![]() |
Kur korumalı - Zarar Az önce kur korumalı hesabımın 3 ay vadesinin dönüşü oldu. Hesaplarıma göre zarara girmiş gözüküyorum, benim kar etmem gerekmezmiydi. Ben neyi kaçırıyorum? 3 ay önce dolar 16.15 iken 86.500 TL değerinde 5.355 dolar satın almışım; Dolar bugün 18.14 olduğundan dolayı 7.000 kur farkı ödenmiş. Yani 86.500+7.000 = 93.500'e 5.355 dolar alabilmem gerekli. Ama hesap yapıldığında ; 5.152 dolar alabiliyorum. 200 dolar bir zarar var. Ben neyi kaçırıyorum? Alabildiğim dolar sabit kalıp üzerine faiz almam gerekmezmiydi.. *Bu arada vadesiz TL'de ekstra 17k vardı zaten. Hesap toplamının 114 olduğuna bakmayın. |
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Merhabalar, hesabınıza ilk önce faiz geliri aktarıldığı yazıyor. Kur farkı yattıktan sonra da faizi toplam tutardan düştüklerini belirtmişler. Kur korumalı mevduat yaptığınız zaman hem kur farkı hem de faiz verilmemektedir. Eğer kur farkı oluşursa faiz + (kur farkı-faiz) şeklinde hesabınıza yatıyor. Şöyle düşünebilirsiniz alacağınız faiz tutarından fazla bir kur farkı oluştuysa sadece kur farkını hesabınıza yansıtıyorlar, ek olarak bir de faiz eklenmiyor. |
Alıntı:
|
93.500 / 18,14 = 5155 sorun ne |
Alıntı:
|
Kur korumada vatandasa net bilgi vermedikleri icin herkes suan magdur durumda.Paraniz doviz olarak kalsaydi da degisen birsey olmayacakti.Burada kelime oyunu yaparak hem faiz hemde kurdan kazanc saglanacagi empoze edildi ama isin asli oyle degilmis.Paraniz ogunku doviz kurunun altinda kalirsa faiz devreye giriyormus.Ben bu ulkede gecen yilki manupulasyonun haricinde dovizin dustugunu gormedim.Resmen halkin dovizlerini sattirarak yine kazik attilar. |
3.650 TL faiz ödemesi yatmış, 7.000 TL de kur farkı. Toplam 10.650 TL yatmış. 10.650 TL + 86.500 = 97.150 97.150 / 18,15 : 5350 Dolar yapıyor. Sıkıntı yok yani. |
Vade sonu net hesap bakiyesi 97,270 değil mi hocam? Ben orayı kaçırdım galiba. 3651 lira faiz getirisi verilmiyor mu yani? |
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Çok saçma bir sistem geliştirmişler vatandaş da ki doları toplamak için onu da başardılar sanırım ama uyanıyor kitle. |
Alıntı:
|
Alıntı:
3 ay paramı kitleyip üzerine 55 dolar zarar etmiş oldum şu anda. * Yine kur korumalı yapsam zarar olmaz bu arada 55 dolarlık fark makas farkı sadece. Bide döviz bozupta geçtim kur korumalıya, bankalar arası döviz aktarımı zor olduğu için... 2.000 lira zarar bildiğin. |
Alıntı:
|
Alıntı:
Devlet her zamanki gibi kazığını birde burdan soktu. Birde o kadar araştırdım, araştırmadan hayatta bir işede girmem yani. Hiçbir yerde kur yükseldiğinde faiz getirisi geri alınır gibi bir ibare yoktu ya da ben kaçırdım. Bildiğimiz saçmalık bu.. |
yani kısaca hiç girmeseydin doların kenarda dursaydı daha kardaydın anladığım kadarıyla. zaten düşük miktarlar için değil büyük miktarlar için yani zenginler için düşünülmüş bu sistem. 100 bin dolar üzeri paran varsa ancak÷ |
Hocam bankanın alış veya satış kuruna bakma, kur korumalı da TCMB alış ve satış kuru geçerli olur, bugün TCMB da dolar makas farkı 0,0327 iken enparada bu 0,225 Aynı para ile dolar almaya kalkarsanız TCMB 18,1345 kuru ile verir enpara 18,27 verir |
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Alıntı:
Alıntı:
