R10.net

R10.net (https://www.r10.net/index.php)
-   Off-Topic (https://www.r10.net/off-topic/)
-   -   0,69 Konut Kredisi Hakkında Gerçekler (https://www.r10.net/off-topic/3533944-069-konut-kredisi-hakkinda-gercekler.html)

CelbereUS07 31-01-2023 15:24:36

0,69 Konut Kredisi Hakkında Gerçekler
 
Çıktığı ilk günden beri almak için mücadele verdiğim kredi türü. Bu kredi çıkmadan önce 1 Milyon TL olarak baktığım evler 2M civarı rakama ulaştı. Dedim ki 0,69 en azından aylık ödeme kolaylığı var yine kabul dedik bu sefer tek maaş yetmedi. Haziranda olacak düğünüm için yıldırım nikahı ile 19 ocakta evlendim. Çift maaş gösteriyoruz bu seferde istediğimiz oranda kredi çıkmıyor, kredi çıksa bin birtürlü bahanelerle şartlar bi türlü oturmuyor.

Daha bugün 2M ev için 1.5 Milyon TL kredi çıkıyor diyen müteahitin anlaştığı bankayla görüştük hane gelirimiz 25bin bize 700bin TL kredi çıktı. Daha bunada başvuracazda tekrar değerlendireceklerde falanda filanda yani boş vaatler, Ben çevrem 1 tek kişi bile 0,69dan faydalanan görmedim. Vakıfbank müdürü şube olarak daha 1 kişiye bile veremedik diye kendisi söyledi.

Antalyada sadece Suryapı var burada ise 1+1 43mt2 amerikan mutfak ev için 2.1M fiyat isteniyor.

Seçim vaadiyle iyi birşey yapmış gibi görünmek vatandaşa zarardan başka birşey olmadı, madem bu kadar iyi niyetlisiniz yiyorsa 2.el için 0,69 getirin o zaman görelim. ( Bu seferde 2.el fiyatları üzerine 1M koyacak yine aynı terane)

Bu ülkeden bi cacık olmaz ben bu şartlarda üstelik 500K peşinat ile 1+1 ev bile alamıyorsam 10bin lirayla kiraya çıkıyorsam kimse bana gelipte bu hükümeti savunmasın ekonomiden bahsetmesin.

Antalyada ruslar yabancılar 2 ev alıp birini kiraya verip burada çalışmadan rahat bir hayat sunuyor ve buranın halkına 2. sınıf vatandaş gözüyle bakıyor.Antalya'da yabancılara göre türkler suriyelerle aynı değerde.

ksahin 31-01-2023 15:27:42

Hepsi boş vaatler, halkı borçlandıralım ki elimize tamah etsinler..

digiteryum 31-01-2023 15:28:24

Bankalar şu anda resmiyette gözüken maaşın belli bir çarpanı kadar kredi veriyor diye biliyorum.

muhfratkoc 31-01-2023 15:29:08

Dediğin gibi sadece göz boyama amacıyla yapılmış bir şey maalesef faydalanabilen olduğunu sanmıyorum.

boluisilan 31-01-2023 15:29:32

kimse binmediği eşeğe ot vermez

Asariel 31-01-2023 15:30:34

+1 Ben sana göre biraz daha şanslıyım Haziran ayında evlendik hane gelirimiz iyi ama biz kredi aşamasına bile gelemedik, bari dedik fırsat 1+1 alalım kutu gibi otururuz yapacak birşey yok bu seferde şartları taşıyan ev yok varsa bile müthaitler ev bedelini düşük gösteriyor ki az vergi ödesin ümidim kalmadı artık.(Antalya)

BUSE 31-01-2023 15:31:03

istanbulda 0.69 a uygun ev yok bu arada haklısınız bankaya gidince direk bizde öyle bi kampanya yok deniliyor zaten

neto 31-01-2023 15:32:10

Ya o değil madem halk faydalanamayacak bari hiç piyasaya çıkartmayın arkadaş. Durduk yere milleti galeyana getirdiler dediğiniz gibi 1m olan evleri anında 1,5m yapıyor insanlar.

