Konuyu görünce girdim. Madem böyle bir konu açılmış ben de konu sahibi arkadaşın müsadesi ile Antalya Telekom Alper hocam ile ilgili bir kaç şey yazmayı kendime bir borç olarak gördüm. Kendilerinden geçen sene plesk, softaclous lisansı almıştım. Bu sene süreleri doldu yenilettim ancal lisans alımı yaptıkları yerde sıkıntı vardı sürekli lisans düşüyordu. Defalarca yazdım ve her seferinde erinmeden lisansı tekrar kurdu ve sorun çözüldü en son lisans firması ile görüşmeleri sonucu. Bu aksaklık nedeni ile 1 yıllık Softaclous ve inifity360 lisansı hediye etti. Tam bu lisans sorunundan kurtuldum sunucumda çalıştırdığım moodle yazılımı ile ilgili problem yaşadım. Çok detaya girmeyeceğim yazılım sunucumda çalışmaz oldu. Hiç bir şekilde kendilerinden hosting, reseller veya sunucu hizmeti almama rağmen gecenin bir yarısı kendilerine yadım ve 1 aylık vps alacağımı söyledim mevcut sorunumu da yazarak. Gecenin bir yarısı hasta halinde hemen bir plesk sunucu kurdu. Moodle yazılımını yükleyip denedi. Benim vps imden yedeği çekti çalışıp çalışmadığını kontrol etti. Gece saat 03:30 a kadar uğraştı ve sorunun benim pleskimden kaynaklı olduğu kanaatine vardık. Daha sonra benik vps sunucuma baktı hataları gidermeye çalıştır. Her ne kadar o gece sorunu çözemesekte benim için tek bir kuruş almadan oturdu benim sorunumu kendi sorunu gördü ve elinden geldiğinin fazlası ile yardımcı olmaya çalıştı. Böyle işinin arkasında duran, para almak için değil sorunu çözmek için çalışan, ticaret ahlakına sahip kişilerin sayısının artması dileğimle kendilerine çok ama çok teşekkür ediyor, helalinden bol kazançlar diliyorum.