R10.net

R10.net (https://www.r10.net/index.php)
-   Off-Topic (https://www.r10.net/off-topic/)
-   -   Az uyumayı başarabilen varmı? (https://www.r10.net/off-topic/3490971-az-uyumayi-basarabilen-varmi.html)

adwerd0z1 28-12-2022 03:14:26

Az uyumayı başarabilen varmı?
 
Genel yoğun hayatta az uyku ile rahatlıkla durabileniniz varmı? Nasıl başarıyorsunuz?
Az uyumak istiyorum ama ilk 2 gün tamam 3.cü gün yoğun vurmaya başlıyor. Kafa bölümü olarak.

Bip 28-12-2022 03:15:14

:r61:

adwerd0z1 28-12-2022 03:16:25

Alıntı:

Bip Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1084171029)
:r61:

Öneriniz nedir hocam :)

ALBAYRAKTECH 28-12-2022 03:16:30

Az uykudan kastınız 6 saat altıysa önermiyorum. Erken yaşlandırabilir.

REEGAZ 28-12-2022 03:17:41

Son iki yıldır sadece 5 saat uyku. Çok nadiren 7 saat olabiliyor ama çok az.
Alıştım. Şimdi istesem de uyuyamıyorum fazla.

taicho 28-12-2022 03:19:00

Az uyumak değil aslında ama uyumak istemeyince uyumama gibi garip bir huyum var hocam 2 3 gün uyumadığım oluyor. Tabi sağlık açısından hiç iyi değil. Az uyumaktan kasıtın kaç saat olduğu önemli aslında gidip 10 saat uyumak tabi ki çok abes ama 7 8 saatse gayet normal, bunun dışında gün içinde uykunuz vs gelme durumu oluyorsa bir kan ölçümü yaptırın derim.

wojak 28-12-2022 03:19:47

Alıntı:

Albayraktech Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1084171033)
Az uykudan kastınız 6 saat altıysa önermiyorum. Erken yaşlandırabilir.

Kesinlikle katılıyorum, az uyku bir zaman sonra vücuda çok kötü etki ediyor. Ben şahsen 6 saat civarlarında uyuyorum bu yetiyor. Az uykudan kasta bağlı biraz da...

fatihemrey 28-12-2022 03:20:22

bolca su iç

fatihsyn 28-12-2022 03:21:29

Eskiden böyleydi, günde 2 saatten fazla uyuyamıyordum o yüzden ekstra bir işe başladım 2 işte birden çalıştım, ama şuan yine uyuyamıyorum ama sabahda kalkamıyorum.

BHE Digital 28-12-2022 03:23:36

6 saati geçtigini ben göremedim

citay 28-12-2022 03:34:29

Günde 8-9 saat uyuyan ben önerilerinizi bekliyor...

Kalender53 28-12-2022 03:42:53

Dün 13 saat uyumuşum oysaki 5 saat sonra kalkıcam diye önceden tam vaktinde uyumuştum lakin kalkamadım alarmı kapattım farkındaydım çokta yorgun değildim ama sağa dön sola dön insan o uyku saatindeki verimi alamazsa böyle oluyor ama zorlamak lazım bugün 2 saat uyudum istediğim yorgun olmak gün boyu kendimi yorucam ve akşama yorgunluktan direk uyuyacağım ve inş. istediğim vakitte kalkarım

RuzgarTasarim 28-12-2022 04:06:39

Bende ise durum sabah 05:00-06:00 gibi uyuyorum. 09:00-10:00 gibi kalkıyorum. (Oğlan ne zaman baba baba diye kapıya dayanırsa erkende olabiliyor)

Akşam 18:00 ile 19:00 arasında 1 saat uyuyorum. Tekrar sabah 05:00-06:00 ya kadar.

Sağlık acısından iyi değil diyeceksiniz zaten sağlıklı bir birey değilim.


EDİT: Bu 7 aydır böyle. Fabrikada çalıştığım zaman günlük 12 Saat uyuyordum.

yunuscelebi 28-12-2022 04:16:31

10da dersim var hazirlan yol git 2.5 saat şu an uyumamaya çalışıyorum uyursam uyanamam diye

yunuscelebi 28-12-2022 04:20:57

Alıntı:

Misafir Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1084171070)
Günde 8-9 saat uyuyan ben önerilerinizi bekliyor...


