![]() |
Mülakatta Bu Laf Söylenir Mi Arkadaşlar forumda her türlü insan vardır (iş veren- çalışan) Malzeme Mühendisliği bitirdim ve bölümüm ile alakalı tecrübem yok! Ancak garsonluk-komilik, tarzı çok yerde çalıştım, bugün bir firmaya mülakata çağrıldım, heyecanla gittim fabrikaya, güzel kurumsallaşma yolunda bir firma, ayrıca parça ürettiği yerlerde gayet güzel, başvurduğum konum Proje Mühendisliği ( müşterilerin talepleri doğrultusunda, baştan sona yeni ürün imalatının gerek kalıp gerekse teknik birimlerinin arge ve çalışmalarını üstlenen ekipte bulunan bir mühendis) herneyse konuya geleyim karşımda ki bey bu ekibin başında ki şefmiş ( proje mühendisi ) kendimi tanıtmamı ve bir kaç ritüel sorudan sonra , tecrübelerimi ve bir kaç soru sorduktan sonra söylediği söz BENİM GÖZÜMDE SIFIRSIN size soruyorum aranızda IK departmanında çalışanlar yada IK depermanının nasıl davranacağı hakkında bilgisi olan büyüklerimiz vardır, bu sözü birine mülakatta söylemek küfürden beter değil mi? |
Kufur degildir, gerceklerdir. Tecrubeleriniz sifirdir, o yuzden onun gozunde sifir olmak gayet te normaldir. Sadece o kadar keskin bir dille anlatmamasi gerekirdi, daha yumusak bir dille anlatmaliydi. |
Biraz insan olsa yeter. |
Alıntı:
|
Benim gözümde tecrübe ve bilgin 0 dediyse , haklı sayılır. Fakat direk benim gözümde sıfırsın diye bir yorum yaptıysa ağır kaçar.Söylenmez yani. Şahsen bana bunu biri söylese çok ağır konuşurdum , Karşımdaki oturur ağlardı :D |
Kardeşim durumu şahsi algılama senlik birşey yok. Karşına karaktersiz insan denk gelmiş bu şekilde bir üslup kullanmış. Şevkini kırma özel sektörde işvereni tabiri caiz ise eşek gibi sırtında taşırsın ve bir indirdin mi sırtından senden kötüsü yoktur. Kocaelide çalışmayı düşünürsen ö.m. atabilirsin. Bizim şirkette arayış var proje departmanı için benimde 6 yılım makine mühendisiyim. |
Hayata matematiksel bakmış. Ama bir gün bir sıfır çarparsa yok olur farkında değil. |
Bunu söylemesi için takıntılı, hastalıklı biri olması lazım. Ya da en büyük korkusu değersizlik. Kişisel olarak algılamanız yanlış olur. |
IK departmanında çalıştım. Kesinlikle böyle bir söz söylenmez. Asla ve kat'a. Şahıs sizin moralinizi bozmak istemiş. Muhtemelen sevmemiş sizi. |
Özel bir eğitim kurumunda yöneticiyim sürekli farklı öğretmen adaylarıyla görüşmelerim oluyor. Yalan olmasın arkadasından hiç bişey bilmiyor gelip kandırmaya çalışıyor dediğim çok insan oldu. Ama sana o şekilde bir tavırla bunun söylenmesi doğru olmaz tabi sonuç olarak o da başkalarının gözünde sıfır olacagı bi konumda olabilir ama daha önce onu duymadıgı için henüz ergenligini atamamış kafa olarak. Havasının bi an önce alınması gerekiyor bence. |
ezilen insan ezmeye meyilli ya. umarım hayatın boyunca böyle sözlerle muhatap olmazsın. o yüzden kendini geliştirmeye devam et. ben bunun 10 katı laflar duydum. 30 yaşımda başladım. 34 yaşında bilgisayar mühendisliğinde okuyorum şu an. |
Alıntı:
|
