Merhaba öncelikle sizleri tebrik ederim.
İzninizle ekleme yapmak isterim, Sigara'nın verdiği zararları 3 ay sonra kesinlikle fark edeceksiniz. Hayat kalitesi ve standartınızın yükseldiğini de. Siz en zor kısım olan ilk 1 haftayı atlatmışsınız. Vücut kendini temizleye başladığı için dediğiniz gibi özellikle balgam çok fazla oluyor ama bu müthiş bir şey. Sigara tamamen bırakabilse bile hem psikolojik hem de fiziksel bir bağımlılık olduğu için, belki 5 yıl sonra bile canınız isteyebilir. Fakat buradaki püf noktayı sizlere söyleyeyim. Sigarayı bırakmak kabul etmek ile başlar. Öncelikle içen kişiler olarak birer Sigara bağımlısıyız. Eğer sigara içmekten zevk alıyorsanız sakın bırakmayın, ya da Sigarayı azaltarak bırakmaya çalışmayın, ödül mekanizması moduna geçer beyniniz. Sigara kararı verildikten sonra planlı şekilde bir anda kesilebilecek bir bağımlılık. Sonrasındaki süreç çok zorlayıcı bunun farkında olmakta önemli ki bu da normal yıllardır alıştığınız, her şartta içtiğiniz ve artık beynininiz de vücudunuzun da benimsediği bir alışkanlığı, bağımlılığı bırakmaya çalışıyorsunuz. Koku, sağlık, maddiyat gibi benzetimler yapmayacağım. Bunları herkes söylüyor. Benim sizlere söylemek istediğim bu süreci en azından 3 ay devam ettirin, sonrasında Sigara içtiğiniz süre zarfı sizin için bıraktığınız süre zarfından iyiyse yine içebilirsiniz. Hayat kalitenizin, özgüvenizin , fiziksel aktivitelerinizin ve en önemlisi Sağlığınızın sizin elinizde olması hoşunuza gittikçe motive olacaksınız.
Bu satırları genel olarak yazdım kişisel algılamayın lütfen, değer verip okuduğunuz için teşekkür ederim.