R10.net

R10.net (https://www.r10.net/index.php)
-   Off-Topic (https://www.r10.net/off-topic/)
-   -   Bu Dönemde Araba Alınmalı Mı? (https://www.r10.net/off-topic/2561301-bu-donemde-araba-alinmali-mi.html)

sergenyapim 08-11-2020 09:18:36

Bu Dönemde Araba Alınmalı Mı?
 
Merhaba,

Covid sürecinin kazandırdığı alanlardan birisi 2. el piyasası olduğunu herkes biliyor. Üretim konusundaki yavaşlık, global piyasadaki talep gibi bir çok sebebin ötesinde; yeni araç üretmede biraz daha ellerini ağır tutmalarının sebebinin 2021 model araçlara yöneldiklerini düşünüyorum. Ekim-Kasım-Aralık ayında üretilen bir araç 2020 model olarak değerlendirilecekken, belki ekstra bir kaç özellikle birlikte 2021 olarak satışa sunulması üreticilere daha fazla prim yaptıracağına inanıyorum.

Gelelim soruma. 125-130 bin liraya baktığım BMW, şu an 250 bin liranın altında yok. Rutin olarak takip ettiğimde de artış maalesef devam ediyor.
  1. Bu dönemde araç alınmalı mı? Neden?
  2. Araç alırken KM'ye ne kadar takılmalıyım? BMW, Mercedes marka bakıyorum sadece.
  3. Tramer kaydını kaç bine kadar önemsememeliyim?
  4. Başka dikkat etmem gereken ne var?
Teşekkür ederim, iyi hafta sonları dilerim.

BurcakMedya 08-11-2020 09:20:28

Otomatik vites alıcaksanız düşük km önemli şanzıman masrafı çıkabilir.

emirhan5353 08-11-2020 09:21:04

Ben almazdım şahsen sorunlu arabalara 2 kat değer vermem. Ha çok lazımsa al ama değilse beklemeni öneririm.

white35 08-11-2020 09:22:12

Alınmalı. Belli ki köşede paranız var bir miktar.TL de durdukça paranız ölüyor. Yatırım olarak düşünün.

sergenyapim 08-11-2020 09:30:03

Alıntı:

BurcakMedya Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1078480611)
Otomatik vites alıcaksanız düşük km önemli şanzıman masrafı çıkabilir.

Evet otomatik düşünüyorum. Ne kadarlık masraf çıkabilir? Neye göre değerlendirmek gerekir?

Screwy 08-11-2020 09:30:18

Alıntı:

white35 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1078480616)
Alınmalı. Belli ki köşede paranız var bir miktar.TL de durdukça paranız ölüyor. Yatırım olarak düşünün.

Yatırım olarak araba almak çok tehlikeli. Zaten Yatırım düşünülüyor ise en başta düşünülmesi gereken farklı Yatırım araçları var.
---
Araç konusuna gelecek olursak, bence almayın hocam. Benimde Allah nasip ederse 5 aya çocuğum doğacak, hastane git gelleri için araba almaya niyetleniyorum ama alamıyorum. 10 liralik ürüne 50lira vermeye gerek yok bence.

korkufan 08-11-2020 09:33:05

Alıntı:

white35 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1078480616)
Alınmalı. Belli ki köşede paranız var bir miktar.TL de durdukça paranız ölüyor. Yatırım olarak düşünün.

kesinlikle haklısınız araç yatırımı şuanda en iyi yatırımlar arasında 2019 da volvo s60 aldım 120 bine şimdi araç oldu 300 bin ki bu gidişle artacak.

sergenyapim 08-11-2020 09:35:16

Alıntı:

Screwy Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1078480631)
Yatırım olarak araba almak çok tehlikeli. Zaten Yatırım düşünülüyor ise en başta düşünülmesi gereken farklı Yatırım araçları var.
---
Araç konusuna gelecek olursak, bence almayın hocam. Benimde Allah nasip ederse 5 aya çocuğum doğacak, hastane git gelleri için araba almaya niyetleniyorum ama alamıyorum. 10 liralik ürüne 50lira vermeye gerek yok bence.

