freehand bıttı dıyenın alnını karıslarım

bı kere hersey bır tarafa şu an pıyasada matbaa basım ıslerınde %80 freehand kullanılmaktadır kımse ındesıgn mış illustratormus ugrasmaz ustelık ya Quark(genelde dergı tasarmları ıcın) yada freehand tum vektor calısmaları ıcın gecerlı olarak kullanılmktadır yanı onun devrının kapandıgnı solemek cok buyuk yanlıstır
ama soyle dıyebılırsınız matbaalık ıslerde freehand weblık ıslerde illustrator yan sanayı urunumuzde corel
Freehand in ömrü bitti istediğin kadar anlımı karışla adobe freehandi macromediadan aldıktan sonra yaptığı açıklamayı duymadın galiba yeni versiyon freehand çıkmıcak ama piyasadanda kaldırılmadı eğer rekabet görürse o zaman belki bişeyler olur ama şuan sana tavsiyem illustrator freehand yeni versiyon çıkmazsa 5 sene daha ömrü var vektorel çalışmalarda illustrator pixel tabanlılarda photoshop arkadaşım ayrıca programı bitiremezsin ben 8 senedir photoshopu kullanıyorum hala kendime yeni şeyler aklamakteyim binlerce kısa yol biliyorum ama her gün yenilerini arayıp buluyor ve kendime dökümanlar hazırlıyorum ilerde mause kullanmıcam gibi geliyor ehue

neyse işin gırgırını geçelim de Sana tavsiyem Freehand in yanında İllustratorü en iyli şekilde photoshopuda en ama en iyi şekilde öğren ve grafikle uğraşıyorsan kendine bir macintosh aldırt ailene çok rahat edersin ve daha esnek çalışabilirsin.