fed faiz artırınca faiz getirisi altın getirisinden yüksek oluyor insanlar parasını altından çekip faize yatırıyor bu sebeple altın ve gümüş vs emtialar düşüyor aynı zamanda petrol artınca da altın bozuyor devletler