![]() |
http://www.youtube.com/watch?v=fQVCoD3spOQ Hocam bu video etkili olacaktır. Mantıklı ve güzel cevaplar veriliyor. |
Alıntı:
Alıntı:
eksik veya yanlış söylediklerimden Allah'a sığınırım |
Hocam belki burada çok fazla yoktur bunu açıklayabilecek.Çünkü bizim insanımız arapçayı anlamadığı halde arapça okumayı marifet sanıyor.Okuyorlar ama nasıl öğüt alacaklarsa..Neyse hocam Ahmed Hulusi adında bir alim var.İslamı bilimle beraber açıklıyor.Sitesinden okuyabilirsiniz. --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 15:07:22 -->-> Daha önceki mesaj 15:03:14 -- Birde Tanrı/Allah kavramına girer olmuşlar.Allah arapçadır,El-ilah'tan türemiştir.Allah'ın 99 ismide arapçadır.Tanrı ise Allah'ın Türkçesidir.Tengri'den gelir.Aynı anlamdadır. Nasıl rab,mevla,hüda Allah'ın 99 ismi olmamasına rağmen kullanılıyorsa Tanrı'da kullanılabilir diye düşünüyorum. |
Merhaba. İslamiyet ile alakalı tüm sorularınıza Kur'an-ı Kerim ve hadislerde cevap bulabilirsiniz. Ancak kendiniz bulabilecek düzeye gelmek için o konuda ilim sahibi olmanız gerekir. Bu sebeple, ilim sahibi olanlara sormak veya yazılı eserlerini okumak size hızlıca cevabınızı bulmanız konusunda yardım eder. Kur'an-ı Kerim'in Türkçe tercümesinden yararlanılabilir ancak basit bir şiirin bile farklı bir dile tercüme edilmesi çok zorken Allah kelamı olan bir eserin farklı bir dile aynen çevrilmesi mümkün değildir, eksik bir tercüme olacaktır. Türkçe tercümeden cevabı bulamadığınız konularda tefsirlere bakmak gerekir. Tefsirler dini konularda ilim sahibi insanların yazdığı, ayetlerden hadislerden yola çıkarak dini konuların daha detaylı açıklamalarının yapıldığı eserlerdir. Ben Risale-i Nur okuduğum için birkaç alıntıyı aşağıya eklemek istiyorum. Allah'ın varlığı ile alakalı Onuncu Söz'den bir parça: Alıntı:
Alıntı:
veya Allah'ın varlığının bilimsel ispatı yoktur diyen ancak - Allah'ın yokluğunu - başka bir ilahın varlığını - hiçbir ilahın olmadığını, kainatın tesadüf eseri oluştuğunu bilimsel olarak ispat edemeyenlere inanmak herkesin kendi tercihidir. |
Bilim adamları Tanrı'nın (Allah c.c.) varlığını kanıtlayamıyormuş , o bilim adamlarının kafasına vurucaksın bi tane başlayacak ağlamaya , sonra diyeceksin ki neden ağlıyorsun ? Başım acıyor diyecek , Sende diyeceksin ki acıyorsa kanıtla o zaman ! Mevlana misali ;) İnanmamak tamamen cahilliğe dayanıyor kim ne derse desin.Hiç bir şey tesadüfen olmuyor.O'nun izni olmadan tek bir yaprak dahi yere düşmüyor. Her şeye güçleri yetiyor ya , hadi bir akarsuyu durdursalar ya ! Güneşi batırsalar ya ! Üstüne bazıp ezdiği , öldürdüğü bir sineği diriltseler ya ! İnsanın ne yaparsa yapsın her şeye gücü yetmiyor , yetmeyecekte.Ama O'nun her şeye gücü yeter herşeye kadirdir. O inanmayanlar , İnanmadıkları Allahtan korkuyorlar ! |
Alıntı:
