YILLAR önce bir Karadeniz kasabasında görev yaparken kansızlık nedeniyle başvuran bir hastamı muayene ediyordum.
Konjoktiva dediğimiz alt göz kapağının içine bakarken, bir yandan da "Amca sende basur var mı?" dedim. Kansızlığın baş sebeplerinden biridir ve Karadeniz'de bu duruma sık sık rastlanır. "Evet" deyince, bir ilaç yazdım.
Amcanın dışarı çıkarken yanındaki arkadaşına söylediğini hálá hatırlarım.
"Ne doktormuş be helal olsun! Gözüme baktı,kı..daki basuru anladı..."
Alıntıdır.