![]() |
0,69 Konut Kredisi Hakkında Gerçekler Çıktığı ilk günden beri almak için mücadele verdiğim kredi türü. Bu kredi çıkmadan önce 1 Milyon TL olarak baktığım evler 2M civarı rakama ulaştı. Dedim ki 0,69 en azından aylık ödeme kolaylığı var yine kabul dedik bu sefer tek maaş yetmedi. Haziranda olacak düğünüm için yıldırım nikahı ile 19 ocakta evlendim. Çift maaş gösteriyoruz bu seferde istediğimiz oranda kredi çıkmıyor, kredi çıksa bin birtürlü bahanelerle şartlar bi türlü oturmuyor. Daha bugün 2M ev için 1.5 Milyon TL kredi çıkıyor diyen müteahitin anlaştığı bankayla görüştük hane gelirimiz 25bin bize 700bin TL kredi çıktı. Daha bunada başvuracazda tekrar değerlendireceklerde falanda filanda yani boş vaatler, Ben çevrem 1 tek kişi bile 0,69dan faydalanan görmedim. Vakıfbank müdürü şube olarak daha 1 kişiye bile veremedik diye kendisi söyledi. Antalyada sadece Suryapı var burada ise 1+1 43mt2 amerikan mutfak ev için 2.1M fiyat isteniyor. Seçim vaadiyle iyi birşey yapmış gibi görünmek vatandaşa zarardan başka birşey olmadı, madem bu kadar iyi niyetlisiniz yiyorsa 2.el için 0,69 getirin o zaman görelim. ( Bu seferde 2.el fiyatları üzerine 1M koyacak yine aynı terane) Bu ülkeden bi cacık olmaz ben bu şartlarda üstelik 500K peşinat ile 1+1 ev bile alamıyorsam 10bin lirayla kiraya çıkıyorsam kimse bana gelipte bu hükümeti savunmasın ekonomiden bahsetmesin. Antalyada ruslar yabancılar 2 ev alıp birini kiraya verip burada çalışmadan rahat bir hayat sunuyor ve buranın halkına 2. sınıf vatandaş gözüyle bakıyor.Antalya'da yabancılara göre türkler suriyelerle aynı değerde. |
Hepsi boş vaatler, halkı borçlandıralım ki elimize tamah etsinler.. |
Bankalar şu anda resmiyette gözüken maaşın belli bir çarpanı kadar kredi veriyor diye biliyorum. |
Dediğin gibi sadece göz boyama amacıyla yapılmış bir şey maalesef faydalanabilen olduğunu sanmıyorum. |
kimse binmediği eşeğe ot vermez |
+1 Ben sana göre biraz daha şanslıyım Haziran ayında evlendik hane gelirimiz iyi ama biz kredi aşamasına bile gelemedik, bari dedik fırsat 1+1 alalım kutu gibi otururuz yapacak birşey yok bu seferde şartları taşıyan ev yok varsa bile müthaitler ev bedelini düşük gösteriyor ki az vergi ödesin ümidim kalmadı artık.(Antalya) |
istanbulda 0.69 a uygun ev yok bu arada haklısınız bankaya gidince direk bizde öyle bi kampanya yok deniliyor zaten |
Ya o değil madem halk faydalanamayacak bari hiç piyasaya çıkartmayın arkadaş. Durduk yere milleti galeyana getirdiler dediğiniz gibi 1m olan evleri anında 1,5m yapıyor insanlar. |
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Eskiler diyor ben hayatımda böyle bir eflasyon görmedim. Herşey %300 artmış durumda. Zaten Bankalarda kredi vermek istemiyor. Merkez Bankası Faiz düşürmeye devam ediyor. Bu saatten sonra particilik oynamak yerine, Üretim ve Ülkeyi kalkındıracak adımlar atmak gerekiyor. Petrol, Gaz, Altın her gün bir rezerve :r21: |
Alıntı:
|
