R10.net

R10.net (https://www.r10.net/index.php)
-   Off-Topic (https://www.r10.net/off-topic/)
-   -   Mülakatta Bu Laf Söylenir Mi (https://www.r10.net/off-topic/1756712-mulakatta-bu-laf-soylenir-mi.html)

CML166 28-09-2017 23:31:26

Mülakatta Bu Laf Söylenir Mi
 
Arkadaşlar forumda her türlü insan vardır (iş veren- çalışan) Malzeme Mühendisliği bitirdim ve bölümüm ile alakalı tecrübem yok! Ancak garsonluk-komilik, tarzı çok yerde çalıştım, bugün bir firmaya mülakata çağrıldım, heyecanla gittim fabrikaya, güzel kurumsallaşma yolunda bir firma, ayrıca parça ürettiği yerlerde gayet güzel, başvurduğum konum Proje Mühendisliği ( müşterilerin talepleri doğrultusunda, baştan sona yeni ürün imalatının gerek kalıp gerekse teknik birimlerinin arge ve çalışmalarını üstlenen ekipte bulunan bir mühendis)
herneyse konuya geleyim karşımda ki bey bu ekibin başında ki şefmiş ( proje mühendisi ) kendimi tanıtmamı ve bir kaç ritüel sorudan sonra , tecrübelerimi ve bir kaç soru sorduktan sonra söylediği söz BENİM GÖZÜMDE SIFIRSIN size soruyorum aranızda IK departmanında çalışanlar yada IK depermanının nasıl davranacağı hakkında bilgisi olan büyüklerimiz vardır, bu sözü birine mülakatta söylemek küfürden beter değil mi?

Albos 28-09-2017 23:37:52

Kufur degildir, gerceklerdir. Tecrubeleriniz sifirdir, o yuzden onun gozunde sifir olmak gayet te normaldir. Sadece o kadar keskin bir dille anlatmamasi gerekirdi, daha yumusak bir dille anlatmaliydi.

Decanus 28-09-2017 23:38:42

Biraz insan olsa yeter.

CML166 28-09-2017 23:40:12

Alıntı:

Albos Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1072740335)
Kufur degildir, gerceklerdir. Tecrubeleriniz sifirdir, o yuzden onun gozunde sifir olmak gayet te normaldir. Sadece o kadar keskin bir dille anlatmamasi gerekirdi, daha yumusak bir dille anlatmaliydi.

Kesinlikle hocam zaten kendimi biliyorum zaten, ancak böyle bir söylemle karşılaşınca şaşırdım elbette,

kalitelihostorg 28-09-2017 23:40:24

Benim gözümde tecrübe ve bilgin 0 dediyse , haklı sayılır. Fakat direk benim gözümde sıfırsın diye bir yorum yaptıysa ağır kaçar.Söylenmez yani. Şahsen bana bunu biri söylese çok ağır konuşurdum , Karşımdaki oturur ağlardı :D

Daniel1336 28-09-2017 23:40:49

Kardeşim durumu şahsi algılama senlik birşey yok. Karşına karaktersiz insan denk gelmiş bu şekilde bir üslup kullanmış. Şevkini kırma özel sektörde işvereni tabiri caiz ise eşek gibi sırtında taşırsın ve bir indirdin mi sırtından senden kötüsü yoktur. Kocaelide çalışmayı düşünürsen ö.m. atabilirsin. Bizim şirkette arayış var proje departmanı için benimde 6 yılım makine mühendisiyim.

xxx786 28-09-2017 23:40:56

Hayata matematiksel bakmış. Ama bir gün bir sıfır çarparsa yok olur farkında değil.

pan_river 28-09-2017 23:40:58

Bunu söylemesi için takıntılı, hastalıklı biri olması lazım. Ya da en büyük korkusu değersizlik. Kişisel olarak algılamanız yanlış olur.

Meryemce 28-09-2017 23:41:12

IK departmanında çalıştım. Kesinlikle böyle bir söz söylenmez. Asla ve kat'a. Şahıs sizin moralinizi bozmak istemiş. Muhtemelen sevmemiş sizi.

azizg 28-09-2017 23:41:12

Özel bir eğitim kurumunda yöneticiyim sürekli farklı öğretmen adaylarıyla görüşmelerim oluyor. Yalan olmasın arkadasından hiç bişey bilmiyor gelip kandırmaya çalışıyor dediğim çok insan oldu. Ama sana o şekilde bir tavırla bunun söylenmesi doğru olmaz tabi sonuç olarak o da başkalarının gözünde sıfır olacagı bi konumda olabilir ama daha önce onu duymadıgı için henüz ergenligini atamamış kafa olarak. Havasının bi an önce alınması gerekiyor bence.

demokratik 28-09-2017 23:42:44

ezilen insan ezmeye meyilli ya.
umarım hayatın boyunca böyle sözlerle muhatap olmazsın. o yüzden kendini geliştirmeye devam et.
ben bunun 10 katı laflar duydum. 30 yaşımda başladım. 34 yaşında bilgisayar mühendisliğinde okuyorum şu an.

CML166 28-09-2017 23:43:02

Alıntı:

kalitelihostorg Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1072740347)
Benim gözümde tecrübe ve bilgin 0 dediyse , haklı sayılır. Fakat direk benim gözümde sıfırsın diye bir yorum yaptıysa ağır kaçar.Söylenmez yani. Şahsen bana bunu biri söylese çok ağır konuşurdum , Karşımdaki oturur ağlardı :D

kesinlikle hocam keşke bilgimi sınasa bütün prosese hakimim, ayrıca bir terbiyesizlik yapmadım, yapsam da böyle bir söylemle karşılaşsam amenna

cPanels 29-09-2017 01:36:13

Aslında demek istediği tecrübenin olmadığı aynı araç mantığıyla düşünerek 0 km olduğunu daha hiç yol kat etmediğini söylemeye çalışmış. Ama tabi ki olaya kibirli yaklaşınca empati yapıp karşı tarafın kırılacağını veya üzüleceğini akıl edememiş. Bu işler biraz askerlik mantığıyla ilerliyor devrecilik/ezme mantığı mühendislikte var. Bunu gideceğiniz pek çok yerde göreceksiniz, tecrübesiz olduğunuz için işe yaramazmışsınız gibi bir muamele görüyorsunuz. (-ki bu çok saçma)

Kendim mühendis değilim, eşim mühendis ve iş bulma aşamasında inanın çok zorlandı. Bu süreci birlikte yaşadığımız için pek çok kez hevesinin kırıldığı olduğu bazen mühendislik okudu diye kendine kızdığı oldu. Şuan da sevdiği bir işe sahip ve kendi alanında çalışıyor muhtemelen mühendislerin hepsi bu zorlu süreçten geçiyor.

millstonee 29-09-2017 02:42:39

Demek ki, karakterini kariyer seviyesine getirememiş.

