Arkadaşlar merhaba. 100mbit türktelekom adsl internet kullanıyorum. 1 aydır kopma sorunu yaşıyoruz önceleri daha azken son zamanlarda iyice artı. 1 hafta öncesine kadar sadece 2 3 saatte bir koparken 30 40 mbit hız olurken şuan koma nerdeyse yok yani modemin ışığı kırmızıya dönmüyor ama hız 1 mbitin altına düşüyor. teknik destek oluşturduk abi kapıya kadar kontrol etti iç tesisat ya da modem bozuk deyip gitti. lakin. ben 4444375 i arayınca ordaki abi abla bişeyler yapıyorlar internetin hızı 40 mbite çıkıyor. 20 30 dakika öyle kalıyor sonra yine düşüyor. iiç tesisatta veya modemde sorun olsa o arayınca hız nasıl artar? bu konuda beni aydınlatın lütfen.
Anlattıklarınıza bakılırsa bu sorun, tipik bir taşıyıcı sinyalin belirlenen/tanımlanan bant genişliği kapsamında sağlıklı ve kesintisiz biçimde, bütünlük genel olarak bozulmadan veri taşıyamamasıdır. Modem değiştirmeniz sanmam bir çözüm olsun (yine de riske girip deneyebilirsiniz, ya da ödünç alma imkanı varsa para ödemeden ayarlayıp gözlemleyebilirsiniz), santralden modeminize gelene kadar olan kısımda tamamen ya da kısmi teknik sıkıntılar (fiziksel anlamda ağırlıklı) vadır ki öyle basit sinyal kontrolü ile anlaşılacak cinste değildir, çok daha detayı ölçümler yapabilen cihazlarla (özellikle kabaca gürültü diye adlandırılan ve sinyalin yeterli, düzgün, sorunsuz taşıma yapabilmesi için olabildiğince az rastlanması gereken istenmeyen modülasyon dışı kalanları tespit edebilen) bakılması gerekir. Benim tahminim bu yönde, hat düzgün ve sağlıklı taşıyıcı sinyale müsait değil. Sorunu maalesef ancak servis sağlayıcı çözebilir (iç tesisat tarafında da bir sıkıntı olduğunu sanmıyorum). Bazen de doğrudan santral tarafında kablolama ya da ağ aktif cihazları kaynaklı baş gösterir bahse konu sorunlar, o zaman da o kısımda birşeyler yamak gerekir (port değişikliği, santral içi noktadan noktaya atlatmalar, iletim yolları değişikliği ya da yenilemesi gibi). İşiniz kolay değil, deveye hendek atlatmak daha basit.