o kadar çok hakkı yeniyor ki devlette buna göz yumuyor.

dolaylı ve dolaysız vergiler vardır. dolaysız vergiler hep işçi ve devlet memurundan alınır. aylık kazancı bellidir. bunun üzerinden kesin şekilde vergisini öder. ama esnaf öyle değildir. ahireti düşünürsek bir bakkal fiş kesmediği bir sakız için bile bedel ödeyecek.

dolaylı vergilere gelince bunu herkes ödüyor. bu konuda bir problem yok. fakat dolaylı vergiler çok yüksek bunu bilin. kdv, ötv, öiv bunlardan bazıları. özellikle ötv ve öiv benim en gıcık olduğum vergiler. bu vergiler devletin aciziyetini de gösterir zaten bana göre. cep telefonu kullanıyorsun hem kdv ödüyorsun hem de öiv, araba alıyorsun hem kdv ödüyorsun hem de ötv.

aslında biz devlete çalışıyoruz gördüğün gibi. kazancımızın ciddi bir kısmını ona vergi olarak sunuyoruz. peki karşılığında devletten beklentilerimiz neler?

can güvenliğimizi sağlayabiliyor mu? pek değil. bi olay olsa polis çağırıyorsun 2 saatte geliyor. ama bizzat birileri emir verirse tomalarla saldırıyorlar.

su kesintileri. bu büyük şehirlerde olmasa da küçük şehirlerde ciddi problem. hala suyun olmadığı köyler var. mesela babamların köyü. dağ, tepe aşıp bilmem kaç km öteden getiriyorlar suyu kendi imkanlarıyla. elektrik olmayan köyler var. bu söylediklerim geçici olaylar değil. ciddi ciddi bu ülke üzerinde var olan durumlar.

yol mesela. kusura bakmasın kimse hükümet yol yaptık ettik diyor bulunduğum şehir ankara yolu üzerinde yıllardır aynı yol. bulunduğum şehirden hükümet partisi içerisinde çok ciddi insanlar var. 3 tane bakan gelip gidiyorlar bu şehre ama bir türlü doğru düzgün yol yapılmasını sağlayamadılar.

biz olmazsak devlet diye bir kavram olamaz. bu ülkeye yapılan her yatırım sizin, benim cebimden çıkan vergilerle oluyor. maliye bakanı açıklama yaptı bir kaç gün önce. vergiler faizleri karşılamıyor dedi. düşünün bakalım yakın zamanda ne olacak...

MyKaBuS 27-08-2014 19:47:50

Allah'ın İzniyle Şu Bedelli Bir Çıksaydı Banka Dekontlarını Burada Yayınlayacaktım Kapak Niyetine.

Sizene Kardeşim Benim Param Değil mi İster Bedelini Öderim İster Yaparım.

Askerlik Yapsam Hem Kısa Dönem Yapacağım... Ama Durumum Buna El Vermiyor. Askere Gidersem İşten Çıkartılma Durumum Var.

Şu Çok Bilmiş Arkadaşlar Maddi Zararımı Karşılayın Uzun Dönem Yapayım :)

.......

karacoder 27-08-2014 22:29:35

Alıntı:

abcgrup Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069516335)
Örneğin nasıl olmalı?

En basiti sağlık ve eğitim ücretsiz olsun.

DarksPrince 27-08-2014 23:47:19

Alıntı:

karacoder Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069518635)
En basiti sağlık ve eğitim ücretsiz olsun.

Sağlık hastahanede ücretsiz zaten. Eczanede paralı :rolleyes:

SerhattB 27-08-2014 23:49:18

Bi Kişinin Askerlik Yapmaktansa O Bedeli Ödemesi Daha Çok Yarar Sağlar Devlete Millete Askerin Yaptığı Bir şey Yok..

yakoSin 28-08-2014 00:01:04

Arkadaşlar konuda, bedelli yapacak adamın düşüncesi şudur , onun yapacağı iş budur gibisinden yorumlar yazılıyor.

Bu tür genellemeler yapmak doğru değil. Bedelli askerlik bekleyen biri olarak hem alındım hemde kırıldım yazdıklarınıza. Diğer arkadaşları kırmamak / incitmemek adına biraz daha özen gösterelim mesajlarımızı yazarken.

Exwore 28-08-2014 00:06:53

Alıntı:

yakoSin Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069519133)
Arkadaşlar konuda, bedelli yapacak adamın düşüncesi şudur , onun yapacağı iş budur gibisinden yorumlar yazılıyor.

Bu tür genellemeler yapmak doğru değil. Bedelli askerlik bekleyen biri olarak hem alındım hemde kırıldım yazdıklarınıza. Diğer arkadaşları kırmamak / incitmemek adına biraz daha özen gösterelim mesajlarımızı yazarken.

Hay Allah razı olsun temizlemen iyi oldu...

BHCoder 28-08-2014 00:11:17

Alıntı:

yakoSin Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069519133)
Arkadaşlar konuda, bedelli yapacak adamın düşüncesi şudur , onun yapacağı iş budur gibisinden yorumlar yazılıyor.