CelbereUS07 31-01-2023 15:32:22

Alıntı:

Asariel Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1084409906)
+1 Ben sana göre biraz daha şanslıyım Haziran ayında evlendik hane gelirimiz iyi ama biz kredi aşamasına bile gelemedik, bari dedik fırsat 1+1 alalım kutu gibi otururuz yapacak birşey yok bu seferde şartları taşıyan ev yok varsa bile müthaitler ev bedelini düşük gösteriyor ki az vergi ödesin ümidim kalmadı artık.(Antalya)

Lanet etmeye başladım bu şehirden, buranın esnafından emlakçısından fırsatçısından artık yaşanmaz bir memleket haline geldi. 1 Sene daha böyle giderse burayı terkedeceğim.

CelbereUS07 31-01-2023 15:32:58

Alıntı:

neto Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1084409919)
Ya o değil madem halk faydalanamayacak bari hiç piyasaya çıkartmayın arkadaş. Durduk yere milleti galeyana getirdiler dediğiniz gibi 1m olan evleri anında 1,5m yapıyor insanlar.

Az bir umudumuz var dı belki dedik seçim ağzı yaparlar faydalanırız yok arkadaş nerde o günler.

Asariel 31-01-2023 15:35:07

Alıntı:

CelbereUS07 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1084409920)
Lanet etmeye başladım bu şehirden, buranın esnafından emlakçısından fırsatçısından artık yaşanmaz bir memleket haline geldi. 1 Sene daha böyle giderse burayı terkedeceğim.

Valla ben devlet memuruyum baş edemiyorum artık kadro çıkmasını bekliyorum tayin filan ile başka bir şehire göç etmek için, şu an ev kiram düşük bu rus ukrayna dalgasından önce tuttuğum için ama ev sahibim evi satar ya da piyasa oranlarına çeker ise kirayı tutunamam bu şehirde tayin işi olmaz ise istifa edip başka bir şehirde garsonluk filan yapar geçimimi sağlarım diyorum artık. Bu noktaya getirdiler bu şehiri.

CelbereUS07 31-01-2023 15:36:31

Alıntı:

Asariel Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1084409939)
Valla ben devlet memuruyum baş edemiyorum artık kadro çıkmasını bekliyorum tayin filan ile başka bir şehire göç etmek için, şu an ev kiram düşük bu rus ukrayna dalgasından önce tuttuğum için ama ev sahibim evi satar ya da piyasa oranlarına çeker ise kirayı tutunamam bu şehirde tayin işi olmaz ise istifa edip başka bir şehirde garsonluk filan yapar geçimimi sağlarım diyorum artık. Bu noktaya getirdiler bu şehiri.

Gerçekten bu noktaya getirdiler ve halen bu yabancıya hizmet etme sevdası yüzünden bu ülkenin kendi vatandaşı mağdur oluyor.

volera 31-01-2023 15:37:37

Eskiler diyor ben hayatımda böyle bir eflasyon görmedim.
Herşey %300 artmış durumda. Zaten Bankalarda kredi vermek istemiyor.
Merkez Bankası Faiz düşürmeye devam ediyor.
Bu saatten sonra particilik oynamak yerine, Üretim ve Ülkeyi kalkındıracak adımlar atmak gerekiyor.
Petrol, Gaz, Altın her gün bir rezerve :r21:

Asariel 31-01-2023 15:38:12

Alıntı:

CelbereUS07 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1084409947)
Gerçekten bu noktaya getirdiler ve halen bu yabancıya hizmet etme sevdası yüzünden bu ülkenin kendi vatandaşı mağdur oluyor.

