konut veya araç alımı için banka kredisi mi yoksa tasarruf finans modelleri mi mantıklı karar veremedim. bugün eminevim şubesine sistemi ve ödeme koşullarını öğrenmek için gittim. fakat içerisi boş olduğu halde başından savdılar cevap vermediler. daha adamlara para vermediğim halde bu kadar ilgisiz -alakasız davrandılar birde sözleşme imzalayıp para ödesem ve sorun yaşasam halim ne olacak belli değil..
anladığım kadarıyla;
evim sistemlerinde organizasyon ücreti adı altında ortalama %10 ücret alınıyormuş,
peşinat ödeniyormuş,
kalan tutar vadeye göre "faizsiz" olarak bölünüyormuş,
malın ne zaman teslim edileceği 2 farklı şekilde oluyormuş,
i: belirli süre sonra kesin teslimat
ii: belirsiz süre içinde kura çıkarsa,
bu durumda sistem faizsiz olsa da nakit olarak ödediğim ve ödeyeceğim tutarların aylık faiz getirisini (vazgeçilen faiz getirisi) göz önüne alınca + her 5 sene de 1 çok yüksek olasılıkla kur krizi yaşadığımız gerçeğiyle birleştirerek belirsiz sürede alınacak toplu para için (nakit vermiyorlar ama sonuçta toplu para) sistem mantıklı mı? dolar fırlarsa bugünkü 2-3 milyon liralık daire parası yarın bisiklet parası olabilir. Fakat anladığım kadarıyla 2 milyon lira için yazılırsan kur krizide olsa 2 milyon veriyorlar.