![]() |
Az uyumayı başarabilen varmı? Genel yoğun hayatta az uyku ile rahatlıkla durabileniniz varmı? Nasıl başarıyorsunuz? Az uyumak istiyorum ama ilk 2 gün tamam 3.cü gün yoğun vurmaya başlıyor. Kafa bölümü olarak. |
:r61: |
Alıntı:
|
Az uykudan kastınız 6 saat altıysa önermiyorum. Erken yaşlandırabilir. |
Son iki yıldır sadece 5 saat uyku. Çok nadiren 7 saat olabiliyor ama çok az. Alıştım. Şimdi istesem de uyuyamıyorum fazla. |
Az uyumak değil aslında ama uyumak istemeyince uyumama gibi garip bir huyum var hocam 2 3 gün uyumadığım oluyor. Tabi sağlık açısından hiç iyi değil. Az uyumaktan kasıtın kaç saat olduğu önemli aslında gidip 10 saat uyumak tabi ki çok abes ama 7 8 saatse gayet normal, bunun dışında gün içinde uykunuz vs gelme durumu oluyorsa bir kan ölçümü yaptırın derim. |
Alıntı:
|
bolca su iç |
Eskiden böyleydi, günde 2 saatten fazla uyuyamıyordum o yüzden ekstra bir işe başladım 2 işte birden çalıştım, ama şuan yine uyuyamıyorum ama sabahda kalkamıyorum. |
6 saati geçtigini ben göremedim |
Günde 8-9 saat uyuyan ben önerilerinizi bekliyor... |
Dün 13 saat uyumuşum oysaki 5 saat sonra kalkıcam diye önceden tam vaktinde uyumuştum lakin kalkamadım alarmı kapattım farkındaydım çokta yorgun değildim ama sağa dön sola dön insan o uyku saatindeki verimi alamazsa böyle oluyor ama zorlamak lazım bugün 2 saat uyudum istediğim yorgun olmak gün boyu kendimi yorucam ve akşama yorgunluktan direk uyuyacağım ve inş. istediğim vakitte kalkarım |
Bende ise durum sabah 05:00-06:00 gibi uyuyorum. 09:00-10:00 gibi kalkıyorum. (Oğlan ne zaman baba baba diye kapıya dayanırsa erkende olabiliyor) Akşam 18:00 ile 19:00 arasında 1 saat uyuyorum. Tekrar sabah 05:00-06:00 ya kadar. Sağlık acısından iyi değil diyeceksiniz zaten sağlıklı bir birey değilim. EDİT: Bu 7 aydır böyle. Fabrikada çalıştığım zaman günlük 12 Saat uyuyordum. |
10da dersim var hazirlan yol git 2.5 saat şu an uyumamaya çalışıyorum uyursam uyanamam diye |
Alıntı:
Bu kitabi asla okumayın hocam gaza gelip 6 saate indirmeye çalıştım uykumu baktım olmuyor dedim ben aptal değilim 8 saat uyumam şu an 12 saat falan uyuyorum :) |
Alıntı:
|
Hocam forumda anket yapsak %70imizden fazlasının uyku sorunu çıkacak gibi sonumuz iyi gözükmüyor. |
bir teknigi yok hocam sabahin korunda kalkip aksam gec saatte gelince vucut istesede istemesede alisiyor |
Son 6 senedir 5-6 saat uyku ile yaşantıma devam ediyorum Nasıl oldu bilmiyorum ama bünye alıştıktan sonra vücut alışıyor. |
Benim değişiyor bazen 6 bazen 8 bazen de 10 saat :) |
önceden az uyurdum , günde 3-4 saat. hala ara ara o tempoya geri dönerim ,yıl sonu veyahut yoğun iş dönemlerinde özellikle. kesinlikle kahve ,kafein vs. bunlar senin 3-4 saat uyumanı sağlamaz. az uyumak istiyorsan asıl önemli olan şey kaçta uyuduğun ve kaçta kalktığındır ,saat 24:00'da uyuyup 04:00'da mı kalkacaksın ? veyahut başka şekilde mi ,bir onu netlemelisin öncelikle. işten kaçta geliyorsun ,yorgunluğu hissetmeye başladığın saat hangisi vs. yorgunluğu hissetmeye başladığın saatte uyursan eğer 3-4 saat günü çıkarmanı sağlar. başka bir çözüm ise gün için 1 saat kestirmektir. yine de çok önerdiğim bir şey değil ,bu tempoya girdikten sonra hasta oluyorum. uyku en temel ihtiyaçlardan ,günde en az 6-7 saat uyumalısın ,beyinin verimli çalışması için de bu gerekli. |
Alıntı:
|
Uykunun verimli olduğu saatler var 23.00-02.00 arası gibi (saatler değişkenlik gösterebiliyor internetten araştırırsanız net bir saatin olmadığını göreceksiniz.) Bu saatlerde uyumak diğer saatlerde uyumaktan çok daha verimli oluyor. Mutlaka araştırmanızı öneririm. |
Ömrünüzü kısaltmak istemiyorsanız 7 saatten az uyumayın. Uykuda gerçekleşen bazı hormonal süreçler var. Az uyumak bu süreçleri bozar. Yenilenmesi gereken organlar yenilenmez ve hastalanır. Hele hele 21 yaşından önce 8-9 saatten az uyumayın insan uykuda büyür, büyüme hormonları uykuda salınır. |
Alıntı:
|
