![]() |
Bu Dönemde Araba Alınmalı Mı? Merhaba, Covid sürecinin kazandırdığı alanlardan birisi 2. el piyasası olduğunu herkes biliyor. Üretim konusundaki yavaşlık, global piyasadaki talep gibi bir çok sebebin ötesinde; yeni araç üretmede biraz daha ellerini ağır tutmalarının sebebinin 2021 model araçlara yöneldiklerini düşünüyorum. Ekim-Kasım-Aralık ayında üretilen bir araç 2020 model olarak değerlendirilecekken, belki ekstra bir kaç özellikle birlikte 2021 olarak satışa sunulması üreticilere daha fazla prim yaptıracağına inanıyorum. Gelelim soruma. 125-130 bin liraya baktığım BMW, şu an 250 bin liranın altında yok. Rutin olarak takip ettiğimde de artış maalesef devam ediyor.
|
Otomatik vites alıcaksanız düşük km önemli şanzıman masrafı çıkabilir. |
Ben almazdım şahsen sorunlu arabalara 2 kat değer vermem. Ha çok lazımsa al ama değilse beklemeni öneririm. |
Alınmalı. Belli ki köşede paranız var bir miktar.TL de durdukça paranız ölüyor. Yatırım olarak düşünün. |
Alıntı:
|
Alıntı:
--- Araç konusuna gelecek olursak, bence almayın hocam. Benimde Allah nasip ederse 5 aya çocuğum doğacak, hastane git gelleri için araba almaya niyetleniyorum ama alamıyorum. 10 liralik ürüne 50lira vermeye gerek yok bence. |
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Her geçen gün dolar artıyor. Haliyle bu araba dahil herşeye yansıyor. Şimdi pahalı gözüyle bakılan arabalar doların artmasıyla zamanla daha da pahalı olacak. Ayrıca eğer sipariş verip beklersen en azından aldığın fiyatın bir tık üstüne rahatça satabilirsin. ytd Babam yıllardır bu arabaya bu fiyat verilir mi diye diye 20 senedir aynı arabada takılıyor :D Zamanında 200 bine pahalı olarak bakılan mercedeslere şimdi bakacak cesaret yok. :) Bazı sözde uzmanlar, yaz sıcaklarıyla virüsün öleceğini iddia etti, öyle olmadı. Rusya aşıyı bulduğunu ima etti, Rusya kaç gündür kendi rekorunu kırıyor. Amerika ve Avrupa Birliği benzeri görülmemiş bir teşvik paketi hazırlığında olmasına rağmen bu paketin çoğunun harcanmayıp altın gibi yatırım araçlarına gideceği öngörülüyor. 2021 bile kayıp bir yıl olarak değerlendirilmenin eşiğinde. |
Sizin gibi düşünürken bu fiyatların sonu yok alayım yoksa daha sonra daha kötü arabaları aynı paraya alacağım dedim ve bir araç aldım. 2 aya yakın bir süre oldu arabayı alalı. Aldığım gün kasko değer 10 bin arttı. Daha 2 ay olmamışken ise şu anda toplam 50 bin civarı bir kasko değer artışı var. Değerlendirmenize yardımcı olabilir. Ayrıca 2021 model arabalar 2020nin son aylarında satışı çıkıyor bilginiz olsun. |
2023ten önce araç fiyatlarında bir düşüş vs olmayacağı aşikar. hatta dahada artacak. dolar euro habire artıyor. yatırım olarak araba almak mantıksız tabi. ihtiyacınız varsa araba yoksa altın dolar alın. |
Tr de araba alınmaz 1 araba kendine 3 arana devlete böyle bir mantık hangi ülkede var elin değmişken 1 araba da bana al hocam :) |
Selam 2020 4. Ayda 50 bin TL hasar kaydı olan BMW 3.20i 2008 coupe araba beğendim 195000 km de 1 kaput değişik boya yok orijinal. ( covit ve sokağa çıkma yasaklarının yeni başladığı dönem falan ) Herkes alma son sahibi olursun .alma piyasa düşer alma ucuzlar vs vs . Neyse dinlemedim aldım 90 bin TL ye 10.da alt takımı sıfırladım. Binicem. Diye soruna gelirsek Türkiye ve benzeri ülkeler de hiç bir zaman kalkan şeyler inmez... Yükselen fiyat düşmez aksine devam eder. Araba alırsan hem binersin hem her ay kendini katlar ve devam eder 90 a aldığım.hasar kayıtlı araç şuan 160.bin den başlıyor 90k hasar kayıtlısı şuan satsam ne Alcam diye de satmıyorum . Al kullan satarken asla.zarar etmezsin zaten . Bwm lerde km pek sorun olmuyor. Hasar kaydı da pek sorun olmuyor aslında ucuza aldığın gibi aynı şekilde piyasa altına satacaksin . Adam kayıtsız dandik araç alacağıma biniciyim.kayitli kaliteli alırımder. Ayrıca Türkiye de yakında piyasa yüzünden hasar kaydı vs önemini yitirecek bence yurt dışındaki gibi .👍 İyi günler 🤗 |