Benim açımdan sıkıntı yok, çok şükür elim ayağım tutuyor belli bir zekanın üstündeyim aç kalmam yolumu bulurum ama bu Antalya halkı ve mülk sahipleri cafelerinde çalıştıracak garson, işletmelerinde çalıştıracak işçi bulamayınca çatır çatır batışlarını izlerken o kadar eğleneceğim ki :D , ufaktan yabancılardan kira alamayanların ağlamalarını görüyorum zaten işim gereği o kadar rahatlıyorum ki :D

Feri 31-01-2023 15:39:58

Çanakkale'de emlak işiyle uğraşıyoruz, yani kardeşimin iş yeri var henüz daha 1 tane bile 0,69 ile ev satılmadı çünkü veren yok. :D
Müteahhitler ve ev sahipleri o kampanya ile ev satmıyorlar, çünkü müteahhit fatura kesmiyor KDV çok, ev sahipleri satışta evin gerçek değeri çıkacak ve %XX rakamlara ulaşan vergi çıkacak diye kabul etmiyorlar.
Aksine bütün işleri de kesti bu hareket. Ne ihtiyaçtan ev alacak olan alıyor sırf 0.69 nedir, dur bakalım bir bekleyelim demekten ne de satacak olanlar satıyor 0.69'du 0.99'du dur bakalım nedir ne değildir falan derken satışlar bıçak gibi kesti.
Hayırlısı bakalım ne olacak göreceğiz.

enesutku 31-01-2023 15:43:13

Bundan 6-7 yıl önce Antalya’ nın merkezinde 150.000₺’ ye dubleks ev alınabiliyordu. Babam tek öğretmen maaşıyla bile rahatça ödedi. Şimdi karşımızdaki daireye kuzey cephe olmasına rağmen 2.5M TL istiyorlar. Çevre apartmanlar da Rus dolu zaten. İlk defa kış ayında bu kadar çok yabancı görüyorum.

Gerçekten geldiğimiz durum çok üzücü.

C0S4R 31-01-2023 15:51:28

Sorun şu ki hepimiz müslümanız hepimiz din iman hak adalet ama kim hangi suyun başını tutarsa o orda borusunu öttürüyor. Marketçi mala zam yapar asgari ücret artmıştır eleman gideri ne olacaktır. Halbuki çalıştırdığı işçiyi işkur üzerinden almış tek kuruş masraf etmiyor. Galerici elinde olanı satmaz satacaksa da karaborsa yapar. Bahanesi çip krizi. Ya sen ona 2 el aracını piyasa altı ver de ya da 10 liralık arabayı 15 liradan almak iste. Bak o zaman araba var mı yok mu. Evi olan kirayı arttırır geçim şartları der. Müteahhit ev satmaz satsa da tapuda düşük gösterme şartı ister. Malum vergi kaçırcak ya. Banka kredi var ama vermem der. Kısacası herkes bir şekilde diğerini öpme peşinde. Sonra suç enflasyonda öyle mi ? Yahu memleketin yarısı galerici oldu 1 e alan 2 ye satıyor 2ye alan 3 e satıyor diye herkes araba al sat işine girdi. Bunun izahı asla şu bu olamaz. Bunun izahı herkes yolunu bulmaya çalıştıkça bu işten herkes zarar görür !!!

Cycl0ne 31-01-2023 15:57:36

25 bine 700 mü verdiler? Niye düşük veriyorlar dertleri neymiş? Daha doğrusu sizde gördükleri problem neymiş?

CelbereUS07 31-01-2023 17:27:09

Alıntı:

Cycl0ne Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1084410076)
25 bine 700 mü verdiler? Niye düşük veriyorlar dertleri neymiş? Daha doğrusu sizde gördükleri problem neymiş?

Hiçbir bahane yok kredi notlarımızda yüksek düzenli kredi kartıda kullanıyoruz asgari bile değil tamamını ödüyoruz, zamanında birçok krediyi bile tamamen kapattık günü gelmeden.

