Türkiye’de bankalar ve MASAK uygulamaları açısından risk, kişinin hesabından para çıkması değil hesabına giren paranın “ticari gelir” olarak görünmesi üzerinden doğar; çünkü Gelir Vergisi Kanunu ve 5549 sayılı Kanun uyarınca banka, düzenli–tekrarlı ve açıklaması zayıf para girişlerini otomatik olarak izler ve gerektiğinde “kayıt dışı ticari faaliyet” veya “şüpheli işlem” olarak bildirir; buna karşılık sizin R10 gibi platformlardaki satıcılara ürün/hizmet almak için yaptığınız havale/EFT çıkışları hukuken riskli değildir, bunlar tüketim veya gider niteliğindedir ve vergi doğurmaz, MASAK açısından da problem oluşturmaz, asıl sorun yaşayan kişiler genellikle IBAN’ına sürekli farklı kişilerden ödeme alan, açıklaması olmayan veya e-ticaret geliri gibi görünen para girişleri olanlardır; babanızdan, amcanızdan, kuzeninizden gelen para, borç, destek, harçlık, iade gibi transferler ise düzenli ticari akışa dönüşmediği ve açıklaması makul olduğu sürece vergisel ve cezai bir risk doğurmaz, yani özetle harcama yapmak (para çıkışı) güvenlidir, sorun yaratan şey kaynağı ticari gibi görünen para girişleri