Aslında demek istediği tecrübenin olmadığı aynı araç mantığıyla düşünerek 0 km olduğunu daha hiç yol kat etmediğini söylemeye çalışmış. Ama tabi ki olaya kibirli yaklaşınca empati yapıp karşı tarafın kırılacağını veya üzüleceğini akıl edememiş. Bu işler biraz askerlik mantığıyla ilerliyor devrecilik/ezme mantığı mühendislikte var. Bunu gideceğiniz pek çok yerde göreceksiniz, tecrübesiz olduğunuz için işe yaramazmışsınız gibi bir muamele görüyorsunuz. (-ki bu çok saçma) Kendim mühendis değilim, eşim mühendis ve iş bulma aşamasında inanın çok zorlandı. Bu süreci birlikte yaşadığımız için pek çok kez hevesinin kırıldığı olduğu bazen mühendislik okudu diye kendine kızdığı oldu. Şuan da sevdiği bir işe sahip ve kendi alanında çalışıyor muhtemelen mühendislerin hepsi bu zorlu süreçten geçiyor. |
Demek ki, karakterini kariyer seviyesine getirememiş. |
Egosu yüksek insanlar karşısınsaki insanı kendinden aşağıda gördüğün de bu tür sözler söyler ego tatmini için. Bu sözden sonra işe giremeyeceğiniz anlaşıldığı için sizde laf sokabilirsiniz aslında gözün iyi görmüyor anlaşılan diyebilirdin. |
adam belki tavırlarından hoşlanmamış olabilir. yada sorduğu sorulara tatmin etmeyeceği kelimeler duymuş olabilir. belki eşiyle sıkıntısı varmıştır, senden almıştır hırsını, belkide adamdan yakışıklıydın göze batmışındır ws ws :D |
Bende Malzeme Bilimi mühendisliği bitirdim. Ortak yanlarımız var. Bende ilk işe başlayacakken Fabrika Müdürü ve yanında bir mühendis aynı şekil de bana bir kaç soru sorup dalga geçtiler. Hahah daha şunu bilmiyor. aaa onuda mı bilmiyorsun . eeee üniversiteye gitmeseydin bari. Derslere girmişmiydin. karşılıklı bu şekil de bir kaç teknik bilgi daha ama orada ben doğru bir cümle kurdum, yani kurmuşum daha sonra fark ettim. "Ben yaparım dedim bana 1 şeyi bir defa göstermeniz yeter 2. ye sizi yormam" Sonra işe aldılar... Aradan 2 sene geçti o beni mulakkatta çağıran mühendis işi bıraktı gitti onun yerine biz geçtik. Şimdi yeni gelenlerle biz dalga geçiyoruz. Neden mi ? Sanayii de çalışmak saha da olmak o iş temposuna ayak uydurmak kolay değil, gerçekten işi istiyıorsan zaten hevesli olduğunu, yapabilecek olduğu o an İK'nın sana "gözümde sıfırsın" dediğinde göstermen lazım. Peşi sıra sıralamam lazım -yaparım -çalışırım -çabuk öğrenirim -evet o konuya ilgim var. - bu işi seviyorum. |
Alıntı:
Sizin o yaptığınız askerdeki devrecilik gibi bir şey. :) Kesinlikle tasvip etmiyorum. Saygılar. |
Alıntı:
Sus pus kalırsan iş hayatında çalışamazsın. Bence doğru olan da bu ben Samsun 19 mayıs üniversitesi mezunuyum. Ben işe başladıktan sonra 1 adet ODTU 1 adette İTÜ mezunu arkadaş geldi. (bunları fabrika müdürü veya ben değil İK dan yolladılar.) Odtu mezunu 2 ay da işi bıraktı. İTÜ mezunu da 4 ay sonra işi bıraktı.(ben malzeme mühendisiyim onlar metalurji ve malzeme müh.) Tek sebepi içlerine kapanık olması. İşçilere formenlere istediklerini yaptıramaması.. Eeee ne oluyor sonra o pozisyon yine boş kalıyor. Haydiii bir daha o kadar iş ilanından adam seç haydiii bir daha o adamı al eğit ooooo ölme eşşeğim ölme... Fabrikalar uzun süreli çalışacak mühendis ister özellikle üniden yeni mezun adam zaten ilk 6 ay bir iş yapmıyor sadece öğrenme aşaması 6 aydan önce işten çıkarsa adama ödediğin maaş sgk primi falan hep çöp oluyor. Hele artık bir yerden sonra formenler artık öyle baskılar kurmaya çalışıyor ki, mühendis benim işime karışmasın diye. Karşılık vermezsen eğer içine kapanık kalırsan o zaman iş yapamaz hala getiriyorlar seni.. Bunu mesela saha da çalışan inşaat mühendisleri de bilir. içine kapanık durursan, ani olarak o an doğru kararlar veremezsen işini yapamayacak hale getirirler. Sonunda işi bırakmak zorunda kalırsın. |