Bu kitabi asla okumayın hocam gaza gelip 6 saate indirmeye çalıştım uykumu baktım olmuyor dedim ben aptal değilim 8 saat uyumam şu an 12 saat falan uyuyorum :)

citay 28-12-2022 04:23:08

Alıntı:

yunuscelebi Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1084171128)

Bu kitabi asla okumayın hocam gaza gelip 6 saate indirmeye çalıştım uykumu baktım olmuyor dedim ben aptal değilim 8 saat uyumam şu an 12 saat falan uyuyorum :)

Okul, iş, spor, sosyal hayat hiç birine yetişemez oluyorum bazen hocam. Birinden biri aksıyor... Kesinlikle okumayacağım :D :D

taicho 28-12-2022 04:23:38

Hocam forumda anket yapsak %70imizden fazlasının uyku sorunu çıkacak gibi sonumuz iyi gözükmüyor.

FiKRAL 28-12-2022 07:31:31

bir teknigi yok hocam sabahin korunda kalkip aksam gec saatte gelince vucut istesede istemesede alisiyor

Turkonet 28-12-2022 07:48:46

Son 6 senedir 5-6 saat uyku ile yaşantıma devam ediyorum

Nasıl oldu bilmiyorum ama bünye alıştıktan sonra vücut alışıyor.

kara56 28-12-2022 08:09:06

Benim değişiyor bazen 6 bazen 8 bazen de 10 saat :)

Bora 28-12-2022 10:21:47

önceden az uyurdum ,
günde 3-4 saat. hala ara ara o tempoya geri dönerim ,yıl sonu veyahut yoğun iş dönemlerinde özellikle.
kesinlikle kahve ,kafein vs. bunlar senin 3-4 saat uyumanı sağlamaz.

az uyumak istiyorsan asıl önemli olan şey kaçta uyuduğun ve kaçta kalktığındır ,saat 24:00'da uyuyup 04:00'da mı kalkacaksın ? veyahut başka şekilde mi ,bir onu netlemelisin öncelikle.
işten kaçta geliyorsun ,yorgunluğu hissetmeye başladığın saat hangisi vs.
yorgunluğu hissetmeye başladığın saatte uyursan eğer 3-4 saat günü çıkarmanı sağlar.
başka bir çözüm ise gün için 1 saat kestirmektir.

yine de çok önerdiğim bir şey değil ,bu tempoya girdikten sonra hasta oluyorum. uyku en temel ihtiyaçlardan ,günde en az 6-7 saat uyumalısın ,beyinin verimli çalışması için de bu gerekli.

profweb 28-12-2022 10:28:35

Alıntı:

yunuscelebi Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1084171128)

Bu kitabi asla okumayın hocam gaza gelip 6 saate indirmeye çalıştım uykumu baktım olmuyor dedim ben aptal değilim 8 saat uyumam şu an 12 saat falan uyuyorum :)

Şu zırva adam ve kitabı yüzünden 6 saat uyumaya çalışan çok akıllı var. :D Sözüm meclisten dışarı, yanlış anlamayın.

engincolak 28-12-2022 14:56:49

Uykunun verimli olduğu saatler var 23.00-02.00 arası gibi (saatler değişkenlik gösterebiliyor internetten araştırırsanız net bir saatin olmadığını göreceksiniz.)
Bu saatlerde uyumak diğer saatlerde uyumaktan çok daha verimli oluyor. Mutlaka araştırmanızı öneririm.

digiklan 28-12-2022 15:08:18

Ömrünüzü kısaltmak istemiyorsanız 7 saatten az uyumayın.
Uykuda gerçekleşen bazı hormonal süreçler var.
Az uyumak bu süreçleri bozar. Yenilenmesi gereken organlar yenilenmez ve hastalanır.
Hele hele 21 yaşından önce 8-9 saatten az uyumayın insan uykuda büyür, büyüme hormonları uykuda salınır.

adwerd0z1 28-12-2022 15:31:40

Alıntı:

digiklan Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1084173421)
Ömrünüzü kısaltmak istemiyorsanız 7 saatten az uyumayın.
Uykuda gerçekleşen bazı hormonal süreçler var.
Az uyumak bu süreçleri bozar. Yenilenmesi gereken organlar yenilenmez ve hastalanır.
Hele hele 21 yaşından önce 8-9 saatten az uyumayın insan uykuda büyür, büyüme hormonları uykuda salınır.

