kadiralpargu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Merhaba
Ev sahibim geçen yıl eve girerken bir defa kira sözleşmesi yaptı sonra yenilemek için gittik, "biz bir defa yapıyoruz daha da yapmıyoruz" dedi.
Her yıl yenileniyor diye biliyorum.
Bu neyin nesi şimdi?
Neden yapmıyor acaba bilen var mı?
İleride istediği zaman bizi çıkarabilir mi?

TBK 347'ye göre süre bitmezden 15 gün önce kiracı yazılı bildirimde bulunarak sözleşmeyi sona erdirebilir. Ancak kiracı sessiz kalırsa veya sözleşmeyi devam ettirdiğini bildirirse sözleşme devam eder. Yani kira sözleşmesi bitince otomatik yenilenir mi sorusuna verilecek cevap evet otomatik olarak yenilenir olacaktır.
Yani taraflardan biri itiraz etmezse her yıl sözleşmeyi yenilemeye uğraşmaya gerek yok. Otomatik yenilenir.