Alıntı:
İlk mesajımda da vurgulamak istediğim noktayı söylüyorum; İlk defa gördüğün ve tanımadığın bir insanla dalga geçme hakkını kendinizde bulamazsınız :) İster o şirketin çaycısı ol, ister müdürü, istersen de sahibi ol. Senin öyle bir hakkın asla olamaz, öyle bir durumunda asla savunulacak bir yanı yoktur. Olay, Ali 5 ünv bitirmiş, Veli yüksek lisans yapmış yada Ayşe Oxford'u bitirmiş değil. Olayın özü insani değerlerdir. İnsani değerler de sevgi, saygı, hoşgörü, adalet ve eşitlik gibi kavramları içerir. |
Alıntı:
Benim karşıma gelen işe başlayacak arkadaşa bir değer yargısı biçmiyorum baktığım tek şey benim işime yarayacak mı yaramayacak mı ? Bunun analizini nasıl yapabilirsem yaparım, dalga geçerim, küçümserimde... O sırada oluşan ekstrem durum da nasıl hareket ettiğini analiz ederim. Aslında bu ona bir saldırı değil. Sadece değer yargısı biçmeden yapacağım bir iştir. Hiç bir iş görüşmesinde güle güle sizle konuşan biri göremezsiniz. (ben görmedim) |
Dediklerim kulağa hoş geliyor çünkü olması gerekenleri ifade etmeye çalışıyorum. 18 senedir çalışıyorum, altın sektöründe çok büyük firmalarda önemli pozisyonlarda yer aldım. Kapalıçarşı'da bilfiil 7 sene çalıştım ve iş dünyasında (yer aldığım sektörde) tanınmış bir çok insanla birebir görüşmelerim, mulakatım ve alışverişim oldu. Ama hiç bir zaman karşıma işe alınacak birini analiz ederken dalga geçen ve küçümseyen biriyle karşılaşmadım. Benim için sizin anlattıklarınız realiteden çok kişinin karakteriyle özdeşleşen bir durumdan ibarettir. Sen aslında kendine yapılmasını istemediğin bir şeyi, başkalarına yapmaya başlamışsın. :) Niye mi? İş görüşmesinde konuştuklarının farkına bile sonradan varmışsın. Belki de, o an işverenlerine içinden argo kelimeler bile sarfetmişsindir. :) Son olarak, o belirttiğim kavramların alayı gerçekliğin ta kendisidir. Cümleten hayırlı sabahlar. |
Kendisi zamanında hiç sıfır değildi ki sanki. Böyle keskin bir söylem yanlış. |
16 Yıllık İnşaat Mühendisiyim yüzlerce görüşmeye aday olarak yüzlerce görüşmeye işveren olarak katıldım. insan olana insan gibi davranacaksın. karşındaki görüşmeye gelen hele hele senin meslektaşın ise daha farklı öyle dalga geçtik alay ettik küçümsedik hor gördük aşağıladık olayları ile bu tekneler yürümez yürür zannedersiniz ama gün gelir o piyasadaki hor gördüğünüz küçümsediğiniz insanlarla piyasada denk gelirsiniz pişman olursunuz o güne. daha dün yanımda stajyer olan mühendisler şimdi büyük şirketlerde ciddi yerlerde çalışıyorlar o zaman ben onlara it gibi davransaydım şimdi ararlar mıydı beni arayıp abi şöyle bir iş var ne düşünürsün derler miydi? her bayramda arıyorlar yanımda çalışanlar. ama bana da düzgün