Farklı yatırım araçları düşüncenizi açabilir misiniz? Fikir olarak yararlanmak isteyen arkadaşlar olabilir.

khanedsa 08-11-2020 09:35:58

Her geçen gün dolar artıyor. Haliyle bu araba dahil herşeye yansıyor. Şimdi pahalı gözüyle bakılan arabalar doların artmasıyla zamanla daha da pahalı olacak. Ayrıca eğer sipariş verip beklersen en azından aldığın fiyatın bir tık üstüne rahatça satabilirsin. ytd

Babam yıllardır bu arabaya bu fiyat verilir mi diye diye 20 senedir aynı arabada takılıyor :D Zamanında 200 bine pahalı olarak bakılan mercedeslere şimdi bakacak cesaret yok. :)
Bazı sözde uzmanlar, yaz sıcaklarıyla virüsün öleceğini iddia etti, öyle olmadı. Rusya aşıyı bulduğunu ima etti, Rusya kaç gündür kendi rekorunu kırıyor. Amerika ve Avrupa Birliği benzeri görülmemiş bir teşvik paketi hazırlığında olmasına rağmen bu paketin çoğunun harcanmayıp altın gibi yatırım araçlarına gideceği öngörülüyor. 2021 bile kayıp bir yıl olarak değerlendirilmenin eşiğinde.

hsaat06 08-11-2020 09:47:26

Sizin gibi düşünürken “bu fiyatların sonu yok alayım yoksa daha sonra daha kötü arabaları aynı paraya alacağım” dedim ve bir araç aldım. 2 aya yakın bir süre oldu arabayı alalı. Aldığım gün kasko değer 10 bin arttı. Daha 2 ay olmamışken ise şu anda toplam 50 bin civarı bir kasko değer artışı var. Değerlendirmenize yardımcı olabilir. Ayrıca 2021 model arabalar 2020’nin son aylarında satışı çıkıyor bilginiz olsun.

arenpi 08-11-2020 09:48:00

2023ten önce araç fiyatlarında bir düşüş vs olmayacağı aşikar. hatta dahada artacak. dolar euro habire artıyor. yatırım olarak araba almak mantıksız tabi.
ihtiyacınız varsa araba yoksa altın dolar alın.

ilkansahin 08-11-2020 10:12:45

Tr de araba alınmaz 1 araba kendine 3 arana devlete böyle bir mantık hangi ülkede var elin değmişken 1 araba da bana al hocam :)

Haydarbingol 08-11-2020 10:31:01

Selam
2020 4. Ayda 50 bin TL hasar kaydı olan BMW 3.20i 2008 coupe araba beğendim 195000 km de 1 kaput değişik boya yok orijinal.

( covit ve sokağa çıkma yasaklarının yeni başladığı dönem falan )

Herkes alma son sahibi olursun .alma piyasa düşer alma ucuzlar vs vs . Neyse dinlemedim aldım 90 bin TL ye 10.da alt takımı sıfırladım. Binicem. Diye

soruna gelirsek Türkiye ve benzeri ülkeler de hiç bir zaman kalkan şeyler inmez... Yükselen fiyat düşmez aksine devam eder. Araba alırsan hem binersin hem her ay kendini katlar ve devam eder 90 a aldığım.hasar kayıtlı araç şuan 160.bin den başlıyor 90k hasar kayıtlısı şuan satsam ne Alcam diye de satmıyorum . Al kullan satarken asla.zarar etmezsin zaten . Bwm lerde km pek sorun olmuyor. Hasar kaydı da pek sorun olmuyor aslında ucuza aldığın gibi aynı şekilde piyasa altına satacaksin . Adam kayıtsız dandik araç alacağıma biniciyim.kayitli kaliteli alırımder. Ayrıca Türkiye de yakında piyasa yüzünden hasar kaydı vs önemini yitirecek bence yurt dışındaki gibi .👍

İyi günler 🤗

erkancan_87 08-11-2020 10:52:05

Alıntı:

BurcakMedya Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1078480611)
Otomatik vites alıcaksanız düşük km önemli şanzıman masrafı çıkabilir.

Bmw diyor. Sanziman hatasi vermez onlar. O is opellerdr toyotalarda var.

BurcakMedya 08-11-2020 10:56:58

Alıntı:

erkancan_87 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1078480859)
Bmw diyor. Sanziman hatasi vermez onlar. O is opellerdr toyotalarda var.