Bu tür genellemeler yapmak doğru değil. Bedelli askerlik bekleyen biri olarak hem alındım hemde kırıldım yazdıklarınıza. Diğer arkadaşları kırmamak / incitmemek adına biraz daha özen gösterelim mesajlarımızı yazarken.

zaruri durumu olup bedelli yapan eyw, herkesin mi zaruri durumu var, alınacak durumunuz nedne olsun , bir sebebi vardır herhalde bedelli yapmanın
sebepsiz neden bedelli yapar insan, iş desen ,30 a kadar beklese herkes iş sahibi olur, beklemesin o zaman yapsın

bedelli yaptığınızda zaten hayat boyu çıkacak bunlar karşınıza, özel sektörde çoğu farklı gözle bakacak.

aile kurarken veya umulmadık başka konularda.



bunlar olacak şeyler, zaruri yapan adama kimse zaten birşey söyleyemez, ancak ben atatürçüyüm diyip zevkine cebinde parada yokken kredi hayali kurup askere gitmeyen adam harbi ne denir bilemiyorum.

ben yapsam böyle birşey babam ne derdi.

yakoSin 28-08-2014 00:34:21

Alıntı:

BHCoder Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069519189)
zaruri durumu olup bedelli yapan eyw, herkesin mi zaruri durumu var, alınacak durumunuz nedne olsun , bir sebebi vardır herhalde bedelli yapmanın
sebepsiz neden bedelli yapar insan, iş desen ,30 a kadar beklese herkes iş sahibi olur, beklemesin o zaman yapsın

bedelli yaptığınızda zaten hayat boyu çıkacak bunlar karşınıza, özel sektörde çoğu farklı gözle bakacak.

aile kurarken veya umulmadık başka konularda.



bunlar olacak şeyler, zaruri yapan adama kimse zaten birşey söyleyemez, ancak ben atatürçüyüm diyip zevkine cebinde parada yokken kredi hayali kurup askere gitmeyen adam harbi ne denir bilemiyorum.

ben yapsam böyle birşey babam ne derdi.

Oğuz hocam, genelleme yapıyorsun yine :)
Eskidendi o, askerlik yapmayana kız verilmez olayları. Çevremdeki arkadaşlarımın nerdeyse %90'ı Erzurumlu. Yine çevremdekilerin %99'u bedelli askerlik bekliyor.

Askerlik vatani bir görev olmaktan çıkıp, gençlerin önünde bir engel olmaya başladı. Artık milliyetçilikle, Atatürkçülükle yada dini değerlerle bağdaştırılmayan bir hal haldı. Çünkü teknoloji gelişti, yıllarca eğitim almış birinin eline silah verip, sen bu ağaçtan sorumlusun düşen yaprakları toplayacaksın demek anlamına gelebiliyor askerlik.

Bildiğim kadarıyla prof ordu için 100k kişi alındı. Yavaş yavaş bu işi ehli olanlar, mesleği askerlik olanlar yapacak hale getiriliyor. Bundan 10 yıl önce dediklerinize katılırdım ama artık toplumun bakış açısı da değişti bu olaya.

Dediğin gibi, 10yıl önce babama bedelli askerlik desem evden kovardı beni. Ama şimdi oturup konuşabiliyorum. Çünkü günümüz şartları onu gerektiriyor.

BHCoder 28-08-2014 00:38:18

Alıntı:

yakoSin Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069519318)
Oğuz hocam, genelleme yapıyorsun yine :)
Eskidendi o, askerlik yapmayana kız verilmez olayları. Çevremdeki arkadaşlarımın nerdeyse %90'ı Erzurumlu. Yine çevremdekilerin %99'u bedelli askerlik bekliyor.

Askerlik vatani bir görev olmaktan çıkıp, gençlerin önünde bir engel olmaya başladı. Artık milliyetçilikle, Atatürkçülükle yada dini değerlerle bağdaştırılmayan bir hal haldı. Çünkü teknoloji gelişti, yıllarca eğitim almış birinin eline silah verip, sen bu ağaçtan sorumlusun düşen yaprakları toplayacaksın demek anlamına gelebiliyor askerlik.

Bildiğim kadarıyla prof ordu için 100k kişi alındı. Yavaş yavaş bu işi ehli olanlar, mesleği askerlik olanlar yapacak hale getiriliyor. Bundan 10 yıl önce dediklerinize katılırdım ama artık toplumun bakış açısı da değişti bu olaya.

Dediğin gibi, 10yıl önce babama bedelli askerlik desem evden kovardı beni. Ama şimdi oturup konuşabiliyorum. Çünkü günümüz şartları onu gerektiriyor.

sende haklısın , Allah hayırlı etsin inş, umarım bir gün önüne engel çıkmaz.
diğer mesajlarımda dediğim gibi hayat tarzın artık o doğrultuda olur, kısasa kısas yani.

bedelli yapmayan bir aileden ki çoğu askerliğe önem verir, bedelli kız alamaz mesela, ama yapan olursa aileden alırdı, olay bu

özel sektör içinde geçerlidir bu,
allah utandırmasın.

ne dediğim umarım anlaşılmıştır.


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 02:37:27.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.