Ofisimo 29-09-2017 02:55:04

Egosu yüksek insanlar karşısınsaki insanı kendinden aşağıda gördüğün de bu tür sözler söyler ego tatmini için. Bu sözden sonra işe giremeyeceğiniz anlaşıldığı için sizde laf sokabilirsiniz aslında gözün iyi görmüyor anlaşılan diyebilirdin.

RauL 29-09-2017 03:41:33

adam belki tavırlarından hoşlanmamış olabilir. yada sorduğu sorulara tatmin etmeyeceği kelimeler duymuş olabilir. belki eşiyle sıkıntısı varmıştır, senden almıştır hırsını, belkide adamdan yakışıklıydın göze batmışındır ws ws :D

trakus 29-09-2017 03:56:35

Bende Malzeme Bilimi mühendisliği bitirdim. Ortak yanlarımız var. Bende ilk işe başlayacakken Fabrika Müdürü ve yanında bir mühendis aynı şekil de bana bir kaç soru sorup dalga geçtiler. Hahah daha şunu bilmiyor. aaa onuda mı bilmiyorsun . eeee üniversiteye gitmeseydin bari. Derslere girmişmiydin. karşılıklı bu şekil de bir kaç teknik bilgi daha ama orada ben doğru bir cümle kurdum, yani kurmuşum daha sonra fark ettim. "Ben yaparım dedim bana 1 şeyi bir defa göstermeniz yeter 2. ye sizi yormam" Sonra işe aldılar...

Aradan 2 sene geçti o beni mulakkatta çağıran mühendis işi bıraktı gitti onun yerine biz geçtik. Şimdi yeni gelenlerle biz dalga geçiyoruz. Neden mi ? Sanayii de çalışmak saha da olmak o iş temposuna ayak uydurmak kolay değil, gerçekten işi istiyıorsan zaten hevesli olduğunu, yapabilecek olduğu o an İK'nın sana "gözümde sıfırsın" dediğinde göstermen lazım. Peşi sıra sıralamam lazım -yaparım -çalışırım -çabuk öğrenirim -evet o konuya ilgim var. - bu işi seviyorum.

millstonee 29-09-2017 04:13:02

Alıntı:

trakus Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1072740811)
Bende Malzeme Bilimi mühendisliği bitirdim. Ortak yanlarımız var. Bende ilk işe başlayacakken Fabrika Müdürü ve yanında bir mühendis aynı şekil de bana bir kaç soru sorup dalga geçtiler. Hahah daha şunu bilmiyor. aaa onuda mı bilmiyorsun . eeee üniversiteye gitmeseydin bari. Derslere girmişmiydin. karşılıklı bu şekil de bir kaç teknik bilgi daha ama orada ben doğru bir cümle kurdum, yani kurmuşum daha sonra fark ettim. "Ben yaparım dedim bana 1 şeyi bir defa göstermeniz yeter 2. ye sizi yormam" Sonra işe aldılar...

Aradan 2 sene geçti o beni mulakkatta çağıran mühendis işi bıraktı gitti onun yerine biz geçtik. Şimdi yeni gelenlerle biz dalga geçiyoruz. Neden mi ? Sanayii de çalışmak saha da olmak o iş temposuna ayak uydurmak kolay değil, gerçekten işi istiyıorsan zaten hevesli olduğunu, yapabilecek olduğu o an İK'nın sana "gözümde sıfırsın" dediğinde göstermen lazım. Peşi sıra sıralamam lazım -yaparım -çalışırım -çabuk öğrenirim -evet o konuya ilgim var. - bu işi seviyorum.

Her ne olursa olsun, ''dalga geçiyoruz, dalga geçerim'' gibi cümleleri kullanmak hoş bir davranış değil. Sen o an, doğru cümleler kurabilmiş olabilirsin fakat başkası, aynı şekilde bir davranış sergileyemeyebilir veya içine kapanık bir kişiliği vardır, bir anda modu düşer, ters bir tepki gösterebilir veya farklı bir durum olabilir.

Sizin o yaptığınız askerdeki devrecilik gibi bir şey. :) Kesinlikle tasvip etmiyorum.

Saygılar.

trakus 29-09-2017 04:26:29

Alıntı:

millstonee Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1072740819)
Her ne olursa olsun, ''dalga geçiyoruz, dalga geçerim'' gibi cümleleri kullanmak hoş bir davranış değil. Sen o an, doğru cümleler kurabilmiş olabilirsin fakat başkası, aynı şekilde bir davranış sergileyemeyebilir veya içine kapanık bir kişiliği vardır, bir anda modu düşer, ters bir tepki gösterebilir veya farklı bir durum olabilir.

Sizin o yaptığınız askerdeki devrecilik gibi bir şey. :) Kesinlikle tasvip etmiyorum.

Saygılar.

Zaten mevzu orada, içine kapanık girişken sus pus birisiyl kimse çalışmaz üniden mezun olmuşsun daha 23-24 yaşında altında 35 tane adam var. 18 yaşında da var 59 yaşında da var. Ve bu adamlar arasında yıllardır o fabrika da çalışmış ve artık yaptığı işte kusursuz hale gelmiş insanlar var. Ve sen o insanlara "şunu şöyle yap" dediğinde kimse sana dönüp "hiç tasvip etmiyorum" demiyor. Başlıyor bağırmaya 55 yaşında ilk okul mezunu adam hadiii anlat derdini yaptığının yanlış olduğu söyle...