Peki arada bir uykusuz kalmak sorun yaratır mı hocam sizce. Ben genel olarak 5 6 saat uyuyorum genel olarak ayaktayım.

Honomy 28-12-2022 16:08:36

Hocam zorunda olunca her şekilde kalkıyorsunuz. Sınav zamanında 1 'de yatıp 3'te kalktığımı 5'te tekrar yatıp 7'de kalkıp okula gidttiğimi biliyorum :)

ziynetorg 28-12-2022 16:14:02

Günlük 7 saat, pazar günü ise 10-11 saat uyuyarak ortalama uyuyorum.
Daha az veya daha fazla uyku, baş ağrısı yapıyor.

Daha az uyumak için, gün içi yorucu iş yapmamak gerekiyor.

Klaxon 28-12-2022 16:49:43

Günlük ortalama 7.5-8 saat uyuyorum kimi zaman yetiyor kimi zaman sersem gibi oluyorum :D

digiklan 28-12-2022 16:52:14

Alıntı:

adwerd0z1 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1084173554)
Peki arada bir uykusuz kalmak sorun yaratır mı hocam sizce. Ben genel olarak 5 6 saat uyuyorum genel olarak ayaktayım.

Vize haftasında, final haftasında 7-10 gün uykusuz kalmak büyük sorun yaratmaz.
Genel olarak bir sene 52 hafta. Bunun ne kadar çoğunda uykusuz kalırsanız o kadar kendinize zarar verirsiniz.
Hele hele ergenlerde sosyal medyada gördükleri dahiler az uyurdu siz de az uyuyun @hmaklığına inananlar bir kaç cm eksik uzarlar bir kaç puan eksik iq ya sahip olurlar.
Dahi olmanın hiç bir şartını yerine getiremeyenlerin az uyuyarak dahi olabileceğini iddia edenlere direk küfredin.
Tüm bilimsel çalışmalar gösteriyor ki ideal uyku 7-9 saat bunun aksini iddia edip aksine tavsiye verenler de fikirleri de saygıyı haketmiyor.

İdeal uyku süresinden daha az ya da daha fazla uyumanın zekadan geriliğinden gelişim geriliğine ve ömür kısalmasına kadar bir çok zararlı etkisi var.
Uyuyamıyorum diyen gençler de akşam 20:00'den sonra sosyal medyaya bakmayı bıraksınlar.
Siz saatlerce instagram tiktok storylerinde takılıp dopamin salgılarsanız elbette uyuyamazsınız.
Akşam 8 den sonra sosyal medyaya bakmayı bırakıp 1 saat kitap okuyup 20 dakika meditasyon yapan ya da yatsı namazını kılan adam mışıl mışıl uyur.
Son olarak da böyle sınav haftasında özel zamanlarda az uyuyacaksanız bunu en azından en verimli zamana denk getirin.
5 saat uyuyacak adamlar bu uykuyu zifiri karanlıkla 22:00-05:00 arasında bir yere denk getirsinler ki hormonal süreçlerin en azından bir bölümü tamamlansın.

Benim ideal uyku düzenim 22:00-05:30
Bu bazen 23:00-06:00 olur.
Ama eğer gece 1'de yattıysam ve sabah önemli bir işim yoksa 9-10'a kadar uyurum.
Ki ertesi gün sabah önemli bir işim varsa gece ona göre 8 saat uykuya göre erken yatarım.
Genç arkadaşlara tavsiyemdir, uykunuzu yönetemezseniz hayatınızı yönetemezsiniz.
Askerde acemlilikte ilk verilen eğitim yemek, uyku ve tuvalet disiplinidir.
Sizi gündüz aşırı yorar ve dinlenmenize izin vermezler ki, yat emri gelince kimse ortada gezmesin hemen herkes uyusun.
Aynı şekilde yemek saatleri ve eğitimlerde verilen molalar belli saatlere denk getirilir ki sindirim sisteminiz o saate göre tuvaletini ayarlasın.
Askere gidenler anlayacaktır ki aslında bizim ailemizde yemek, tuvalet ve uyku disiplini denilen kavramlar hiç öğretilmiyor.

