Kuran fakirliği romantize etmez, zulmü de meşrulaştırmaz. İsrafı da kibre dayalı lüksü de açıkça eleştirir. Ölçü nettir: adalet, samimiyet, kul hakkı.... Kim o ölçüye uymazsa, ister siyasetçi olsun ister sıradan biri, yaptığı kendi hesabınadır.
Öyle olmuyor işte hocam öbür dünyada hesabı sorulacak diyip normalleştiremez kimse bunları.