Grafiği ben oluşturmadım yanlış olabilir tek gerçek türkiyede bu kuralın var olduğu telefonun fiyatından daha pahalı olduğu ve ilkel bir uygulama olduğu.
Üzülerek söylüyorum. Bildiğim kadarıyla bu Türkiye'de geçerli.
Farklı ülkelerde opsiyonel olarak var. Mesela, AT&T ABD'ye özel uygun kilitli telefon satıyorsa, bunu alırsanız AT&T çalışır sadece. Ancak, gidip bir Retail'dan alırsanız, o zaman her yerde çalışır. Telefon kilidi gibi bir konu bu.
Başka ülkelerden getirilen telefonun, devlete bir telefon fiyatı verilerek açılması olayı, Türkiye'den başka bir yerde yoktur. Tek kelime ile.