Merhaba,
İşletmeniz yoksa aileniz dışında "borç" adı altında gelen her ödeme/tutar, gün gelir sorun olacaktır. Yine siz forum içi/dışı ödeme yaptığınızda, alıcı veya satıcı, farklı bir olaya karışması durumunda ödeme yaptığınız kişiyi de izaha davet ederler. Fatura kesmişse sorun olmaz kesmemişse olaylar biraz karışıyor. İzaha davette oldukça acı bir çikolata ikram ediyorlar, mideye oturuyor: bilginiz olsun. Yani satıcı durumunda olan kişi, vergi mükellefi olarak fatura kesmek ve vergi ödemekle yükümlüdür. Bu yükümlülük, ödenen tutarlardan bağımsızdır: yani 5 kuruşun bile yeri getir hesabını sorarlar. Ödeme yaptığınız iş, hizmet veya ürünü fatura ile belgelendirin aksi takdirde satıcı bir şekilde farklı işlere karşılırsa hesapları incelenir, ödeme yapan kişiler de izaha davet edilir. Faturanızı mutlaka talep edin: KDV ödemekten kaçmayın. Bildiğim kadarıyla burada en önemli kıstas: FATURA. Ne kart dökümü, ne WP mesajları ne de başka platformdan yapılan görüşmeler... Fatura yoksa izah etmeniz çok güç olacaktır. Avukat veya muhasebeci bir arkadaş daha detaylı anlatabilir veya yanlışım varsa düzeltebilir.
Selamlar, sevgiler.