davrandılar ben de gençken ve ben de büyüklerimi abilerimi hiç yarıyolda bırakmadım her zaman büyüklerimdir dedim. şimdi bıraktığım ayrıldığım işlerden iş olunca tekrar "ya bizim Hakan vardı o gelsin" diyorlar. konuyu başlatan arkadaşım sen hiç takılma üzülme haysiyetsizin biriymiş o ********. sen onlar gibi olma "bu gün küçümsediğin hor gördüğün" "İTÜ" lü "ODTÜ" lü "içine kapanık" dediğin kişiler yarın hızlı bir yükselişle bir bakmışsın sana sellektör çakıyorlar kimse ile düşman olma dost kazan bu piyasada oşerefsize de takılma merak etme ona birisi iyice geçirmiştir o da hırsını senden almak istiyordur ikinci ihtimal o lafı diyerek maaş konusunda seninle pazarlığı açmak istemiştir senden "tamam ben sıfırsam verin bana sıfır maaş başlayım" demeni beklemiştir belki :) hayatın geleceğin çok parlak ve güzel olur umarım temiz ve düzgün arkadaşım... |
Konuştuğunuz kişinin tavrını bilemiyorum ama ticarrette bir deyim vardır , sağından solundan değil kitabın ortasından konuşmak. Bu adamda öyle yapmış diplomayla değil tecrübeyle yürüyor bu işler şuanda benim için sıfırsın gibi bir laf etmiş, önemli olan sıfırsın kelimesinden sonra burada tecrübe kazanmak istiyorsan gelebilirsin gibi bir cümleyle lafını bitirmiş olması. |
Benim gözümde sıfırsın diyen birinin gözü çıkartılarak sorun ortadan kaldırılabilir. O derece haketmiştir bunu. |
walla hocam işin iyiki olmamış yoksa bu kendini insan kılığına bürünen adamla çok kavga ederdin oraya başına iş bile alabilirdin belkide.. ben senin yerinde olsam direk yüzüne tükürürdüm onun hemde balgam muhamuha |
Alıntı:
Alıntı:
Kapalı Çarşı'nın iş ortamıyla Malzeme Mühendisliğinin iş ortamı mühattap, aldığın kişiler ortam çok farkli kıyas bile olmaz. Bahsediğin ve dediğin gibi tanınmış kişiler, kurumsal firmalar.... Ama burada öyle bir durum söz konusu değil sanayi de irili ufaklı aile şirketleri, başlarında ilk okul mezunu patronlar var. Senin bu durumla karşılaşmaman normal büyük firmalardan kurumsal yapılardan bahsediyorsun ama bu sektör de öyle bir iş tarzı yok. Benim hoşuma gitmeyen bişe yok, o görüşmede onları duymam gerekiyordu duydum, evet iş görüşmesinde konuşmalar ağırdı ama gurur yapıp hadi oradan sizle mi uğraşacam deyip çıkamazdım burada ki insanların bahsettiği gibi malzeme mühendisi dediğiniz sektör de topu topu 20-25 ilan var mezun onlar binlerce insan var... Konuştuklarımın her an farkındayim sadece orada onların duymak istediği asıl cümleyi sarf ettiğimi sonradan anladım. 300 kişilik bir grubun için benim seçilme nedenimi sonradan anladım. ODTU ve İTÜ mezunu arkadaşlar bana selektör yapamazlar çünkü biri sınavla polis oldu diğeride babasının benzin istasyonunu işletiyor hepsi de çıkarken (başlarım böyle işe bu işçilerle mı uğraşacam okurken bunları hayal etmemiştim) tarzı konuşarak çıktı. O kadar yıllık inşaat mühendisi olduğunuzu söyluyorsunuz ? Formenlerle işçilerle konuşuyorken kem kum ederek veya aktif olmadan pasif bir şekil de hitap ederek konuştuğunuz da işinizi yaptırabiliyor muydunuz ? Ben bir kaç mühendislik forumlarını takip ediyorum. Orada en çok gördüğüm hussus işçilerle ve