Allah kendisini gizlemiş ve eserlerini ortaya çıkarmıştır. Çünkü eser ustasını daha iyi tanıtır. Amaç gizli hazinelerini ortaya çıkarmak ve o vasıta ile zatını tanıtmak olunca eserini izhar edip kendini gizlemek daha mükemmel bir şekilde zatın tanıtılmasını netice verir. Allahın hazineleri ise isimlerinde gizlidir. Çünkü mükemmel benzersiz gizli bir cemal kendi güzelliklerini aynada görmek ve güzelliğinin derecelerini şuurlu ve kendine âşık olanların gözleri ile de görünmek ve bilinmek ister. Bu da kendisinin isim ve sıfatlarını görerek eserlerini bilen, anlayan ve öven, takdir edenlerin varlığını gerektirir. Yüce Allah da kâinatı yaratarak kendi hazinelerini ortaya çıkardı. İnsanı yaratarak bu eserlerin sahibi, yaratıcısını bilmek ve iman ile tanımak, ibadet ile itaat etmeyi gerekli kıldı. İnsanın yaratılış amacı Allaha iman olunca insan iman etmekle bu amacı gerçekleştirmiş olur. İnsanın affedilmez günahı da Allaha şirk koşmak olacaktır. İşte bundan dolayı yüce Allah Şirki Allaha karşı yapılmış en büyük iftira kabul etmiş, Allah şirki affetmez, bunun dışında her günahı affeder. (Nisa Suresi, 4/48, 116) buyurmuştur. Devamı: http://www.sorularlaislamiyet.com/ar...aci-nedir.html Bu tarz siteler müthiş kaynak. Aklınıza takılan soruları da sorabilirsiniz. Ek olarak: http://www.sorularlaislamiyet.com/so...rlari-var.html |
Varlığının yada yokluğunun kanıtı yoktur. İkna oluyorsan vardır, olamıyorsan yoktur. Tanrıya göre dinleri araştırmak ve o konuda inanıp, inanmamaya karar vermek daha kolaydır. Çünkü yazılı metinlere dayanır. Olayların toplandığı doğruluk payı olan kitaplar vardır. |
Alıntı:
Bağışıklık sistemine katkısı olduğu düşünülüyor ve bunun ispatı için çalışılıyor. Çünkü appendix bağışıklık hücrelerini taşır. Kuyruk sokumuna gelecek olursak orası omurganın son bitiş kısmı olan koksiks kemiğidir. Bizde kuyruk olmadığı için omurilik koksiks ile son bulmuştur. Onu söyleyen o mal, omuriliğin kemik içerisinde nasıl sonlanabileceğini düşünmüş mü acaba? Bu şuna benziyor, maymunda iki göz var bizde neden iki göz var. Bu söylediği tamamen saçmalık. Mesajınız mesleki olunca cevap verme ihtiyacı duydum. :o //Düzenleme; Ayrıca inanmayan kişiler DNA'yı incelesin. Böyle müthiş bir yapı kendi kendine oluşabilir mi sorun kendinize. :) |
Alıntı:
Appendix'in iltihaplanması. Apandisit sebebi ise barsakta bulunan bir savunma mekanizmasının doğru çalışmasıdır. Tıpkı bademciklerinizin iltihaplanması gibi yani. Vücudunuza ağız yolu ile giren mikropları bademcik engeller. İnce yada kalın barsakta olabilecek bir tehdit ise appendix tarafından engellenir. Kıl dönmesi ise bir kuyruksokumu hastalığı değil, bir cilt hastalığıdır. Kılın olduğu her yerde olabilir. KDS (Kist dermoid sakral yada sakral bölge cilt kisti) olarak tabir edilir. KDS zor tedavi edilir çünkü genelde kuyruksokumunda meydana gelir, genital bölgeye çok yakındır, çok terler, çabuk enfeksiyon kapar, bir sürü sebebi var bunun. |
| Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 13:44:40. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.