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Alıntı:
Bmw de karsilasilan motor, şanziman... bs hatalar her 1000 bmw de 2 iken bi totoya da her 100 de 2 dir. Sifir vollswagen geliyor daha 3 aylik. Şanziman devirmiş. Ama bu cok nadir görülen birsey ve volkswagen e sanmizan hatasi var alinmaz denmez. Bmw de cok daha ust seviye. 350 bin de olan motor %97 cikabiliyor |
Alıntı:
|
Alıntı:
Km olarak 300.000 bana çok yüksek geliyor, çok uygun olsa da almam sanırım. Fakat @erkancan_87; abimin yorumuna göre alınsa da çok sorun çıkaran bir marka değil algısı oluştu. Derdim aldıktan sonra problem yaşamamak herkes gibi :) |
evet bu dönemde araba almalısın ,araçların fiyatının yükselmesinin doğrudan kurlar ile ilgisi var. ilerleyen dönemlerde dahada artacağını düşünüyorum ,sonu yok çünkü bunun ülkemizde araçların tamamı dolar/euro endeksli. adam arıyor bayiyi sıfır fiyatını soruyor olmuş 1 milyon ,1.5 milyon diyor ben neden 300-400 bine koyayım ki ? yapıştırıyor 600-700 bin tl. çoğu bayi sitelerinde yazan fiyatlardan bile vermiyor. aracın kilometresi almış olduğun araca bağlı , bmw ,mercedes ,audi gibi premium markalar alıyorsan 150-200 bin kilometreye kadar alabilirsin. tabi burada aracın yaşıda önemli ,yıllık 20-30 bin kilometre ideal bir kullanım.10 yaşında bi araç için 200 bin km ideal diyebiliriz. yüksek kilometrede olan dizel araçlardan uzak durmanı tavsiye ederim. tramer kaydı hiç olmasa daha iyi olur ,çünkü yapılan kazayı bilemiyorsun aracın şasileri dağıldıysa sıkıntı doğurabilir ilerleyen aşamalarda. tramer kaydından ziyade yapılan kazaya bakmak daha doğru olur , ayna kırılmıştır tramere geçmiştir ,ya da ufak çaplı çarpışma olmuştur tramere geçmiştir vs. bunlar pek önemli değil ama takla atmıştır ,yüksek hızda bi yerlere vurmuştur bunlar sıkıntılı. aracı mutlaka motor ustasına göster ,motora koruyucu atılmış mı atılmamış mı baksınlar. kaliteli bir ekspertize git ,kilometre düşürme işlemleri vs yapılmış mı diye kontrol etsinler. aracın airbaglarini, emniyet kemeri tokalarını kontrol etsinler. |
Bu devirde xx alınmaz sözleri artık gereksiz kalıyor, o an o şeyi almak için en doğru zamandır. Çünkü beklediğiniz her gün onun fiyatı artacaktır. Ülkede büyük bir değişiklik olmadığı sürece böyle devam edecektir. Örneğin dolar 5'ken alınmaz dersin 6 olur yine öyle dersin sonra 7 8 olur |
1 sene önce araba alacaktım Ford Fiesta 2005 model 38 Bin TL ye aldırmadılar(AİLEM) 6 ay önce aldım Ford Fiesta 2005 model 52,5 Bin TL ye Şimdi Aracım 73 Bin TL ALIN HOCAM |
Bekledikçe yükseliyor malesef ki beklemek yarar değil zarar sağlıyor |
araba almayı düşünüyordum fakat artık düşünmüyorum. onun yerine 17m3 araç alıp karavan yapıp gezmeyi düşünüyorum. |
Trde birşey alcaksanız en iyi zaman almayı düşündüğünüz ilk andır. Bu ülkede yıllardır hiç birşeyin fiyatı düşmüyor aksine hızla yukseliyor. |