YasinTRue 31-01-2023 18:04:52

https://youtu.be/lMNVVHer5So Tam olarak konuyla alakalı bir video

Lens 31-01-2023 21:22:55

Kampanyanın amacı zaten, sabit giden ev fiyatlarının artmasını sağlamak. Son 1 yılda çıkan hangi konut kredi kampanyası alt-orta kesim ev alsın diye yapıldı.

batuhanyuksel 31-01-2023 21:59:10

bizzat babam vakıfbanktan 0,69 olarak kullandı ve asgari ücret alıyor

Cycl0ne 31-01-2023 22:05:17

Alıntı:

batuhanyuksel Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1084412555)
bizzat babam vakıfbanktan 0,69 olarak kullandı ve asgari ücret alıyor

ne kadar çekti?

batuhanyuksel 31-01-2023 22:06:27

Alıntı:

Cycl0ne Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1084412622)
ne kadar çekti?

2 sene önce 150k kredi 0,69dan o zaman ev 250bindi tabi :D şimdi 1.5m olmuş

AlperDemircan 31-01-2023 22:08:11

2 sene önce 145 bine aldığım evime 1 milyon 300 bin civarı veren var.
Hurda diye düşündüğüm arabam 180 bin değerinde.
Sevineyim mi üzüleyim mi bilemedim. Memleket yangın yeri, uzun zamandır yorum yapmıyorum.
Bunu da yazmadım sayın. Bu millete müstehak. Hak ettiğimizi bulacaktık illa ki.

Deepspace 31-01-2023 22:28:24

Türkiye'nin en pahalı ili Rize ilçesinde çayelinde sıfır daireler 1+1 1,5 milyon iyice b...ku çıktı herşeyin bugün en başarılı işim kiralık ve satılık evleri bakmak oldu sarı siteden

Cycl0ne 31-01-2023 23:44:28

Alıntı:

batuhanyuksel Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1084412632)
2 sene önce 150k kredi 0,69dan o zaman ev 250bindi tabi :D şimdi 1.5m olmuş

Troll müsün

PwN3D 01-02-2023 10:37:36

Bu proje daha açıklanmadan ev piyasasını sürekli girer kontrol ederdim bulundugum yerde 400-500 bandında 1+1 yatırımlık evler vardı proje açıklandıktan 2 gün sonra bütün ilanlar kaldırıldı. Yani faydadan çok zararı oldu bu işin.

cRueL 01-02-2023 10:38:08

20 Gündür Adanada gezmediğim müteahit kalmadı 500k peşinatla ev alamıyorum. Çünkü herkes 0,69 la alacaksanız hiç görüşmeyelim. Kredi çekecekseniz maks 500K çekebilirsiniz diyor 2mn eve. Kim belirliyor bu kredi oranını dediğimde tabiki ben diyor yüzsüz yüzsüz..

REOREO 01-02-2023 11:27:21

Dede'den, baba'dan kalmadıkça işimiz zor. Bu dönemde ev almak bana göre imkansız.

Oxsigen 01-02-2023 11:31:11

1.700 e almak istediğim daire 2.2m oldu.
kaba inşaat bitmiş vaziyette iken.
kredi için bankayla görüştüğümde arkadaşın dediği gibi 700 bin civarı çıkıyor.

LANCE 01-02-2023 13:17:49

Ev almak ahlak dışı bir iş yapılmadığı sürece imkansız hale geldi gerçekten.
Kredi hiç bir banka vermek istemiyor E haklılarda. Siz banka olsanız 1 senede %500 artabilecek bir konuta kredi verirmisiniz ? Aynı konutu banka alsa daha karlı :)
Zamanında alan aldı diye düşünüyorum. Bu saatten sonra çok zor. Ülke düzelir mi? Sanmıyorum :(

looktr 01-02-2023 13:25:39

Sadece kredi değil, birçok konuda yaygara koprtılan şeylerin çoğu zengine ve arsıza yarıyor. iyi niyetli olan fakir olan dürüst olan her zaman her yerde kaybediyor.

mertcangokgoz 01-02-2023 13:36:09

Gayrimeşru bir iş yapılmıyorsa ev ve araba almak mümkün değil.

