tabiki ...ftp deki dosyalarını aynen yolla.

Forumun yedeğini al admincpde sol en alttan. sql olur o. (cpanelden falan da alırsın da böle bir soru sordugun için acemi oldugunu varsayıyorum)

Daha sonra bigdump.php diye bir dosyalık script var database isminin şifreni falan ayarlıyorsun yüklüyorsun. Google da aratırsan benım de olmak üzere birsürü dökümana ulaşırsın.
Elinde sql yedeğin olsun heryere istedigin zaman yüklersin.