Merhaba. Herkese iyi geceler.
Ben burada kamu personeli olarak görev yapmaktayım ama maalesef çok borcum olduğu için maaşım yetmiyor.
Devlet memuru olduğum için 1 yıllık ücretsiz izine ayrılabiliyorum.
Memur olmam münasebetiyle Avrupa'da maksimum 1 yıllık çalışma izni alabilir miyim acaba ?
Alabilirsem, hangi ülkelerde alabilirim ve aylık ücretleri ortalama ne kadardır ?
Bu işlerle ilgilenen veya bilgisi olan varsa yardımcı olabilir mi ?
Öncelikle konuda 1 yıl süreniz olduğu belirttiğiniz için 1 yıl avrupada çalışıp geri döneyim mantığı biraz zor olacaktır. Elinizde mesleğiniz yoksa kazanacağınız ücret düşündüğünüz gibi olmayacaktır. Gittiğiniz yere ve işe alışma süreciniz, ilk etapta orada yapacağız masraflar yaşayacağınız zorluklar buna değmeyecektir. Daha kendinizi toparlayamadan geri dönmek durumunda kalacaksınız. Eğer 1 yıl değilde yerleşmeyi düşünürseniz o zaman durumun farklı tabi. Yeşil pasaportunuzun olması sadece turistik ziyaretlerde işinize yarayabilir. Bazı durumlarda var örneğin sigorta kaydınız var gideceğiniz ülkeye ve işe bağlı olarak vize sürecinde bu durum ortaya çıkabilir.