Bence yanlış düşünüyorsunuz, bir otomotiv firmasında ( Japon ) çalışıyorum ve iş gücü saniyeler üzerinden hesaplanır. Sizin dediğiniz gibi personelin keyfine kalırsanız ileri gidemezsiniz (ki TR olarak gidemedik zaten).
Hocam Japonya'nın iş gücüne bakışı ile burası bir değil.
Fabrika tr de bile olsa farketmez.
Adam sabahın köründe geliyor, uykusunu alamamış, gözünü zor açıyor. Haliyle savsaklıyor işi.
Saat 5 olduğu zaman da o 1 saati de pek verimli geçirmiyor.
Tabii ki personele kalsa işler asla yürümez ama bant sistemi ve hesaplanan işgücü olmadığı yerlerde fazladan çalışmanın işverene hiç bir etkisi olmaz.
Fabrika da çalışmış birisi olarak söylüyorum.