Buradakilerin çoğu yazan bilgisiz büyük ihtimalle alıp götürme olayı kalktı, sadece para cezası alırsın ayda 4 bin küsür liraya tekabül eder her gitmediğin ay için. Çevirmelerde yoklama kaçağı olduğunu söylersen genelde bırakırlar çünkü TC'ni sisteme girdiklerinde direkt kaçak diye çıkıyor oraya girdiklerinde de mecbur tutanak tutmaları gerek, 1 sayfa kağıt parçası kimlik bilgilerini falan yazıyorlar sonrasında imza atıyorsun fotoğrafını çekiyorsun belgenin 15 gün içinde tekrar yakalanırsan o resmi gösterebilirsin. 1-2 sene büyük ihtimal bişey olmaz, sonrasında zaten sistemden random 50-60 bin kişi seçip heralde para cezalarını evlerine yolluyorlar 40-50 bin TL olunca. Bazıları var hiç yakalanmadığı ve tutanak tutulmadığı için 4-5 sene rahatça geziyor. 1 aydan hiç bişey olmaz cezası da max 3 küsür bin lira falan olur.

Ha siz bakayasınız pardon Ben yoklama kaçağı sandım. Bakaya durumu sıkıntı alır götürürler 2. seferde büyük ihtimalle. Askerlik şubesiyle görüşün.