Nasıl vermiyor hocam 😀 bmw 1. Sahibini sever 2. Sahibini üzer boşuna diyorlar. Bmw yüksek km masrafı vs çok olur

erkancan_87 08-11-2020 11:19:15

Alıntı:

BurcakMedya Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1078480873)
Nasıl vermiyor hocam 😀 bmw 1. Sahibini sever 2. Sahibini üzer boşuna diyorlar. Bmw yüksek km masrafı vs çok olur

Hocam babam 45 yıldır Motor ustası. Bircok galeri de firma da bayi de caliati servis ustasi olarak. Kendi tamirhanesi var yillardir hala.
Bmw de karsilasilan motor, şanziman... bs hatalar her 1000 bmw de 2 iken bi totoya da her 100 de 2 dir. Sifir vollswagen geliyor daha 3 aylik. Şanziman devirmiş. Ama bu cok nadir görülen birsey ve volkswagen e sanmizan hatasi var alinmaz denmez. Bmw de cok daha ust seviye. 350 bin de olan motor %97 cikabiliyor

BurcakMedya 08-11-2020 11:50:40

Alıntı:

erkancan_87 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1078480959)
Hocam babam 45 yıldır Motor ustası. Bircok galeri de firma da bayi de caliati servis ustasi olarak. Kendi tamirhanesi var yillardir hala.
Bmw de karsilasilan motor, şanziman... bs hatalar her 1000 bmw de 2 iken bi totoya da her 100 de 2 dir. Sifir vollswagen geliyor daha 3 aylik. Şanziman devirmiş. Ama bu cok nadir görülen birsey ve volkswagen e sanmizan hatasi var alinmaz denmez. Bmw de cok daha ust seviye. 350 bin de olan motor %97 cikabiliyor

Hocam toyota ile bmw bir tutmayalım 😀 2 katı fiyatı var

sergenyapim 08-11-2020 12:30:40

Alıntı:

erkancan_87 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1078480959)
Hocam babam 45 yıldır Motor ustası. Bircok galeri de firma da bayi de caliati servis ustasi olarak. Kendi tamirhanesi var yillardir hala.
Bmw de karsilasilan motor, şanziman... bs hatalar her 1000 bmw de 2 iken bi totoya da her 100 de 2 dir. Sifir vollswagen geliyor daha 3 aylik. Şanziman devirmiş. Ama bu cok nadir görülen birsey ve volkswagen e sanmizan hatasi var alinmaz denmez. Bmw de cok daha ust seviye. 350 bin de olan motor %97 cikabiliyor

Teşekkür ederim kıymetli yorumlarınız için öncelikle hepinize. Maalesef ülkemizde yükselen fiyatın düşmesi gerçekten mümkün görünmüyor. BMW'yi al-sat ötesinde binmek için almak istiyorum. Tek beni korkutan noktası Sivas'ta yaşıyorum, kar-kış çok. Arkadan itişli olduğu için sorun yaşarsın diyenler oldu. Modifiye yapayım, garip şekillere büründüreyim değil orijinal haliyle bineyim derdindeyim.

Km olarak 300.000 bana çok yüksek geliyor, çok uygun olsa da almam sanırım. Fakat @erkancan_87; abimin yorumuna göre alınsa da çok sorun çıkaran bir marka değil algısı oluştu.

Derdim aldıktan sonra problem yaşamamak herkes gibi :)

Bora 08-11-2020 12:31:52

evet bu dönemde araba almalısın ,araçların fiyatının yükselmesinin doğrudan kurlar ile ilgisi var. ilerleyen dönemlerde dahada artacağını düşünüyorum ,sonu yok çünkü bunun ülkemizde araçların tamamı dolar/euro endeksli.
adam arıyor bayiyi sıfır fiyatını soruyor olmuş 1 milyon ,1.5 milyon diyor ben neden 300-400 bine koyayım ki ? yapıştırıyor 600-700 bin tl.
çoğu bayi sitelerinde yazan fiyatlardan bile vermiyor.

aracın kilometresi almış olduğun araca bağlı ,
bmw ,mercedes ,audi gibi premium markalar alıyorsan 150-200 bin kilometreye kadar alabilirsin. tabi burada aracın yaşıda önemli ,yıllık 20-30 bin kilometre ideal bir kullanım.10 yaşında bi araç için 200 bin km ideal diyebiliriz.
yüksek kilometrede olan dizel araçlardan uzak durmanı tavsiye ederim.

tramer kaydı hiç olmasa daha iyi olur ,çünkü yapılan kazayı bilemiyorsun aracın şasileri dağıldıysa sıkıntı doğurabilir ilerleyen aşamalarda.
tramer kaydından ziyade yapılan kazaya bakmak daha doğru olur ,
ayna kırılmıştır tramere geçmiştir ,ya da ufak çaplı çarpışma olmuştur tramere geçmiştir vs. bunlar pek önemli değil ama takla atmıştır ,yüksek hızda bi yerlere vurmuştur bunlar sıkıntılı.

aracı mutlaka motor ustasına göster ,motora koruyucu atılmış mı atılmamış mı baksınlar.
kaliteli bir ekspertize git ,kilometre düşürme işlemleri vs yapılmış mı diye kontrol etsinler. aracın airbaglarini, emniyet kemeri tokalarını kontrol etsinler.