Çanakkale'de emlak işiyle uğraşıyoruz, yani kardeşimin iş yeri var henüz daha 1 tane bile 0,69 ile ev satılmadı çünkü veren yok. :D Müteahhitler ve ev sahipleri o kampanya ile ev satmıyorlar, çünkü müteahhit fatura kesmiyor KDV çok, ev sahipleri satışta evin gerçek değeri çıkacak ve %XX rakamlara ulaşan vergi çıkacak diye kabul etmiyorlar. Aksine bütün işleri de kesti bu hareket. Ne ihtiyaçtan ev alacak olan alıyor sırf 0.69 nedir, dur bakalım bir bekleyelim demekten ne de satacak olanlar satıyor 0.69'du 0.99'du dur bakalım nedir ne değildir falan derken satışlar bıçak gibi kesti. Hayırlısı bakalım ne olacak göreceğiz. |
Bundan 6-7 yıl önce Antalya nın merkezinde 150.000₺ ye dubleks ev alınabiliyordu. Babam tek öğretmen maaşıyla bile rahatça ödedi. Şimdi karşımızdaki daireye kuzey cephe olmasına rağmen 2.5M TL istiyorlar. Çevre apartmanlar da Rus dolu zaten. İlk defa kış ayında bu kadar çok yabancı görüyorum. Gerçekten geldiğimiz durum çok üzücü. |
Sorun şu ki hepimiz müslümanız hepimiz din iman hak adalet ama kim hangi suyun başını tutarsa o orda borusunu öttürüyor. Marketçi mala zam yapar asgari ücret artmıştır eleman gideri ne olacaktır. Halbuki çalıştırdığı işçiyi işkur üzerinden almış tek kuruş masraf etmiyor. Galerici elinde olanı satmaz satacaksa da karaborsa yapar. Bahanesi çip krizi. Ya sen ona 2 el aracını piyasa altı ver de ya da 10 liralık arabayı 15 liradan almak iste. Bak o zaman araba var mı yok mu. Evi olan kirayı arttırır geçim şartları der. Müteahhit ev satmaz satsa da tapuda düşük gösterme şartı ister. Malum vergi kaçırcak ya. Banka kredi var ama vermem der. Kısacası herkes bir şekilde diğerini öpme peşinde. Sonra suç enflasyonda öyle mi ? Yahu memleketin yarısı galerici oldu 1 e alan 2 ye satıyor 2ye alan 3 e satıyor diye herkes araba al sat işine girdi. Bunun izahı asla şu bu olamaz. Bunun izahı herkes yolunu bulmaya çalıştıkça bu işten herkes zarar görür !!! |
25 bine 700 mü verdiler? Niye düşük veriyorlar dertleri neymiş? Daha doğrusu sizde gördükleri problem neymiş? |
Alıntı:
|
https://youtu.be/lMNVVHer5So Tam olarak konuyla alakalı bir video |
Kampanyanın amacı zaten, sabit giden ev fiyatlarının artmasını sağlamak. Son 1 yılda çıkan hangi konut kredi kampanyası alt-orta kesim ev alsın diye yapıldı. |
bizzat babam vakıfbanktan 0,69 olarak kullandı ve asgari ücret alıyor |
Alıntı:
|
Alıntı:
|
2 sene önce 145 bine aldığım evime 1 milyon 300 bin civarı veren var. Hurda diye düşündüğüm arabam 180 bin değerinde. Sevineyim mi üzüleyim mi bilemedim. Memleket yangın yeri, uzun zamandır yorum yapmıyorum. Bunu da yazmadım sayın. Bu millete müstehak. Hak ettiğimizi bulacaktık illa ki. |
Türkiye'nin en pahalı ili Rize ilçesinde çayelinde sıfır daireler 1+1 1,5 milyon iyice b...ku çıktı herşeyin bugün en başarılı işim kiralık ve satılık evleri bakmak oldu sarı siteden |
Alıntı:
|
Bu proje daha açıklanmadan ev piyasasını sürekli girer kontrol ederdim bulundugum yerde 400-500 bandında 1+1 yatırımlık evler vardı proje açıklandıktan 2 gün sonra bütün ilanlar kaldırıldı. Yani faydadan çok zararı oldu bu işin. |
20 Gündür Adanada gezmediğim müteahit kalmadı 500k peşinatla ev alamıyorum. Çünkü herkes 0,69 la alacaksanız hiç görüşmeyelim. Kredi çekecekseniz maks 500K çekebilirsiniz diyor 2mn eve. Kim belirliyor bu kredi oranını dediğimde tabiki ben diyor yüzsüz yüzsüz.. |
Dede'den, baba'dan kalmadıkça işimiz zor. Bu dönemde ev almak bana göre imkansız. |