Sus pus kalırsan iş hayatında çalışamazsın. Bence doğru olan da bu ben Samsun 19 mayıs üniversitesi mezunuyum. Ben işe başladıktan sonra 1 adet ODTU 1 adette İTÜ mezunu arkadaş geldi. (bunları fabrika müdürü veya ben değil İK dan yolladılar.) Odtu mezunu 2 ay da işi bıraktı. İTÜ mezunu da 4 ay sonra işi bıraktı.(ben malzeme mühendisiyim onlar metalurji ve malzeme müh.) Tek sebepi içlerine kapanık olması. İşçilere formenlere istediklerini yaptıramaması.. Eeee ne oluyor sonra o pozisyon yine boş kalıyor. Haydiii bir daha o kadar iş ilanından adam seç haydiii bir daha o adamı al eğit ooooo ölme eşşeğim ölme... Fabrikalar uzun süreli çalışacak mühendis ister özellikle üniden yeni mezun adam zaten ilk 6 ay bir iş yapmıyor sadece öğrenme aşaması 6 aydan önce işten çıkarsa adama ödediğin maaş sgk primi falan hep çöp oluyor.

Hele artık bir yerden sonra formenler artık öyle baskılar kurmaya çalışıyor ki, mühendis benim işime karışmasın diye. Karşılık vermezsen eğer içine kapanık kalırsan o zaman iş yapamaz hala getiriyorlar seni..
Bunu mesela saha da çalışan inşaat mühendisleri de bilir. içine kapanık durursan, ani olarak o an doğru kararlar veremezsen işini yapamayacak hale getirirler. Sonunda işi bırakmak zorunda kalırsın.

millstonee 29-09-2017 04:58:24

Alıntı:

trakus Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1072740811)
Derslere girmişmiydin. karşılıklı bu şekil de bir kaç teknik bilgi daha ama orada ben doğru bir cümle kurdum, yani kurmuşum daha sonra fark ettim.

Daha sonra farkına vardığına göre, sana söylenilen sözler az yada biraz dokunmuş ya da ilk işe başlamanın verdiği heyecan ve durgunluk diyebiliriz buna.

İlk mesajımda da vurgulamak istediğim noktayı söylüyorum;

İlk defa gördüğün ve tanımadığın bir insanla dalga geçme hakkını kendinizde bulamazsınız :) İster o şirketin çaycısı ol, ister müdürü, istersen de sahibi ol. Senin öyle bir hakkın asla olamaz, öyle bir durumunda asla savunulacak bir yanı yoktur.

Olay, Ali 5 ünv bitirmiş, Veli yüksek lisans yapmış yada Ayşe Oxford'u bitirmiş değil. Olayın özü insani değerlerdir. İnsani değerler de sevgi, saygı, hoşgörü, adalet ve eşitlik gibi kavramları içerir.

trakus 29-09-2017 05:08:34

Alıntı:

millstonee Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1072740835)
Daha sonra farkına vardığına göre, sana söylenilen sözler az yada biraz dokunmuş ya da ilk işe başlamanın verdiği heyecan ve durgunluk diyebiliriz buna.

İlk mesajımda da vurgulamak istediğim noktayı söylüyorum;

İlk defa gördüğün ve tanımadığın bir insanla dalga geçme hakkını kendinizde bulamazsınız :) İster o şirketin çaycısı ol, ister müdürü, istersen de sahibi ol. Senin öyle bir hakkın asla olamaz, öyle bir durumunda asla savunulacak bir yanı yoktur.

Olay, Ali 5 ünv bitirmiş, Veli yüksek lisans yapmış yada Ayşe Oxford'u bitirmiş değil. Olayın özü insani değerlerdir. İnsani değerler de sevgi, saygı, hoşgörü, adalet ve eşitlik gibi kavramları içerir.

Dediklerin kulağa hoş geliyor. :) Yazıya dökülüncede hoş görünüyor Ama sadece o kadar çalışıyor musunuz veya işiniz ne bilmem ama realite bu değil. Sevgi, saygı, adalet ve eşitlik evet çok güzel ama realte değil.
Benim karşıma gelen işe başlayacak arkadaşa bir değer yargısı biçmiyorum baktığım tek şey benim işime yarayacak mı yaramayacak mı ? Bunun analizini nasıl yapabilirsem yaparım, dalga geçerim, küçümserimde... O sırada oluşan ekstrem durum da nasıl hareket ettiğini analiz ederim. Aslında bu ona bir saldırı değil. Sadece değer yargısı biçmeden yapacağım bir iştir.
Hiç bir iş görüşmesinde güle güle sizle konuşan biri göremezsiniz. (ben görmedim)

millstonee 29-09-2017 05:34:06

Dediklerim kulağa hoş geliyor çünkü olması gerekenleri ifade etmeye çalışıyorum. 18 senedir çalışıyorum, altın sektöründe çok büyük firmalarda önemli pozisyonlarda yer aldım.

Kapalıçarşı'da bilfiil 7 sene çalıştım ve iş dünyasında (yer aldığım sektörde) tanınmış bir çok insanla birebir görüşmelerim, mulakatım ve alışverişim oldu. Ama hiç bir zaman karşıma işe alınacak birini analiz ederken dalga geçen ve küçümseyen biriyle karşılaşmadım.

Benim için sizin anlattıklarınız realiteden çok kişinin karakteriyle özdeşleşen bir durumdan ibarettir.

Sen aslında kendine yapılmasını istemediğin bir şeyi, başkalarına yapmaya başlamışsın. :) Niye mi? İş görüşmesinde konuştuklarının farkına bile sonradan varmışsın. Belki de, o an işverenlerine içinden argo kelimeler bile sarfetmişsindir. :)

Son olarak, o belirttiğim kavramların alayı gerçekliğin ta kendisidir.

