Merhaba
Zimbra mail sunucumuz üzerinden yüzlerce müşterilerimize mail hizmeti sağlamaktayız. Haftalar önce bir kaç müşterimiz spam gönderim yapmasından dolayı mail sunucu ip adresimiz blacklist 'lere düşmüştü.
1. Tüm BlackList 'lerden çıkarttık.
2. Broadcom delist işlemi yapmaya çalıştık lakin ip adresimizin itibari zaten yüksek uyarısı aldık.
3. Sunucumuz üzerinde ek güvenlik önlemleri aldık. Saatlik 50 eposta gönderim limiti v.s. uyguladık. Toplu işlem yapılamaması ve spam 'a düşmemesi adına.
Microsoft ip adresimizi engel listesine almış. Hotmail mail gitmiyor ve gelmiyor.
Tüm bu düzenlemeleri yaptık ve üzerinden zaman da geçti. Şuan mail sunucumuz gayet stabil, spam bir işlem yok üstelik hiçbir blasklist 'de değiliz ve ip adresi itibarımız da iyi.
Microsoft 'a detaylı talepte bulundum. Tüm bu şekilde durumu anlattım. Engel listenizden çıkartın bizi şeklinde bildirimde bulundum.
Dönüyorlar lakin detay vermiyorlar. Hala ip adresiniz uygun değil çıkartamıyoruz v.s v.s diyorlar.
Bu konuda ne yapılabilir?
Daha önce bu durumu yaşamış yada tecrübeli arkadaşların yardımcı olmasını rica ederim.
iyi forumlar.