EmreAvli 08-11-2020 12:44:45

Bu devirde xx alınmaz sözleri artık gereksiz kalıyor, o an o şeyi almak için en doğru zamandır. Çünkü beklediğiniz her gün onun fiyatı artacaktır. Ülkede büyük bir değişiklik olmadığı sürece böyle devam edecektir. Örneğin dolar 5'ken alınmaz dersin 6 olur yine öyle dersin sonra 7 8 olur

deli_efo 08-11-2020 12:48:43

1 sene önce araba alacaktım Ford Fiesta 2005 model 38 Bin TL ye aldırmadılar(AİLEM)
6 ay önce aldım Ford Fiesta 2005 model 52,5 Bin TL ye
Şimdi Aracım 73 Bin TL

ALIN HOCAM

ytibrahim 08-11-2020 12:56:23

Bekledikçe yükseliyor malesef ki beklemek yarar değil zarar sağlıyor

kadersiz35 08-11-2020 13:00:24

araba almayı düşünüyordum fakat artık düşünmüyorum.
onun yerine 17m3 araç alıp karavan yapıp gezmeyi düşünüyorum.

Rawnessteam 08-11-2020 13:33:56

Trde birşey alcaksanız en iyi zaman almayı düşündüğünüz ilk andır. Bu ülkede yıllardır hiç birşeyin fiyatı düşmüyor aksine hızla yukseliyor.

CouRaege 08-11-2020 14:01:35

Arabanı satarsan ya düşük alırsın yada üzerine para koyar alırsın he arabamı sattım almam dersen kazanç sağlamış olursun bu şekilde yatırım olmaz satarsan almayacaksın üzerine mutlaka para koymak zorunda kalıyorsunuz çünkü.

Flexito 08-11-2020 14:49:26

BMW hatasına düşmeyin bir kere tercih ettim bir daha da tercih etmem kronik zincir sorunu mu dersin elektronik sorunlarımı dersin BMWye bineceksen az yıpranmış bebek gibi bakabileceğin bir araç olmalı aksi halde şanzımandan tut motora kadar eline alırsın BMW genç işi olduğu için haddinden fazla hor kullanılıyor o yüzden temizini bakımlısını bulmak çok zor araba tercih edeceğiniz zaman genç işi olmayan yaş kitlesi büyük kişilerin kullandığını tercih etmenizi tavsiye ederim bu benim görüşüm tabii ki kişiden kişiye değişir audi BMW kadar yakışıklı olmasada kronik sorunu ve bakım konusunda kat ve kat daha iyi tercih edilebilir özellikle a4 veya a6

Wacco 08-11-2020 14:50:55

Bence almayın hocam nereye kadar böyle gidecek?? Kuş serisi olmuş 30 40 bin yazık günah ayaklarımla giderim daha güvenli.. 35 40lık arabalar olmuş 80 90 yazık... Almayın o fiyatlar illa düşecek sattiklari için düşmüyor.

sergenyapim 08-11-2020 19:32:32

Alıntı:

Flexito Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1078482392)
BMW hatasına düşmeyin bir kere tercih ettim bir daha da tercih etmem kronik zincir sorunu mu dersin elektronik sorunlarımı dersin BMWye bineceksen az yıpranmış bebek gibi bakabileceğin bir araç olmalı aksi halde şanzımandan tut motora kadar eline alırsın BMW genç işi olduğu için haddinden fazla hor kullanılıyor o yüzden temizini bakımlısını bulmak çok zor araba tercih edeceğiniz zaman genç işi olmayan yaş kitlesi büyük kişilerin kullandığını tercih etmenizi tavsiye ederim bu benim görüşüm tabii ki kişiden kişiye değişir audi BMW kadar yakışıklı olmasada kronik sorunu ve bakım konusunda kat ve kat daha iyi tercih edilebilir özellikle a4 veya a6

Hangi modeldi arabanız? Ne şartlarda almıştınız? Kasa, model, tramer vs. paylaşabilir misiniz?

MeMoLi 08-11-2020 19:34:25

Alıntı:

sergenyapim Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1078480607)
Merhaba,

Covid sürecinin kazandırdığı alanlardan birisi 2. el piyasası olduğunu herkes biliyor. Üretim konusundaki yavaşlık, global piyasadaki talep gibi bir çok sebebin ötesinde; yeni araç üretmede biraz daha ellerini ağır tutmalarının sebebinin 2021 model araçlara yöneldiklerini düşünüyorum. Ekim-Kasım-Aralık ayında üretilen bir araç 2020 model olarak değerlendirilecekken, belki ekstra bir kaç özellikle birlikte 2021 olarak satışa sunulması üreticilere daha fazla prim yaptıracağına inanıyorum.