Cümleten hayırlı sabahlar.

Fatih 29-09-2017 07:29:02

Kendisi zamanında hiç sıfır değildi ki sanki.

Böyle keskin bir söylem yanlış.

amiral79 29-09-2017 08:21:22

16 Yıllık İnşaat Mühendisiyim
yüzlerce görüşmeye aday olarak yüzlerce görüşmeye işveren olarak katıldım.

insan olana insan gibi davranacaksın.

karşındaki görüşmeye gelen hele hele senin meslektaşın ise daha farklı
öyle dalga geçtik alay ettik küçümsedik hor gördük aşağıladık olayları ile bu tekneler yürümez
yürür zannedersiniz ama gün gelir o piyasadaki hor gördüğünüz küçümsediğiniz insanlarla piyasada denk gelirsiniz pişman olursunuz o güne.

daha dün yanımda stajyer olan mühendisler şimdi büyük şirketlerde ciddi yerlerde çalışıyorlar o zaman ben onlara it gibi davransaydım şimdi ararlar mıydı beni arayıp abi şöyle bir iş var ne düşünürsün derler miydi?

her bayramda arıyorlar yanımda çalışanlar.
ama bana da düzgün davrandılar ben de gençken ve ben de büyüklerimi abilerimi hiç yarıyolda bırakmadım her zaman büyüklerimdir dedim.
şimdi bıraktığım ayrıldığım işlerden iş olunca tekrar "ya bizim Hakan vardı o gelsin" diyorlar.

konuyu başlatan arkadaşım sen hiç takılma üzülme haysiyetsizin biriymiş o ********.

sen onlar gibi olma "bu gün küçümsediğin hor gördüğün" "İTÜ" lü "ODTÜ" lü "içine kapanık" dediğin kişiler yarın hızlı bir yükselişle bir bakmışsın sana sellektör çakıyorlar

kimse ile düşman olma dost kazan bu piyasada

oşerefsize de takılma merak etme ona birisi iyice geçirmiştir o da hırsını senden almak istiyordur
ikinci ihtimal o lafı diyerek maaş konusunda seninle pazarlığı açmak istemiştir
senden "tamam ben sıfırsam verin bana sıfır maaş başlayım" demeni beklemiştir belki :)

hayatın geleceğin çok parlak ve güzel olur umarım temiz ve düzgün arkadaşım...

BABA 29-09-2017 08:27:02

Konuştuğunuz kişinin tavrını bilemiyorum ama ticarrette bir deyim vardır , sağından solundan değil kitabın ortasından konuşmak. Bu adamda öyle yapmış diplomayla değil tecrübeyle yürüyor bu işler şuanda benim için sıfırsın gibi bir laf etmiş, önemli olan sıfırsın kelimesinden sonra burada tecrübe kazanmak istiyorsan gelebilirsin gibi bir cümleyle lafını bitirmiş olması.

VBuMaSTeR 29-09-2017 08:50:58

Benim gözümde sıfırsın diyen birinin gözü çıkartılarak sorun ortadan kaldırılabilir. O derece haketmiştir bunu.

aksamci 29-09-2017 09:07:13

walla hocam işin iyiki olmamış yoksa bu kendini insan kılığına bürünen adamla çok kavga ederdin oraya başına iş bile alabilirdin belkide.. ben senin yerinde olsam direk yüzüne tükürürdüm onun hemde balgam muhamuha

trakus 29-09-2017 09:59:08

Alıntı:

millstonee Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1072740842)
Dediklerim kulağa hoş geliyor çünkü olması gerekenleri ifade etmeye çalışıyorum. 18 senedir çalışıyorum, altın sektöründe çok büyük firmalarda önemli pozisyonlarda yer aldım.

Kapalıçarşı'da bilfiil 7 sene çalıştım ve iş dünyasında (yer aldığım sektörde) tanınmış bir çok insanla birebir görüşmelerim, mulakatım ve alışverişim oldu. Ama hiç bir zaman karşıma işe alınacak birini analiz ederken dalga geçen ve küçümseyen biriyle karşılaşmadım.

Benim için sizin anlattıklarınız realiteden çok kişinin karakteriyle özdeşleşen bir durumdan ibarettir.

Sen aslında kendine yapılmasını istemediğin bir şeyi, başkalarına yapmaya başlamışsın. :) Niye mi? İş görüşmesinde konuştuklarının farkına bile sonradan varmışsın. Belki de, o an işverenlerine içinden argo kelimeler bile sarfetmişsindir. :)

Son olarak, o belirttiğim kavramların alayı gerçekliğin ta kendisidir.

Cümleten hayırlı sabahlar.

Alıntı:

amiral79 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1072740895)
16 Yıllık İnşaat Mühendisiyim
yüzlerce görüşmeye aday olarak yüzlerce görüşmeye işveren olarak katıldım.

insan olana insan gibi davranacaksın.

karşındaki görüşmeye gelen hele hele senin meslektaşın ise daha farklı
öyle dalga geçtik alay ettik küçümsedik hor gördük aşağıladık olayları ile bu tekneler yürümez
yürür zannedersiniz ama gün gelir o piyasadaki hor gördüğünüz küçümsediğiniz insanlarla piyasada denk gelirsiniz pişman olursunuz o güne.

daha dün yanımda stajyer olan mühendisler şimdi büyük şirketlerde ciddi yerlerde çalışıyorlar o zaman ben onlara it gibi davransaydım şimdi ararlar mıydı beni arayıp abi şöyle bir iş var ne düşünürsün derler miydi?

her bayramda arıyorlar yanımda çalışanlar.
ama bana da düzgün davrandılar ben de gençken ve ben de büyüklerimi abilerimi hiç yarıyolda bırakmadım her zaman büyüklerimdir dedim.
şimdi bıraktığım ayrıldığım işlerden iş olunca tekrar "ya bizim Hakan vardı o gelsin" diyorlar.

konuyu başlatan arkadaşım sen hiç takılma üzülme haysiyetsizin biriymiş o ********.

sen onlar gibi olma "bu gün küçümsediğin hor gördüğün" "İTÜ" lü "ODTÜ" lü "içine kapanık" dediğin kişiler yarın hızlı bir yükselişle bir bakmışsın sana sellektör çakıyorlar

kimse ile düşman olma dost kazan bu piyasada

oşerefsize de takılma merak etme ona birisi iyice geçirmiştir o da hırsını senden almak istiyordur
ikinci ihtimal o lafı diyerek maaş konusunda seninle pazarlığı açmak istemiştir
senden "tamam ben sıfırsam verin bana sıfır maaş başlayım" demeni beklemiştir belki :)

hayatın geleceğin çok parlak ve güzel olur umarım temiz ve düzgün arkadaşım...