Ben dolar kuru yükselirse hem faiz hem kur farkını alacağımızı sanıyordum ancak durum böyle değilmiş. Sadece kur farkını alıyormuşuz. @Berkayyildirim; çok güzel açıkladı sağolsun. Bu sisteme geçerken param altın olarak Akbank'taydı ancak Akbank'ın kur korumalı faiz oranı %14'tü. Enparanın 16.75'ti. Bu yüzden enparaya geçmek zorundaydım. Altını havale etsem maliyetli oluyordu bu yüzden TL'ye geçip parayı öyle enparaya aktardım. Burda altını bozduğum için makas farkından dolayı ilk zararımı yaptım. Şu an 3 ay daha kur korumalıya devam edersem aynı oranda dolar alabiliyorum ancak sistem şu an bana saçma geldiğinden tekrar USD geçeceğim bu sebeple burdaki makas farkından gene zarar edeceğim. Hiç ellemesem yerinde kalsaydı daha iyidi yani şu an benim için. |
Alıntı:
Sıfırdan dolar alınacağına kur korumalı hesap açılması mantıklı, döviz bozdurulup kur korumalı hesap açılması saçma, aradaki makas farkı ile vade sonu aynı döviz miktarını alıp almayacağımızın bir garantisi yok, sadece buradaki kar olur da dolar düşerse + faiz almak, doların da şimdiye kadar düşüşü görülmediği için dövizi bozdurmak mantıklı bir davranış değil maalesef. |
Siz kur korumaliya merkez bankasi kuruyla koydunuz parayı, simdi gelen parayı da bankanın makaslı fiyatı ile karsilastiriyorsunuz. Hesaplamadim yazdığınız sayıları ama buradan aradaki fark cikiyor olmalı. |
Zarar kısmında eğer merkez bankası kurunda hata var diyorsanız anlarım ama yok banka bana az verdi diyorsanız orada sıkıntı var. Çünkü sistem size işlem günü üzerinden kur hesabı yapıp ödeme yapıyor. Siz o gün dolar alıp bugün bozsanız emin olun daha fazla zarar edersiniz. Şu anda en kral bankada dahi alış satış makas aralığı 20 kuruş civarında. Mesela enparada Alış USD ($)18,040000 TL satış 18,265000 TL Vatandaşın anlamadığı kısım şu. Birincisi hem faiz hem de döviz getirisi diye birşey yok. Dolar muhtemelen faizden fazla yükselecek. Dolayısıyla da aradaki kur farkını alacaksınız. İkinci ve daha önemli kısmı sizin vadenizin süresi sizin alım satım yapacağınız süredir. Ben her ay bundan getiri alayım derseniz otomatikmen her ay döviz aldım sattım olur ki al sat arasındaki rakam kadar kaybınız olur. Siz her ay birikiminizi bozuyormusunuz ? Bugün dolar alsanız 1 ay sonra bozarmısınız ? Akıllı yatırım ne midir derseniz birincisi 1 yıldan (kur korumalı 1 yıllık oluyor) uzun süreli yatırım düşünüyorsanız bu hesap size göre değil. Çünkü her vade sonunda al sat yapıp makas aralığında eksi yazarsınız. Aksi şekilde 1 yıldan kısa süreli yatırım düşünüyorsanız da bu hesaplar tam size göre çünkü merkez bankasının açıkladığı rakamlarda makas minimum(18.1018 - 18.1345). Yukarıda belirttiğim gibi 20 kuruş fark öyle kolay kapanacak bir rakam değil. Bunu 1 yılda amorti edemeyebilirsiniz. Neticede kısa vadelide kur korumalı , 3-5 sene bozmam diyorsan fiziki. Senin kar zararını tamamen zaman belirler. En paradan bugün 1000 dolar alsan 18.265 TL vermek zorundasın. Doların 3 ay sonrasında en az 18.40 civarlarında olması lazım ki sen satmak istediğinde verdiğin parayı alasın. Bu durum banka için böyle. Döviz bürosunda makas daha da fazla açık. Aynı hesabı bir de kur korumalı hesabında yapayım dersen alıştan kar ettiğin için zararın minimum olacak. Eee paramı kur korumalıya yatırsaydım ne olacaktı dersen dolar şayet senin zarar etmeyeceğin rakam olan 18,40 seviyesine çıksaydı merkez