Gelelim soruma. 125-130 bin liraya baktığım BMW, şu an 250 bin liranın altında yok. Rutin olarak takip ettiğimde de artış maalesef devam ediyor.
  1. Bu dönemde araç alınmalı mı? Neden?
  2. Araç alırken KM'ye ne kadar takılmalıyım? BMW, Mercedes marka bakıyorum sadece.
  3. Tramer kaydını kaç bine kadar önemsememeliyim?
  4. Başka dikkat etmem gereken ne var?
Teşekkür ederim, iyi hafta sonları dilerim.

Bu donemde alamazsan bundan sonra da alman daha zor olur.
e60 kasa al bmw)

SeliM 08-11-2020 20:16:01

Ağustos'ta aldım o dönem alma deniyordu fiyatlar düşer bekle vs. Şimdi baktım durduğu yerde, 2,5 ayda tam 25 bin artmış fiyatı.
Gerisi hikaye. Fiyatların düşeceği yok. İhtiyaç varsa beklemeyin.

ademsahin 08-11-2020 20:30:52

Bahsettiğiniz araçlar parçaları pahalı olan araçlardır. Bu nedenle ben olsam hasar kaydına çok takılmam çünkü geçenlerde serviste BMW 5.20i için sadece tek far değişikliği için 7500 TL hasar kaydı işlendi. Yine de bakmayın dedim diye çok da abartmadan araçtaki değişenlerin listesini kontrol edin bu tür arabalar genelde servis dışında işlem görmez serviste de yapılan işlemlerin ve değişen tüm parçaların dökümünü bulabilirsiniz.

ecy 08-11-2020 20:48:16

En zor sorulardan biri olabilir :)

Golsime 08-11-2020 21:12:50

Almanı tavsiye ederim. Araç 2010 ve üzeri olacaksa trameri 20 bine kadar önemseme derim. Parça parçaysa tabi. Zaten yüksek model arabaların tek farı 3.000 tlden başlıyor.

Km 150.000 kadar için rahat olsun.

demircanuzer 08-11-2020 23:53:35

Türkiye'de yükselen hiçbirşeyin fiyatı düşmez. Bende aynı şekilde 17ye öğrenciyken aldığım aracımı sattım 42 bin TL'ye hemde 1 günde. Ardına 120bine araç aldım. 1.5 haftada 140 bin TL oldu...

Ambluden 09-11-2020 00:23:26

10 liralık mala 20 lira vermeyin, ederinin 2 katı para vermeyin gibi sözlere bakmayın derim. O mal eskiden 10 liraydı alım gücümüz düştü ve malın değeride arttı bunu kabullenmek gerek. Kimse sıfırı 500bin iken ikinci elini 50bin'e satmaz satamaz. Sıfır bir malın fiyatı da dövize endeksli olduğu için, sıfır/ikinci el araba, ev, telefon yada aklınıza gelen her hangi bir ürünü almadığınız her gün zarardasınız.

phpkoder 09-11-2020 00:24:24

Benim bir arkadaşım vardı 5 serisi bakıyordu neyse fiyatlar yüksek çok şişti bekleyeyim aciliyetim yok dedi geçen leon almış parası şuanda anca ona yetiyor :D

UmitSari 09-11-2020 09:12:10

Çok yükseldi be hocam. Normal değil fiyatlar..

okokok 09-11-2020 13:43:56

Altın alınmaz diyen bir tanıdığım vardı. 380den almadı. Alınmaz yüksek dedi. 450 yüksek dedi 550 olacak yakında.

Araba da aynı mevzu almadığın gün zarardasın.

cadde25 09-11-2020 14:19:49

Tek tavsiyem var. Ekspertiz raporundaki dyno verisine bakılarak araç alınmaz. Yazılım vardır araçta, gücü yüksek çıkar yanıltır. Motor konusunda en sağlam adım kompresyon değerinin ölçümüdür. Gerisi hikaye...

teknohaberci 10-11-2020 01:58:08

İyi bi usta bul. İstediği parayı ver onunla gez. Kendi ustana göster. İşten anlayan o markanın uzmanı usta olsun. Bu en önemli kısım. Ekspertiz bile yanıltıyor. İşi bilen biriyle al.


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 18:44:29.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.