R10.net

R10.net (https://www.r10.net/index.php)
-   Off-Topic (https://www.r10.net/off-topic/)
-   -   Araç değer kaybı davası hakkında sorum var. (https://www.r10.net/off-topic/3432879-arac-deger-kaybi-davasi-hakkinda-sorum-var.html)

Demoktrat 11-11-2022 08:29:42

Araç değer kaybı davası hakkında sorum var.
 
Merhaba, aracım park halindeyken ters yöne giren kamyonun sürtmesi sonucunda ufak bir hasar aldı. Çamurluk ucunda göçük ve boya kalkması, tamponda ve farda da ufak bir çatlak mevcut. Aracım 2010 model Chevrolet Cruze ve hasar kayıtsız. Karşı tarafın sigortasından yaptırıp değer kaybı davası açsam zararım karşılanacak biliyorum fakat hem uğraşmak istemiyorum hem de aracım hasar kayıtsız olduğu için hasar kaydı işlensin istemiyorum.

Değer kaybı davası şahısa değil, sigorta şirketine açılıyormuş. Sigorta şirketine dava açsam ve paramı alsam, sigorta şirketi maddi zararı kusurlu araç sahibinden talep eder mi?

alperenalpa 11-11-2022 08:40:03

Alıntı:

Demoktrat Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1083851059)
Merhaba, aracım park halindeyken ters yöne giren kamyonun sürtmesi sonucunda ufak bir hasar aldı. Çamurluk ucunda göçük ve boya kalkması, tamponda ve farda da ufak bir çatlak mevcut. Aracım 2010 model Chevrolet Cruze ve hasar kayıtsız. Karşı tarafın sigortasından yaptırıp değer kaybı davası açsam zararım karşılanacak biliyorum fakat hem uğraşmak istemiyorum hem de aracım hasar kayıtsız olduğu için hasar kaydı işlensin istemiyorum.

Değer kaybı davası şahısa değil, sigorta şirketine açılıyormuş. Sigorta şirketine dava açsam ve paramı alsam, sigorta şirketi maddi zararı kusurlu araç sahibinden talep eder mi?

Selamlar,

Sigorta şirketler kurnazdır ve kazayı sizin gibi değerlendirmezler. İlk bakacakları durum, aracınızın doğru yere park edilip edilmediğidir. Yani şunu demek istiyorum, park alanı yasağı olan veya park alanı olarak belirlenmemiş alana park ettiyseniz kusuru biraz size atacaktır. ( Kusur oranını ne kadar size atarlarsa o kadar az para ödeyeceklerdir ). Kazanın gerçekleştiği anda tutulan kaza tutanağı var mıdır veya hasar tespit tutanağı ?Hasarı gösteren ve her açıdan çekilmiş fotoğrafları, aracın ekspertiz raporu ? Birde ,2021 öncesinde değer kaybı km sınırı 165 bin kilometredeydi ve bu sınır kaldırıldı diye biliyorum. Sigorta adı üstünde yani karşı taraftan para almayacaktır, çünkü siz de bir ücret ödeyerek sigorta yaptırıyorsunuz ve sigorta şirketi bunu taahhüt ediyor.
Hesaplamada şöyle;
Total Değer Kaybı = Baz Değer Kaybı x Hasar Boyutunun Katsayısı x Aracın Kullanılmışlık Durumu

Demoktrat 11-11-2022 08:42:19

@alperenalpa; Cevabınız için teşekkür ederim. Aracım 119.00 kilometrede şuan, elimde kaza tutanağı var aracım park kurallarına aykırı bir yerde değil, bu sebeple %100 kusur karşı tarafta olacağını düşünüyorum.

ismailbal 11-11-2022 09:22:19

Alıntı:

Demoktrat Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1083851059)
Merhaba, aracım park halindeyken ters yöne giren kamyonun sürtmesi sonucunda ufak bir hasar aldı. Çamurluk ucunda göçük ve boya kalkması, tamponda ve farda da ufak bir çatlak mevcut. Aracım 2010 model Chevrolet Cruze ve hasar kayıtsız. Karşı tarafın sigortasından yaptırıp değer kaybı davası açsam zararım karşılanacak biliyorum fakat hem uğraşmak istemiyorum hem de aracım hasar kayıtsız olduğu için hasar kaydı işlensin istemiyorum.