Kapalı Çarşı'nın iş ortamıyla Malzeme Mühendisliğinin iş ortamı mühattap, aldığın kişiler ortam çok farkli kıyas bile olmaz. Bahsediğin ve dediğin gibi tanınmış kişiler, kurumsal firmalar.... Ama burada öyle bir durum söz konusu değil sanayi de irili ufaklı aile şirketleri, başlarında ilk okul mezunu patronlar var. Senin bu durumla karşılaşmaman normal büyük firmalardan kurumsal yapılardan bahsediyorsun ama bu sektör de öyle bir iş tarzı yok.

Benim hoşuma gitmeyen bişe yok, o görüşmede onları duymam gerekiyordu duydum, evet iş görüşmesinde konuşmalar ağırdı ama gurur yapıp hadi oradan sizle mi uğraşacam deyip çıkamazdım burada ki insanların bahsettiği gibi malzeme mühendisi dediğiniz sektör de topu topu 20-25 ilan var mezun onlar binlerce insan var...

Konuştuklarımın her an farkındayim sadece orada onların duymak istediği asıl cümleyi sarf ettiğimi sonradan anladım. 300 kişilik bir grubun için benim seçilme nedenimi sonradan anladım.
ODTU ve İTÜ mezunu arkadaşlar bana selektör yapamazlar çünkü biri sınavla polis oldu diğeride babasının benzin istasyonunu işletiyor hepsi de çıkarken (başlarım böyle işe bu işçilerle mı uğraşacam okurken bunları hayal etmemiştim) tarzı konuşarak çıktı.

O kadar yıllık inşaat mühendisi olduğunuzu söyluyorsunuz ? Formenlerle işçilerle konuşuyorken kem kum ederek veya aktif olmadan pasif bir şekil de hitap ederek konuştuğunuz da işinizi yaptırabiliyor muydunuz ? Ben bir kaç mühendislik forumlarını takip ediyorum. Orada en çok gördüğüm hussus işçilerle ve formenlerle nasıl muhattap olunacağı konusunda tavsiyeler isteyen arkadaşlar.

Ayrıca iş görüşmesine giden arkadaşa asıl yapması gerektiğini konun asıl amacını söyluyorum; o iş görüşmesine gelen ne kadar adam varsa senle aynı lafı duymuştur. Hepsi bu konuya mesaj atan tuzu kuru arkadaşlar gibi "tükür suratlarına" "çık git" tarzı düşünüyordur. Sen bunların arasından sıyrılarak bu işi kapmak istiyorsan. "Evet sıfırım" diyeceksın "Öğrenmeye açığım" "Çok kısa süre de size yarar sağlayabilirim" diyeceksın evet adamlar sana sıfırsın derken maaş da pazarlık yapmak istiyorlar sen "maaş beklentim yok ne verirseniz o" diyeceksin...

Genç işsizlik olmuş %20 ben benimle mezun olan 46 kişilik sınıfda sadece 3 kişi bu mesleği yapıyor diğerleri arasında kasiyerlik yapan dolmuşculuk yapan bile var. Hangi realite hangi gerçek değer. Bu arkadaş okulu bitirmiş iş görüşmesine gittiğine göre askerliğide halletmiştir yaşı vardır 24 -25 bu adam ne zaman evlenecek ne zaman para biriktirecek ne zaman kendi evini alacak. Bizim sektörde iş görüşmesine gitmek bile büyük bir fırsat. 1 sene hiç iş görüşmesi yapacak iş bile bulamadım ben. O yüzden kardeşim tuzun kuru değilse, babadan para gelmiyorsa eyvallahını çekeceksin...
Haa veya kapıyı çarpar çıkarsın evde boş oturmaya devam...

amiral79 29-09-2017 11:00:53

Alıntı:

trakus Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1072741002)
Kapalı Çarşı'nın iş ortamıyla Malzeme Mühendisliğinin iş ortamı mühattap, aldığın kişiler ortam çok farkli kıyas bile olmaz. Bahsediğin ve dediğin gibi tanınmış kişiler, kurumsal firmalar.... Ama burada öyle bir durum söz konusu değil sanayi de irili ufaklı aile şirketleri, başlarında ilk okul mezunu patronlar var. Senin bu durumla karşılaşmaman normal büyük firmalardan kurumsal yapılardan bahsediyorsun ama bu sektör de öyle bir iş tarzı yok.

Benim hoşuma gitmeyen bişe yok, o görüşmede onları duymam gerekiyordu duydum, evet iş görüşmesinde konuşmalar ağırdı ama gurur yapıp hadi oradan sizle mi uğraşacam deyip çıkamazdım burada ki insanların bahsettiği gibi malzeme mühendisi dediğiniz sektör de topu topu 20-25 ilan var mezun onlar binlerce insan var...

Konuştuklarımın her an farkındayim sadece orada onların duymak istediği asıl cümleyi sarf ettiğimi sonradan anladım. 300 kişilik bir grubun için benim seçilme nedenimi sonradan anladım.
ODTU ve İTÜ mezunu arkadaşlar bana selektör yapamazlar çünkü biri sınavla polis oldu diğeride babasının benzin istasyonunu işletiyor hepsi de çıkarken (başlarım böyle işe bu işçilerle mı uğraşacam okurken bunları hayal etmemiştim) tarzı konuşarak çıktı.

