Bizim dede Osmanlı'da Mısır Valisiyken o zaman sorunlar yaşanan Trablus'a atanıyor...görev teslim aldığı gün kahve ile zehirlenerek şehit ediliyor. Kahve ile zehirlemek çok kullanılan bir yöntemmiş ama dediğiniz gibi önlemler alınıyormuş. O zaman sanırım bir zafiyet oluşmuş. Zira bulunduğu mertebe sebebiyle zaten bu tür güvenlik önlemlerinin alındığını biz de büyüklerimizden işitmiştik.
Çeşnicibaşı konusu da dediğiniz gibi Osmanlı'da bir standarttır. Ancak suyun hikayesini bilmezdim. Hoş bir sebebi varmış.
Güzel konu, teşekkürler.