Mevcut sigortalı işim yok kendim yatırmak istiyorum. isteğe bağlı sigorta diye birşey duydum bi kaç sorum olcak

Başvuru yaptığımda her ay ödeme borç olarak mı gözüküyor ? Mesela 1 ay ödedim diğerlerini ödemedim diyelim borç mu yansıyor?


ve bunun ne faydası var sgk ile aynı mı