SEOmuhendisi 28-12-2022 18:01:43

ben basardim, sonra g*tum başım bi dagildi zor toparladim. artik alarm kurmuyorum, vucut istedigi zaman kaldiriyor beni, on numara hissediyorum. gunlerim daha verimli, zihnen ve bedenen cok daha saglikliyim

uyku konusunda kimseyi dinlemeyin. sizi fiziksel olarak rahatsiz eden bir durum yoksa, (kronik uyku problemleri gibi) sirf sacma düzene ayak uydurmak icin az uyumaya kalkismayin. vucut ne istiyorsa verin ona. bir yerden kisarsaniz baska yerden cikarir

burada zaten kendi fiziksel yapisi gereği 3 saatlik uykuyla yetinenlerin sacma sapan tavsiyeleri olacak, onlari dinleyip kendinizi ayni duzene zorlarsaniz bedeli agir olur. cunku farkli bedenlere ve ihtiyaclara sahipsiniz,kesinlikle yapmayin

adwerd0z1 28-12-2022 18:10:38

Alıntı:

SEOmuhendisi Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1084174557)
ben basardim, sonra g*tum başım bi dagildi zor toparladim. artik alarm kurmuyorum, vucut istedigi zaman kaldiriyor beni, on numara hissediyorum. gunlerim daha verimli, zihnen ve bedenen cok daha saglikliyim

uyku konusunda kimseyi dinlemeyin. sizi fiziksel olarak rahatsiz eden bir durum yoksa, (kronik uyku problemleri gibi) sirf sacma düzene ayak uydurmak icin az uyumaya kalkismayin. vucut ne istiyorsa verin ona. bir yerden kisarsaniz baska yerden cikarir

burada zaten kendi fiziksel yapisi gereği 3 saatlik uykuyla yetinenlerin sacma sapan tavsiyeleri olacak, onlari dinleyip kendinizi ayni duzene zorlarsaniz bedeli agir olur. cunku farkli bedenlere ve ihtiyaclara sahipsiniz,kesinlikle yapmayin

Haklısınız hocam, uykuya önem vereceğim

jackspow 28-12-2022 19:50:58

Az uyku inme, kalp krizi, felç gibi risklerinizi arttırır. Sağlıklı bir birey 7-9 saat arası uyur. Bu konu defalarca açıldı ve ben her seferinde aynı uyarıyı yapacağım. Az uyumak marifet değil. Bunu örnek almayın.

adwerd0z1 28-12-2022 20:01:32

Alıntı:

jackspow Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1084175207)
Az uyku inme, kalp krizi, felç gibi risklerinizi arttırır. Sağlıklı bir birey 7-9 saat arası uyur. Bu konu defalarca açıldı ve ben her seferinde aynı uyarıyı yapacağım. Az uyumak marifet değil. Bunu örnek almayın.

Evet hocam doğru, ben az uyu çok çalış videolarından değil de
Sadece uyumayı fazla sevmiyorum o yüzden öneri almak istedim

Alengirik 28-12-2022 20:04:58

Yok hocam yorgunluktan uyuya kalıyoruz valla .)

Doguka33 28-12-2022 22:09:41

sabah 7 de yatıyorum. Öğlen 1 de uyanıyorum. 5 belki 6 senedir böyleyim.

Saitama 28-12-2022 22:15:12

Gece 2 de yatıp Sabah 5 Te kalkan ben :r66:

Saitama 28-12-2022 22:15:46

Alıntı:

jackspow Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1084175207)
Az uyku inme, kalp krizi, felç gibi risklerinizi arttırır. Sağlıklı bir birey 7-9 saat arası uyur. Bu konu defalarca açıldı ve ben her seferinde aynı uyarıyı yapacağım. Az uyumak marifet değil. Bunu örnek almayın.

bende kalbim neden ağrıyor diyorum demek sebebi o

adwerd0z1 28-12-2022 22:15:51

Alıntı:

Saitama Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1084176227)
Gece 2 de yatıp Sabah 5 Te kalkan ben :r66:

Bu çok sıkıntı yalnız hocam, bünyeniz kaldırıyor mu?

Saitama 28-12-2022 22:16:42

Alıntı:

adwerd0z1 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1084176237)
Bu çok sıkıntı yalnız hocam, bünyeniz kaldırıyor mu?

Valla kalptte biraz ağrı var ama guzel oluyor be 3 saat

doguhansubas 28-12-2022 22:52:18

aynı sorun bende de var ve 2 gün sonra askere gidiyorum mecbur düzene sokacağım kendimi :D


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 07:45:36.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.