En az 10 tanesiyle konuştum geçen bir tanesi diyor ki saatlik ücret 1200 TL ben yorgun olduğum için bu işi (1 saatlik iş) 4 saatte bitirebilirim. 4800 TL olur. Ulan o senin sorunun normalde iş 1 saatlik iş. Ben keriz miyim? O zaman 1 saat çalış 3 saat yat onun parasını da ben ödeyim. İstediğim işte php sitede ufak tefek font değişim,icon değişimi falan. Veri çekme yok,yazılım yok, üst düzey yazılım bilgisi gerektirecek bir şey yok. Saçma sapan teklifler aldım. Adam tüm maaşını benden çıkarmaya çalışıyor? Bu saatlik olay işi yurtdışında böyle değildir eminim bizim burdakiler kıt mantıklarıyla ya da işlerine geldiği gibi kullandığından böyle oluyor.
Ama sıkıldım gerçekten bu işin böyle olmasından,saatlik 2-3 bin isteyende vardı. Allah kimseyi muhtaç etmesin hiç biriyle çalışmayı düşünmüyorum. 3 Bin verecek olduktan sonra yurtdışındaki yazılımcı Alex'le çalışırım en azından işini düzgün yapar. Hem böyle paralar istiyor hem de yaptığı işte 50 tane eksik var. Tek tek söylüyorsun öyle düzeltiyor beyefendiler...
Siz ne düşünüyorsunuz bu konuda? Bana mı böyleleri denk geldi?
Bu dediğinizin aynısını bizde yaşıyoruz. Yaptığımız işe bir saygı bir deger atfedilmiyor. Kolay 2 dklık is olarak gorülüyor. Madem bu kadar basit işler o halde neden siz yapmıyorsunuz?
Arabanızı yaptırmaya gidiyorsunuz usta çat ağzını 6000 tlden açıyor. Max 1 saatte teslim ediyor ve tek kelime edemiyorsunuz. En uygun ve en iyi işciligi aliyorsunuz. Ama bizim sektöre durum geldi mi müşteri ne istedigini biliyor ne de istekleri bitiyor. %100 eminim ki size teklif veren arkadaşlar çok detaylı isler olduğu için fiyatı size göre yüksek vermiştir. Saati 500 tlye çalışıp işi 10 saatte de teslim edebilirdi. Bu bir yana siz düzenli çalışıp düzenli iş verirseniz elbette tüm yazilımcılar fiyatta yardimcı olur.
Öte yandan yine kendi ağzinızla Türk yazılımcılari yerip Yurtdisinda ki alexle çalisacagim diyorsunuz. Eğer ki hollanda da yaşayan alexe iş verirseniz bizimkinin 3 katı fiyar verir. Thailandda yasayan alexle çalısan projeleri görüyprum her birisinin githubı var. Github repolarında onlarca farklı branch ve o branchlerde normalde framework olan projenin fsinin kalmadigini görüyorum. Size tavsiyem mutlaka bu alex konusunu bir deneyin sonra işini hor gördüğünüz bu insanlara biraz saygı göstermeniz gerektigini öğrenirsiniz.