1.700 e almak istediğim daire 2.2m oldu. kaba inşaat bitmiş vaziyette iken. kredi için bankayla görüştüğümde arkadaşın dediği gibi 700 bin civarı çıkıyor. |
Ev almak ahlak dışı bir iş yapılmadığı sürece imkansız hale geldi gerçekten. Kredi hiç bir banka vermek istemiyor E haklılarda. Siz banka olsanız 1 senede %500 artabilecek bir konuta kredi verirmisiniz ? Aynı konutu banka alsa daha karlı :) Zamanında alan aldı diye düşünüyorum. Bu saatten sonra çok zor. Ülke düzelir mi? Sanmıyorum :( |
Sadece kredi değil, birçok konuda yaygara koprtılan şeylerin çoğu zengine ve arsıza yarıyor. iyi niyetli olan fakir olan dürüst olan her zaman her yerde kaybediyor. |
Gayrimeşru bir iş yapılmıyorsa ev ve araba almak mümkün değil. |
Siz henüz vergi kısmına gelmemişsiniz. İş ciddiye bindikten sonra müteahhit devlete vereceğini vergiyi de bizden istemişti :) |
Bi 50-75 sene bekleyin belki düzelir torunlarınız belki rahat eder |
Bunun böyle olacağını koskoca devletin başındaki kişiler bilmiyor mu ? Bunu yapacağına git müteahhitlerle anlaş , devlet arazilerine konutu yaptırt ve sadece bu konutlar için geçerli kredi ver. Bu sayede piyasadaki konut sayısı artar ve verdiğin kredi , diğer konutların fiyatını yükseltmez. Konut fiyatlarını düşürür mü bilmem ama yükseltmeyeceği kesin. Bunun yerine işin kolayı var , piyasaya sal parayı , hem ev fiyatlarını uçur , hem enflasyonu uçur , ama yaptığın şey zarardan başka hiç bir işe'de yaramasın :) |
Gerçekten çok illet bir şey, tamamen boş bir şişirme haber. İstanbulda sıfır daireler bu kampanya kapsamına girmiyor, adamlar 2m istiyor 500k kredi çıkıyormuş çünkü fatura o kadar kesiliyor. E dedik bu kampanyadan nasıl yararlanacağız? emlak konut, kiptaş, suryapı deliler gibi 0.69 reklamı yapıyor. Aradım hepsini tek tek aradım, 2+1 80 m2 evlere 4.600.000 / 4.200.000 gibi çok uçuk rakamlar telafuz ediyorlar. 1 hafta boyunca aramadığım yer, konuşmadığım banka kalmadı. Sonunda anladım ki koca bir fiyasko, kimse ev alabilsin diye yapılmış bir şey değil, ancak yandaşların cebi dolsun diye çıkarmışlar. O da bu kampanyadan ev alabilmeyi başarabilen insanlar bulabilirlerse. Kirada sürünmeye devam, ne biçim döneme geldik bilmiyorum ki... |
Sıfır ev ilanı görüyorum adamla görüşüyorum. 2.5 milyonluk eve 700k kredi oluyor dedi. Gerisi peşin. Vergiden kaçırıyorlar. Hepsi ş*erefsizin önde gideni. Maalesef bu ülkeden hiçbir şey olmaz. Her geçen gün daha kötüye gidiyoruz. Yazıklar olsun |
bu 0.69 kredi mevzusu çıkmadan önce eşimle beraber arabayı yükseltme kararı almıştık. Bu kredi mevzusundan sonra arabamızı peşinat olarak kullanalım, üzerine krediden faydalanıp ev alalım diye düşünüp karar verdik. Sonra arayışımız başladı. Konya 3.Bölgede yer aldığı için maximum 2 milyon kredi çıkıyor. Bütün yeni yapılan binaları, müteahhitleri dolaştık koskoca şehirde sadece bir tane inşaat şirketi 0.69 a uygun kredi çıkartabiliyor (tam fatura kesiyor) Araştırdık ettik ve herkesin ağzında tek bir cevap var İstanbul'daki 3 büyük inşaat şirketinin elinde çakılı kalan evlerin satımı için çıkartılmış bir kredi, fazla ümitlenmeyin diğer şehirler için denildi. |
| Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 05:48:49. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.