bankası kuru da muhtemelen 18,30 seviyelerinde olacaktı. Hesabına para yatırırken 18.1345 den alacağın için 1000 değil 1007 dolar olarak yatacaktı satarkende 18,30*1007 yani toplamda 18428 üzeri bir para alıp kar edecektin. Eksilerine gelecek olursak vadesinden önce bozarsan zarar edersin. (Aldığın ve bozduğun tarihlerdeki merkez bankası kurlarından düşük olanı baz alır) 3 aylık seçimler ile 12 aylık seçimler arasında al sattan kaynaklı farklar olacaktır. Döviz alıp bunu döviz getirili hesaplarda saklayarak da dövize döviz kazanma imkanınız mevcut. Getirisi çok düşüktür |
Dahada kötü haber vereyim üstüne birde enflasyondan zarar ettiniz. 3 ay kilitli kalmasıda cabası :) 3 ay önce alacağınız mal ile bugün alacağınız mal dolar kuruna vursanız bile enflasyon nedeniyle zararda matematiği zayıf olanları finans okuryazarlığı olmayanları kandırıyorlar maalesef Bu tüm dünyada böyle insanlar faizden kazandıklarını düşünürken zarar etmelerini sağlamak için kurulmuş bir sistem fakat türkyiede ki sistem yine kötünün iyisi :) |
Enflasyon + kur olarak zarar ettiniz, sadece kur olsa gene iyi |
Ortada bir zarar yok sadece bankaların alış satış makası yüzünden oluşuyor. 5 bin dolar civarında döviz için vadeli döviz hesabı daha mantıklı zaten. Yüksek miktarlarda kur korumalı tercih edilecekse 9-12 aylık tercih edilmesi mantıklı 3 aylık yatırmanın pek bir anlamı olmuyor. |
Kur korumalı olarak devam edersem zarar yok arkadaşlar sadece sistemi denemek için altınımı bozduğum için makas farkından zararım var, geçmiş sayfalarda yazdım. Ben dolar yükselse dahi faiz getirisini alabildiğimizi sanıyordum bu böyle değilmiş. Herşeyde bir hayır var. Bugün bu sisteme çok daha yüklü girmeyi düşünüyordum. Denemiş test etmiş olduk. Açıkçası faiz politikası devam ederken doların düşebileceğini ve kar'a geçebileceğimizi düşünmüyorum bu sistemle. 3 ay parayı kilitlemekte bana göre değil. Bu yüzden dolarda kalacağım. Doların enflasyonundan kaybetmemek adına ise 0.5 faizlide olsa döviz serbest hesap bulabilirsem ona geçeceğim bakalım hayırlısı. |
Paranızı dolar olarak tutacaksanız ve dolar yükselmezse 3 ayda (Türkiye'de zor bir durum) hiç karınız olmayacak, kur korumalının tek avantajı bu. |
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Sistem çok basit. Paranı korumak için dolar alma, kur korumalıya koy. - Eğer dolar artarsa ve faiz oranını geçerse sanki dolar almışsın gibi işlem yap. - Eğer dolar faize göre daha az artarsa veya hiç artmazsa veya dolar değer kaybederse faiz oranında işlem yap. Hem dolar bazlı düşünüp hem de faiz düşünülemez çünkü zaten dolarınızı faize koyarsanız yok denecek kadar az faiz oranları ile işlem yaparsınız %1 - 2 lerde. |
Umarım bu sistem en kısa zamanda biter. Benim sizin vergilerimizle zenginleri dahada zengin yapıyorlar. |
Alıntı:
|
Geçmiş olsun enflasyon + kur zarar. Nebati diye bir adam var abi, nebati ya. Bunun başında olduğu bakkaldan sakız bile alınmaz. Buna rağmen girecek arkadaşlar vadelerinizi iyi ayarlayın, marttaki seçim anketlerine bakın, eğer muhalafet hala önde çıkarsa kur korumalıdan seri çıkışlar olabilir çünkü seçimden sonra bu paraları ödemeyeceğini açıkladı muhalefet. ona göre hareket edin. |
| Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 15:52:48. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.