Uykunun gelmesi aslında normal, çünkü ingilizceyi "gündelik" kullanmıyorsun. Yani şunu demek istiyorum iş ders çalışma, zorunluluk ve disiplin sürecine giriyor. Şahsen ben ingilizceyi arkadaş ilişkileri kurarak ve felsefi tartışmalarla geliştirmiştim. Tabi ki "eş" seçimi veya kız arkadaşı olayları da devreye girdi. İstemsiz telafuz vb gelişme durumu oldu. Biri ile bağlantı kurduğunda, ona en iyi ifade için kelimeler beyninden direk çıkıyor. Bu ingilizce de olsa, türkçe de olsa aynı. Bu sebeple, dil sohbet uygulamaları veya sosyal arkadaşlık (temiz) civarında konuşma kulüpleri varsa en iyisi.

Grammer noktası ve ielts'den yüksek skor almak istiyorsan da durum farklı. Mecbur, orada teknik öğreneceksin.