O kadar yıllık inşaat mühendisi olduğunuzu söyluyorsunuz ? Formenlerle işçilerle konuşuyorken kem kum ederek veya aktif olmadan pasif bir şekil de hitap ederek konuştuğunuz da işinizi yaptırabiliyor muydunuz ? Ben bir kaç mühendislik forumlarını takip ediyorum. Orada en çok gördüğüm hussus işçilerle ve formenlerle nasıl muhattap olunacağı konusunda tavsiyeler isteyen arkadaşlar.

Ayrıca iş görüşmesine giden arkadaşa asıl yapması gerektiğini konun asıl amacını söyluyorum; o iş görüşmesine gelen ne kadar adam varsa senle aynı lafı duymuştur. Hepsi bu konuya mesaj atan tuzu kuru arkadaşlar gibi "tükür suratlarına" "çık git" tarzı düşünüyordur. Sen bunların arasından sıyrılarak bu işi kapmak istiyorsan. "Evet sıfırım" diyeceksın "Öğrenmeye açığım" "Çok kısa süre de size yarar sağlayabilirim" diyeceksın evet adamlar sana sıfırsın derken maaş da pazarlık yapmak istiyorlar sen "maaş beklentim yok ne verirseniz o" diyeceksin...

Genç işsizlik olmuş %20 ben benimle mezun olan 46 kişilik sınıfda sadece 3 kişi bu mesleği yapıyor diğerleri arasında kasiyerlik yapan dolmuşculuk yapan bile var. Hangi realite hangi gerçek değer. Bu arkadaş okulu bitirmiş iş görüşmesine gittiğine göre askerliğide halletmiştir yaşı vardır 24 -25 bu adam ne zaman evlenecek ne zaman para biriktirecek ne zaman kendi evini alacak. Bizim sektörde iş görüşmesine gitmek bile büyük bir fırsat. 1 sene hiç iş görüşmesi yapacak iş bile bulamadım ben. O yüzden kardeşim tuzun kuru değilse, babadan para gelmiyorsa eyvallahını çekeceksin...
Haa veya kapıyı çarpar çıkarsın evde boş oturmaya devam...

güzel bir nokta "formenle işçiyle inşaat mühendisinin konuşması",
ap ayrı bir konu

iki örnek vereyim konuşmaya geçmeden
herkes yerini bilir bizde
sektörde işçi formen mühendis geldiğinde gerekli çeki düzeni verir kendisine onların yanına geldiğin zaman senin tepkini beklerler

eğer ben onları adam yerine koyar düzgün davranırsam (ki o da ilk temasla başlar)
ilk temas nasıldır
"ilk el uzatma tokalaşma kolay gelsin arkadaşlar" demektir.

sen mühendis olarak elini uzatıp kolay gelsin dediğin zaman o eleman "bey elim kirli" deyip bileğini uzatır
işte ondan sonrası iletişimi başlatır nasıl davranılacağı ile

Burada önemli olan bunun nabzını şerbetini ayarlayabilmektir.
eğer fazla verirsen işin ucunu kaçırırsın cıvır ortalık sonra herkes üzülür.


burada "mıy mıy" olmak ayrı bir şeydir karşındakine kim olursa olsun saygı duymak ayrı şey.
Ben "mıy mıy olunsun demiyorum karşı tarafa kim olursa olsun insan ve meslektaş olarak saygı duyulsun diyorum.
"mıy mıy" olanlar da olabilir onlara da düzgün bir şekilde red için sebep söylenip kendisini nasıl geliştireceği yönünde tavsiyeler verilebilir


ondan sonra tavırlarınla olayı şekillendirirsin

"elimi uzattım kolay gelsin dedim" ama patron benim diyerek olayı da sürdürebilirsin veya bu tavırlarınla olay zaten kendi kendine gelişir
ama şundan emin olun iş daha düzgün gider zira onlar sana mahçup olmak istemez veya seni kaybetmek istemez


ikinci durum
karşındakini hor gördün
geldin formene işçiye bağırdın çağırdın
adam yerine koymadın
küçümsedin laf soktun
alay ettin

işte ondan sonra kork
sen arkanı döndüğün an
ki mutlaka döneceksin
işin içine ederler
işi baltalarlar
mahsus baltalarlar senin işi yapamaman için zarar verirler

ODTÜ İTÜ ye gelince o iş size öyle denk gelmiş, :)

yaşanmış bir örnek vereyim mühendislik bilgisi olmayan mesleğinin başında ilk yıllarında sıfır mühendis olan birine şirketimiz "teşekkür" etmişti,

şimdi eleman ülkenin sayılı firmalarından birinde "müdür"
ama nasıl? elemanda ana dili gibi 4 yabancı dil var ve şirketin tüm yurt dışı işlerini yönetiyor orada

şimdi siz bunu göremeyip o zaman çocukla dalga geçseniz o çocuğun bu gün kapısını çalmaya yüzünüz olur mu sizce?

işte bunun içinde bu olayı yaşamadan yaşayabileceklerinizi öngörebilmek gerekiyor.

hayırlısı olsun

GrupSoft 29-09-2017 11:17:41

Tesbit doğru olabilir ama yaklaşım yanlış olabilir.

yakoSin 29-09-2017 11:27:49

İk uzmanları zaman zaman bu tarz şeyler yapabiliyor. Karşıdaki kişiyi analiz etme yöntemlerinden biridir bu. Yeni mezun olduğum dönemde benzer durumu THY'de yaşadım, 3 tane kıdemli ik uzmanı mülakata aldılar beni. Babamı da tanıyor olmaları sonucunda bi güzel ezdiler, daha sonra bi kaç kez aradılar gel başla diye ama ben kabul etmemiştim.

Diyeceğim o ki, bunlara takılmamak lazım. İşe alımlar ülkemizde çok büyük sıkıntıları da beraberinde getiriyor. Kendimden örnek vereyim yine , şirkette extra 2 çalışana ihtiyacım var. Son 2 ayda toplam 6 kişi aldık, kimisi kredi kartı borcunu kapayınca çıktı gitti, kimisi daha iyi iş buldum dedi çekti gitti.

