constantine38 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Hocam Japonya'nın iş gücüne bakışı ile burası bir değil.
Fabrika tr de bile olsa farketmez.
Adam sabahın köründe geliyor, uykusunu alamamış, gözünü zor açıyor. Haliyle savsaklıyor işi.
Saat 5 olduğu zaman da o 1 saati de pek verimli geçirmiyor.
Tabii ki personele kalsa işler asla yürümez ama bant sistemi ve hesaplanan işgücü olmadığı yerlerde fazladan çalışmanın işverene hiç bir etkisi olmaz.
Fabrika da çalışmış birisi olarak söylüyorum.
Dediğim gibi bireysele bırakılırsa maalesef verimsiz olur bizim insanımız biraz da cıvıtıyor bilirsiniz, Japon sisteminde çalışıyorum üretim bölümünde her personelin iş gücü ölçülüp planlanıyor + yatmasınlar diye bireysel performans yapılmış ister istemez bir uğraş içerisine giriyorsun.