Direkt olarak donanımsal arızdan kaynaklı cihaz değişiminden bahsediyorum
donanımsal arızada apple servisi yetkilidir, ona göre parça talebi açılır değişim yapılır sisteme kaydedilir, global garantisi 1 yıl tamir edilemeyecek durumda ise size en kötü iyi niyet garantisi adı altında en kötü size offer sunulur, cihazınız tamir edilemeyecek durumda biz size xx.xxx fiyattan alalım bunu refurbished edip satacağız, elimizde parça yok size 3-4 bin tl farkla şu cihazı sunuyoruz derler official resellerlar, ha siz gidip dışarıda müdehale ettirirseniz apple tek kuruş ödeme yapmaz. donanımsal arızadan kaynaklı durumdada official resellerlar yetkilidir, dışarılar değil, size ya offer sunarlar yada hizmet bedeli isterler (garantisi dolmuş ise) ancak her halükülarda - her ihtimalde cihazınız yd görünür. tr asla gözükemez ! net bilgidir...
edit: asıl gizli sorunun cevabını söyleyeyim... yediremezsin kardeşim, yemez ! mecbur pasaporta işleteceksin ve harç ödeyeceksin, tr kayıtlı diye satamayacaksın... onları ödedikten sonra e-devlete düşer, kısmen tr cihaz sayılabilir. işi bilen yine girer seri nosuna bakar tespit eder, bu işin membahı arap ülkeleri ve italya tax free ve vergiler aşırı saçma komik hatta yok gibi, neyin ne olduğunu ne çevirmeye çalıştığını az çok herkes fark etti diye düşünüyorum, iphone piyasası sandığın gibi değil git samsung yada xaomi kovala derim. p harfiyleyse özelleşmiş cihaztır (şu araplara satılan altın kaplama vs) ch ise çin pazarına özeldir, m ise sıfır cihazıdr, p ise yenilenmiş cihazdır, n ise yenilenmiş cihazdır, LL america pazarı içindir vs vs... sırf ayarlara model numarasına bakan biri bile işi bilen iphone kullanıcısıysa beş kuruş vermez sana..
https://www.youtube.com/watch?v=EEHYeL5BVqc