Bunun önüne geçmek için de, işe ciddi manada ihtiyacı olan kişiyi tespit etmek lazım. Bunun bir çok yolu var ancak en kolay yolu sizin başınıza geleni. Kişiyi rencide etmene rağmen hala işe girmekte ısrarcı ise , o kişinin işe ihtiyacı vardır ve yeterlik anlamında eksiği yoksa uzun yıllar birlikte çalışılabilir.

Büyük ihtimalle size de böyle bir test yaptılar :)

ZynTPL 29-09-2017 11:46:02

Normal bir yorum olarak karşılanamaz bence daha sakince daha doğru şekilde cevap verebilirdi.

bolivar 29-09-2017 11:56:15

verilmek istenen mesaj doğru, mesajın verilme şekli yanlış

MiqeZeLLa 29-09-2017 12:03:26

Şahsen IK uzmanıyım her gün mülakat yapıyorum. Şahsen ben buraya gelen tecrübesiz insanlara bu şekilde davransam beni yaşatmazlar heralde :) Çok ayıp etmiş kompleksli biri olsa gerek eğer başlamadıysanız isabet olmuş.

Newyork 29-09-2017 12:07:01

Alıntı:

CML166 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1072740309)
Arkadaşlar forumda her türlü insan vardır (iş veren- çalışan) Malzeme Mühendisliği bitirdim ve bölümüm ile alakalı tecrübem yok! Ancak garsonluk-komilik, tarzı çok yerde çalıştım, bugün bir firmaya mülakata çağrıldım, heyecanla gittim fabrikaya, güzel kurumsallaşma yolunda bir firma, ayrıca parça ürettiği yerlerde gayet güzel, başvurduğum konum Proje Mühendisliği ( müşterilerin talepleri doğrultusunda, baştan sona yeni ürün imalatının gerek kalıp gerekse teknik birimlerinin arge ve çalışmalarını üstlenen ekipte bulunan bir mühendis)
herneyse konuya geleyim karşımda ki bey bu ekibin başında ki şefmiş ( proje mühendisi ) kendimi tanıtmamı ve bir kaç ritüel sorudan sonra , tecrübelerimi ve bir kaç soru sorduktan sonra söylediği söz BENİM GÖZÜMDE SIFIRSIN size soruyorum aranızda IK departmanında çalışanlar yada IK depermanının nasıl davranacağı hakkında bilgisi olan büyüklerimiz vardır, bu sözü birine mülakatta söylemek küfürden beter değil mi?

Tabiki söyleyiş farkına göre değişir bu durum.

1 - Böbürlenme
2 - Tecrübenin Sıfır Olduğunun Söylenmesi :)

monami 29-09-2017 12:08:39


Alıntı:

CML166 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1072740309)
bir kaç soru sorduktan sonra söylediği söz BENİM GÖZÜMDE SIFIRSIN , bu sözü birine mülakatta söylemek küfürden beter değil mi?

Kendi ağzıyla yakalanmış işte geri zekâya bile sahip olamayacak bir amip.
Zaten her şeyin sıfırı makbuldür. Sıfır kilometre araba, sıfır bir ev, sıfırdan bir yaşam.
Sıfır çok tehlikeli bir sayıdır. Bir defa kaybedecek bir şeyi yok ve neye çarparsa yok eder.

Sende, benim gözümde sıfırsın kardeşim!!

azizg 29-09-2017 14:37:07

Alıntı:

pan_river Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1072740746)
iü mat mezunuyum, formasyon var. Aklınızda bulunabilir mi ihtiyacınız olur falan :D

Kurum bilgisayar ve meslek eğitimleri üzerine hocam :) programlama ve yazılım alanında ilgileniyorsanız gelin bir çay içelim

CML166 29-09-2017 14:45:25

Alıntı:

trakus Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1072741002)
Kapalı Çarşı'nın iş ortamıyla Malzeme Mühendisliğinin iş ortamı mühattap, aldığın kişiler ortam çok farkli kıyas bile olmaz. Bahsediğin ve dediğin gibi tanınmış kişiler, kurumsal firmalar.... Ama burada öyle bir durum söz konusu değil sanayi de irili ufaklı aile şirketleri, başlarında ilk okul mezunu patronlar var. Senin bu durumla karşılaşmaman normal büyük firmalardan kurumsal yapılardan bahsediyorsun ama bu sektör de öyle bir iş tarzı yok.

Benim hoşuma gitmeyen bişe yok, o görüşmede onları duymam gerekiyordu duydum, evet iş görüşmesinde konuşmalar ağırdı ama gurur yapıp hadi oradan sizle mi uğraşacam deyip çıkamazdım burada ki insanların bahsettiği gibi malzeme mühendisi dediğiniz sektör de topu topu 20-25 ilan var mezun onlar binlerce insan var...

Konuştuklarımın her an farkındayim sadece orada onların duymak istediği asıl cümleyi sarf ettiğimi sonradan anladım. 300 kişilik bir grubun için benim seçilme nedenimi sonradan anladım.
ODTU ve İTÜ mezunu arkadaşlar bana selektör yapamazlar çünkü biri sınavla polis oldu diğeride babasının benzin istasyonunu işletiyor hepsi de çıkarken (başlarım böyle işe bu işçilerle mı uğraşacam okurken bunları hayal etmemiştim) tarzı konuşarak çıktı.

O kadar yıllık inşaat mühendisi olduğunuzu söyluyorsunuz ? Formenlerle işçilerle konuşuyorken kem kum ederek veya aktif olmadan pasif bir şekil de hitap ederek konuştuğunuz da işinizi yaptırabiliyor muydunuz ? Ben bir kaç mühendislik forumlarını takip ediyorum. Orada en çok gördüğüm hussus işçilerle ve formenlerle nasıl muhattap olunacağı konusunda tavsiyeler isteyen arkadaşlar.

