Devletin ögrenciler için zorunlu kırdığı bir şarttır bu zamanında hepimiz yerine getirdik.
Evet, doğru. Üniversite stajlarında şirketlerin öğrencilere asgari ücretin belirli bir oranında ödeme yapması gerekiyor. Ancak, bu düzenleme zorunlu stajlar için geçerlidir. Sektördeki sanatsal ve yaratıcı işler içinse işin öğrenilmesi, tecrübe kazanılması esas alınır. Stajın amacı, öğrencilere deneyim kazandırmaktır, bu yüzden ödeme politikaları farklı olabilir. Her iş dalı için aynı kuralları uygulamak yanıltıcı olabilir.
Üstteki alıntıda bahsettiğiniz devletin öğrenciler için "zorunlu" kıldığı staj için işveren de maaş vermek zorunda. Yazdığınız mesajda devlet bunu zorunlu kılıyor biz de öğrencilerin işi görülsün diye staj imkanı sunuyoruz gibi bir hava yaratmışsınız ama durum öyle değil. Adı üstünde gönüllü stajın devlet tarafından bir zorunluluğu yok zaten. Kişiler gerek deneyim kazanmak gerek CV doldurmak için bir maaş beklentisi olmadan gönüllü olarak şirketlerde çalışabilir.