dolgit denen bir krem var. sür, eşartpla sar, sıcak tut, sıkıntı basınca çıkartıp atma. en önemlisi dik otur, omurgan yamuk olmasın, otururken baını dayacağın şekilde yastıkları düzenle, başının ağırlığı boynuna değil yastıklara gelecek şekilde hafifçe yasla, o kafa 10 kilo mu ne

. öyle kertenkele gibi otur. yatarken boynun dik açılar yapmasın. ne dümdüz ne de çok eğimli olsun. televizyon seyrederken ekrana dik olarak otur, sağa sola çevirme kafanı. telefon tablet kullanma. kolların yanda bir yere dayansın. boyun kasları çok acayip, bacağını kolunu hareket ettirsen oradaki kaslar da çalışıyor. zamanla düzelen birşey, yapacak birşey yok. ama sıcak tutmak önemli. sıcak derken kaynar su falan dökmeyecen tabii, rüzgardan koru. lanet birşeydir o. sıcak duş ile ağrın sızıın azalıyorsa bu dediğim şeyler iyi gelecektir. yok azalmıyorsa başka birşey vardır, yolunu bir doktora düşür. onlar da mr falan diyip işi büyütecekler tabiii....