Ayrıca iş görüşmesine giden arkadaşa asıl yapması gerektiğini konun asıl amacını söyluyorum; o iş görüşmesine gelen ne kadar adam varsa senle aynı lafı duymuştur. Hepsi bu konuya mesaj atan tuzu kuru arkadaşlar gibi "tükür suratlarına" "çık git" tarzı düşünüyordur. Sen bunların arasından sıyrılarak bu işi kapmak istiyorsan. "Evet sıfırım" diyeceksın "Öğrenmeye açığım" "Çok kısa süre de size yarar sağlayabilirim" diyeceksın evet adamlar sana sıfırsın derken maaş da pazarlık yapmak istiyorlar sen "maaş beklentim yok ne verirseniz o" diyeceksin...

Genç işsizlik olmuş %20 ben benimle mezun olan 46 kişilik sınıfda sadece 3 kişi bu mesleği yapıyor diğerleri arasında kasiyerlik yapan dolmuşculuk yapan bile var. Hangi realite hangi gerçek değer. Bu arkadaş okulu bitirmiş iş görüşmesine gittiğine göre askerliğide halletmiştir yaşı vardır 24 -25 bu adam ne zaman evlenecek ne zaman para biriktirecek ne zaman kendi evini alacak. Bizim sektörde iş görüşmesine gitmek bile büyük bir fırsat. 1 sene hiç iş görüşmesi yapacak iş bile bulamadım ben. O yüzden kardeşim tuzun kuru değilse, babadan para gelmiyorsa eyvallahını çekeceksin...
Haa veya kapıyı çarpar çıkarsın evde boş oturmaya devam...

açıkcası görüştüğümüz Malzeme mühendisi arkadaşların %95 i bu mesleği yapıyor iş bulma konusunda sıkıntı çekenler oldu mu elbette oldu Kaynak mühendisliği alan, boya inspektörlüğü alan, isg uzmanı olan,sonuçta hepsinin mesleğinin arkasında bu bölüm yatıyor, geleyim kendime, askerden geleli 2 ay oldu tanıdıklar vasıtasıyla Medine de bir asansör firmasında üretim mühendisliği pozisyonunda bir iş ayarlandı, ancak süreyi çok uzun tuttular ve hayatımda bazı şeyleri kesinleştiremememden dolayı bu işi ikinci plana alıp iş aramaya başladım ( maaşı çok güzel ancak sigorta türkiyede geçerli olmamasından dolayı isteğe bağlı sigorta yaptığımda maaşlar Türkiyenin biraz üstünde olacak ve farklı bir kültüre katılmam cabası) , başvuralı 2. günde ilk mülakatıma çağırıldım, yani diyeceğim bu işler rızkla alakalı siz 1 yıl işsiz kaldınız diye veya piyasada ki insanların boşta olması mevzu mu bilmiyorum,ancak konu baya bi farklı boyutlara taşınmış, böyle bir cümle duymam moralimi bozdu elbette mülakat anında belli etmedim ama içimde bir burukluk oluşturdu bundan dolayı buraya yazdım ki aramızda da böyle insanlar varsa yapmasın, kalp kırmak kolay gönül almak ise hiç böyle değil ,ayrıca her türlü insanı idare edebilecek şekilde geliştirdim kendimi, Ayrıca size de pek lafım yok insanlarla uğraşmak kadar zor bir meslek yok Ancak ilk tanıştığınız kişinin karakter analizi için böyle bir cümleye kesinlikle gerek yok !

depresanz 29-09-2017 17:04:42

iş ile alakalı teste tabi tutulmadan böyle konuşabiliyorsa cideen psikolojisi bozuktur o kişinin. mail sistemleri varsa daha üst kademeye mail atabiliyorsanız şikayet edin derim.

Hannibal 29-09-2017 17:14:15

Alıntı:

CML166 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1072740309)
Arkadaşlar forumda her türlü insan vardır (iş veren- çalışan) Malzeme Mühendisliği bitirdim ve bölümüm ile alakalı tecrübem yok! Ancak garsonluk-komilik, tarzı çok yerde çalıştım, bugün bir firmaya mülakata çağrıldım, heyecanla gittim fabrikaya, güzel kurumsallaşma yolunda bir firma, ayrıca parça ürettiği yerlerde gayet güzel, başvurduğum konum Proje Mühendisliği ( müşterilerin talepleri doğrultusunda, baştan sona yeni ürün imalatının gerek kalıp gerekse teknik birimlerinin arge ve çalışmalarını üstlenen ekipte bulunan bir mühendis)
herneyse konuya geleyim karşımda ki bey bu ekibin başında ki şefmiş ( proje mühendisi ) kendimi tanıtmamı ve bir kaç ritüel sorudan sonra , tecrübelerimi ve bir kaç soru sorduktan sonra söylediği söz BENİM GÖZÜMDE SIFIRSIN size soruyorum aranızda IK departmanında çalışanlar yada IK depermanının nasıl davranacağı hakkında bilgisi olan büyüklerimiz vardır, bu sözü birine mülakatta söylemek küfürden beter değil mi?

büyük bir kuruluşta müfettiş olarak görev yapıyorum. bazen farklı mülakatlara izlem / karakter analizi amacıyla katılabiliyorum. pozisyonun gereğine göre bu tarz bir cümle söylenebilir.

hizmet sektöründe müşteri ile birebir görüşecek veya "nazlı" özel müşteriler ile uğraşacak insanlara bir psikolojik mülakat tekniği olarak bu tarz yaklaşımlarda bulunulur. örnek olarak uçaklarda kabin memuru olarak çalışacak personel adaylarına "yeteri kadar güzel / yakışıklı olduğunu nasıl düşündün" "yeteri kadar zeki görünmüyorsun" vs vs sinir sınayıcı ve müşteriden gelecek bu tarz yakışıksız davranışlar karşısındaki takınılacak tutum ölçülmeye çalışılır.

ama anladığım kadarı ile bu tarz bir pozisyonunuz yok. karşınızdaki şef muhtemelen konuşurken doğru kelimeler ile düşündüklerini anlatabilecek kadar okumamış.


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 01:18:14.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.