İnanmıyorum mantıklı da gelmiyor ; eğer bahsedilen tanrı bu kadar merhametli ise neden kendi yarattığı kulunu böyle sınasın yani kendi açımdan bakarsam ailemin durumu iyi benimde güzel bir maaşım var lakin sokaktaki çöp toplayan insanlar veya başka şekilde zorluk çeken insanlar kendi kaderlerini yaşamıyor var olan sistemin kölesi olmuşlar
kader konusuna gelirsek şöyle bir örnek verebilirim 5 yaşında bir kedim var ve 5 yıl boyunca hiç bir şeyi eksik olmadı mutlu yaşıyor , kendi yaratmadıgım bir hayvan için bile üzülüyorum kötü şartlarda yaşamasını istemiyorum buna rağmen tanrı kendi yarattığı bir canlı için neden böyle bir hayat sunuyor , cennet cehennem vb konulara girmek istemiyorum çünkü şuan cennet ve cehennem kavramına inanan kişilerin büyük çoğunluğu korkudan dolayı tanrıya inanır ibadet eder islamda bile zorlama olmazken neden korkudan tanrıya inanıyorsun