Kafamın bulanık olduğu bir dönem üst üste aynı hatayı yaparak bir imkansıza imza attım.
Şimdi sorum şu bunu erken almanın yolu var mıdır?
Farklı bir ülkeden vatandaşlık almadan ehliyet alsam Türkiye'de geçerli olur mu?
Veya ceza süresini indirme yolları var mıdır?
Söylediğiniz şeyi bizzat bende yaşadım, gerçi çok daha kısa süreli 6 ay olarak bir gaflete düşüp alkollü araç kullandım ve yakalandım. Ancak işim gereği sürekli araba kullanmam da gerekiyordu bu sebeple çifte vatandaş olduğum için farklı ülkeden olan ehliyetimle sorun çıkmayacağını düşündüm. Sonrasında bir çevirmede durduruldum ve yabancı ülke ehliyetini gösterdim, ancak çevirmede yabancı ülke ehliyeti gösterirseniz Türkiye ehliyetinizin olup olmadığına da bakıyorlar ve olay burada patlak veriyor. O çevirmedeki polis bana "senin 6 ay boyunca Türkiye Cumhuriyetinde araç kullanman yasak, hangi ülkeden ehliyet alırsan al fark etmez" demişti. Sonrasında da ehliyetsiz araç kullanmaktan işlem yapıldı. Normalde bu ehliyetini alıp konsolosluğa göndermemiz lazım ancak bu seferlik yapmıyoruz, tekrar bu şekilde yakalanırsan sonuç bu olur dendi ve kalan süre bitene kadar araç kullanamadım.
Kısacası farklı ülkeden ehliyetim olursa sorun olmaz diye düşünüp başka ülkelerden ehliyet almak için uğraşmayın çünkü deneyen biri olarak söylüyorum işe yaramıyor.