İyi ki bilgi paylaşıyorum ama ne hikmetse paylaştığım bilgi olduğu gibi ebooklarda satış konusu oluyor. Anlamıyorum yani zaten paylaştığım bilgiyi satarak ne elde edilmek isteniyor? Yani ben de mi artık paylaşmak yerine satmalıyım? Yani benim hatam mı size de danışayım
Maalesef yaşadığınız durum çok normalleşti. Benden 10 takla atıp ücretsiz
bilgi almaya çalışan ve aldığı bilgiyi başkalarına satanlar var. Ben çok özel
bir alanda hizmet verdiğim için çok sorun olmuyor. Ama insanlar bilgiyi
özümseme taraftarı değil. O saniye işimi çözsün yeter diyorlar. Ben bu bilgiyi
hayatıma tatbik edeyim ilerde başıma bir iş açılmasın zihniyeti kimsenin
umurunda değil.
Ücretli abonelik sistemi oluşturmak güzel bir fikir. Ama bunun için sürekli
güzel bilgiler paylaştığınız algısını oluşturmanız ve bunun üzerine çıkmak
için ücret istemeniz gerekebilir. Örneğin M. Serdar Kuzuloğlu bu tip bir
sistemi ücretsiz yapıyor. Kıyas yapanlar çıkacak. Ve verdiğiniz bilgiler
sorgulanacak.
Farklı yöntemlerde denenebilir. Ama önemli olan insanların bilgiye saygı
duymaları. Şu aralarda bu saygı hızla azalıyor. Doğal olarak bilgi paylaşmak
çokta matah bir şey değil. Bilgiye saygı duymayan insanlar şu sıralar; sizden
bilgi paylaşıp birilerini zengin ettiğiniz imajı yaratıp sonra kendilerine hayal
satmanızı(!) istiyorlar. Maalesef durum bu