erdemozturk52 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Arkadaşlar hayatımın en kötü yılını yaşıyorum. O kadar çabalamama rağmen hiçbişey elde edemediğim yıl. Ben askerde iken bile AFK durumdayken bile iş mesajları gelirdi geçen sene. Bu sene yapmadığım kalmadı. Script yaptım reklam verdim ilan verdim her şeyi yaptım sıfır. 1 yılda ülke mi değişti yoksa ben mi bahtsızım? Artık ne yapayım yurtdışına nasıl çıkılır bunun üzerine yoğunlaşmak istemiyor değilim. Gerçekten bu sene böyle bir iğrençlik görmedim. Bu sene sizde de aynısı mı yoksa bana özel mi? Ne yapayım elimden gelen her şeyi yaptım yapacak hiçbişey kalmadı. Siz bu durumda ne yapardınız??
Sorun sizde evet. Sorun sizde ve yöntemlerinizde. Yeteri kadar çabalıyorsanız ya daha fazlasını vereceksiniz feragat edip ya da buradan hayır yok diyip salacaksınız çabanız her ne ise.

Burada ne için çabaladığınız da önemli. Niyetleriniz ve düşüncelerinizde önemli. Hedefleriniz ve tam olarak ne yapmak istediğiniz önemli.

Kendinize örnek olarak aşağıdaki gibi sorular sorun;

Örnek sorular da şunlar olabilir;

Ben bu işte yeterli bilgiye sahip miyim?
Bu işi daha iyi yapan kim/kimler var? Rekabet ortamı çok mu yoğun?
Bu işi daha iyi seviyeye nasıl götürürüm ve alanımda en iyisi olurum?
İşi elde etmek/müşteri çekmek için ne tür stratejiler geliştirdim?
Çabalarım gerçekten buna değer mi/ ya da yeteri kadar üstüne düştüm mü?
..!!!??? gibi..

Kendinize sorular sorun ve 1 2 gününüzü bunlara cevap vermekle ayırın. Mümkünse kalem kullanarak ve kağıt üzerinde bu işlemi gerçekleştirin. Ardından imha edebilirsiniz. Buradaki amaç düşündüğünüz şeye gerçekten odaklanmanızdır.

Sessiz bir ortam ve sakin bir kafa çok önemlidir.

Bir diğeri duygu ve düşünce akışları. Çok etkilidir. Ne istediğinize dikkat etmelisiniz.

"İşler istediğim gibi gitmiyor. " ya da "Neden benim başıma geliyor bunlar ? " ya da " Çok şanssız bir insanım. " ya da " O kadar çabalıyorum ve günün sonunda kendimi aptal ve işe yaramaz gibi hissediyorum."

Bu duygu ve düşünce akışları ve beraberinde alınan kararlar şimdiyi ve geleceği etkileyecektir. O yüzden seçimlerinizi dikkatli yapın.

Ben bu konuyu yukarıdaki gibi farklı noktalardan ele almak istedim.

Bu senaryoya göre elde edilen sonuçlar;

Herkesin bir zamanı vardır. Bir başkası için bugün gelen şans size 10 yıl sonra da gelebilir. Bunu asla bilemeyeceksiniz.
Denemeye ve elinizden gelenin en iyisini yapmaya devam etmelisiniz. Ama farklı yeteneklerinizi keşfetmek içinde şans vermelisiniz. Örneğin " Script yazmak yerine tasarım yapmak gibi " farklı platformları da deneyebilirsiniz.
Zaten denedim. Evet denediniz, biliyorum. Ve buna devam edin. Öğrenmeye ve bunları paylaşmaya devam edin.
Bilişsel ön yargılarımız sadece bu durumu bizim yaşadığımıza ya da yaşamadığımıza yönelik fikirler barındırır. Hayır, siz ilk değilsiniz. Hayır, bunu yaşayan son kişi olmayacaksınız. ve hayır bunu şu an da yaşayan siz değilsiniz.

Gerçek şu ki. Belirli bir süreye kadar " zaman " en büyük zenginliğiniz olacak. Sonra vücut kendini yenilemeyi, onarmayı bırakır. Enerji yavaş yavaş düşer ve insan bozulur. O yüzden zamanı iyiye kullanın ve değerli olduğunu asla unutmayın.

Siz zaten zenginsiniz, sadece farkında değilsiniz.

İyi fooruummlaarr O/