formenlerle nasıl muhattap olunacağı konusunda tavsiyeler isteyen arkadaşlar. Ayrıca iş görüşmesine giden arkadaşa asıl yapması gerektiğini konun asıl amacını söyluyorum; o iş görüşmesine gelen ne kadar adam varsa senle aynı lafı duymuştur. Hepsi bu konuya mesaj atan tuzu kuru arkadaşlar gibi "tükür suratlarına" "çık git" tarzı düşünüyordur. Sen bunların arasından sıyrılarak bu işi kapmak istiyorsan. "Evet sıfırım" diyeceksın "Öğrenmeye açığım" "Çok kısa süre de size yarar sağlayabilirim" diyeceksın evet adamlar sana sıfırsın derken maaş da pazarlık yapmak istiyorlar sen "maaş beklentim yok ne verirseniz o" diyeceksin... Genç işsizlik olmuş %20 ben benimle mezun olan 46 kişilik sınıfda sadece 3 kişi bu mesleği yapıyor diğerleri arasında kasiyerlik yapan dolmuşculuk yapan bile var. Hangi realite hangi gerçek değer. Bu arkadaş okulu bitirmiş iş görüşmesine gittiğine göre askerliğide halletmiştir yaşı vardır 24 -25 bu adam ne zaman evlenecek ne zaman para biriktirecek ne zaman kendi evini alacak. Bizim sektörde iş görüşmesine gitmek bile büyük bir fırsat. 1 sene hiç iş görüşmesi yapacak iş bile bulamadım ben. O yüzden kardeşim tuzun kuru değilse, babadan para gelmiyorsa eyvallahını çekeceksin... Haa veya kapıyı çarpar çıkarsın evde boş oturmaya devam... |
Alıntı:
ap ayrı bir konu iki örnek vereyim konuşmaya geçmeden herkes yerini bilir bizde sektörde işçi formen mühendis geldiğinde gerekli çeki düzeni verir kendisine onların yanına geldiğin zaman senin tepkini beklerler eğer ben onları adam yerine koyar düzgün davranırsam (ki o da ilk temasla başlar) ilk temas nasıldır "ilk el uzatma tokalaşma kolay gelsin arkadaşlar" demektir. sen mühendis olarak elini uzatıp kolay gelsin dediğin zaman o eleman "bey elim kirli" deyip bileğini uzatır işte ondan sonrası iletişimi başlatır nasıl davranılacağı ile Burada önemli olan bunun nabzını şerbetini ayarlayabilmektir. eğer fazla verirsen işin ucunu kaçırırsın cıvır ortalık sonra herkes üzülür. burada "mıy mıy" olmak ayrı bir şeydir karşındakine kim olursa olsun saygı duymak ayrı şey. Ben "mıy mıy olunsun demiyorum karşı tarafa kim olursa olsun insan ve meslektaş olarak saygı duyulsun diyorum. "mıy mıy" olanlar da olabilir onlara da düzgün bir şekilde red için sebep söylenip kendisini nasıl geliştireceği yönünde tavsiyeler verilebilir ondan sonra tavırlarınla olayı şekillendirirsin "elimi uzattım kolay gelsin dedim" ama patron benim diyerek olayı da sürdürebilirsin veya bu tavırlarınla olay zaten kendi kendine gelişir ama şundan emin olun iş daha düzgün gider zira onlar sana mahçup olmak istemez veya seni kaybetmek istemez ikinci durum karşındakini hor gördün geldin formene işçiye bağırdın çağırdın adam yerine koymadın küçümsedin laf soktun alay ettin işte ondan sonra kork sen arkanı döndüğün an ki mutlaka döneceksin işin içine ederler işi baltalarlar mahsus baltalarlar senin işi yapamaman için zarar verirler ODTÜ İTÜ ye gelince o iş size öyle denk gelmiş, :) yaşanmış bir örnek vereyim mühendislik bilgisi olmayan mesleğinin başında ilk yıllarında sıfır mühendis olan birine şirketimiz "teşekkür" etmişti, şimdi eleman ülkenin sayılı firmalarından birinde "müdür" ama nasıl? elemanda ana dili gibi 4 yabancı dil var ve şirketin tüm yurt dışı işlerini yönetiyor orada şimdi siz bunu göremeyip o zaman çocukla dalga geçseniz o çocuğun bu gün kapısını çalmaya yüzünüz olur mu sizce? işte bunun içinde bu olayı yaşamadan yaşayabileceklerinizi öngörebilmek gerekiyor. hayırlısı olsun |