Hocam zorunda olunca her şekilde kalkıyorsunuz. Sınav zamanında 1 'de yatıp 3'te kalktığımı 5'te tekrar yatıp 7'de kalkıp okula gidttiğimi biliyorum :) |
Günlük 7 saat, pazar günü ise 10-11 saat uyuyarak ortalama uyuyorum. Daha az veya daha fazla uyku, baş ağrısı yapıyor. Daha az uyumak için, gün içi yorucu iş yapmamak gerekiyor. |
Günlük ortalama 7.5-8 saat uyuyorum kimi zaman yetiyor kimi zaman sersem gibi oluyorum :D |
Alıntı:
Genel olarak bir sene 52 hafta. Bunun ne kadar çoğunda uykusuz kalırsanız o kadar kendinize zarar verirsiniz. Hele hele ergenlerde sosyal medyada gördükleri dahiler az uyurdu siz de az uyuyun @hmaklığına inananlar bir kaç cm eksik uzarlar bir kaç puan eksik iq ya sahip olurlar. Dahi olmanın hiç bir şartını yerine getiremeyenlerin az uyuyarak dahi olabileceğini iddia edenlere direk küfredin. Tüm bilimsel çalışmalar gösteriyor ki ideal uyku 7-9 saat bunun aksini iddia edip aksine tavsiye verenler de fikirleri de saygıyı haketmiyor. İdeal uyku süresinden daha az ya da daha fazla uyumanın zekadan geriliğinden gelişim geriliğine ve ömür kısalmasına kadar bir çok zararlı etkisi var. Uyuyamıyorum diyen gençler de akşam 20:00'den sonra sosyal medyaya bakmayı bıraksınlar. Siz saatlerce instagram tiktok storylerinde takılıp dopamin salgılarsanız elbette uyuyamazsınız. Akşam 8 den sonra sosyal medyaya bakmayı bırakıp 1 saat kitap okuyup 20 dakika meditasyon yapan ya da yatsı namazını kılan adam mışıl mışıl uyur. Son olarak da böyle sınav haftasında özel zamanlarda az uyuyacaksanız bunu en azından en verimli zamana denk getirin. 5 saat uyuyacak adamlar bu uykuyu zifiri karanlıkla 22:00-05:00 arasında bir yere denk getirsinler ki hormonal süreçlerin en azından bir bölümü tamamlansın. Benim ideal uyku düzenim 22:00-05:30 Bu bazen 23:00-06:00 olur. Ama eğer gece 1'de yattıysam ve sabah önemli bir işim yoksa 9-10'a kadar uyurum. Ki ertesi gün sabah önemli bir işim varsa gece ona göre 8 saat uykuya göre erken yatarım. Genç arkadaşlara tavsiyemdir, uykunuzu yönetemezseniz hayatınızı yönetemezsiniz. Askerde acemlilikte ilk verilen eğitim yemek, uyku ve tuvalet disiplinidir. Sizi gündüz aşırı yorar ve dinlenmenize izin vermezler ki, yat emri gelince kimse ortada gezmesin hemen herkes uyusun. Aynı şekilde yemek saatleri ve eğitimlerde verilen molalar belli saatlere denk getirilir ki sindirim sisteminiz o saate göre tuvaletini ayarlasın. Askere gidenler anlayacaktır ki aslında bizim ailemizde yemek, tuvalet ve uyku disiplini denilen kavramlar hiç öğretilmiyor. |
ben basardim, sonra g*tum başım bi dagildi zor toparladim. artik alarm kurmuyorum, vucut istedigi zaman kaldiriyor beni, on numara hissediyorum. gunlerim daha verimli, zihnen ve bedenen cok daha saglikliyim uyku konusunda kimseyi dinlemeyin. sizi fiziksel olarak rahatsiz eden bir durum yoksa, (kronik uyku problemleri gibi) sirf sacma düzene ayak uydurmak icin az uyumaya kalkismayin. vucut ne istiyorsa verin ona. bir yerden kisarsaniz baska yerden cikarir burada zaten kendi fiziksel yapisi gereği 3 saatlik uykuyla yetinenlerin sacma sapan tavsiyeleri olacak, onlari dinleyip kendinizi ayni duzene zorlarsaniz bedeli agir olur. cunku farkli bedenlere ve ihtiyaclara sahipsiniz,kesinlikle yapmayin |
Alıntı:
|
Az uyku inme, kalp krizi, felç gibi risklerinizi arttırır. Sağlıklı bir birey 7-9 saat arası uyur. Bu konu defalarca açıldı ve ben her seferinde aynı uyarıyı yapacağım. Az uyumak marifet değil. Bunu örnek almayın. |
Alıntı:
Sadece uyumayı fazla sevmiyorum o yüzden öneri almak istedim |
Yok hocam yorgunluktan uyuya kalıyoruz valla .) |
sabah 7 de yatıyorum. Öğlen 1 de uyanıyorum. 5 belki 6 senedir böyleyim. |
Gece 2 de yatıp Sabah 5 Te kalkan ben :r66: |
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Alıntı:
|
aynı sorun bende de var ve 2 gün sonra askere gidiyorum mecbur düzene sokacağım kendimi :D |
| Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 07:45:36. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.