Arabanı satarsan ya düşük alırsın yada üzerine para koyar alırsın he arabamı sattım almam dersen kazanç sağlamış olursun bu şekilde yatırım olmaz satarsan almayacaksın üzerine mutlaka para koymak zorunda kalıyorsunuz çünkü. |
BMW hatasına düşmeyin bir kere tercih ettim bir daha da tercih etmem kronik zincir sorunu mu dersin elektronik sorunlarımı dersin BMWye bineceksen az yıpranmış bebek gibi bakabileceğin bir araç olmalı aksi halde şanzımandan tut motora kadar eline alırsın BMW genç işi olduğu için haddinden fazla hor kullanılıyor o yüzden temizini bakımlısını bulmak çok zor araba tercih edeceğiniz zaman genç işi olmayan yaş kitlesi büyük kişilerin kullandığını tercih etmenizi tavsiye ederim bu benim görüşüm tabii ki kişiden kişiye değişir audi BMW kadar yakışıklı olmasada kronik sorunu ve bakım konusunda kat ve kat daha iyi tercih edilebilir özellikle a4 veya a6 |
Bence almayın hocam nereye kadar böyle gidecek?? Kuş serisi olmuş 30 40 bin yazık günah ayaklarımla giderim daha güvenli.. 35 40lık arabalar olmuş 80 90 yazık... Almayın o fiyatlar illa düşecek sattiklari için düşmüyor. |
Alıntı:
|
Alıntı:
e60 kasa al bmw) |
Ağustos'ta aldım o dönem alma deniyordu fiyatlar düşer bekle vs. Şimdi baktım durduğu yerde, 2,5 ayda tam 25 bin artmış fiyatı. Gerisi hikaye. Fiyatların düşeceği yok. İhtiyaç varsa beklemeyin. |
Bahsettiğiniz araçlar parçaları pahalı olan araçlardır. Bu nedenle ben olsam hasar kaydına çok takılmam çünkü geçenlerde serviste BMW 5.20i için sadece tek far değişikliği için 7500 TL hasar kaydı işlendi. Yine de bakmayın dedim diye çok da abartmadan araçtaki değişenlerin listesini kontrol edin bu tür arabalar genelde servis dışında işlem görmez serviste de yapılan işlemlerin ve değişen tüm parçaların dökümünü bulabilirsiniz. |
En zor sorulardan biri olabilir :) |
Almanı tavsiye ederim. Araç 2010 ve üzeri olacaksa trameri 20 bine kadar önemseme derim. Parça parçaysa tabi. Zaten yüksek model arabaların tek farı 3.000 tlden başlıyor. Km 150.000 kadar için rahat olsun. |
Türkiye'de yükselen hiçbirşeyin fiyatı düşmez. Bende aynı şekilde 17ye öğrenciyken aldığım aracımı sattım 42 bin TL'ye hemde 1 günde. Ardına 120bine araç aldım. 1.5 haftada 140 bin TL oldu... |
10 liralık mala 20 lira vermeyin, ederinin 2 katı para vermeyin gibi sözlere bakmayın derim. O mal eskiden 10 liraydı alım gücümüz düştü ve malın değeride arttı bunu kabullenmek gerek. Kimse sıfırı 500bin iken ikinci elini 50bin'e satmaz satamaz. Sıfır bir malın fiyatı da dövize endeksli olduğu için, sıfır/ikinci el araba, ev, telefon yada aklınıza gelen her hangi bir ürünü almadığınız her gün zarardasınız. |
Benim bir arkadaşım vardı 5 serisi bakıyordu neyse fiyatlar yüksek çok şişti bekleyeyim aciliyetim yok dedi geçen leon almış parası şuanda anca ona yetiyor :D |
Çok yükseldi be hocam. Normal değil fiyatlar.. |
Altın alınmaz diyen bir tanıdığım vardı. 380den almadı. Alınmaz yüksek dedi. 450 yüksek dedi 550 olacak yakında. Araba da aynı mevzu almadığın gün zarardasın. |
Tek tavsiyem var. Ekspertiz raporundaki dyno verisine bakılarak araç alınmaz. Yazılım vardır araçta, gücü yüksek çıkar yanıltır. Motor konusunda en sağlam adım kompresyon değerinin ölçümüdür. Gerisi hikaye... |
İyi bi usta bul. İstediği parayı ver onunla gez. Kendi ustana göster. İşten anlayan o markanın uzmanı usta olsun. Bu en önemli kısım. Ekspertiz bile yanıltıyor. İşi bilen biriyle al. |
| Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 18:44:29. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.