![]() |
Araç değer kaybı davası hakkında sorum var. Merhaba, aracım park halindeyken ters yöne giren kamyonun sürtmesi sonucunda ufak bir hasar aldı. Çamurluk ucunda göçük ve boya kalkması, tamponda ve farda da ufak bir çatlak mevcut. Aracım 2010 model Chevrolet Cruze ve hasar kayıtsız. Karşı tarafın sigortasından yaptırıp değer kaybı davası açsam zararım karşılanacak biliyorum fakat hem uğraşmak istemiyorum hem de aracım hasar kayıtsız olduğu için hasar kaydı işlensin istemiyorum. Değer kaybı davası şahısa değil, sigorta şirketine açılıyormuş. Sigorta şirketine dava açsam ve paramı alsam, sigorta şirketi maddi zararı kusurlu araç sahibinden talep eder mi? |
Alıntı:
Sigorta şirketler kurnazdır ve kazayı sizin gibi değerlendirmezler. İlk bakacakları durum, aracınızın doğru yere park edilip edilmediğidir. Yani şunu demek istiyorum, park alanı yasağı olan veya park alanı olarak belirlenmemiş alana park ettiyseniz kusuru biraz size atacaktır. ( Kusur oranını ne kadar size atarlarsa o kadar az para ödeyeceklerdir ). Kazanın gerçekleştiği anda tutulan kaza tutanağı var mıdır veya hasar tespit tutanağı ?Hasarı gösteren ve her açıdan çekilmiş fotoğrafları, aracın ekspertiz raporu ? Birde ,2021 öncesinde değer kaybı km sınırı 165 bin kilometredeydi ve bu sınır kaldırıldı diye biliyorum. Sigorta adı üstünde yani karşı taraftan para almayacaktır, çünkü siz de bir ücret ödeyerek sigorta yaptırıyorsunuz ve sigorta şirketi bunu taahhüt ediyor. Hesaplamada şöyle; Total Değer Kaybı = Baz Değer Kaybı x Hasar Boyutunun Katsayısı x Aracın Kullanılmışlık Durumu |
@alperenalpa; Cevabınız için teşekkür ederim. Aracım 119.00 kilometrede şuan, elimde kaza tutanağı var aracım park kurallarına aykırı bir yerde değil, bu sebeple %100 kusur karşı tarafta olacağını düşünüyorum. |
Alıntı:
|
Araç ters yönden girdiyse zaten direkt kusurlu olması gerekiyor. Hasar kaydı girilmesin diyorsunuz ama aracı satarken expertizde işlemler ortaya çıkacak alıcı da doğal olarak fiyat kırar zarar eden siz olursunuz ben olsam uğraşır alırdım. Sigorta sizde kusur bulup tamamını karşılamıyorsa şahsa da kalan kısmı için icra gönderirdim o sigorta şirketiyle uğraşsın |
@ismailbal; Benim amacım şahıstan para alıp sigortaya girmeden yaptırmaktı ama öyleyse şahıs ödeme yapmak istemez. Teşekkür ederim bilgi verdiğiniz için. @onuraysu; Satarken yeni alıcısına zaten bilgi vereceğim kimsenin hakkına girmek istemem ama dediğiniz gibi ben zararlı olmuş olacağım. En temizi sigortayla bu işi halletmek. Teşekkür ederim yorumunuz için. |
Alıntı:
|
Hocam gecmis Olsun Arac deger kaybi alabilmeniz icin arac yasinizin 10 yildan fazla olmamasi gerekiyor bilginiz olsun |
Alıntı:
|
| Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 02:00:19. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.