OguzTML 01-02-2023 14:24:04

Siz henüz vergi kısmına gelmemişsiniz. İş ciddiye bindikten sonra müteahhit devlete vereceğini vergiyi de bizden istemişti :)

CouRaege 01-02-2023 14:36:33

Bi 50-75 sene bekleyin belki düzelir torunlarınız belki rahat eder

kalitelihostorg 01-02-2023 15:03:39

Bunun böyle olacağını koskoca devletin başındaki kişiler bilmiyor mu ?
Bunu yapacağına git müteahhitlerle anlaş , devlet arazilerine konutu yaptırt ve sadece bu konutlar için geçerli kredi ver.

Bu sayede piyasadaki konut sayısı artar ve verdiğin kredi , diğer konutların fiyatını yükseltmez. Konut fiyatlarını düşürür mü bilmem ama yükseltmeyeceği kesin.


Bunun yerine işin kolayı var , piyasaya sal parayı , hem ev fiyatlarını uçur , hem enflasyonu uçur , ama yaptığın şey zarardan başka hiç bir işe'de yaramasın :)

bulutaylak 01-02-2023 15:28:08

Gerçekten çok illet bir şey, tamamen boş bir şişirme haber. İstanbulda sıfır daireler bu kampanya kapsamına girmiyor, adamlar 2m istiyor 500k kredi çıkıyormuş çünkü fatura o kadar kesiliyor. E dedik bu kampanyadan nasıl yararlanacağız? emlak konut, kiptaş, suryapı deliler gibi 0.69 reklamı yapıyor. Aradım hepsini tek tek aradım, 2+1 80 m2 evlere 4.600.000 / 4.200.000 gibi çok uçuk rakamlar telafuz ediyorlar. 1 hafta boyunca aramadığım yer, konuşmadığım banka kalmadı. Sonunda anladım ki koca bir fiyasko, kimse ev alabilsin diye yapılmış bir şey değil, ancak yandaşların cebi dolsun diye çıkarmışlar. O da bu kampanyadan ev alabilmeyi başarabilen insanlar bulabilirlerse. Kirada sürünmeye devam, ne biçim döneme geldik bilmiyorum ki...

aTKn94 01-02-2023 22:47:04

Sıfır ev ilanı görüyorum adamla görüşüyorum. 2.5 milyonluk eve 700k kredi oluyor dedi. Gerisi peşin. Vergiden kaçırıyorlar.
Hepsi ş*erefsizin önde gideni. Maalesef bu ülkeden hiçbir şey olmaz. Her geçen gün daha kötüye gidiyoruz. Yazıklar olsun

YasinCELEN 02-02-2023 10:47:04

bu 0.69 kredi mevzusu çıkmadan önce eşimle beraber arabayı yükseltme kararı almıştık.
Bu kredi mevzusundan sonra arabamızı peşinat olarak kullanalım, üzerine krediden faydalanıp ev alalım diye düşünüp karar verdik.
Sonra arayışımız başladı. Konya 3.Bölgede yer aldığı için maximum 2 milyon kredi çıkıyor.
Bütün yeni yapılan binaları, müteahhitleri dolaştık koskoca şehirde sadece bir tane inşaat şirketi 0.69 a uygun kredi çıkartabiliyor (tam fatura kesiyor)
Araştırdık ettik ve herkesin ağzında tek bir cevap var İstanbul'daki 3 büyük inşaat şirketinin elinde çakılı kalan evlerin satımı için çıkartılmış bir kredi, fazla ümitlenmeyin diğer şehirler için denildi.


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 05:48:49.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.