R10.net

R10.net (https://www.r10.net/index.php)
-   Off-Topic (https://www.r10.net/off-topic/)
-   -   Bu Dönemde Araba Alınmalı Mı? (https://www.r10.net/off-topic/2561301-bu-donemde-araba-alinmali-mi.html)

Erdemika 10-11-2020 03:07:21

Yurtdisindan 3-5 yaşında arabaları getirecekler diye bir söylenti var. Doğru mu bilemiyorum. Doğruysa piyasayı hangi yönde etkiler bunu düşünmek lazım.

phpkoder 10-11-2020 13:32:46

Alıntı:

Erdemika Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1078496663)
Yurtdisindan 3-5 yaşında arabaları getirecekler diye bir söylenti var. Doğru mu bilemiyorum. Doğruysa piyasayı hangi yönde etkiler bunu düşünmek lazım.

Sırf gündem değişmek halkın gazını almak için hadi yok çıkarsalar da zaten üstüne vergi eklerler vergi eklenince yine aynı hesaba gelir hadi onu geçtim yurt dışından alacağın aracın geçmişini bilmezsin ithal aracın evveliyatını bilemeyeceksin 3 5 lira kar için bizim millet almaz anca vergi eklenmez ciddi bir fark olursa alır uğraşır ithal etme ile o zaman da şöyle bir olay olur sıfır araba satılmaz satılamaz bayiler batar kısacası imkansız.

2020 bayide 700.000 tl ye satılan arabayı yurt dışında vergisiz yada %50 daha az vergi ile alsan arada 200 300 bin tl oynar ee bu durumda bayinin zararı ne olacak ? hadi yok bayiye de indirime gitti diyelim devletin kar'ı olmaz kısacası olmaz anam olmaz :D

Erdemika 10-11-2020 14:34:02

Alıntı:

phpkoder Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1078498578)
Sırf gündem değişmek halkın gazını almak için hadi yok çıkarsalar da zaten üstüne vergi eklerler vergi eklenince yine aynı hesaba gelir hadi onu geçtim yurt dışından alacağın aracın geçmişini bilmezsin ithal aracın evveliyatını bilemeyeceksin 3 5 lira kar için bizim millet almaz anca vergi eklenmez ciddi bir fark olursa alır uğraşır ithal etme ile o zaman da şöyle bir olay olur sıfır araba satılmaz satılamaz bayiler batar kısacası imkansız.

2020 bayide 700.000 tl ye satılan arabayı yurt dışında vergisiz yada %50 daha az vergi ile alsan arada 200 300 bin tl oynar ee bu durumda bayinin zararı ne olacak ? hadi yok bayiye de indirime gitti diyelim devletin kar'ı olmaz kısacası olmaz anam olmaz :D

Biz de 1 hafta önce kadar arabayı değiştirdik, bunu görüp biraz korkmuştuk açıkçası ama detaylarını araştırdıkça dediğiniz gibi olmayacağına inanıyoruz. Olsa bile 10-15k fiyatlarda bir düşüş olabilir en fazla.

GuruDeveloper 10-11-2020 20:30:19

Bu kadar oynak piyasada araba bana çok mantıklı bir yatırım gibi görünüyor. Geçen yıl 120 bine aldığım araba bu yıl 250 bin. Bir yıldır tüm işimi görmesi ve hayat kalitemi artırması da cabası. Döviz, vergi değişmese bu araba bu yıl da 120 bin olsaydı yine benim açımdan çok mantıklı bir yatırım olacaktı. D segment, dizel, otomatik bir araca bir yıl bindim ve elimdeki nakit aynı kaldı daha ne olsun.

Behrem 11-11-2020 11:54:09

Alıntı:

Screwy Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1078480631)
Yatırım olarak araba almak çok tehlikeli. Zaten Yatırım düşünülüyor ise en başta düşünülmesi gereken farklı Yatırım araçları var.
---
Araç konusuna gelecek olursak, bence almayın hocam. Benimde Allah nasip ederse 5 aya çocuğum doğacak, hastane git gelleri için araba almaya niyetleniyorum ama alamıyorum. 10 liralik ürüne 50lira vermeye gerek yok bence.

Hocam Allah sağ salim kavuştursun, bende 4 yıl önce bu durumdaydım sırf eşimi hastaneye götür getir için kredi çekip ford fiesta 2007 almıştım, 6 ay sonra geri sattım, 26.000 almıştım 26.750'ye sattım :D Şimdi uçmuştur ama...


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 16:05:18.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.