![]() |
Bu ülkede cahillik arş'a vardı.Herkes kendini bilir kişi kimisi de kendini ekonomist sanıyor.Aç bak bakalım tartışma programlarına kimler konuşuyor.Dün açtım baktım CNN ve Haberturk kanallarına 1 tane bile ekonomist yoktu.İzlediğim ekonomistlerin hepsi durumun kötüye gittiğini ve zammın fayda etmeyeceğini anlatıyor ama dinleyen anlayan kim. Ülke gerçeklerden çok uzaklaştı. |
Kimseyi kandırmaya çalışmayın, herkes açık bir şekilde niyetinizi anlayabiliyor. Azıcık ekonomi, matematik bilseydiniz yapılan bu zammın bir işe yaramayacağını, hatta uzun vadede Türk Lirasının değerinin daha hızlı düşeceğini anlardınız. Kitap okuyun, uzmanların görüşlerini dinleyin ve en önemlisi "bilmeden konuşmayın." |
Asgari ücretin zamlanması pek bir şeyi değiştirmeyecek. Tabi asgariye zam gelmese bile her şeye zam geliyor. En azından bir nebze rahatlatır. Asgariye gelen zam enflasyonun sonucudur. Asgariye zam geldi diye enflasyon artmaz. |
Önceden ekmek almaya düşünmeden yanıma 1 2 demir para alarak gidiyordum şimdi kağıt para yetmiyor |
Alıntı:
Evet enflasyonun sonucunda asgari ücreti artırırlar. Artan asgari ücret enflasyonun artmasını hızlandırır. İş bankasının tanıtımı : Enflasyon, mal ve hizmetlere dair fiyat düzeyinin yükselmesi sebebi ile paranın satın alma gücünde meydana gelen düşüşü ifade eder Asgari ücret artması demek tüm ( her alanda ) maaşların artması demektir. Siz asgari ücreti ne kadar artırırsanız artırın iş veren o parayı satacağı ürüne ekleyeceği için ürünlerin değeri daha fazla artar yani artan enflasyonun artış hızını artırır. |
Dün sabah migrosda Torku 1 kg bulgur 12.5 TL idi. Öğleye doğru bugdyayda ton başına 1000tl destekleme açıklanınca öğleden sonra sepetteki bulgurlar 17.5 TL olmuş. Buna dur diyen olmazsa ki olmaz bu delidumrul düzeni bizde sonsuza kadar devam eder. Üç beş işçi çalıştıran esnaf kendince yok asgari ücret enflasyobu artırıyor falan hikayeleri anlatiyorlar ama asgari ücret hiç artmasa da enflasyon artmaya devam edecektir. Ki en başta enflasyob arttığı için yılda yüzde 3 verirlerken zammı artırmak zorunda kaldılar. Yani o teziniz züğürt avunmasi. Enflasyonu asgari ücret artışı artırmaz yanlış ekonomi yönetimi artırır. |
Alıntı:
bu kötü dediklerini hiç göremedıkkı daha,bi görsekte ondan sonra karar versek hangisi hangisinden daha kötü,ben hep kötüyü gördüm başka bir kötü görmedim |
Ekonominin en temel kanunu. Bir mal bolsa fiyatı ucuzlar, azsa fiyatı artar. Dünyadaki tüm para birimleride aynı mantıkla çalışır. Eğer piyasaya durmadan para pompalarsanız paranın hiç bir değeri kalmaz. Son 3 yıldır hükümet sürekli inanılmaz miktarlarda para basıyor. Aynı şekilde maaş zammıda para basıp piyasaya vermek demek, enflasyonla savaşmak istiyorsan yapacağın tek şey paraya değer kazandırmak onun içinde piyasaya daha fazla para vermemen lazım. Acilen sıkı para politikasına dönülmesi lazım. Diğer türlü ilerleyen aylarda 3 haneli enflasyon yakındır. |
Alıntı:
|
| Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 07:07:41. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.