Değer kaybı davası şahısa değil, sigorta şirketine açılıyormuş. Sigorta şirketine dava açsam ve paramı alsam, sigorta şirketi maddi zararı kusurlu araç sahibinden talep eder mi?

Kasko/Sigorta teminat bedeli üzerinden baz alınır. Örneğin karşı tarafın teminatı 100.000₺ olsun. Sizin aracınızda 30.000₺ hasar olsun ve değer kaybı olarakta 50.000₺ versinler. Bu durumda karşı taraftan tanzim etmez. Ancak sizin hasarınız ve değer kaybı teminat bedelinin üstünde olursa o zaman karşı taraftan talep ederler parayı.

onuraysu 11-11-2022 09:29:16

Araç ters yönden girdiyse zaten direkt kusurlu olması gerekiyor.
Hasar kaydı girilmesin diyorsunuz ama aracı satarken expertizde işlemler ortaya çıkacak… alıcı da doğal olarak fiyat kırar zarar eden siz olursunuz… ben olsam uğraşır alırdım. Sigorta sizde kusur bulup tamamını karşılamıyorsa şahsa da kalan kısmı için icra gönderirdim o sigorta şirketiyle uğraşsın

Demoktrat 11-11-2022 09:32:42

@ismailbal; Benim amacım şahıstan para alıp sigortaya girmeden yaptırmaktı ama öyleyse şahıs ödeme yapmak istemez. Teşekkür ederim bilgi verdiğiniz için.

@onuraysu; Satarken yeni alıcısına zaten bilgi vereceğim kimsenin hakkına girmek istemem ama dediğiniz gibi ben zararlı olmuş olacağım. En temizi sigortayla bu işi halletmek. Teşekkür ederim yorumunuz için.

ismailbal 11-11-2022 09:36:43

Alıntı:

Demoktrat Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1083851277)
@ismailbal; Benim amacım şahıstan para alıp sigortaya girmeden yaptırmaktı ama öyleyse şahıs ödeme yapmak istemez. Teşekkür ederim bilgi verdiğiniz için.

@onuraysu; Satarken yeni alıcısına zaten bilgi vereceğim kimsenin hakkına girmek istemem ama dediğiniz gibi ben zararlı olmuş olacağım. En temizi sigortayla bu işi halletmek. Teşekkür ederim yorumunuz için.

Zaten değer kaybının amacı bu. Normalde aracın 500.000₺ ederken şu anda 450.000₺ ediyorsa bu aradaki rakamı sana sigorta firması ödeyecek. Sen hiç uğraşmak istemiyorsan ve hasar büyükse aracı karşı tarafa satmaya çalışabilirsin. Tabi alır almaz bilemem. Çok büyük bir hasar yoksa çok takılma hocam böyle şeylere. Can sıkıcı bir durum kesinlikle ama sonuçta bu tarz bir olay bir daha yaşanabilir. Hatalı sende olabilirsin bir sonrakinde.. Para pul yerine konur.

Mega 11-11-2022 10:41:38

Hocam gecmis Olsun
Arac deger kaybi alabilmeniz icin arac yasinizin 10 yildan fazla olmamasi gerekiyor bilginiz olsun

Demoktrat 11-11-2022 11:35:27

Alıntı:

Mega Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1083851628)
Hocam gecmis Olsun
Arac deger kaybi alabilmeniz icin arac yasinizin 10 yildan fazla olmamasi gerekiyor bilginiz olsun

Yaş ve kilometre sınırı kaldırılmış diye okudum.


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 02:00:19.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.