Şuan 14'e kayıt parası, yurtdışı çıkış maaliyeti + pasaport masrafı yapılmasını pek mantıklı bulmuyorum.

Ancak şöyle olabilir, çıkacaksanız şu 1 ay içerisinde hemen çıkın gelin. 2 ay sonra 2024'e gireceğiz.

2024'e girdikten sonra kayıt yaptırırsanız, 2024-2025-2026 senelerinde o cihazı sadece siz kullanabiliyorsunuz. Sizin üstünüze kayıtlı olduğu için sizden başka hat kullanamıyor. Ancak 2027 de açılıyor diğer kişilerin kullanımına.

Yani bu da şu anlama geliyor.

2024 iPhone 16
2025 iPhone 17
2026 iPhone 18
2027 iPhone 19 çıktığında siz mecburen hala 14ü kullanıyor olacaksınız, başkasına satamadığınız için. O saatten sonra ne alıcı bulabilir ne de telefondan verim alabilirsiniz.

Derseniz ki ben o kadar uzun süre kullanmam telefonu değişirim bunu yedeğe alırım, o zaman dediğim gibi hem 20.000 TL imei kayıt hem yurt dışı masraf + pasaport 25bine gelir. 1-2 sene kullanacağınız telefon için 25 bin masrafa gerek yok. Çünkü pasaport hakkınızda dolmuş oluyor bir daha yurt dışından telefon getirmek için.

Haliyle şuan yapılacak en mantıklı hamle

iPhone 15e geçmek ve 1-2 ay içerisinde yeni seneye geçmeden kayıt yaptırmak.