Tesbit doğru olabilir ama yaklaşım yanlış olabilir. |
İk uzmanları zaman zaman bu tarz şeyler yapabiliyor. Karşıdaki kişiyi analiz etme yöntemlerinden biridir bu. Yeni mezun olduğum dönemde benzer durumu THY'de yaşadım, 3 tane kıdemli ik uzmanı mülakata aldılar beni. Babamı da tanıyor olmaları sonucunda bi güzel ezdiler, daha sonra bi kaç kez aradılar gel başla diye ama ben kabul etmemiştim. Diyeceğim o ki, bunlara takılmamak lazım. İşe alımlar ülkemizde çok büyük sıkıntıları da beraberinde getiriyor. Kendimden örnek vereyim yine , şirkette extra 2 çalışana ihtiyacım var. Son 2 ayda toplam 6 kişi aldık, kimisi kredi kartı borcunu kapayınca çıktı gitti, kimisi daha iyi iş buldum dedi çekti gitti. Bunun önüne geçmek için de, işe ciddi manada ihtiyacı olan kişiyi tespit etmek lazım. Bunun bir çok yolu var ancak en kolay yolu sizin başınıza geleni. Kişiyi rencide etmene rağmen hala işe girmekte ısrarcı ise , o kişinin işe ihtiyacı vardır ve yeterlik anlamında eksiği yoksa uzun yıllar birlikte çalışılabilir. Büyük ihtimalle size de böyle bir test yaptılar :) |
Normal bir yorum olarak karşılanamaz bence daha sakince daha doğru şekilde cevap verebilirdi. |
verilmek istenen mesaj doğru, mesajın verilme şekli yanlış |
Şahsen IK uzmanıyım her gün mülakat yapıyorum. Şahsen ben buraya gelen tecrübesiz insanlara bu şekilde davransam beni yaşatmazlar heralde :) Çok ayıp etmiş kompleksli biri olsa gerek eğer başlamadıysanız isabet olmuş. |
Alıntı:
1 - Böbürlenme 2 - Tecrübenin Sıfır Olduğunun Söylenmesi :) |
Alıntı:
Zaten her şeyin sıfırı makbuldür. Sıfır kilometre araba, sıfır bir ev, sıfırdan bir yaşam. Sıfır çok tehlikeli bir sayıdır. Bir defa kaybedecek bir şeyi yok ve neye çarparsa yok eder. Sende, benim gözümde sıfırsın kardeşim!! |
Alıntı:
|
Alıntı:
|
iş ile alakalı teste tabi tutulmadan böyle konuşabiliyorsa cideen psikolojisi bozuktur o kişinin. mail sistemleri varsa daha üst kademeye mail atabiliyorsanız şikayet edin derim. |
Alıntı:
hizmet sektöründe müşteri ile birebir görüşecek veya "nazlı" özel müşteriler ile uğraşacak insanlara bir psikolojik mülakat tekniği olarak bu tarz yaklaşımlarda bulunulur. örnek olarak uçaklarda kabin memuru olarak çalışacak personel adaylarına "yeteri kadar güzel / yakışıklı olduğunu nasıl düşündün" "yeteri kadar zeki görünmüyorsun" vs vs sinir sınayıcı ve müşteriden gelecek bu tarz yakışıksız davranışlar karşısındaki takınılacak tutum ölçülmeye çalışılır. ama anladığım kadarı ile bu tarz bir pozisyonunuz yok. karşınızdaki şef muhtemelen konuşurken doğru kelimeler ile düşündüklerini anlatabilecek kadar okumamış. |
| Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 01:18:14. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.